SwiftyGOD Napisano 16 Grudnia 2017 Napisano 16 Grudnia 2017 Jak w temacie poniewaz zblizaja sie swieta wiec chcialbym zmodernizowac moj rower: Rama: Dartmoor Primal 2017 M turkusowa Amortyzator: Fox Talas 36 R regulowany 100 do 160mm 2011Stery: Dartmoor BlinkMostek: Funn Funnduro 45mmKierownica: Kore Durox Trail ED 740mm wznios 18mmChwyty: ODI RogueSztyca; Accent SP-428Zacisk sztycy: Accent X-Country Siodełko: Velo VL-3535 Korba: Shimano Deore M552 Hollowtech 2 175mmSuport: Shimano Deore XT Hollowtech 2 BB-70 Zębatka: Dartmoor Intro 32t narrow-wide Przerzutka tył: Shimano SLX M662 Shadow 9sp GSManetka: Shimano SLX M670 9spKaseta: Shimano Deore XT M770 9sp 11-34tŁańcuch: Shimano Deore XT HG-93 9sp + spinkaPedały: Dartmoor Stream Hamulec przód: Shimano Deore XT M785Hamulec tył: Deore XTTarcze hamulcowe; 2x Shimano Deore XT RT-86 na pająku 180mmPiasty: NS Bikes Rotary 20mm przód / NS Bikes Rotary Cassette bolt-on 135x10mm tyłObręcze: Octane One Solar 34 26' 32hSzprychy: CN Spoke czarne 2.0mm 64xOpony: przód Onza Greina 26x2.4' kevlar 120tpi 55a, tył Onza Canis 26x2.25' kevlar 120 tpi 65a (nowe) Mógłbym kupic dwu polke i jezdzic na niej a dopiero pozniej kupic inna rame czy ona nie wytrzyma?
gyrill Napisano 16 Grudnia 2017 Napisano 16 Grudnia 2017 Z tego co pamiętam, to raczej jest kwestia skoku i długości widelca, nominalnie do Primala wchodzi max 160mm skoku. Nie wiem jaki wideł chcesz wsadzić ale dwupółki z reguły mają większy skok z tego co się orientuję. Sam fakt że dasz tam dwupółkę nie wpływa na zużycie ramy, pytanie co będziesz robił z tym rowerem. Znajdziesz masę filmów o ramie na kanale Dirt It More, projektant sam opowiada do czego ona służy. To najlepsze źródło wiedzy wg. mnie. Dodatkowo, opony 26 w ramie do kół 27.5 / 29? O co chodzi w tym zestawie? Jaki rower chcesz uzyskać?
Piter233 Napisano 16 Grudnia 2017 Napisano 16 Grudnia 2017 A dwupółka magicznie doda ci +50 do umiejętności i kondycji. Człowieku, kup te hamulce o które pytałeś i po prostu jeździj, oprócz tego kup sobie dobry kask i ochraniacze i ćwicz. Po co ci inny amor? Jeździj na tym co masz, kasę sobie na wyjazdy przeznacz bo katowice i okolice oblecisz dość szybko. Rób też kondycję, na trasie spotyka się masę ludzi ze sprzętem za grube pieniądze gdzie objeżdżają ich ludzie na o wiele tańszych sprzętach. No chyba że robisz rower do lansu, to dwupółka musi być.
Brombosz Napisano 16 Grudnia 2017 Napisano 16 Grudnia 2017 U mnie w mieście czasami widzę gościa co ma horneta 26" z marzokiem 200mm+ i rower wygląda komicznie. Niby wszystko wysoka pólka, na oko z 10-15k PLN bo same markowe, drogie części ale jak tym jedzie po mieście bez kasku to ma pozycje jakby jechał na Wigry 3. Nigdy nie widziałem, żeby miał odpowiedni strój a rower nie ma żadnej ryski, więc jeśli chodzi o lans to jest, ale tylko dla tych, którzy w ogóle nie ogarniają tematu i nie widzą różnicy między czymś takim a makrokeszem. Dodam, że mieszkam w totalnie płaskiej okolicy i mogę się pod tym względem mylić. Może gość jest pro, jeździ w góry tylko po to żeby zjeżdżać, nigdy nie upada i myje rower regularnie... ale mimo wszystko dwupółka to grubo za dużo to tego typu ramy.
Marcin86Poznan Napisano 16 Grudnia 2017 Napisano 16 Grudnia 2017 Jak obecnego foxa zrobisz na 160mm to już pozwala na tyle, że mimo iż nie wiem jak jeździsz to zaryzykuje i powiem, że i tak nie wykorzystasz w pełni.
grzesiowu Napisano 6 Stycznia 2018 Napisano 6 Stycznia 2018 W dniu 16 grudnia 2017 o 15:01, Piter233 napisał: A dwupółka magicznie doda ci +50 do umiejętności i kondycji. Człowieku, kup te hamulce o które pytałeś i po prostu jeździj, oprócz tego kup sobie dobry kask i ochraniacze i ćwicz. Po co ci inny amor? Jeździj na tym co masz, kasę sobie na wyjazdy przeznacz bo katowice i okolice oblecisz dość szybko. Rób też kondycję, na trasie spotyka się masę ludzi ze sprzętem za grube pieniądze gdzie objeżdżają ich ludzie na o wiele tańszych sprzętach. No chyba że robisz rower do lansu, to dwupółka musi być. ale jaki ląns - laski nie odróżniają dwupółki od sr_xcm
Mod Team KrissDeValnor Napisano 7 Stycznia 2018 Mod Team Napisano 7 Stycznia 2018 Tym co się nie znają można nawet wmówić, że XCM lepszy, bo lżejszy i ma lepiej dopasowaną charakterystykę, a te dwupółki rodem z motocykli to ciężkie, toporne i do roweru się nie nadają Na potwierdzenie tych słów najlepiej dać im się przejechać na zjazdówce ( po mieście oczywiście ), a potem na jakimś ATB - wiadomo którego wybiorą
MokryxD Napisano 7 Stycznia 2018 Napisano 7 Stycznia 2018 Jak już koniecznie chcesz wydać kasę, to lepiej zrobić porządny kompletny serwis tego Foxa, niż ładować 2półkę w Primala. Główka w końcu odpadnie i tyle będzie z zabawy. Poza tym, przy 200mm suport wyląduje w komosie, czyli plusów żadnych, ani w jeździe lepiej nie będzie, a wyglądać będzie komicznie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.