Skocz do zawartości

[lampka przednia] Knog, jest coś warta?


Waza

Rekomendowane odpowiedzi

Padła mi przednia lampka, jakiś kilkuletni Cat Eye, a ponieważ w sprawach światła jestem ciemna masa, to poprzeglądałem kilka wątków o lampkach. Niestety, po lekturze moja dezorientacja jeszcze wzrosła :huh: bo kiedy zaczynałem czytać fajny opis jakiejś lampki, to zaraz odzywały się głosy, że jest nic nie warta, światło trupioblade, lumenów ma tyle co kot napłakał, stożek światła zbyt skupiony albo rozproszony, a w ogóle to producent oszukuje podając nieprawdziwe dane.

Dlatego proszę o pomoc. Lampka, generalnie, ma mi służyć w okresie jesienno-zimowym, przy szarówce, dla dobrego pokazania mnie innym użytkownikom dróg. A skoro kupuję nową lampkę, to stwierdziłem, że dobrzy by było, żeby mogła też posłużyć czasem za reflektor do powrotów do domu po zapadnięciu zmroku, tak żeby dała radę dobrze oświetlić leśną drogę przy szybkości co najmniej 25 km/h i szosę 30 km/h. Ważne też, żeby w tym trybie wytrzymała co najmniej 1,5h. Ponieważ chciałbym ją stosować zamiennie we wszystkich rowerach z mojego Garażu, to istotne jest dla mnie żeby wyglądała schludnie, nie chcę żeby na szosówce wyglądała jak szperacz przeciwlotniczy. Nie chcę też wydać więcej niż 250 zł +/- 10%.

W oko wpadły mi nowe produkty Knog:

https://www.knog.com.au/bike-lights/pwr-rider.html

i

https://www.knog.com.au/bike-lights/pwr-road.html

 

Są coś warte? Wiem, że to nowość i nie wiadomo jaka jest ich trwałość, ale może bardziej biegli w oświetleniu wyczytają coś sensownego w opisie producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy czym na szosę to ona się średnio nadaje.

 

 

To samo chciałem powiedzieć, jest taki wątek: na szosa.org o oświetleniu : http://szosa.org/topic/1378-o%C5%9Bwietleniejakiego-u%C5%BCywacie/ gdzie temat jest wałkowany w kółko.

(Przy okazji pozdrowienia dla Prozora, dzięki któremu nabyłem świetną lampkę Philips SafeRide 80)

Przeczytanie całości zajęło by pewnie za dużo czasu :)

W skrócie: w przypadku lampek do jazdy po drogach publicznych istotna jest nie tylko moc ale i to, żeby nie oślepiać innych, warto używać lampek z tzw odcięciem, czyli najlepiej takich spełniających niemiecką normę StVZO.

 

Lampka z ograniczeniem daje takie światło: https://www.google.pl/search?q=philips+saferide+80&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi4lIjns_HXAhUMPFAKHe1wD3IQ_AUICigB&biw=1745&bih=995#imgrc=dbyYOpvbLktZFM:

 

Lampka bez ograniczenia takie: https://www.google.pl/search?biw=1745&bih=995&tbm=isch&sa=1&ei=kcwlWo3OAoLKwQLTo4i4Bw&q=Mactronic+Noise+500+light-test&oq=Mactronic+Noise+500+light-test&gs_l=psy-ab.3...19185.21950.0.22589.11.11.0.0.0.0.119.660.10j1.11.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.1.55...0i30k1.0.kylkAlSKjTg#imgrc=Jce-K_0ShLDjTM:

 

Convoy nie ma takiego ograniczenia i do używania w ruchu drogowym nadaje się średnio, pewnie jak się go ustawi w niski tryb, skieruje w dół, itp. to da się używać, ale lepiej się chyba sprawdzi w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kto wyda 3 stówy na zajmujące pół kierownicy świecidełko zasilane paluszkami jak za stówkę ma potężną (lecz kompaktowych wymiarów) latarę na 18650 z pełnym kompletem akcesoriów? Mnóstwo ludzi jeździ z tego lampkami i jeśli używać jej z głową to oślepianie nie jest istotnym problemem. (A za używanie trybu strobo powinna być kara chłosty).

