Waza Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 Padła mi przednia lampka, jakiś kilkuletni Cat Eye, a ponieważ w sprawach światła jestem ciemna masa, to poprzeglądałem kilka wątków o lampkach. Niestety, po lekturze moja dezorientacja jeszcze wzrosła bo kiedy zaczynałem czytać fajny opis jakiejś lampki, to zaraz odzywały się głosy, że jest nic nie warta, światło trupioblade, lumenów ma tyle co kot napłakał, stożek światła zbyt skupiony albo rozproszony, a w ogóle to producent oszukuje podając nieprawdziwe dane. Dlatego proszę o pomoc. Lampka, generalnie, ma mi służyć w okresie jesienno-zimowym, przy szarówce, dla dobrego pokazania mnie innym użytkownikom dróg. A skoro kupuję nową lampkę, to stwierdziłem, że dobrzy by było, żeby mogła też posłużyć czasem za reflektor do powrotów do domu po zapadnięciu zmroku, tak żeby dała radę dobrze oświetlić leśną drogę przy szybkości co najmniej 25 km/h i szosę 30 km/h. Ważne też, żeby w tym trybie wytrzymała co najmniej 1,5h. Ponieważ chciałbym ją stosować zamiennie we wszystkich rowerach z mojego Garażu, to istotne jest dla mnie żeby wyglądała schludnie, nie chcę żeby na szosówce wyglądała jak szperacz przeciwlotniczy. Nie chcę też wydać więcej niż 250 zł +/- 10%. W oko wpadły mi nowe produkty Knog: https://www.knog.com.au/bike-lights/pwr-rider.html i https://www.knog.com.au/bike-lights/pwr-road.html Są coś warte? Wiem, że to nowość i nie wiadomo jaka jest ich trwałość, ale może bardziej biegli w oświetleniu wyczytają coś sensownego w opisie producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 Klasycznie - Convoy S2+. Sama lampka to jakieś 40złotych w wersji od Chińczyka albo nieco więcej w wersji poprawionej czy na forum czy na allegro. Zostaje Ci sporo na ogniwa, ładowarkę czy kilka uchwytów - nie są drogie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrKaaaaaaaaaaa Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 Przy czym na szosę to ona się średnio nadaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 A co jest specjalnie wymagającego w szosie? Używam tej lampki wszędzie, ale głównie w jeździe miejskiej/pozamiejskiej po szosie, z prędkością właśnie ~30kph. I przy tej prędkości w zupełności wystarcza tryb 30%, mocniejszy można użyć w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 Przy czym na szosę to ona się średnio nadaje. To samo chciałem powiedzieć, jest taki wątek: na szosa.org o oświetleniu : http://szosa.org/topic/1378-o%C5%9Bwietleniejakiego-u%C5%BCywacie/ gdzie temat jest wałkowany w kółko. (Przy okazji pozdrowienia dla Prozora, dzięki któremu nabyłem świetną lampkę Philips SafeRide 80) Przeczytanie całości zajęło by pewnie za dużo czasu W skrócie: w przypadku lampek do jazdy po drogach publicznych istotna jest nie tylko moc ale i to, żeby nie oślepiać innych, warto używać lampek z tzw odcięciem, czyli najlepiej takich spełniających niemiecką normę StVZO. Lampka z ograniczeniem daje takie światło: https://www.google.pl/search?q=philips+saferide+80&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi4lIjns_HXAhUMPFAKHe1wD3IQ_AUICigB&biw=1745&bih=995#imgrc=dbyYOpvbLktZFM: Lampka bez ograniczenia takie: https://www.google.pl/search?biw=1745&bih=995&tbm=isch&sa=1&ei=kcwlWo3OAoLKwQLTo4i4Bw&q=Mactronic+Noise+500+light-test&oq=Mactronic+Noise+500+light-test&gs_l=psy-ab.3...19185.21950.0.22589.11.11.0.0.0.0.119.660.10j1.11.