amauser Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 Panowie, poradźcie!!! Korba i kaseta Tiagra 4600, przerzutka przednia i tylna oraz klamkomanetki Tiagra 4700. Jaki mam do tego dać łańcuch: dedykowany wg. shimanowskich tabel kompatybilności do kotby i kasety Tiagra 4600 np. CN-6701, czy też może kompatybilny wg. tych samych tabelek z przerzutkami 4700 CN-HG95? Wiem, że problem dla znawców być może błahy, lecz w temacie szosy jestem świeżak więc proszę o wyrozumiałość i poradę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 KMC X10.73 lub droższy o 20zł KMC X10.93. (lepsza ochrona przed korozją itp) Jeszcze masz Campe C10, ale to już musisz dać z 150zł. Shimano nie kupuj, bo nie warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario_awario Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 Ja pół roku temu zmieniłem na CN-6701 + CS-HG500, jeżdżę w każdej pogodzie, czasem po błocie i jestem zadowolony. Zwłaszcza od razu po zmianie czuć różnicę w płynności zmiany biegów. Przy zakładaniu trzeba zwrócić uwagę na kierunek, bo podobno ma to znaczenie. Używam z korbą FSA lub Tiagra 4700. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dorota57 Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 Polecam KMC X10.93 lub droższy SRAM jeżeli miałbyś jeździć na jednym. Ja mam taki zestaw korba FSA, przerzutki nowa tiagra 4700, kaseta CS-HG500 i 3 łańcuchy KMC X10.93. Łańcuchy zmieniam co 200-300km, są myte smarowane i czekają na swoją kolejkę. Jeden padł po 4000tyś na odcinku ok 0,5m tzn. przymiar wpadał. Pozostałe 2 nadal są używane ok. 4500km. Kaseta nadal OK. Jak będę zmieniał kasetę i łańcuch to kupię łańcuch SRAM. Do spinania tych łańcuchów używam jednej spinki SRAM. Spinana i rozpinana wielokrotnie nadal trzeba używać szczypiec by rozpiąć. Spinki KMC po 5 razach już można rozpiąć ręką. Jakość kosztuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amauser Napisano 16 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 Czyli rozumiem, że te shimanowskie tabelki kompatybilności łańcuchów można sobie olać? Bo generalnie mam dylemat czy wg. tych tabel łańcuch dać kompatybilny z korbą czy przerzutkami :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 Nie chce mi się tej tabelki analizować, ale do kasety 10rz, kupujesz łańcuch 10rz, u Shimano taki łańcuch ma oznaczenie HG i np łańcuch CN-7901 pomimo braku HG w modelu, jest łańcuchem HG. Łańcuchy Shimano słabo wypadają jak chodzi o cena/jakość, KMC X10.73(lub93) mają świetny stosunek cena/jakość + masz spinkę w zestawie. Można się jeszcze zastanowić nad Connex'em, można czasami tanio wyrwać najniższy model, a ma on świetną spinkę, która osobno kosztując z 30zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalzi Napisano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2017 W dniu 15.12.2017 o 16:35, dorota57 napisał: Polecam KMC X10.93 lub droższy SRAM jeżeli miałbyś jeździć na jednym. Ja mam taki zestaw korba FSA, przerzutki nowa tiagra 4700, kaseta CS-HG500 i 3 łańcuchy KMC X10.93. Łańcuchy zmieniam co 200-300km, są myte smarowane i czekają na swoją kolejkę. Jeden padł po 4000tyś na odcinku ok 0,5m tzn. przymiar wpadał. Pozostałe 2 nadal są używane ok. 4500km. Kaseta nadal OK. Jak będę zmieniał kasetę i łańcuch to kupię łańcuch SRAM. Do spinania tych łańcuchów używam jednej spinki SRAM. Spinana i rozpinana wielokrotnie nadal trzeba używać szczypiec by rozpiąć. Spinki KMC po 5 razach już można rozpiąć ręką. Jakość kosztuje. Ale 4tys. na 3 łańcuchy? Nie jest to jakiś imponujący wynik, zwłaszcza na szosę, przy której łańcuch ma lepszy kompfort pracy to bardzo słaby. 1300km przy intensywnej jeździe w sezonie albo wyprawie to 10 dni. Gdyby tak po każdej takiej wyprawie trzeba było wymieniać łańcuch, to zrobiłby się to kosztowny sport Ja tam miękka rura jestem, ale znajomy zrobił w sezonie 12k km, z tego co wiem z dwoma Campagnolo zakładanymi na zmianę, więc chyba warto dopłacić, nawet jeśli normalnemu człowiekowi zajmuje to 3 lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dorota57 Napisano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2017 Może źle napisałem. Mając trzy łańcuchy na zmianę, jeden zrobił 4000tyś i padł, pozostałe dwa mają przejechane po 4500tyś i nadal sprawne. Reasumując w tym roku zrobiłem 13tyś km i jeszcze te dwa łańcuchy będą zakładane na zmianę. Kaseta ta sama. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwymariusz Napisano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 W dniu 15.12.2017 o 16:35, dorota57 napisał: Polecam KMC X10.93 lub droższy SRAM jeżeli miałbyś jeździć na jednym. Ja mam taki zestaw korba FSA, przerzutki nowa tiagra 4700, kaseta CS-HG500 i 3 łańcuchy KMC X10.93. Łańcuchy zmieniam co 200-300km, są myte smarowane i czekają na swoją kolejkę. Jeden padł po 4000tyś na odcinku ok 0,5m tzn. przymiar wpadał. Pozostałe 2 nadal są używane ok. 4500km. Kaseta nadal OK. Jak będę zmieniał kasetę i łańcuch to kupię łańcuch SRAM. Do spinania tych łańcuchów używam jednej spinki SRAM. Spinana i rozpinana wielokrotnie nadal trzeba używać szczypiec by rozpiąć. Spinki KMC po 5 razach już można rozpiąć ręką. Jakość kosztuje. To zmieniasz je codziennie czy co dwa dni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 Pewnie po dłuższej przejażdżce lub dwóch, rozpina palcami spinkę, zdejmuje łańcuch, myje i smaruje. Łańcuch następnie trafia na półkę i czeka na swoją kolej. A z półki bierze poprzedni, już czysty i nasmarowany i zaklada. Tak właśnie wydłuża na max życie napędu.. Brawo on. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwymariusz Napisano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 No spoko , każdy sposób jest dobry. Ja tam kręcę do maxa tak ponad 10k i wymieniam łańcuch i 3 zębatki ( na których najwięcej kręcę) , jeżeli czuje że przeskakuje łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dorota57 Napisano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 Witam! Miłośników dwóch kółek. Łańcuch myty w benzynie ekstrakcyjnej w pierwszej butelce myję wstępnie a następnie w drugiej już czyściutki bez drobin piasku czeka na swoją kolejkę. Takie mycie robię średnio co cztery dni w sezonie. Teraz to trenażer. Stara zasada, którą przekazał mi Tato kiedy to pojazdem dostępnym był rower lub motor. Facet powinien mieć wyczyszczone buty, wyprasowane spodnie i wyczyszczony rower lub motor. Dlatego mój rower w trasę i ten na zakupy wygląda jakby przed chwilą wyjechał ze sklepu. Jak dbasz tak masz! Senior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 Super! Co 4 dni łańcuch myć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwymariusz Napisano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2018 No zasada wpojona , i tego należy się trzymać . Kto dba, ten ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.