Jankoo Napisano 5 Grudnia 2017 Napisano 5 Grudnia 2017 Kto ma zamiar zakupić 29er tej marki niech unika w specyfikacji Piasty tylniej 141x5mm jako że się nie znałam dałem się wrobić w to ustrojstwo. Piasta ta jest z osią 9mm i zamykaczem zaciskiem mimośrodowym w standardzie BOOST. Wymiar montażowy to 141mm kto obeznany z tematem to już się puka w głowę co on bredzi 141 nie ma takiej piasty i to jest wisienka na torcie, nikt nie produkuje takich piast tylko Formuła dla Scott [emoji20] więc nie ma możliwości wymiany koła. Gdyby to było w rowerze za 2tyś. dla niedzielnych rowerzystów to ok ale w rowerze za 8.5tyś. Masakra. A teraz najlepsze po 3.5tyś kilometrów od marca do sierpnia zajechałem tą piastę. Idę do salonu Scott oczywiście po nową piastę i dowiaduje się że nie występuje jako część zamienna tylko zestaw naprawczy [emoji32], ok poproszę zamówić. Po tygodniu dowiaduje się że przewidywana dostępność Luty 2018 [emoji33], to tylko cztery miesiące czekania super mam złom za 8.5tyś Żeby nie było że ściemniam na zdjęciu opis producenta to Scott z 2017 a w kolekcji na 2018 w tym modelu takich Piast jest wiecej. Obiło mi się o uszy że w Hardtaiu 29er tej marki też montują te piasty więc bądźcie czujni Cytuj
c1ach Napisano 5 Grudnia 2017 Napisano 5 Grudnia 2017 Może to pomoże: http://forums.mtbr.com/wheels-tires/141-qr-rear-help-1038271.html#post13435875 Wedle linku trzeba kupić piastę 12x148 i zmienić zaślepki na inne. Jednak to o czym piszesz jest znakiem dzisiejszych czasów. Kreowanie popytu na nowe lepsze + kult marki. Efekt końcowy bywa różny Cytuj
Pidzej Napisano 5 Grudnia 2017 Napisano 5 Grudnia 2017 (edytowane) Abstrahując od nowego, zapewne bardzo fajnego "standardu" (+1,37% sztywności i -0,87% wagi) uwagę zwraca mistrzowski dobór komponentów. Napęd Deore/SLX, pressfity, bęzdętki, oś 15mm i hamulce Altusa Edytowane 5 Grudnia 2017 przez Pidzej Cytuj
dawid Napisano 5 Grudnia 2017 Napisano 5 Grudnia 2017 (edytowane) jak byś chciał koła to piasty 141mm qr mam bez problemu dostępne Edytowane 5 Grudnia 2017 przez dawid Cytuj
Piter233 Napisano 5 Grudnia 2017 Napisano 5 Grudnia 2017 O ile jeszcze coś takiego jestem w stanie zrozumieć w tańszych rowerach, o tyle w przypadku roweru tej klasy to zwykłe chamstwo. Cytuj
dawid Napisano 5 Grudnia 2017 Napisano 5 Grudnia 2017 dlaczego mieli by dawać najnowsze standardy do tanich rowerów? to od drozszych rowerów wymaga się najlepszych parametrów Masz tu system pośredni, mogli dać typowego boosta 148/12mm, ale zdecydowali się na tańszą wersję 141mm qr W rowerach SantaCruz czy Mondraker jest standard 157mm który jest jeszcze większą egzotyką i jeszcze trudniej o ciekawe piasty do tego standradu Na 141mm jest dużo piast do wyboru ze stajni DT, pewnie niedługo też pojawią się piasty z novateca Cytuj
