nyq20 Napisano 5 Grudnia 2017 Napisano 5 Grudnia 2017 Cześć. Zbliżają się Święta więc czas na prezenty. Chcę wymienić piasty na nowe jednak nie jestem mega obcykany w tym temacie. Rower to Scott Aspect 29' na pełnym napędzie XT i po wielu zmianach technicznych. Interesuje mnie coś konkretniejszego na tył, na przód może być trochę słabsza piasta. Nie chcę, a wręcz nie mogę wydać więcej niż 600zł na komplet. Jazda zazwyczaj w suchych lub umiarkowanych warunkach. Lasy, jeziora, wyżyny. Raz max. dwa w roku biorę sprzęt w góry na kilka dni. Kilka amatorskich wyścigów w sezonie. Ogólnie mój sprzęt nie ma hardkoru Nie jestem porobiony na punkcie wagi roweru więc nie trzeba zwracać szczególnej uwagi na to ile waży część. Moja waga to 70kg. Pzdr
TheJW Napisano 5 Grudnia 2017 Napisano 5 Grudnia 2017 Nie chcę, a wręcz nie mogę wydać więcej niż 600zł na komplet Wliczając koszt wymiany i nowych szprych, czy 600 zł przeznaczasz na same piasty? Właściwie, to nie masz wielkiego wyboru. Pozostaje Ci komplet Novateca, ewentualnie jakiś podstawowy DT Swiss na tył i tańszy Novatec na przód.
dawid Napisano 5 Grudnia 2017 Napisano 5 Grudnia 2017 nie ma sensu wymieniać samych piast odłóż zakup na później i wymień całe koła wyjdzie taniej, a stare koła możesz sprzedać lub zostawić na zapas w razie awarii
woojj Napisano 6 Grudnia 2017 Napisano 6 Grudnia 2017 Tu masz ciekawy zestaw piast w pełni konwertowalny....mieści się w budżecie. https://velo.pl/czesci/piasty/accent/win-mtb
dawid Napisano 6 Grudnia 2017 Napisano 6 Grudnia 2017 To jest novatec d771 i d772 z innym logo i wyzsza cena
woojj Napisano 6 Grudnia 2017 Napisano 6 Grudnia 2017 No dokładnie- są ładniejsze(win), a o cenie końcowej decyduje sprzedawca, a to już nie jest takie oczywiste ;-)
dovectra Napisano 6 Grudnia 2017 Napisano 6 Grudnia 2017 Jazda zazwyczaj w suchych lub umiarkowanych warunkach. Lasy, jeziora, wyżyny. Raz max. dwa w roku biorę sprzęt w góry na kilka dni. Kilka amatorskich wyścigów w sezonie. Ogólnie mój sprzęt nie ma hardkoru Nie jestem porobiony na punkcie wagi roweru więc nie trzeba zwracać szczególnej uwagi na to ile waży część. Moja waga to 70kg. Pzdr no tu by alivio wystarczyło
nyq20 Napisano 6 Grudnia 2017 Autor Napisano 6 Grudnia 2017 Dokładnie jak dovectra zauważył. Mój rower nie ma zbyt ciężkiego życia jednak teraz jest taka lipa (seryjne koło z piastą), że szkoda gadać. Dlatego zastanawiałem się nad samą piastą. Nie chciałbym centrować koła prawie po każdej jeździe bo to bez sensu. Orientujecie się jaki byłby koszt "rozsądnych" kółek? Obręcze, szprychy i piasty? Teraz siedzą opony Continentala prawie nowe (niedawno zmieniałem) więc to odpada.
wkg Napisano 7 Grudnia 2017 Napisano 7 Grudnia 2017 Szedłbym powoli ale porządnie. Zacząłbym od tylko tylnego koła: Przy twojej wadze: https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-350-straightpull-xr361-29-1640g-p-18.html A jak chcesz mieć supermocne to dla 70 kg: https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-350-straightpull-xm421-29-1670g-p-46.html Jak sprzedasz swoje to może wyjdziesz z 800 za tylne koło super jakości. Możesz tez pomyśleć o szprychach Sapim. https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-350-straightpull-xr361-29-1530g-p-29.html
dovectra Napisano 7 Grudnia 2017 Napisano 7 Grudnia 2017 niech ci Dawid zloży lub , przełoży i oceni to co masz, czy nadaje się do upgrad-u czy lepiej na kółka odkładać. myślę że z sensem są dwa wyjścia, .- podmienić piasty na alivio/deore - lub całe kółka (jak koledzy napisali)
wkg Napisano 7 Grudnia 2017 Napisano 7 Grudnia 2017 Nie chciałbym centrować koła prawie po każdej jeździe bo to bez sensu. Ale Ty narzekasz tylko na piasty czy tez całe koła wymagają centrowania co jakiś czas lub też są za ciężkie ? Same piasty to trochę taki średni interes - trzeba zapłacić za piasty, nowe szprychy, przeplecenie a i tak masz kiepskie koła. Jeżeli już to Shimano Deore tez sa niezłym wyjściem, tyle, że trzeba o nie dbać a nie jak w maszynach - jeździć do upadłego i potem wymienić łożyska.
nyq20 Napisano 7 Grudnia 2017 Autor Napisano 7 Grudnia 2017 Ogólnie całe koła są kiepskie :/ bo to jedyny element, który nie przeszedł modernizacji "na lepsze". Ciężko mi ocenić czy wymiana samych piast jest ok, dlatego pytam. Myślałem, że same piasty rozwiążą problem w większości... Nie zwracajcie uwagi na wagę. Osoboście ma to dla mnie drugorzędne znaczenie. Zależy mi na poprawie toczenia, lekkości jazdy (moje piasty są zajechane) i na tym, żebym nie musiał skrajnie często centrować koła bo teraz jest taka lipa, że nie pamiętam jak wygląda prosto toczące się kółko :] mogę wysłać do kogoś koła, tak jak wcześniej ktoś wspominał, mogę kupić piasty i mogę kupić całe koła choć to ostatnie zależy od ceny (czy kupię teraz, czy będę musiał doskładać). Dzięki za dotychczasowe rady. Pozdrawiam Dawid
dawid Napisano 7 Grudnia 2017 Napisano 7 Grudnia 2017 jak chcesz na piasty wydać 500-600zł to warto na razie wstrzymać zakup, za 900zł już kupisz bardzo fajne koła. Moze nie będą super lekkie, ale z przyzwoitą wagą, wytrzymałe i z dobrymi piastami
nyq20 Napisano 9 Grudnia 2017 Autor Napisano 9 Grudnia 2017 Mógłbyś podać coś przykładowego? Dodam jeszcze, że obecne koła to syncros x39, a piasty to Shimano fhrm33.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.