 

PS "Opcja oślepienia" bywa przydatna - gdy jadę ciemną nocą jakimiś zadupiami napotykam czasem idiotów w samochodach którzy mijając mnie dla zabawy włączają sobie długie :down: Można wtedy odpowiedzieć włączając maksymalny tryb i obracając lampkę ku górze  :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do lampki typu solar storm przykleiłem w charakterze daszka starą kartę kredytową i po oślepianiu. Snop światła ma prawie takie odcięcie jak w reflektorze samochodowym, co jest widoczne, gdy skierować latarkę na ścianę. W terenie podnoszę nieco całą lampkę (jest mocowana na grubym oringu do kierownicy) i mam duży zasięg, po asfalcie obniżam nieco i daję najsłabszy tryb świecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie są sprzeczne. Akurat moja lampka ma 3 diody. Jaki problem, żeby producent:

  • wprowadził tryby świecenia umożliwiające wybór jednej lub trzech diod,
  • na tej jednej dał kolimator spłaszczający stożkową wiązkę, pozostałe dwie diody świecące przez zwykłe szybki.

Na szosie włączałbym tę jedną z kolimatorem, z różnymi poziomami mocy, a w terenie wszystkie trzy, również z różnymi poziomami mocy. Sprawę załatwiałby dodatkowy przełącznik, w rodzaju krótkie-długie. Może jak się będę mocno nudził, spróbuję przerobić swojego solar stroma w ten sposób, żeby odłączać dwie diody i wpakuję mu  odpowiedni kolimator.

 

Prostszy sposób rozwiązania tego zagadnienia to dwie latarki: jedna z kolimatorem na szosę, druga bez, na teren. Już to gdzieś na forum było.

 

Lampka w czasie jazdy jest ledwie wyczuwalnie letnia, na postoju w kilka minut robi się mocno ciepła, ale po kiego grzyba świecić pełną mocą na postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tzw. mody, robione przez użytkowników. Na forum "światełka" takie lampki były robione lub przerabiane przez użytkowników. Mój solar teoretycznie się nadaje do prostej przeróbki, nie wiem tylko co na to driver, gdy mu odłączyć znienacka dwie diody :) A myśl o założeniu odpowiedniego kolimatora była pierwsza, jaka mi przyszła do głowy po zakupie. Kartę przykleiłem troszkę później, kiedy usłyszałem od pieszego "ale to razi!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zaangażowanie w temat. Druciarstwa wolałbym uniknąć, bo się na oświetleniu nie znam i nie chcę wyważać otwartych drzwi. Skoro nie da się pogodzić dobrej lampki szosowej i terenowej w jednym, to zawężam wymaganie do dobrego pokazania mnie innym użytkownikom dróg na szosie i jednocześnie do ewentualnego użycia w terenie przy szybkości nie mniejszej niż 25 km/h. Oczekiwał bym też żeby po np. 2-3h świecenia w trybie ekonomicznym, można było jeszcze skorzystać przynajmniej przez 1,5h w trybie terenowym, na powrocie do domu po zmierzchu. Oczywiście zasilanie akumulatorami 18650 mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż żałuję że nie było chętnych do oceny wyżej wymienionych Knog'ów.

 

Pewnie nikt nie używa po prostu, cena wysoka, akumulator raczej niewymienny, w najlepszym razie niestandardowy, czyli po kilku latach lampka prawdopodobnie do wyrzucenia jak się akumulator zużyje.

 

Ja tez coś aktualnie szukam w teren i pewnie skończy się też na Conwoyu, albo na którymś modelu z zewnętrznym aku (więcej lumenów, dłuższy czas świecenia, wyższa cena  niż Conwoya). Z grubsza tego typu model : http://www.light-test.info/pl/lampki-rowerowe/57-magicshine-mj-808-ssc-p7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem do Knoga - jest ładny, jest na pewno trwały, jest na pewno dobrze wykonany. Mówię to jako posiadacz kilku lampek Cateye, za które też przepłaciłem kiedyś słono i które przez te kilka lat zniosły tyle że głowa mała. I świecą - ale świecą słabo, nieporównywalnie gorzej jak chińska lampka za grosze.

 

Owszem, to w pewnym sensie pokłosie ewolucji "światełek" w ciągu ostatnich kilku lat ale z drugiej strony chcą mieć lampkę świecącą porównywalnie jak Convoy z logiem Cateye trzeba wydać kilka razy więcej. I pewnie warto, ale choć sam lubię rzeczy markowe i solidne raczej bym tego drugi raz nie zrobił. 

