Gość Napisano 19 Grudnia 2017 Napisano 19 Grudnia 2017 Cześć, niedawno kupiłem używanego MTB i jedyne co mi w nim przeszkadza to hamulce. Obecnie są Avidy Elixir 3 i o ile z przodu "zrobić OTB" to nie problem, o tyle tyłem jestem zniesmaczony - nie jest to siła której bym zaufał, a testowałem to jadąc nie za ostro. Dodam, że 29", z przodu tarcza 180, na tyle 160 a ja za ciężki nie jestem (okolice 74 kg). Nie miałem do tej pory do czynienia z hydrauliką Avida, nie miałem tez okazji odpowietrzać czy wymieniać płyny (wiem, że w tych jest DOT) i raczej nie chciałbym się tym bawić. Mam natomiast okazję za chyba dosyć dobrą cenę, bo 450 zł kupić kompletny zestaw Shimano XT M785 w bardzo dobrym stanie. Miałem je w poprzednim rowerze i były ok, choć nie powiedziałbym aby były jakoś niesamowicie mocne - mam wrażenie, że obecnie na przodzie hamulec jest mocniejszy. Pytanie brzmi, czy warto? W sumie mógłbym w obecnej konfiguracji wymienić klocki, wymienić płyn bo jako że to używka, nie wiem jaka była historia. Ogólnie nic nie cieknie, pod tym względem wygląda ok. Rower nie będzie używany w przyszłym sezonie za wiele, ale jak będzie, to dosyć intensywnie, bo myślę głównie o maratonach. No i nasuwa się więc pytanie, czy zamieniać, czy jednak nie. Opinii o Elixirach 3 nie widziałem jakoś ogromnie dużo - wiem, że klamki Avida łapią luzy, wiem, że raz na rok warto ten DOT wymienić i w sumie tyle. Kwestie takie jak waga w tej sprawie mnie nie interesują.
DominikM Napisano 19 Grudnia 2017 Napisano 19 Grudnia 2017 Jak chcesz hamulce na dłużej to komplet M785 jest lepszą inwestycją - moc jest zależna głównie od klocków/tarczy/odpowietrzenia systemu Dodatkowo przy samy "staniu" w perspektywie kilkuletniej są trwalsze.
woojj Napisano 20 Grudnia 2017 Napisano 20 Grudnia 2017 przelej układ/ zmień klocki a za 400 zł zrobisz parę wypadów w góry.
Gość Napisano 20 Grudnia 2017 Napisano 20 Grudnia 2017 No to też fakt i dlatego się zastanawiam... mało jest opinii. Znajomy ma też E3 i jedyny problem jaki się pojawił to po tym jak przy ściągniętym kole i bez niczego między klockami zacisnął klamkę. No ale to jest normalne w każdych. Poza tym działają ok. Gdyby to był mój główny rower to bym się nie zastanawiał, a tak to ma dylemat bo chciałbym jeszcze zmienić chwyty i może dorzucić RWS na tył - wszystko to razem i tak wychodzi mniej niż nowe hamulce, mimo dobrej ceny.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.