Jankoo Napisano 5 Grudnia 2017 Autor Napisano 5 Grudnia 2017 (edytowane) dlaczego mieli by dawać najnowsze standardy do tanich rowerów? to od drozszych rowerów wymaga się najlepszych parametrów Masz tu system pośredni, mogli dać typowego boosta 148/12mm, ale zdecydowali się na tańszą wersję 141mm qr W rowerach SantaCruz czy Mondraker jest standard 157mm który jest jeszcze większą egzotyką i jeszcze trudniej o ciekawe piasty do tego standradu Na 141mm jest dużo piast do wyboru ze stajni DT, pewnie niedługo też pojawią się piasty z novateca Mówisz o piastach 141 z osią 9mm w Boost ?Miesiąc temu szukał gościu, dzwonił po dystrybutorach nic takiego nie było, jedyna opcja 148 zwęzić do 141 a na orginalna os tuleja na 12mm dac Abstrahując od nowego, zapewne bardzo fajnego "standardu" (+1,37% sztywności i -0,87% wagi) uwagę zwraca mistrzowski dobór komponentów. Napęd Deore/SLX, pressfity, bęzdętki, oś 15mm i hamulce Altusa Możesz jaśniej Może to pomoże: http://forums.mtbr.com/wheels-tires/141-qr-rear-help-1038271.html#post13435875 Wedle linku trzeba kupić piastę 12x148 i zmienić zaślepki na inne. Jednak to o czym piszesz jest znakiem dzisiejszych czasów. Kreowanie popytu na nowe lepsze + kult marki. Efekt końcowy bywa różny Dzięki Edytowane 5 Grudnia 2017 przez Jankoo Cytuj
dawid Napisano 5 Grudnia 2017 Napisano 5 Grudnia 2017 sklepy trochę nie nadążają za rynkiem Każdą piastę DT Boost 148/12mm można przekonwertować na system 141mm qr, wystarczy zastosować endcapy z piast 135mm qr. Cześć sklepów może sobie życzyć dodatkowe pieniądze za endcapy 135mm qr, ale są takie które Ci je podmienią bez żadnej dopłaty Cytuj
kamfan Napisano 5 Grudnia 2017 Napisano 5 Grudnia 2017 Teraz trzeba się do tego przyzwyczaić, że na rynku będzie po kilkanaście "standardów" a jak będziesz chciał upgrade'ować rower to łatwiej będzie sprzedać stary i kupić nowy (i właśnie o to chodzi). Cytuj
Waza Napisano 5 Grudnia 2017 Napisano 5 Grudnia 2017 Mnie rónież jak kolegę @@kamfan drażnią, a bardziej śmieszą wprowadzane od szeregu lat w branży rowerowej "nowe standardy". Brzmi to groteskowo, jak "nowa tradycja" z kultowego filmu "Miś". Cytuj
Dokumosa Napisano 5 Grudnia 2017 Napisano 5 Grudnia 2017 To jest naturalny odpowiednik QR 135 w boost. Dokładnie na tej samej zasadzie jak 148x12 jest boostowym odpowiednikiem 142x12. Poza różnicą w cenie w stosunku do sztywnej osi (pewnie na poziomie producenta że 200zł) chodzi też o uzasadnienie ceny dla rowerów po 10k+. No i niestety coraz więcej producentów obniżą specyfikację swoich modeli zachowując niezmienioną cenę. Cytuj
Jankoo Napisano 6 Grudnia 2017 Autor Napisano 6 Grudnia 2017 Rower nie ma hamulców.Jeździłem po singlach w Świeradowie byłem na SuperFlow w Rychlebskie ścieżki jakoś nie odczułem braku hamowania może wielkość tarcz robi robot Cytuj
artSt Napisano 6 Grudnia 2017 Napisano 6 Grudnia 2017 może by napisać w tej sprawie do gazet i portali rowerowych? Jak ktoś nagłośni sprawę, to może przynajmniej dystrybutor zadba o dostępność części zamiennych. A też więcej osób dowie się o haczyku Cytuj
Dokumosa Napisano 6 Grudnia 2017 Napisano 6 Grudnia 2017 Doszukujecie się sensacji a tu naprawdę żadnych haczyków nie ma. 141 QR jest jak najbardziej typowym standardem tyle, że w miarę świeżym. Z racji tego, że boost się szybko upowszechnia to rowery, które do tej pory miały 135 w nowym roku modelowym mogą mieć już 141 (i wyższą cenę bo to boost ). Cytuj
