majoballs Napisano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2017 Witam Posiadam stary rower na stalowych obręczach "Samir Saminox" 27 1 1/4, 36 otworów. Obręcze są ciężkie, szybko się rozcentrowują i kiepsko hamują. Co byście polecili zamiast nich. Najlepiej by było wymienić całe koła ale gdzie ja teraz znajdę koła na takich wąskich piastach 90 i 126 mm. Czy można by było wstawić inny rozmiar obręczy, jak dobrać długość szprych? Dodam iż posiadam hamulce Weinmann AG Vainqueur 750. Według tabelki na tej stronie klik zakres to 53 - 80 mm. Cena nie gra roli czyli im taniej tym lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2017 Jeśli Twoje obręcze są takiej samej wielkości jak polski stary standard 27x 1 1/4 , to są minimalnie większe od obręczy 28. Zakładam, że to ten sam standard co stary polski, więc możesz zastosować obręcz dowolną 28 od wąskich szosowych po szersze crossowo-trekkingowe - ogranicza Cię tylko szerokość ramy i widełek. Jeśli na szczękach hamulcowych możesz obniżyć klocek o kilka mm - myślę że 5 mm max to takie rozwiązanie załatwi sprawę. Piasty mogą zostać stare jeśli są ok, lub dać nowe - tu poszukać będzie trzeba dobrze bo z nowych piast na wolnobieg ( szerokość podkładek, konusów, kontr możesz zmieniać ) cieżko będzie b dobrej jakości piastę znaleźć. ( chyba że się tutaj mylę akurat i takie piasty są łatwo dostępne) a długość szprych dobierzesz jak będziesz znał wysokość kołnierza piasty oraz obręczy - to nie będzie trudne oczywiście po takiej wymianie czeka Ciebie również wymiana ogumienia - opon - dętki będa mogły zostać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2017 Tak jak pisze przedmówca- zapleść koła na obręczach 28- będziesz miał możliwość rotacji opon, hamulce złapią na bank. Warto od razu założyć szprychy nierdzewki. Drugim pomysłem jest zakup nowych kół na wolnobieg pod 28- ale te zazwyczaj są mocno tandetne. Tylną piastę dostosujesz za pomocą podkładek do szerokości 126. Przednia piasta musi być pod oś 8mm. Ja osobiście zaplatałbym od nowa jeśli piasty oryginalne są w dobrym stanie. Będziesz miał zestaw na lata jeśli dobierzesz dobre szprychy i obręcze (najlepiej 2 komorowe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majoballs Napisano 18 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2017 Dzięki za wskazówki. Do wiosny został trochę czasu więc z pewnością coś znajdę. Piasty zostają, bo są w dobrym stanie. Chyba, że znajdę gotowe koła ale jak wspomniałem nie sądzę abym znalazł gotowce pod ten rozmiar widełek. Podsumowując: Obręcze 2 komorowe, będę celował w oryginalny rozmiar 27 1 1/4 jednak 28 powinny pasować, szprychy nierdzewki. Kalkulator szprych znalazłem. OK wszystko jasne. Jak coś wybiorę i zmontuję na pewno jeszcze napiszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2017 odpuść 27 z racji kiepskiej dostępności ogumienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majoballs Napisano 19 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 W dniu 18.12.2017 o 14:15, woojj napisał: odpuść 27 z racji kiepskiej dostępności ogumienia. Może być przypał z 28, o ile z przodu sytuacja wygląda spoko, to z tyłu już nie zostało wiele do opuszczenia, max 2 mm. Na pierwszym zdjęciu jest aktualna pozycja tylnego hamulca, na drugim maksymalnie opuszczony, na trzecim przedni hamulec (nie patrzcie na to, że jest krzywo). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rkopec16 Napisano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Opony i dętki pod 27 1/4 (630) są bardzo łatwo dostępne i tanie, więc to, że kiepska dostępność to nieprawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majoballs Napisano 20 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2017 Z obręczy 27 1 1/4 czy w ogóle 27 to w sieci wybór jest delikatnie mówiąc znikomy (albo ja już nie umiem szukać) natomiast tak jak rkopec16 pisał ogumienia nie brakuje. Znalazłem takie coś: VeloTech, wygląda spoko, jedyna obręcz w tym rozmiarze z komorą jaką udało mi się na tę chwilę namierzyć. Alternatywą jest coś takiego StarsCircle lecz wydaje mi się mniej wytrzymała. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi obręczami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majoballs Napisano 7 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 Z braku możliwości edycji, piszę post pod postem. Zdecydowałem się na obręcze VeloTech. Prezentują się całkiem całkiem. Jednakże nie może być tak kolorowo. Zdemontowałem dzisiaj tylne koło aby dokładnie pomierzyć piastę i dobrać szprychy i tutaj spotkała mnie nieciekawa niespodzianka. Odkryłem luz na piaście od strony napędu. FILM Jak żyć, co dalej, czy to już koniec tej historii, czy da się jeszcze uratować tę piastę, może to nic nie znaczący luz i po zapleceniu nie będzie w żaden sposób wpływał na koło? Proszę o poradę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 Taka przypadłość tych piast. Częsta awaria. Rozkręć oś - wyciągnij i sprawdź czy nie da się się bardziej znitować tych elementów. Tulejka wewnątrz piasty jest znitowana z resztą . Jak ci się to uda mechanicznie załatwić to jest szansa że jeszcze pośmiga. Pamiętaj że szprychy utrzymują całość w kupie ;-) Ja bym próbował reanimować. Jak to się nie powiedzie - szukaj jakiejś piasty. Najlepiej dorwać coś jednoczęściowego- mniejsze ryzyko podobnej awarii. Taki luz powoduje dość nieprzyjemny efekt falowania wolnobiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majoballs Napisano 8 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 Faktycznie, taka konstrukcja rozebrałem wyczyściłem i postukałem młotkiem i rzeczywiście całość się usztywniła. Trochę się obawiałem, że całkiem, to rozpiep…ę ale wygląda spoko. Ciekawe na jak długo ? Ostatecznie gdyby ponownie się pojawił taki problem można by spróbować klejem do metalu. Co do wolnobiegu to faktycznie falował jak szalony, jak będzie teraz, to się okaże po zmontowaniu koła. @woojj Dzięki za podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 20 godzin temu, majoballs napisał: Faktycznie, taka konstrukcja rozebrałem wyczyściłem i postukałem młotkiem i rzeczywiście całość się usztywniła. Trochę się obawiałem, że całkiem, to rozpiep…ę ale wygląda spoko. Ciekawe na jak długo ? radzę ci odrazu wymień na piastę typu mono blok, z jednego kawałka, przerobiłem kilka takich piast, niestety rozpadaja się, Można jeszcze spawać, ale , nie wygląda to ładnie, i przegrzewasz miskę, jakiegoś mallarda, czy inne shimano za parę złoty znajdziesz, ewentualnie typowo szosowe, romety, czy favorit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majoballs Napisano 9 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 @dovectra Spawania nawet nie brałem pod uwagę. Co do solidności mojej naprawy, to nie ma żadnej gwarancji, może wytrzymać kolejne 30 lat albo 30 dni. Wstrzymam się do końca miesiąca z decyzją i w międzyczasie rozejrzę się za nowymi piastami, jeżeli znajdę jakieś ciekawe propozycje to czemu nie. Jedyne co ogranicza wybór to rozmiar, 126 mm to w tym momencie tylko używki np. Romet ale kto zagwarantuje, że takie coś pociągnie dłużej niż, to co mam. Bo z tego co się orientuję nikt nie produkuje piast w takim rozmiarze - chyba ,że się mylę… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2018 http://allegro.pl/piasta-tyl-alu-wolnobieg-36-otw-srebrna-i5576996058.html masz z nowych. Rozmiar osiągniesz odpowiednio podmieniając tulejki. Jest jeszcze jedna droga- złomowisko. Znajdź kupkę z kołami i poszukaj może coś ciekawego znajdziesz z lat 70.....za 5-10 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majoballs Napisano 10 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2018 @woojj W takim wypadku sprawa nie wygląda tak beznadziejnie jak mi się wydawało na początku. Matoł ze mnie, że o tych podkładkach nie pomyślałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2018 masz stalową ramę , tam 1-2 cm rozgięcia to zaden problem, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majoballs Napisano 13 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2018 I tak zrobię, chrzanić te stare piasty. Pracuję, zarabiam se kupie nowe piasty i poskładam, to jakoś do kupy, a co mi tam! Ramę rozegnę i spasuję z całkowicie nowymi kołami. Jak skończę molestować tego grata (suport mam jeszcze do wymiany a budżet na ten miesiąc został wyczerpany ), to wrzucę jakieś fajne fotki, jak nie w tym wątku, to w garażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 12 godzin temu, majoballs napisał: Ramę rozegnę i spasuję z całkowicie nowymi kołami. takie rzeczy w ostateczności....kombinuj z podkładkami. Wszystko zależy jak szeroki ma tam być wolnobieg. Ja już upychałem 7 na korpusie z 6 coby wężej było (trzeba cieńsze podkładki pomiędzy zębatkami założyć) ale takie rzeczy przy manetce nieindeksowanej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majoballs Napisano 14 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 5 godzin temu, woojj napisał: Wszystko zależy jak szeroki ma tam być wolnobieg. "Oryginalny" pięciorzędowy. Napęd, to zwykły Sachs z manetką cierną na ramie. Ilość biegów jest wystarczająca. 5 godzin temu, woojj napisał: trzeba cieńsze podkładki pomiędzy zębatkami założyć Prawdę mówiąc kilka razy próbowałem dobrać się do tego wolnobiegu, rozkręcić go wyczyścić etc. ale poległem, zapieczone na amen, nie dałem rady nakrętki odkręcić, żeby się dostać do środka (ciekawe czy to nie od tego stukania w wolnobieg ta piasta się poluzowała). Ostatecznie zastosowałem taką metodę youtube. Zakupiłem już tę piastę 130 mm. Jakbym nie przekładał podkładek i nakrętek ciągle było więcej niż 126, więc będzie oryginalne 130 mm, te dwa mm na stronę nie robi aż takiej różnicy, widełki rozepchnę bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Woojj mial na mysli podkladki na osce, nie na wolnobiegu. Wolnobiegu nie ruszaj Masz nowa piaste to problem z glowy. Tylko kontroluj czy nie bedzie pojawial sie luz i jesli tak to usuwaj. Tanie piasty szybko lubia luz zlapac.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 15 godzin temu, majoballs napisał: Zakupiłem już tę piastę 130 mm. Jakbym nie przekładał podkładek i nakrętek ciągle było więcej niż 126 ....tam od strony gwintu masz szeroką podkładkę ( tuleję-rurkę)między konusem a kontrą - musisz ją wywalić i założyć odpowiednio krótszą. Jak masz wolnobieg 5 od sachsa to go nie ruszaj. Myślałem że kombinujesz z mnożeniem przełożeń, stąd moje dywagacje z podkładkami między zębatkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majoballs Napisano 15 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 Jeżeli uważacie, że do pieciobiegowego wolnobiegu lepiej trzymać rozmiar 126 mm, to jeszcze pokombinuję z podkładkami na ośce, może uda mi się coś wyczarować. Szprychy dokupię dopiero w lutym, więc mam jeszcze trochę czasu. I zostawmy już ten wolnobieg w spokoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majoballs Napisano 30 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Witam ponownie Dobieram szprychy i mam pytanie. Według kalkulatora na stronie sapim szprychy do przedniego koła powinny mieć 295 mm długości, jednak kontrolnie przeliczyłem w appce na smartfona Kahaki no i tutaj wychodzi 295,6. No i zastanawiam się czy nie lepiej zaokrąglić do góry i nie wziąć 296. Czy to w ogóle robi aż taką różnicę te 0,4 - 1 mm? Co tym myślicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Jesli obręcz jest dwu i więcej komorowa, czyli nyple są schowane to jest to bez znaczenia, daj 295 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majoballs Napisano 30 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 OK. dzięki za szybką odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.