Skocz do zawartości

[bębenek] czasem cos zachrobocze


bike5

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

OD czasu gdy wyjąłem bębenek z piasty i solidnie go nasmarowałem wraz z całym mechanizmem od czasu do czasu coś mi zachrobocze i przeskoczy ,i o dziwo nie jest to napęd chodź dźwięk bardzo podobny do przeskakującego łańcucha ,podczas podjazdów lub ostrego depnięcia nie dzieje sie nic pracuje idealnie , podjazdy również bez zarzutu....Ale podczas bardzo delikatnego kręcenia bez obciążenia , czasem cos niepokojaco przeskoczy ,często np podczas długiego zjazdu gdzie chodzi tylko tylny bębenek bez pedałowania,,,ale jak kończy sie zjazd to zaczynam pedałować i wtedy ale nie zawsze cos przeskoczy...czy zbyt duża ilość smaru mogła spowodować takie objawy ??? fakt ze teraz chodzi mi cichutko ;-)

Napisano

Tak właśnie. Sprężynka nie ma siły wyrwać zapadek z gniazd, bo te są wklejone na smar, który dodatkowo przy obecnych temperaturach gęstnieje. Poczekaj na mrozy, całkiem stracisz napęd ;) Na pieski nie daje się smaru a olej, oliwkę. Owszem, cicho nie będzie ale przynajmniej nie będzie praca napędu upośledzona.

Napisano

Ja mam 4 zapadki i smaru naładowałem po brzegi. ALE - bardzo rzadkiego do łożysk. Bębenek cichutko cyka i mogę powiedzieć że podczas 2-godzinnej jazdy blisko zera nie było objawów przeskoków.

Napisano

zdecydowanie dałem dużo smaru na zapadki , owszem wiedziałem ze daje sie olej ;-)zapadki były takie jakby spocone przed smarowaniem ale bardzo głośno chodziły, ale nie myślałem ze może to spowodować takie objawy..mam 3 zapadki . dorota57 ty masz 4 zapadki moze dlatego twój bębenek daje rade ;-) ja tez dałem  specjalnego smaru do łożysk ale jak widac jedna zapadka wiecej robi różnice

Napisano
11 godzin temu, dorota57 napisał:

smaru naładowałem po brzegi. ALE - bardzo rzadkiego do łożysk.

A cóż to za bardzo rzadki smar do łożysk? Jesteś pewien, że do łożysk? ;) Osobiście się jeszcze z takim wynalazkiem nie spotkałem.

Napisano

Smarze na zapadkach mówimy zdecydowanie NIE. Unikać. Zdrowy głośny, soczysty dźwięk klikających zapadek to znak że jest ok. Szczególnie systemy 2/3 zapadkowe są narażone na awarie w wyniku zbyt mocnego przesmarowania kulek.....Była seria piast shimano z niskich serii gdzie problem był nagminny. Chińczycy nakładali za dużo smaru i po około pół roku zlepiał pięknie zapadki. 

Napisano

W poniedziałek się dowiem jaka firma produkuje ten smar i napiszę. Wiem że temperatura krzepnięcia -50, sprawdzaliśmy przy -20. Gęstość nic się nie zmieniła.

Napisano

Witam! Jest to smar MOBILUX EP 1, Jest jeszcze rzadszy MOBILUX EP 0. Jak na tą chwilę to piasta w kole do trenażera posiadająca trzy zapadki, kulki konusy chodzi świetnie. Koło w trasę to piasta Novatec 792 i 791 cztery zapadki i cztery łożyska maszynowe. Wszystko przesmarowane MOBILUX EP 1. Jak będę serwisował rower po sezonie to użyję EP 0. Popytajcie tam gdzie wymieniają oleje lub serwisy samochodowe. Więcej info w internecie.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

ok udało sie sprawę załatwić ,kolega mnie trochę postraszył ze mogę w ten sposób zepsuć bębenek , rozebrałem i dokładnie oczyściłem piastę na zębatkach i i zapadkach , było to dość pracochłonne żeby go wydostać ze wszystkich zakamarków.posmarowałem zapadki , i zębatki na których pyrka i chodzi jak wcześniej czyli głośno , ale tym razem mi to nie przeszkadza bo wiem ze dłużej mi pochodzi :-)

Napisano
W dniu 31.12.2017 o 00:41, bike5 napisał:

ok udało sie sprawę załatwić ,kolega mnie trochę postraszył ze mogę w ten sposób zepsuć bębenek , rozebrałem i dokładnie oczyściłem piastę na zębatkach i i zapadkach , było to dość pracochłonne żeby go wydostać ze wszystkich zakamarków.posmarowałem zapadki , i zębatki na których pyrka i chodzi jak wcześniej czyli głośno , ale tym razem mi to nie przeszkadza bo wiem ze dłużej mi pochodzi :-)

Bębenek ma głośno chodzić :) , jak się zaczyna wyciszać to znaczy że albo za dużo smarowidła nałożone, albo przedostał się smar z łożyska (piasty lub bębenka). Kiedyś sam przesadzałem ze smarowaniem i nawet jak nie smarowałem piesków (jedynie kropelka oleju) to po jakimś czasie z łożysk przedostawał się smar na zapadki i właśnie przy delikatnym kręceniu potrafił się zaciągnąć bębenek. Oczywiście systemy gdzie jest więcej zapadek z reguły mają lepsze (silniejsze) "sprężynowanie" przez co są bardziej odporne na nadmiar smaru.

Kolega ma rację - jakbyś tak dłużej pojeździł to te kanciaste krawędzie w bębenku by się pozaokrąglały, to samo z zapadkami... i po bębenku

Pozdrawiam

Napisano
W dniu 18.12.2017 o 10:14, dorota57 napisał:

MOBILUX EP 1, Jest jeszcze rzadszy MOBILUX EP 0

na zapadki olej,

ewentualnie  smar klasy EP000, ale to jest i tak dedykowane tylko do piast wielobiegowych.

Napisano
4 godziny temu, dovectra napisał:

na zapadki olej,

ewentualnie  smar klasy EP000, ale to jest i tak dedykowane tylko do piast wielobiegowych.

Zobowiązuję się że na jesień rozbiorę wszystko i sprawdzę czy jest OK, i napiszę jak jest. Wszystkiego najlepszego w 2018. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...