 

Co innego lampka tylna - tutaj prosty Cateye czy Blackburn na paluszki daje radę, nie kosztuje majątku, wystarczająco widoczny dla kierowców. Ale z przednimi nie wiedzieć czemu różnice w cenie i ilości światła są ogromne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

 

Myślę, że Convoy lub nawet 2 sztuki załatwią sprawę. Poza tym to kompaktowe, fajne latarki do użytku codziennego, nie tylko na rowerze. Na co dzień śmigam trekingiem po asfalcie - podstawowe światło to B&M Luxos B pędzony z prądnicy w piaście, ale Convoy jest niezastąpiony w lesie, na dojazdach, obozach, noclegach, etc. Mam 2 x S3, używam, chwalę sobie, nie miałem lepszych światełek ;) 

 

Ważna będzie barwa światła, diody, a tutaj jest dość szeroki wybór oraz rodzaj reflektora/ kolimatora. To już wedle potrzeb i preferencji. 

 

Pozdrawiam, Grzegorz 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z grubsza tego typu model : Magicshine MJ-808 - magia światła i ceny. - Light-Test.info
lepszym wyborem jest dwupalnikowy Panther / Solarstorm. Daje szeroki strumień światła bijąc przy tym modowane Convoye. Ma porządny uchwyt na kierownicę i sprawdza się w ciężkim terenie. Długość świecenia jest naprawdę dobra. Zaletą convoya jest jego uniwersalność, ale Panther to jednak prawdziwa lampka rowerowa. Ma porządny uchwyt do kierownicy i seryjne aku wytrzymują naprawdę długo. 

Modowany convoy gotowy do akcji z porządnymi akcesoriami kosztuje niewiele mniej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znasz taką lampkę 2 w jednym?

Teoretycznie są takie lampki, ale nie mam, nie sprawdzałem jak świecą:

 

https://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/oswietlenie-rowerowe/lampki-przednie/p,lampa-przednia-draco-czarno-pomaranczowa-prox,661157.html?skad=googlepla&gclid=EAIaIQobChMIo8-RjfD01wIVDEkZCh15-gW_EAYYASABEgI74PD_BwE

 

https://lampkinarower.pl/lampy-rowerowe-solarstorm/53-starry-light-rx02-lampa-rowerowa-1600-lum-solarstorm.html

https://lampkinarower.pl/lampy-rowerowe-solarstorm/19-lampa-rowerowa-solarstorm-x5-nowosc-polska-dystrybucja.html

https://lampkinarower.pl/lampy-rowerowe-nitenumen/21-lampa-rowerowa-nitenumen-bc-a2-polska-dystrybucja.html

 

https://cyklisci.com/lampa_przednia_top-light_se-lh1_komplet_2_latarek_z_akumulatorem,114,11173.html

 

http://top-light.pl/lampa-rowerowa-top-light-se-lh2-swiatlo-krotkiedlugie-lub-dlugiedlugie/

 

Aktualnie mam modowanego Convoya z szerokim kolimatorem i diodami Nitchie o przyjemnej barwie. Brak mi drugiego jako "szperacza". Brak mi czasem włącznika "na przedłużaczu", a na pewno dłuższego czasu świecenia - przydałaby się opcja z pakietem, bo po ciemku i w pośpiechu (w opadach) źle się zmienia aku (o ile są w plecaku !). No i rowerów coraz więcej...  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ssslawecki, dzięki za wpis! Bardzo mnie zainteresowałeś Top-Light SE-LH2

 

 

Wygląda wypisz wymaluj jak klon Fenixa BC30 (sporo pozytywnych recenzji czytałem o nim ) : https://www.bikelightdatabase.com/fenix/bc30/

W Polszcze też można go kupić : http://militaria-shop.pl/produkt/latarka-rowerowa-fenix-bc30-xm-l2-039-188-kb?gclid=EAIaIQobChMIuYyrusD11wIVBouyCh25GAWuEAQYASABEgI78_D_BwE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ssslawecki, dzięki za wpis! Bardzo mnie zainteresowałeś Top-Light SE-LH2, ale nie mogę znaleźć informacji ile lumenów to 100%. Ktoś wie? Acha, ten Top-Light to cińczyk?

Te lampki sprzedają różne firmy. Na Ali można je kupić no-name już za około 18 usd. Sam chce sobie taka sprawić, ale już sezon zakończyłem i wstrzymam się do wiosny. Moc jedni podaja 800 inni 1200

 

Wysłane z mojego Lenovo YT-X703L przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem pytanie do dystrybutora Top-Light o strumień światła i gabaryty modelu SE-LH2 i..... nic, żadnej odpowiedzi. Kurde, zaczyna mnie to irytować, 10x krócej podejmowałem decyzję o zakupie ostatniego fulla za kilkanaście tysi, niż przy zakupie głupiej lampki :wallbash: Skończy się na tym, że zostawiając forumowe teoretyzowanie, pójdę do najbliższego sklepu rowerowego i kupię byle co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...