Skocz do zawartości

[Jaki łańcuch] tiagra 4600/4700


amauser

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie, poradźcie!!! Korba i kaseta Tiagra 4600, przerzutka przednia i tylna oraz klamkomanetki Tiagra 4700. Jaki mam do tego dać łańcuch: dedykowany wg. shimanowskich tabel kompatybilności do kotby i kasety Tiagra 4600 np. CN-6701, czy też może kompatybilny wg. tych samych tabelek z przerzutkami 4700 CN-HG95? Wiem, że problem dla znawców być może błahy, lecz w temacie szosy jestem świeżak więc proszę o wyrozumiałość i poradę. 

Napisano

KMC X10.73 lub droższy o 20zł KMC X10.93. (lepsza ochrona przed korozją itp)

Jeszcze masz Campe C10, ale to już musisz dać z 150zł.

Shimano nie kupuj, bo nie warto. 

Napisano

Ja pół roku temu zmieniłem na CN-6701 + CS-HG500, jeżdżę w każdej pogodzie, czasem po błocie i jestem zadowolony. Zwłaszcza od razu po zmianie czuć różnicę w płynności zmiany biegów.
Przy zakładaniu trzeba zwrócić uwagę na kierunek, bo podobno ma to znaczenie. Używam z korbą FSA lub Tiagra 4700.

Napisano

Polecam KMC X10.93 lub droższy SRAM jeżeli miałbyś jeździć na jednym. Ja mam taki zestaw korba FSA, przerzutki nowa tiagra 4700, kaseta CS-HG500 i 3 łańcuchy KMC X10.93. Łańcuchy zmieniam co 200-300km, są myte smarowane i czekają na swoją kolejkę. Jeden padł po 4000tyś na odcinku ok 0,5m tzn. przymiar wpadał. Pozostałe 2 nadal są używane ok. 4500km. Kaseta nadal OK. Jak będę zmieniał kasetę i łańcuch to kupię łańcuch SRAM. Do spinania tych łańcuchów używam jednej spinki SRAM. Spinana i rozpinana wielokrotnie nadal trzeba używać szczypiec by rozpiąć. Spinki KMC po 5 razach już można rozpiąć ręką. Jakość kosztuje.

Napisano

Czyli rozumiem, że te shimanowskie tabelki kompatybilności łańcuchów można sobie olać? Bo generalnie mam dylemat czy wg. tych tabel łańcuch dać kompatybilny z korbą czy przerzutkami :/

image.png.c9888d6a59f10344c31799e7526f40a1.png

Napisano

Nie chce mi się tej tabelki analizować, ale do kasety 10rz, kupujesz łańcuch 10rz, u Shimano taki łańcuch ma oznaczenie HG i np łańcuch CN-7901 pomimo braku HG w modelu, jest łańcuchem HG.

Łańcuchy Shimano słabo wypadają jak chodzi o cena/jakość, KMC X10.73(lub93) mają świetny stosunek cena/jakość + masz spinkę w zestawie.

Można się jeszcze zastanowić nad Connex'em, można czasami tanio wyrwać najniższy model, a ma on świetną spinkę, która osobno kosztując z 30zł.

Napisano
W dniu 15.12.2017 o 16:35, dorota57 napisał:

Polecam KMC X10.93 lub droższy SRAM jeżeli miałbyś jeździć na jednym. Ja mam taki zestaw korba FSA, przerzutki nowa tiagra 4700, kaseta CS-HG500 i 3 łańcuchy KMC X10.93. Łańcuchy zmieniam co 200-300km, są myte smarowane i czekają na swoją kolejkę. Jeden padł po 4000tyś na odcinku ok 0,5m tzn. przymiar wpadał. Pozostałe 2 nadal są używane ok. 4500km. Kaseta nadal OK. Jak będę zmieniał kasetę i łańcuch to kupię łańcuch SRAM. Do spinania tych łańcuchów używam jednej spinki SRAM. Spinana i rozpinana wielokrotnie nadal trzeba używać szczypiec by rozpiąć. Spinki KMC po 5 razach już można rozpiąć ręką. Jakość kosztuje.

Ale 4tys. na 3 łańcuchy? Nie jest to jakiś imponujący wynik, zwłaszcza na szosę, przy której łańcuch ma lepszy kompfort pracy to bardzo słaby. 1300km przy intensywnej jeździe w sezonie albo wyprawie to 10 dni. Gdyby tak po każdej takiej wyprawie trzeba było wymieniać łańcuch, to zrobiłby się to kosztowny sport :D Ja tam miękka rura jestem, ale znajomy zrobił w sezonie 12k km, z tego co wiem z dwoma Campagnolo zakładanymi na zmianę, więc chyba warto dopłacić, nawet jeśli normalnemu człowiekowi zajmuje to 3 lata :D

Napisano

Może źle napisałem. Mając trzy łańcuchy na zmianę, jeden zrobił 4000tyś i padł, pozostałe dwa mają przejechane po 4500tyś i nadal sprawne. Reasumując w tym roku zrobiłem 13tyś km i jeszcze te dwa łańcuchy będą zakładane na zmianę. Kaseta ta sama. Pozdrawiam!

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
W dniu 15.12.2017 o 16:35, dorota57 napisał:

Polecam KMC X10.93 lub droższy SRAM jeżeli miałbyś jeździć na jednym. Ja mam taki zestaw korba FSA, przerzutki nowa tiagra 4700, kaseta CS-HG500 i 3 łańcuchy KMC X10.93. Łańcuchy zmieniam co 200-300km, są myte smarowane i czekają na swoją kolejkę. Jeden padł po 4000tyś na odcinku ok 0,5m tzn. przymiar wpadał. Pozostałe 2 nadal są używane ok. 4500km. Kaseta nadal OK. Jak będę zmieniał kasetę i łańcuch to kupię łańcuch SRAM. Do spinania tych łańcuchów używam jednej spinki SRAM. Spinana i rozpinana wielokrotnie nadal trzeba używać szczypiec by rozpiąć. Spinki KMC po 5 razach już można rozpiąć ręką. Jakość kosztuje.

To zmieniasz je codziennie czy co dwa dni ?

Napisano

Pewnie po dłuższej przejażdżce lub dwóch, rozpina palcami spinkę, zdejmuje łańcuch, myje i smaruje. Łańcuch następnie trafia na półkę i czeka na swoją kolej. A z półki bierze poprzedni, już czysty i nasmarowany i zaklada. Tak właśnie wydłuża na max życie napędu.. Brawo on.

Napisano

No spoko , każdy sposób jest dobry.

Ja tam kręcę do maxa tak ponad 10k i wymieniam łańcuch i 3 zębatki ( na których najwięcej kręcę) , jeżeli czuje że przeskakuje łańcuch.

Napisano

Witam! Miłośników dwóch kółek. Łańcuch myty w benzynie ekstrakcyjnej w pierwszej butelce myję wstępnie a następnie w drugiej już czyściutki bez drobin piasku czeka na swoją kolejkę. Takie mycie robię średnio co cztery dni w sezonie. Teraz to trenażer. Stara zasada, którą przekazał mi Tato kiedy to pojazdem dostępnym był rower lub motor. Facet powinien mieć wyczyszczone buty, wyprasowane spodnie i wyczyszczony rower lub motor. Dlatego mój rower w trasę i ten na zakupy wygląda jakby przed chwilą wyjechał ze sklepu. Jak dbasz tak masz! Senior

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...