wkg Napisano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2017 Kolego ty w głowie masz oś 12 mm u mnie jest 9 z zamykaczem dzwoniłem dziś do DT S. Nie produkują takich i takiego rozwiązania nie ma na 2018 Ty nie filozuj, nie czekaj 4 miesiące i nie wydziwiaj tylko uderzaj do @dawid Daveo i masz po kłopocie. Jak znam życie to wie co pisze : D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DusheeSie Napisano 8 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2017 Piasty nie są już takie nietypowe, na rynku 2017/2018, chyba już wiekszość rowerów na kołach 27.5+ z niższego pułapu cenowego ma w standardzie Boost QR. m.in Trek, GT, Cannondale i pewnie sporo innych Fakt szkoda, że nie są normalnie dostępne w sprzedaży, ale dobrze wiedzieć o patencie z endcapami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 8 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2017 Generalnie patent dobry, a i pomysł 141x10qr także. Mamy szerszy rozstaw kołnierzy piast (sztywność koła), a jednocześnie możliwość szybkiej wymiany koła. Pewnie haki też w produkcji o 2 dolce taniej wychodzą Nie jestem tylko pewien czy w MTB jest to bardzo przydatne, ale w szosie z tarczami już bym to widział raczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArnoldBH Napisano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 Ciekawy temat, tym bardziej że jakiś czas temu założyłem wątek o swoich przemyśleniach z marką Scott: https://www.forumrowerowe.org/topic/223776-rowery-scott-doswiadczenia-z-marka/ Z niewiadomych mi przyczyn został on jednak zamknięty . Coś zabolało fan-boyów? Z jednej strony szkoda mi autora tematu a z drugiej ani trochę, bo nie chce mi się wierzyć że tak po prostu "naciągnięto go" na zakup gównianego roweru. Klient na rower pokroju SPARK to zazwyczaj klient w miarę rozgarnięty, zadający pytania i myślący rowerowymi kategoriami i potrafiący coś wyczytać ze specyfikacji. Z resztą sprzedający z reguły "naciągają" na droższy model a nie na tańszy . Kupiłeś byle jaki rower i teraz masz problem. Jeżeli chodzi o technologię semi-boost 141 mm. to jest to w mojej opinii totalna porażka i nie powinna być ona stosowana PRZEZ ŻADNĄ MARKĘ, szczególnie że mamy przecież masę innych fajnych standardów takich jak 142 mm,148 mm BOOST czy 150 mm i masę części zamiennych do nich produkowanych przez różnych producentów bez potrzeby kombinowania i przekładania kapturków w piastach itd. Oczywiście standard 141 mm stosowany jest nie tylko przez Scotta, chociaż wcale mnie nie dziwi chęć z jaką firma Scott wprowadziła ten "standard" do swoich rowerów . Także moim skromnym zdaniem określenie tego standardu jakimkolwiek "naturalnym odpowiednikiem dla QR 135" jest śmiesznym uproszczeniem. Czemu? Temu że mamy masę innych ugruntowanych standardów które są pod wieloma względami lepsze od tego 141 mm. Ale jak się ostatecznie skończyła cała sytuacja z tą piastą? Dostałeś gdzieś nową? Generalnie ja osobiście przez lata wyrobiłem sobie dobre zdanie o piastach Formuli, dziwi mnie to że Twoja zatarła się po ponad 3 tysiącach km.. chyba że były to 3 tysiące kilometrów upalania w błocie. Na koniec dodam tylko że ostatnio przyszedł do mnie klient z rowerem GT i też miał z tyłu piastę na 141 mm, mimo szczerych chęci nie wiedziałem jakie koła mam mu doradzić na przyszłość Pozdrower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 Zauważ jednak, że 135 ma się świetnie pomimo tego, że od ładnych już kilku lat jest lepszy 142. Tak samo 141 będzie miał się dobrze pomimo obecności 148. Przynajmniej póki działa marketingowa magia sztywnej osi - ta nadal uważana jest za coś premium i z tego względu nie może być stosowana w tanim rowerze. No i 141 nie jest żadnym semiboostem gdyż rozstaw haków ramy jak również kołnierzy piast jest identyczny zarówno w 141 jak i w 148 i wynosi jak się łatwo domyślić 141mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 Ta branża chyba nie przestanie zaskakiwać idiotycznymi pomysłami na pseudo-ulepszenia mające na celu tylko wyciąganie kasy. Aż zajrzałem do oferty Treka na 2018 i faktycznie mają kilka rowerów z tym śmiesznym boost 141. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2017 Mam nadzieję że żaden geniusz nie wpadnie na pomysł żeby tego rozwiązania użyć w ramach szosowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2017 A dla czego nie? Co w nich złego? Wolał bym w szosie te 141 niż 142 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2017 Co w tym złego? Cienkie osie to ogólnie słaby wynalazek, nie ma w nim żadnych plusów w stosunku do sztywnych. Argument o szybszej zmianie koła jest absurdalny, jeszcze mi się nie zdarzyło żeby szczęki hamulcowe idealnie tak samo pasowały do obręczy, nawet po założeniu tego samego koła. Zamiast szybszej zmiany to jest kilka minut na regulację hamulca. Zresztą po co komu w MTB szybsza zmiana koła, w dodatku w rowerze za 6-8tys? W sztywnych osiach nigdy nie ma tego problemu, zawsze wchodzi tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gyrill Napisano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2017 Dodam jeszcze że piasty na 141 można z łatwością zamówić w dobrym sklepie rowerowym lub u kogos kto składa koła na częściach DT Swiss. Sam otrzymałem takie piasty omyłkowo, były to piasty boostowe ale z końcówkami pod QR, DT Swiss 370/350. fakt, ze jest to idiotyczne, bo zajęło mi jakiś miesiąc naprostowanie sprawy gdy przy późniejszej wymianie ramy dołożyłem nowe endcapy i okazalo sie ze piasta po dodaniu endcapow pod 148x12 ma zamiast tego o 6mm za dużo na szczęście zakład rowerowy ogarniał dobrze temat i wszystko sie wyjaśniło, dostałem wymianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
next Napisano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2017 (edytowane) Najlepszym wynalazkiem jak do tej pory MSZ jest RWS od DT Swiss,w którym szybkość ściągania/zakładania koła jest połączona z grubą osią zintegrowaną z mocnym zaciskiem w otwartch hakach ramy.Mam na myśli takie coś jak np. 10x135. http://www.dt4you.pl/thru-bolt-135mm-21610mm-aluminiowa-dzwignia-hwqasm00s2945s-p-1642.html No i jakim cudem dłuższa oś ma być sztywniejsza od krótszej o tej samej średnicy ? Dotyczy 141 kontra 135 mm. Edytowane 28 Grudnia 2017 przez next Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.