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.1.55...0i30k1.0.kylkAlSKjTg#imgrc=Jce-K_0ShLDjTM: Convoy nie ma takiego ograniczenia i do używania w ruchu drogowym nadaje się średnio, pewnie jak się go ustawi w niski tryb, skieruje w dół, itp. to da się używać, ale lepiej się chyba sprawdzi w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidzej Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Ale kto wyda 3 stówy na zajmujące pół kierownicy świecidełko zasilane paluszkami jak za stówkę ma potężną (lecz kompaktowych wymiarów) latarę na 18650 z pełnym kompletem akcesoriów? Mnóstwo ludzi jeździ z tego lampkami i jeśli używać jej z głową to oślepianie nie jest istotnym problemem. (A za używanie trybu strobo powinna być kara chłosty). PS "Opcja oślepienia" bywa przydatna - gdy jadę ciemną nocą jakimiś zadupiami napotykam czasem idiotów w samochodach którzy mijając mnie dla zabawy włączają sobie długie Można wtedy odpowiedzieć włączając maksymalny tryb i obracając lampkę ku górze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Odpowiedni kolimator do convoy'a, odpowiednie ustaeienie i nie ma problemu oślepiania. Setki razy wałkowane a temat wraca jak bumerang.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Do lampki typu solar storm przykleiłem w charakterze daszka starą kartę kredytową i po oślepianiu. Snop światła ma prawie takie odcięcie jak w reflektorze samochodowym, co jest widoczne, gdy skierować latarkę na ścianę. W terenie podnoszę nieco całą lampkę (jest mocowana na grubym oringu do kierownicy) i mam duży zasięg, po asfalcie obniżam nieco i daję najsłabszy tryb świecenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrKaaaaaaaaaaa Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Nie ma lampki idealnej, która będzie równie dobrze świeciła na szosie i w terenie, bo wymagania są sprzeczne - na szosie ma świecić do połowy, a w terenie do okoła. Więc albo trzeba mieć dwie lampki, albo godzić się na jakieś kompromisy. Ta karta kredytowa nie topi się od gorąca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Wcale nie są sprzeczne. Akurat moja lampka ma 3 diody. Jaki problem, żeby producent: wprowadził tryby świecenia umożliwiające wybór jednej lub trzech diod, na tej jednej dał kolimator spłaszczający stożkową wiązkę, pozostałe dwie diody świecące przez zwykłe szybki. Na szosie włączałbym tę jedną z kolimatorem, z różnymi poziomami mocy, a w terenie wszystkie trzy, również z różnymi poziomami mocy. Sprawę załatwiałby dodatkowy przełącznik, w rodzaju krótkie-długie. Może jak się będę mocno nudził, spróbuję przerobić swojego solar stroma w ten sposób, żeby odłączać dwie diody i wpakuję mu odpowiedni kolimator. Prostszy sposób rozwiązania tego zagadnienia to dwie latarki: jedna z kolimatorem na szosę, druga bez, na teren. Już to gdzieś na forum było. Lampka w czasie jazdy jest ledwie wyczuwalnie letnia, na postoju w kilka minut robi się mocno ciepła, ale po kiego grzyba świecić pełną mocą na postoju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrKaaaaaaaaaaa Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 A znasz taką lampkę 2 w jednym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Tylko tzw. mody, robione przez użytkowników. Na forum "światełka" takie lampki były robione lub przerabiane przez użytkowników. Mój solar teoretycznie się nadaje do prostej przeróbki, nie wiem tylko co na to driver, gdy mu odłączyć znienacka dwie diody A myśl o założeniu odpowiedniego kolimatora była pierwsza, jaka mi przyszła do głowy po zakupie. Kartę przykleiłem troszkę później, kiedy usłyszałem od pieszego "ale to razi!