Skocz do zawartości

[zmiana] RaceFace - 2x11 na 1x11


TheJW

Rekomendowane odpowiedzi

Założyłem wątek, by kontynuować dyskusję rozpoczętą tutaj:

 

Jak można przeczytać, prawdopodobnie zajechałem blat i będzie konieczność jego wymiany. W związku z tym pojawiła się propozycja przejścia na 1x11. Nie ukrywam, że od jakiegoś czasu chodziło mi to po głowie.

Mam jednak sporo wątpliwości.

Przede wszystkim - czy to będzie dla mnie dobre? Mam za sobą dopiero 2 sezony poważniejszej jazdy (wcześniej tylko "po bułki do sklepu").

Po drugie - czy do mojej korby (z systemem Chinch jak mi się wydaje i na co wskazywałyby zdjęcia widoczne w linkowanym wątku), mogę zamontować zębatkę bezpośrednio demontując pająka?

Trzecia sprawa, to rozmiar zębatki. Teraz mam 24/34 z kasetą 11-42, 24-42 zdarza mi się używać, chociaż pewnie w pełni sezonu dałbym radę na nieco twardszym przełożeniu. Najrzadziej używam 34x11, po zmianie tras i wkręceniu się w jazdę bardziej pod XC po prostu nie mam gdzie tego wykorzystać. Kalkulatory przełożeń to dla mnie czarna magia...

I jeśli z powyżej "ankiety" wyniknie, że 1x11 jest dla mnie - rzucać się od razu na głęboką wodę i kupić zębatkę owalną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, TheJW napisał:

Przede wszystkim - czy to będzie dla mnie dobre?

żeby się przekonać trza spróbować.... ja tak zrobiłem i po tygodniu jazdy stwierdzam że to jest TO. Nie słuchaj ludzi kalkulatorów....sprawdź bo to nie jest jakiś wielki koszt. Wszystko ci się w głowie poprzestawia. Nie wiem czy zarazisz się chorobą.....może

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TheJW napisał:

Kalkulatory przełożeń to dla mnie czarna magia...

Tam nie ma żadnej filozofii. Wyklikałem tutaj Twój obecny napęd: http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=24,34&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,37,42&UF=2328&TF=90&SL=2.6&UN=KMH. Kliknij %compare po prawej na dole, wtedy pojawi się druga konfiguracja i wybierz %chainrings np. 30. Jeszcze możesz wybrać %display: %speed, żeby lepiej sobie to zwizualizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam na Mazurach Garbatych wzniesienia do 200 m miałem identyczny napęd jak Twój ( rower tez podobny specialized stumjumper comp 29" 2016 - rama aluminiowa) i szybko w praktyce stwierdziłem ,że nie wykorzystuje praktycznie wielu przełożeń. Zrobiłem konwersję na 1x11 srama  przód 32 kaseta 10-42 i to jest to co mi w moich warunkach w zupełności wystarcza teraz w dodatku śmigam z przodu na tarczy 34 i tez jest w porządku. Mięśniakiem , żadnym nie jestem a swoim napędem podjeżdżam pod wszystkie wzgórza . Na większe góry pewnie by przełożeń zabrakło, chociaż kto tam wie. Na "maluchu" 26" też przerobionego  (1x10) mam owala od banless Thora i powiem ,że szczególnie na podjazdach jakoś łatwiej mi idzie a może to placebo :) ... za to pytania co to za "jajko" ... bezcenne :) Jeżeli chodzi Sram XD Driver mogę dać namiar na model, który potrzebujesz S162100006 w cenie z przesyłką 42 $ , kasetę 10-42 też już można wyhaczyć w okolicach 300 zł.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj trochę podłubałem. Zdjąłem korbę i kasetę, rozebrałem na ile było to możliwe i wszystko wyczyściłem. Spiłowałem powstałe na zębach zadziory, nieznacznie poprawiła się kultura pracy. Znalazłem inny łańcuch, ale jak się okazało - również wyciągnięty prawie o 0,75. Kaseta i korba oczywiście go przyjęły, ale nie wiem, jak będzie z nowym. Zażyczyłem sobie pod choinkę, więc okaże się wkrótce. ;)

W międzyczasie porównuję różne opcje napędu 1x. Przy kasecie 11-42 i terenie w jakim jeżdżę faktycznie owalna zębatka 32t wydaje się być najrozsądniejszym rozwiązaniem. Zawsze zostanie mi zmiana kasety na 11-46, bo prędzej czy później nadejdzie dzień wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta trup. Nie przyjęła nowego łańcucha. Trza szykować kasę po Nowym Roku.;) Póki co zajeżdżę ten napęd do końca, a 2-3 tygodnie przed inauguracją letniego sezonu wyścigowego 2018 zmienię napęd na 1x11. Oczywiście do tego czasu nadal będę Was męczył i pytał, co  i jak.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się jeszcze zastanawiam nad linią łańcucha. Teraz wg specyfikacji jest 49mm. Dla  napędu 1x11 ponoć idealna jest 48-50 mm. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji, jaki offset jest potrzebny, żeby przy mojej korbie i zębatce direct mount (nie mogę zastosować tutaj żadnej podkładki) zachować odpowiednią linię łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...