radarrr Napisano 4 Grudnia 2017 Napisano 4 Grudnia 2017 Witam, przyszła pora na wymianę kół w moim Peak-u 29er. Obecnie mam obręcze WTB i piasty buchel. Jako że waże ok 100kg, zestaw musi być wytrzymały, myślę że tak do 110-120kg. Waga kół nie jest dla mnie tak bardzo istotna, nie ściągam się zawodowo, tylko dla przyjemności, ale żeby też nie ważyły 5kg. Razem z kołami wymieniam też amortyzator przód więc większe pole do popisu jeśli chodzi o piaste. Co byście mi polecili? Pozdrawiam Mocowanie tarcz 6 śrub i pod system bezdętkowy.
dawid Napisano 4 Grudnia 2017 Napisano 4 Grudnia 2017 jeżeli zależy Ci na w miarę niskiej wadze to jako piasty brałbym pod uwagę DT 370 lub Novatec D791 i D792sb Obręcze polecałbym DT E512, z Twoją wagą sobie poradzą, są pod bezdętke Szprychy DT Competition takie zestaw będzie kosztował w okolicy 1000zł i ważył gdzieś 2000gramów Jeżeli faktycznie wytrzymałość jest na pierwszym miejscu to tylna piastę wybrałbym Novatec D362, stalowa oś oraz stalowy bębenek czynią tą piastę bardzo trwałą, ale waga kół wzrosnie gdzieś do 2200gramów Jeszcze na siłe zmieścił byś się z piastami DT 350, ale już trzeba by szukać tanich obręczy takich jak DT 533d i szprych DT Champion. Waga będzie w okolicy 2200gramów, obręcze DT 533 podobno da się przerobić na system bezdętkowy, ale DT tego nie podaje w specyfikacji obręczy. Może obręcz gorzej trzymać opone i w mocnych technicznych zakrętach zdarzy się że strzeli powietrzem przy rancie jak się otworzy opona Jak byś był zainteresowany złożeniem kół u mnie to zapraszam na priv
Dokumosa Napisano 5 Grudnia 2017 Napisano 5 Grudnia 2017 Użytkuję 533d na mleku od 3 sezonów. Kapcie były różne (Maxxis pace/ikon/ardent, conti XK/MK), problemów żadnych nie było. To jedne z moich ulubionych obręczy do ciężkich zastosowań (cholernie mocne i tanie przez co nie szkoda ich przetargać w ekstremalnym terenie).
radarrr Napisano 6 Grudnia 2017 Autor Napisano 6 Grudnia 2017 Waga ma dla mnie drugorzędne znaczenie, tym bardziej przy mojej wadze. Głównie skupiam się na wytrzymałości, żeby koła wytrzymały wagę moją, osprzętu i roweru;-) 200gram w t tą czy w tamtą nie robi różnicy. Prędzej wolę zrzucić masy kilka kilo niż się masą kół przejmować:-D Waga ma dla mnie drugorzędne znaczenie, tym bardziej przy mojej wadze. Głównie skupiam się na wytrzymałości, żeby koła wytrzymały wagę moją, osprzętu i roweru;-) 200gram w t tą czy w tamtą nie robi różnicy. Prędzej wolę zrzucić masy kilka kilo niż się masą kół przejmować:-D
Thanteos Napisano 6 Grudnia 2017 Napisano 6 Grudnia 2017 Skorzystam z okazji i sie spytam w tym temacie @dawid Czy EX471 sa solidniejsze od E512, poniewaz profil obreczy wyglada identycznie i jedyna roznica wg specyfikacja to troszke wieksza waga i E512 maja oczkowane otwory (nie wiem czy to na + czy moze jest to domena bardziej budzetowych obreczy)?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.