bike5 Napisano 12 Grudnia 2017 Napisano 12 Grudnia 2017 OD czasu gdy wyjąłem bębenek z piasty i solidnie go nasmarowałem wraz z całym mechanizmem od czasu do czasu coś mi zachrobocze i przeskoczy ,i o dziwo nie jest to napęd chodź dźwięk bardzo podobny do przeskakującego łańcucha ,podczas podjazdów lub ostrego depnięcia nie dzieje sie nic pracuje idealnie , podjazdy również bez zarzutu....Ale podczas bardzo delikatnego kręcenia bez obciążenia , czasem cos niepokojaco przeskoczy ,często np podczas długiego zjazdu gdzie chodzi tylko tylny bębenek bez pedałowania,,,ale jak kończy sie zjazd to zaczynam pedałować i wtedy ale nie zawsze cos przeskoczy...czy zbyt duża ilość smaru mogła spowodować takie objawy ??? fakt ze teraz chodzi mi cichutko ;-)
cervandes Napisano 12 Grudnia 2017 Napisano 12 Grudnia 2017 Tak właśnie. Sprężynka nie ma siły wyrwać zapadek z gniazd, bo te są wklejone na smar, który dodatkowo przy obecnych temperaturach gęstnieje. Poczekaj na mrozy, całkiem stracisz napęd Na pieski nie daje się smaru a olej, oliwkę. Owszem, cicho nie będzie ale przynajmniej nie będzie praca napędu upośledzona.
dorota57 Napisano 12 Grudnia 2017 Napisano 12 Grudnia 2017 Ja mam 4 zapadki i smaru naładowałem po brzegi. ALE - bardzo rzadkiego do łożysk. Bębenek cichutko cyka i mogę powiedzieć że podczas 2-godzinnej jazdy blisko zera nie było objawów przeskoków.
bike5 Napisano 12 Grudnia 2017 Autor Napisano 12 Grudnia 2017 zdecydowanie dałem dużo smaru na zapadki , owszem wiedziałem ze daje sie olej ;-)zapadki były takie jakby spocone przed smarowaniem ale bardzo głośno chodziły, ale nie myślałem ze może to spowodować takie objawy..mam 3 zapadki . dorota57 ty masz 4 zapadki moze dlatego twój bębenek daje rade ;-) ja tez dałem specjalnego smaru do łożysk ale jak widac jedna zapadka wiecej robi różnice
TheJW Napisano 13 Grudnia 2017 Napisano 13 Grudnia 2017 11 godzin temu, dorota57 napisał: smaru naładowałem po brzegi. ALE - bardzo rzadkiego do łożysk. A cóż to za bardzo rzadki smar do łożysk? Jesteś pewien, że do łożysk? Osobiście się jeszcze z takim wynalazkiem nie spotkałem.
woojj Napisano 13 Grudnia 2017 Napisano 13 Grudnia 2017 Smarze na zapadkach mówimy zdecydowanie NIE. Unikać. Zdrowy głośny, soczysty dźwięk klikających zapadek to znak że jest ok. Szczególnie systemy 2/3 zapadkowe są narażone na awarie w wyniku zbyt mocnego przesmarowania kulek.....Była seria piast shimano z niskich serii gdzie problem był nagminny. Chińczycy nakładali za dużo smaru i po około pół roku zlepiał pięknie zapadki.
dorota57 Napisano 15 Grudnia 2017 Napisano 15 Grudnia 2017 W poniedziałek się dowiem jaka firma produkuje ten smar i napiszę. Wiem że temperatura krzepnięcia -50, sprawdzaliśmy przy -20. Gęstość nic się nie zmieniła.
dorota57 Napisano 18 Grudnia 2017 Napisano 18 Grudnia 2017 Witam! Jest to smar MOBILUX EP 1, Jest jeszcze rzadszy MOBILUX EP 0. Jak na tą chwilę to piasta w kole do trenażera posiadająca trzy zapadki, kulki konusy chodzi świetnie. Koło w trasę to piasta Novatec 792 i 791 cztery zapadki i cztery łożyska maszynowe. Wszystko przesmarowane MOBILUX EP 1. Jak będę serwisował rower po sezonie to użyję EP 0. Popytajcie tam gdzie wymieniają oleje lub serwisy samochodowe. Więcej info w internecie.
bike5 Napisano 30 Grudnia 2017 Autor Napisano 30 Grudnia 2017 ok udało sie sprawę załatwić ,kolega mnie trochę postraszył ze mogę w ten sposób zepsuć bębenek , rozebrałem i dokładnie oczyściłem piastę na zębatkach i i zapadkach , było to dość pracochłonne żeby go wydostać ze wszystkich zakamarków.posmarowałem zapadki , i zębatki na których pyrka i chodzi jak wcześniej czyli głośno , ale tym razem mi to nie przeszkadza bo wiem ze dłużej mi pochodzi :-)
DIY Napisano 5 Stycznia 2018 Napisano 5 Stycznia 2018 W dniu 31.12.2017 o 00:41, bike5 napisał: ok udało sie sprawę załatwić ,kolega mnie trochę postraszył ze mogę w ten sposób zepsuć bębenek , rozebrałem i dokładnie oczyściłem piastę na zębatkach i i zapadkach , było to dość pracochłonne żeby go wydostać ze wszystkich zakamarków.posmarowałem zapadki , i zębatki na których pyrka i chodzi jak wcześniej czyli głośno , ale tym razem mi to nie przeszkadza bo wiem ze dłużej mi pochodzi :-) Bębenek ma głośno chodzić , jak się zaczyna wyciszać to znaczy że albo za dużo smarowidła nałożone, albo przedostał się smar z łożyska (piasty lub bębenka). Kiedyś sam przesadzałem ze smarowaniem i nawet jak nie smarowałem piesków (jedynie kropelka oleju) to po jakimś czasie z łożysk przedostawał się smar na zapadki i właśnie przy delikatnym kręceniu potrafił się zaciągnąć bębenek. Oczywiście systemy gdzie jest więcej zapadek z reguły mają lepsze (silniejsze) "sprężynowanie" przez co są bardziej odporne na nadmiar smaru. Kolega ma rację - jakbyś tak dłużej pojeździł to te kanciaste krawędzie w bębenku by się pozaokrąglały, to samo z zapadkami... i po bębenku Pozdrawiam
dovectra Napisano 5 Stycznia 2018 Napisano 5 Stycznia 2018 W dniu 18.12.2017 o 10:14, dorota57 napisał: MOBILUX EP 1, Jest jeszcze rzadszy MOBILUX EP 0 na zapadki olej, ewentualnie smar klasy EP000, ale to jest i tak dedykowane tylko do piast wielobiegowych.
dorota57 Napisano 5 Stycznia 2018 Napisano 5 Stycznia 2018 4 godziny temu, dovectra napisał: na zapadki olej, ewentualnie smar klasy EP000, ale to jest i tak dedykowane tylko do piast wielobiegowych. Zobowiązuję się że na jesień rozbiorę wszystko i sprawdzę czy jest OK, i napiszę jak jest. Wszystkiego najlepszego w 2018.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.