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 5 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Dziękuję za zaangażowanie w temat. Druciarstwa wolałbym uniknąć, bo się na oświetleniu nie znam i nie chcę wyważać otwartych drzwi. Skoro nie da się pogodzić dobrej lampki szosowej i terenowej w jednym, to zawężam wymaganie do dobrego pokazania mnie innym użytkownikom dróg na szosie i jednocześnie do ewentualnego użycia w terenie przy szybkości nie mniejszej niż 25 km/h. Oczekiwał bym też żeby po np. 2-3h świecenia w trybie ekonomicznym, można było jeszcze skorzystać przynajmniej przez 1,5h w trybie terenowym, na powrocie do domu po zmierzchu. Oczywiście zasilanie akumulatorami 18650 mile widziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 To jak najbardziej convoy S2+ z kolimatorem 20x60 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 5 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 No to pewnie skończę na Convoy'u S2+ Chociaż żałuję że nie było chętnych do oceny wyżej wymienionych Knog'ów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Chociaż żałuję że nie było chętnych do oceny wyżej wymienionych Knog'ów. Pewnie nikt nie używa po prostu, cena wysoka, akumulator raczej niewymienny, w najlepszym razie niestandardowy, czyli po kilku latach lampka prawdopodobnie do wyrzucenia jak się akumulator zużyje. Ja tez coś aktualnie szukam w teren i pewnie skończy się też na Conwoyu, albo na którymś modelu z zewnętrznym aku (więcej lumenów, dłuższy czas świecenia, wyższa cena niż Conwoya). Z grubsza tego typu model : http://www.light-test.info/pl/lampki-rowerowe/57-magicshine-mj-808-ssc-p7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Z całym szacunkiem do Knoga - jest ładny, jest na pewno trwały, jest na pewno dobrze wykonany. Mówię to jako posiadacz kilku lampek Cateye, za które też przepłaciłem kiedyś słono i które przez te kilka lat zniosły tyle że głowa mała. I świecą - ale świecą słabo, nieporównywalnie gorzej jak chińska lampka za grosze. Owszem, to w pewnym sensie pokłosie ewolucji "światełek" w ciągu ostatnich kilku lat ale z drugiej strony chcą mieć lampkę świecącą porównywalnie jak Convoy z logiem Cateye trzeba wydać kilka razy więcej. I pewnie warto, ale choć sam lubię rzeczy markowe i solidne raczej bym tego drugi raz nie zrobił. Co innego lampka tylna - tutaj prosty Cateye czy Blackburn na paluszki daje radę, nie kosztuje majątku, wystarczająco widoczny dla kierowców. Ale z przednimi nie wiedzieć czemu różnice w cenie i ilości światła są ogromne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesPL Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 Dzień dobry Myślę, że Convoy lub nawet 2 sztuki załatwią sprawę. Poza tym to kompaktowe, fajne latarki do użytku codziennego, nie tylko na rowerze. Na co dzień śmigam trekingiem po asfalcie - podstawowe światło to B&M Luxos B pędzony z prądnicy w piaście, ale Convoy jest niezastąpiony w lesie, na dojazdach, obozach, noclegach, etc. Mam 2 x S3, używam, chwalę sobie, nie miałem lepszych światełek Ważna będzie barwa światła, diody, a tutaj jest dość szeroki wybór oraz rodzaj reflektora/ kolimatora. To już wedle potrzeb i preferencji. Pozdrawiam, Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 Z grubsza tego typu model : Magicshine MJ-808 - magia światła i ceny. - Light-Test.info lepszym wyborem jest dwupalnikowy Panther / Solarstorm. Daje szeroki strumień światła bijąc przy tym modowane Convoye. Ma porządny uchwyt na kierownicę i sprawdza się w ciężkim