Jankoo Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Kto ma zamiar zakupić 29er tej marki niech unika w specyfikacji Piasty tylniej 141x5mm jako że się nie znałam dałem się wrobić w to ustrojstwo. Piasta ta jest z osią 9mm i zamykaczem zaciskiem mimośrodowym w standardzie BOOST. Wymiar montażowy to 141mm kto obeznany z tematem to już się puka w głowę co on bredzi 141 nie ma takiej piasty i to jest wisienka na torcie, nikt nie produkuje takich piast tylko Formuła dla Scott [emoji20] więc nie ma możliwości wymiany koła. Gdyby to było w rowerze za 2tyś. dla niedzielnych rowerzystów to ok ale w rowerze za 8.5tyś. Masakra. A teraz najlepsze po 3.5tyś kilometrów od marca do sierpnia zajechałem tą piastę. Idę do salonu Scott oczywiście po nową piastę i dowiaduje się że nie występuje jako część zamienna tylko zestaw naprawczy [emoji32], ok poproszę zamówić. Po tygodniu dowiaduje się że przewidywana dostępność Luty 2018 [emoji33], to tylko cztery miesiące czekania super mam złom za 8.5tyś Żeby nie było że ściemniam na zdjęciu opis producenta to Scott z 2017 a w kolekcji na 2018 w tym modelu takich Piast jest wiecej. Obiło mi się o uszy że w Hardtaiu 29er tej marki też montują te piasty więc bądźcie czujni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Może to pomoże: http://forums.mtbr.com/wheels-tires/141-qr-rear-help-1038271.html#post13435875 Wedle linku trzeba kupić piastę 12x148 i zmienić zaślepki na inne. Jednak to o czym piszesz jest znakiem dzisiejszych czasów. Kreowanie popytu na nowe lepsze + kult marki. Efekt końcowy bywa różny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidzej Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 (edytowane) Abstrahując od nowego, zapewne bardzo fajnego "standardu" (+1,37% sztywności i -0,87% wagi) uwagę zwraca mistrzowski dobór komponentów. Napęd Deore/SLX, pressfity, bęzdętki, oś 15mm i hamulce Altusa Edytowane 5 Grudnia 2017 przez Pidzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 (edytowane) jak byś chciał koła to piasty 141mm qr mam bez problemu dostępne Edytowane 5 Grudnia 2017 przez dawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 O ile jeszcze coś takiego jestem w stanie zrozumieć w tańszych rowerach, o tyle w przypadku roweru tej klasy to zwykłe chamstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 dlaczego mieli by dawać najnowsze standardy do tanich rowerów? to od drozszych rowerów wymaga się najlepszych parametrów Masz tu system pośredni, mogli dać typowego boosta 148/12mm, ale zdecydowali się na tańszą wersję 141mm qr W rowerach SantaCruz czy Mondraker jest standard 157mm który jest jeszcze większą egzotyką i jeszcze trudniej o ciekawe piasty do tego standradu Na 141mm jest dużo piast do wyboru ze stajni DT, pewnie niedługo też pojawią się piasty z novateca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jankoo Napisano 5 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 (edytowane) dlaczego mieli by dawać najnowsze standardy do tanich rowerów? to od drozszych rowerów wymaga się najlepszych parametrów Masz tu system pośredni, mogli dać typowego boosta 148/12mm, ale zdecydowali się na tańszą wersję 141mm qr W rowerach SantaCruz czy Mondraker jest standard 157mm który jest jeszcze większą egzotyką i jeszcze trudniej o ciekawe piasty do tego standradu Na 141mm jest dużo piast do wyboru ze stajni DT, pewnie niedługo też pojawią się piasty z novateca Mówisz o piastach 141 z osią 9mm w Boost ?Miesiąc temu szukał gościu, dzwonił po dystrybutorach nic takiego nie było, jedyna opcja 148 zwęzić do 141 a na orginalna os tuleja na 12mm dac Abstrahując od nowego, zapewne bardzo fajnego "standardu" (+1,37% sztywności i -0,87% wagi) uwagę zwraca mistrzowski dobór komponentów. Napęd Deore/SLX, pressfity, bęzdętki, oś 15mm i hamulce Altusa Możesz jaśniej Może to pomoże: http://forums.mtbr.com/wheels-tires/141-qr-rear-help-1038271.html#post13435875 Wedle linku trzeba kupić piastę 12x148 i zmienić zaślepki na inne. Jednak to o czym piszesz jest znakiem dzisiejszych czasów. Kreowanie popytu na nowe lepsze + kult marki. Efekt końcowy bywa różny Dzięki Edytowane 5 Grudnia 2017 przez Jankoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 sklepy trochę nie nadążają za rynkiem Każdą piastę DT Boost 148/12mm można przekonwertować na system 141mm qr, wystarczy zastosować endcapy z piast 135mm qr. Cześć sklepów może sobie życzyć dodatkowe pieniądze za endcapy 135mm qr, ale są takie które Ci je podmienią bez żadnej dopłaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Teraz trzeba się do tego przyzwyczaić, że na rynku będzie po kilkanaście "standardów" a jak będziesz chciał upgrade'ować rower to łatwiej będzie sprzedać stary i kupić nowy (i właśnie o to chodzi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Mnie rónież jak kolegę @@kamfan drażnią, a bardziej śmieszą wprowadzane od szeregu lat w branży rowerowej "nowe standardy". Brzmi to groteskowo, jak "nowa tradycja" z kultowego filmu "Miś". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidzej Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Możesz jaśniej Rower nie ma hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 To jest naturalny odpowiednik QR 135 w boost. Dokładnie na tej samej zasadzie jak 148x12 jest boostowym odpowiednikiem 142x12. Poza różnicą w cenie w stosunku do sztywnej osi (pewnie na poziomie producenta że 200zł) chodzi też o uzasadnienie ceny dla rowerów po 10k+. No i niestety coraz więcej producentów obniżą specyfikację swoich modeli zachowując niezmienioną cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jankoo Napisano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 Rower nie ma hamulców.Jeździłem po singlach w Świeradowie byłem na SuperFlow w Rychlebskie ścieżki jakoś nie odczułem braku hamowania może wielkość tarcz robi robot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artSt Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 może by napisać w tej sprawie do gazet i portali rowerowych? Jak ktoś nagłośni sprawę, to może przynajmniej dystrybutor zadba o dostępność części zamiennych. A też więcej osób dowie się o haczyku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 Doszukujecie się sensacji a tu naprawdę żadnych haczyków nie ma. 141 QR jest jak najbardziej typowym standardem tyle, że w miarę świeżym. Z racji tego, że boost się szybko upowszechnia to rowery, które do tej pory miały 135 w nowym roku modelowym mogą mieć już 141 (i wyższą cenę bo to boost ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
next Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 Krótka piłka.Nie kupować Scottów i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 po 3.5tyś kilometrów od marca do sierpnia zajechałem tą piastę. A co to znaczy że zajechałeś piastę? 3,5 tys to dosyć skromny dystans. Padły łożyska , bębenek czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jankoo Napisano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 (edytowane) A co to znaczy że zajechałeś piastę? 3,5 tys to dosyć skromny dystans. Padły łożyska , bębenek czy co?Na konusie powstały wgnioty.W okresie jej żywota bywałem w sklepie niestety Nie zwrócili mi uwagi na czyszczenie i smarowanie okresowe nawet po przeglądzie miałem luz na niej naszczescie moment wychwiciłem Doszukujecie się sensacji a tu naprawdę żadnych haczyków nie ma. 141 QR jest jak najbardziej typowym standardem tyle, że w miarę świeżym. Z racji tego, że boost się szybko upowszechnia to rowery, które do tej pory miały 135 w nowym roku modelowym mogą mieć już 141 (i wyższą cenę bo to boost ).Kolego ty w głowie masz oś 12 mm u mnie jest 9 z zamykaczem dzwoniłem dziś do DT S. Nie produkują takich i takiego rozwiązania nie ma na 2018 Edytowane 6 Grudnia 2017 przez Jankoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 dzwoniłem dziś do DT S. Nie produkują takich i takiego rozwiązania nie ma na 2018 Pisałem kilka postów wyżej że w DT trzeba kupić piastę 148/12mm i dokupić endcapy 135mm qr, po wymianie endcapów na 135mm qr piasta będzie mieć 141mm qr. DT piast odrazu przygotowanych do 141mm qr nie ma, trzeba dokonać konwersji Sklepy ogarnięte w temacie kół bez problemu Ci przygutują koła na piastach dt odrazu do 141mm qr bez żadnej dopłaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 Kolego ty w głowie masz oś 12 mm u mnie jest 9 z zamykaczem dzwoniłem dziś do DT S. Nie produkują takich i takiego rozwiązania nie ma na 2018 Nie. Dokładnie mam na myśli 141x10 QR i jest to jak pisałem odpowiednik 135x10 dostosowany do boosta. Będzie tego coraz więcej bo coraz więcej rowerów ze średnio-niskiej półki pokazuje się w booście. BTW: Full do 10k od speca to nie jest drogi rower dla ścisłości. Musieli dać QR bo jakby się wypstrykali z "kosmicznych technologii" jak sztywna oś w rowerach budżetowych to kto by kupował rowery 2x droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jankoo Napisano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 O taki to 141mm Boost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 dokładnie taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jankoo Napisano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 Pisałem kilka postów wyżej że w DT trzeba kupić piastę 148/12mm i dokupić endcapy 135mm qr, po wymianie endcapów na 135mm qr piasta będzie mieć 141mm qr. DT piast odrazu przygotowanych do 141mm qr nie ma, trzeba dokonać konwersji Sklepy ogarnięte w temacie kół bez problemu Ci przygutują koła na piastach dt odrazu do 141mm qr bez żadnej dopłaty I to zagra z 5mm zamykaczem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 tak, innego wyjścia nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinifarina Napisano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2017 Spark 960 z 2016 to też jest niewypał. Napęd 2x9 wprowadził mnie w nie dowierzanie. Nie wiem co się Scott robi w głowę, ale co sezon wypuszczają gniota. Złodziejstwem też nazywam modele Scale Contessa kosztują tyle co Scale męskie, a ramy i podzespoły o wartości minus 1000pln. Nasze drogie Panie są okradane przez tego producenta. Żal mi i wstydzę się za nich bo rowery sportowe mają fajne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.