Galaxyyy Napisano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2017 Witam Tak ja w tytule zmagam się z ciągle cieknącym olejem spod śrub skręcających dolne golenie. Problem pojawił się po wykonaniu przeze mnie pełnego serwisu. Już od pierwszego złożenia amortyzatora "do kupy" w okolicach obu śrub zaczynał zbierać się olej wyciekając powoli na zewnątrz. Początkowo myślałem, że przyczyną jest to iż zapomniałem zmienić na nich uszczelek znajdujących się w zestawie od RS. Założenie nowych nic nie dało. Wydawało mi się nawet, że cieknie jeszcze bardziej; uszczelki faktycznie miały więcej luzu na śrubach. Z braku pomysłów co może być nie tak wykonałem w pracy z gumki do pieczątek, wycięte na wymiar uszczelki. Guma ta okazała się jednak zbyt miękka. Zarówno założone same jak i jednocześnie oryginalnymi uszczelkami RS nie dały efektu. Wiem że to głupie zakładać uszczelkę na uszczelkę, ale tonący nawet brzytwy się złapie. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bardok206 Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 A czy dokręcasz je z odpowiednią siłą kluczem dynamometrycznym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxyyy Napisano 15 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 Póki co go nie mam. W manualu jest to 6.8 Nm, więc to nie jest jakaś duża siła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 To co najmniej dziwne, bo w trzech posiadanych amortyzatorach Rock Shox (dwie reby i sid) jak do tej pory nigdy nie wymieniałem tych plastikowych uszczelek pod nakrętkami. Żaden nie leje póki co, a najstarszy ma praktycznie 10 lat (2008). Moment 6,8Nm jest całkiem spory wbrew pozorom, ja zwykle dokręcam słabiej i wystarcza. Zastanawiam się, czy można te gumowe krążki na dnie dolnych goleni założyć w jakiś sposób nieprawidłowo, bo one również uszczelniają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxyyy Napisano 15 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 Ostatecznie powróciłem to tych pierwszych, lepiej pasujących uszczelek, ale oczywiście nic to nie dało. Zdziwiłbym się,gdyby faktycznie przestało cieknąć. Faktycznie na dnie są krążki uszczelniające czubki tłoków, lecz ich w ogóle nie ruszałem. Postępowałem zgodnie z procedurą w manualu. Podczas czyszczenia wewnątrz dolnych goleni zainteresowałem się nimi. Myślałem, że może powinny wypaść, ale po jednorazowej próbie wytrzepania ich ze środka odpuściłem, stwierdzając że to jest ich miejsce i może lepiej nie należy ich ruszać. Blokowały się na ślizgaczach co potwierdziło przypuszczenie są elementem nie dającym się zdemontować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.