terenie. Długość świecenia jest naprawdę dobra. Zaletą convoya jest jego uniwersalność, ale Panther to jednak prawdziwa lampka rowerowa. Ma porządny uchwyt do kierownicy i seryjne aku wytrzymują naprawdę długo. Modowany convoy gotowy do akcji z porządnymi akcesoriami kosztuje niewiele mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ssslawecki Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 A znasz taką lampkę 2 w jednym? Teoretycznie są takie lampki, ale nie mam, nie sprawdzałem jak świecą: https://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/oswietlenie-rowerowe/lampki-przednie/p,lampa-przednia-draco-czarno-pomaranczowa-prox,661157.html?skad=googlepla&gclid=EAIaIQobChMIo8-RjfD01wIVDEkZCh15-gW_EAYYASABEgI74PD_BwE https://lampkinarower.pl/lampy-rowerowe-solarstorm/53-starry-light-rx02-lampa-rowerowa-1600-lum-solarstorm.html https://lampkinarower.pl/lampy-rowerowe-solarstorm/19-lampa-rowerowa-solarstorm-x5-nowosc-polska-dystrybucja.html https://lampkinarower.pl/lampy-rowerowe-nitenumen/21-lampa-rowerowa-nitenumen-bc-a2-polska-dystrybucja.html https://cyklisci.com/lampa_przednia_top-light_se-lh1_komplet_2_latarek_z_akumulatorem,114,11173.html http://top-light.pl/lampa-rowerowa-top-light-se-lh2-swiatlo-krotkiedlugie-lub-dlugiedlugie/ Aktualnie mam modowanego Convoya z szerokim kolimatorem i diodami Nitchie o przyjemnej barwie. Brak mi drugiego jako "szperacza". Brak mi czasem włącznika "na przedłużaczu", a na pewno dłuższego czasu świecenia - przydałaby się opcja z pakietem, bo po ciemku i w pośpiechu (w opadach) źle się zmienia aku (o ile są w plecaku !). No i rowerów coraz więcej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 @ssslawecki, dzięki za wpis! Bardzo mnie zainteresowałeś Top-Light SE-LH2, ale nie mogę znaleźć informacji ile lumenów to 100%. Ktoś wie? Acha, ten Top-Light to cińczyk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ssslawecki Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 Of kors - chińczyk z P.R.C Dzwoń, pisz, pytaj - dystrybutora: http://top-light.pl/wp-content/uploads/2016/11/IMGP9704.jpg Też jestem ciekaw jak to świeci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 @ssslawecki, dzięki za wpis! Bardzo mnie zainteresowałeś Top-Light SE-LH2 Wygląda wypisz wymaluj jak klon Fenixa BC30 (sporo pozytywnych recenzji czytałem o nim ) : https://www.bikelightdatabase.com/fenix/bc30/ W Polszcze też można go kupić : http://militaria-shop.pl/produkt/latarka-rowerowa-fenix-bc30-xm-l2-039-188-kb?gclid=EAIaIQobChMIuYyrusD11wIVBouyCh25GAWuEAQYASABEgI78_D_BwE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 @ssslawecki, dzięki za wpis! Bardzo mnie zainteresowałeś Top-Light SE-LH2, ale nie mogę znaleźć informacji ile lumenów to 100%. Ktoś wie? Acha, ten Top-Light to cińczyk?Te lampki sprzedają różne firmy. Na Ali można je kupić no-name już za około 18 usd. Sam chce sobie taka sprawić, ale już sezon zakończyłem i wstrzymam się do wiosny. Moc jedni podaja 800 inni 1200 Wysłane z mojego Lenovo YT-X703L przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 Wysłałem pytanie do dystrybutora Top-Light o strumień światła i gabaryty modelu SE-LH2 i..... nic, żadnej odpowiedzi. Kurde, zaczyna mnie to irytować, 10x krócej podejmowałem decyzję o zakupie ostatniego fulla za kilkanaście tysi, niż przy zakupie głupiej lampki Skończy się na tym, że zostawiając forumowe teoretyzowanie, pójdę do najbliższego sklepu rowerowego i kupię byle co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.