TheJW Napisano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2017 Założyłem wątek, by kontynuować dyskusję rozpoczętą tutaj: Jak można przeczytać, prawdopodobnie zajechałem blat i będzie konieczność jego wymiany. W związku z tym pojawiła się propozycja przejścia na 1x11. Nie ukrywam, że od jakiegoś czasu chodziło mi to po głowie. Mam jednak sporo wątpliwości. Przede wszystkim - czy to będzie dla mnie dobre? Mam za sobą dopiero 2 sezony poważniejszej jazdy (wcześniej tylko "po bułki do sklepu"). Po drugie - czy do mojej korby (z systemem Chinch jak mi się wydaje i na co wskazywałyby zdjęcia widoczne w linkowanym wątku), mogę zamontować zębatkę bezpośrednio demontując pająka? Trzecia sprawa, to rozmiar zębatki. Teraz mam 24/34 z kasetą 11-42, 24-42 zdarza mi się używać, chociaż pewnie w pełni sezonu dałbym radę na nieco twardszym przełożeniu. Najrzadziej używam 34x11, po zmianie tras i wkręceniu się w jazdę bardziej pod XC po prostu nie mam gdzie tego wykorzystać. Kalkulatory przełożeń to dla mnie czarna magia... I jeśli z powyżej "ankiety" wyniknie, że 1x11 jest dla mnie - rzucać się od razu na głęboką wodę i kupić zębatkę owalną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2017 Teraz, TheJW napisał: Przede wszystkim - czy to będzie dla mnie dobre? żeby się przekonać trza spróbować.... ja tak zrobiłem i po tygodniu jazdy stwierdzam że to jest TO. Nie słuchaj ludzi kalkulatorów....sprawdź bo to nie jest jakiś wielki koszt. Wszystko ci się w głowie poprzestawia. Nie wiem czy zarazisz się chorobą.....może Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2017 Godzinę temu, TheJW napisał: Kalkulatory przełożeń to dla mnie czarna magia... Tam nie ma żadnej filozofii. Wyklikałem tutaj Twój obecny napęd: http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=24,34&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,37,42&UF=2328&TF=90&SL=2.6&UN=KMH. Kliknij %compare po prawej na dole, wtedy pojawi się druga konfiguracja i wybierz %chainrings np. 30. Jeszcze możesz wybrać %display: %speed, żeby lepiej sobie to zwizualizować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2017 Godzinę temu, TheJW napisał: Kalkulatory przełożeń to dla mnie czarna magia... To naucz się je obsługiwać (to żadna rocket science) albo wybierz rozmiar "na oko" i testuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ador Napisano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2017 Mieszkam na Mazurach Garbatych wzniesienia do 200 m miałem identyczny napęd jak Twój ( rower tez podobny specialized stumjumper comp 29" 2016 - rama aluminiowa) i szybko w praktyce stwierdziłem ,że nie wykorzystuje praktycznie wielu przełożeń. Zrobiłem konwersję na 1x11 srama przód 32 kaseta 10-42 i to jest to co mi w moich warunkach w zupełności wystarcza teraz w dodatku śmigam z przodu na tarczy 34 i tez jest w porządku. Mięśniakiem , żadnym nie jestem a swoim napędem podjeżdżam pod wszystkie wzgórza . Na większe góry pewnie by przełożeń zabrakło, chociaż kto tam wie. Na "maluchu" 26" też przerobionego (1x10) mam owala od banless Thora i powiem ,że szczególnie na podjazdach jakoś łatwiej mi idzie a może to placebo ... za to pytania co to za "jajko" ... bezcenne Jeżeli chodzi Sram XD Driver mogę dać namiar na model, który potrzebujesz S162100006 w cenie z przesyłką 42 $ , kasetę 10-42 też już można wyhaczyć w okolicach 300 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2017 Kupisz sobie zębatkę 32 i tyle, jak okaże się że masz większą moc zmienisz na 34 a jak za mała to na 30 (nie wiem tylko czy są dostępne z Twoim mocowaniem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 13 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2017 Wczoraj trochę podłubałem. Zdjąłem korbę i kasetę, rozebrałem na ile było to możliwe i wszystko wyczyściłem. Spiłowałem powstałe na zębach zadziory, nieznacznie poprawiła się kultura pracy. Znalazłem inny łańcuch, ale jak się okazało - również wyciągnięty prawie o 0,75. Kaseta i korba oczywiście go przyjęły, ale nie wiem, jak będzie z nowym. Zażyczyłem sobie pod choinkę, więc okaże się wkrótce. W międzyczasie porównuję różne opcje napędu 1x. Przy kasecie 11-42 i terenie w jakim jeżdżę faktycznie owalna zębatka 32t wydaje się być najrozsądniejszym rozwiązaniem. Zawsze zostanie mi zmiana kasety na 11-46, bo prędzej czy później nadejdzie dzień wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 18 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2017 Panowie, a co z przerzutką? Mam M8000 z długim wózkiem, nie będzie to przeszkadzało? Z moich obliczeń wynika, że spokojnie ogarnąłby to wózek krótki. Czy to kolejna rzecz do wymiany...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2017 ....a zostaw ten automat w spokoju. Skup się na napędzie. Puki działa nie tykaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 18 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2017 Już znalazłem, nie zdążyłem edytować.;) Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 18 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2017 Kaseta trup. Nie przyjęła nowego łańcucha. Trza szykować kasę po Nowym Roku.;) Póki co zajeżdżę ten napęd do końca, a 2-3 tygodnie przed inauguracją letniego sezonu wyścigowego 2018 zmienię napęd na 1x11. Oczywiście do tego czasu nadal będę Was męczył i pytał, co i jak.;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 8 godzin temu, TheJW napisał: Kaseta trup. Nie przyjęła nowego łańcucha. Trza szykować kasę po Nowym Roku.;) Zacznij od zębatki NW i ponów testy. Ino nie tak nachalnie ze stawaniem w korby. Daj szanse łańcuchowi się dopasować. Jeśli to nie pomoże wtedy i kaseta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Tak się jeszcze zastanawiam nad linią łańcucha. Teraz wg specyfikacji jest 49mm. Dla napędu 1x11 ponoć idealna jest 48-50 mm. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji, jaki offset jest potrzebny, żeby przy mojej korbie i zębatce direct mount (nie mogę zastosować tutaj żadnej podkładki) zachować odpowiednią linię łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 dokup 4 podkładki odpowiedniej grubości (2-3 mm) i będzie OK. 2rz korby są nieco gorsze do konwersji na NW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Mówisz o podkładkach pod wkład suportu? W systemie Chinch nie ma gdzie zamontować podkładek, a pająk wylatuje, bo jest niepotrzebny przy 1x. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 podkładki pomiędzy blat a pająk.... te są od Banless-a..... ale można w sklepie żelaznym kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Tak myślałem, że o to Ci chodzi. Jak już napisałem - pająk wylatuje i zębatka będzie montowana bezpośrednio. Zatem te podkładki do niczego mi się nie przydadzą (ewentualnie mogę je poszerzyć i zrobić pierścionki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.