Alsew Napisano 6 Grudnia 2017 Napisano 6 Grudnia 2017 po 3.5tyś kilometrów od marca do sierpnia zajechałem tą piastę. A co to znaczy że zajechałeś piastę? 3,5 tys to dosyć skromny dystans. Padły łożyska , bębenek czy co? Cytuj
Jankoo Napisano 6 Grudnia 2017 Autor Napisano 6 Grudnia 2017 (edytowane) A co to znaczy że zajechałeś piastę? 3,5 tys to dosyć skromny dystans. Padły łożyska , bębenek czy co?Na konusie powstały wgnioty.W okresie jej żywota bywałem w sklepie niestety Nie zwrócili mi uwagi na czyszczenie i smarowanie okresowe nawet po przeglądzie miałem luz na niej naszczescie moment wychwiciłem Doszukujecie się sensacji a tu naprawdę żadnych haczyków nie ma. 141 QR jest jak najbardziej typowym standardem tyle, że w miarę świeżym. Z racji tego, że boost się szybko upowszechnia to rowery, które do tej pory miały 135 w nowym roku modelowym mogą mieć już 141 (i wyższą cenę bo to boost ).Kolego ty w głowie masz oś 12 mm u mnie jest 9 z zamykaczem dzwoniłem dziś do DT S. Nie produkują takich i takiego rozwiązania nie ma na 2018 Edytowane 6 Grudnia 2017 przez Jankoo Cytuj
dawid Napisano 6 Grudnia 2017 Napisano 6 Grudnia 2017 dzwoniłem dziś do DT S. Nie produkują takich i takiego rozwiązania nie ma na 2018 Pisałem kilka postów wyżej że w DT trzeba kupić piastę 148/12mm i dokupić endcapy 135mm qr, po wymianie endcapów na 135mm qr piasta będzie mieć 141mm qr. DT piast odrazu przygotowanych do 141mm qr nie ma, trzeba dokonać konwersji Sklepy ogarnięte w temacie kół bez problemu Ci przygutują koła na piastach dt odrazu do 141mm qr bez żadnej dopłaty Cytuj
Dokumosa Napisano 6 Grudnia 2017 Napisano 6 Grudnia 2017 Kolego ty w głowie masz oś 12 mm u mnie jest 9 z zamykaczem dzwoniłem dziś do DT S. Nie produkują takich i takiego rozwiązania nie ma na 2018 Nie. Dokładnie mam na myśli 141x10 QR i jest to jak pisałem odpowiednik 135x10 dostosowany do boosta. Będzie tego coraz więcej bo coraz więcej rowerów ze średnio-niskiej półki pokazuje się w booście. BTW: Full do 10k od speca to nie jest drogi rower dla ścisłości. Musieli dać QR bo jakby się wypstrykali z "kosmicznych technologii" jak sztywna oś w rowerach budżetowych to kto by kupował rowery 2x droższe. Cytuj
Jankoo Napisano 6 Grudnia 2017 Autor Napisano 6 Grudnia 2017 Pisałem kilka postów wyżej że w DT trzeba kupić piastę 148/12mm i dokupić endcapy 135mm qr, po wymianie endcapów na 135mm qr piasta będzie mieć 141mm qr. DT piast odrazu przygotowanych do 141mm qr nie ma, trzeba dokonać konwersji Sklepy ogarnięte w temacie kół bez problemu Ci przygutują koła na piastach dt odrazu do 141mm qr bez żadnej dopłaty I to zagra z 5mm zamykaczem? Cytuj
Pinifarina Napisano 7 Grudnia 2017 Napisano 7 Grudnia 2017 Spark 960 z 2016 to też jest niewypał. Napęd 2x9 wprowadził mnie w nie dowierzanie. Nie wiem co się Scott robi w głowę, ale co sezon wypuszczają gniota. Złodziejstwem też nazywam modele Scale Contessa kosztują tyle co Scale męskie, a ramy i podzespoły o wartości minus 1000pln. Nasze drogie Panie są okradane przez tego producenta. Żal mi i wstydzę się za nich bo rowery sportowe mają fajne Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.