Han1909 Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Witam użytkowników, jest to mój pierwszy post. Przyszło mi się zmagać z problemem hamulców hydraulicznych. Rower to Kellys TNT 50 2016, zakupiony ze sklepu rowerowego na Allegro(link do identycznego: https://rower.com.pl/kellys-tnt-50-543685). Hamulce Promax Solve. Na czym polega problem: Już po 2-3 miesiącach używania stopniowo przestawał działać przedni, spod klamki wydostawało się powoli coś w stylu rozrzedzonego smaru grafitowego(szary, opalizujący płyn). po jakimś miesiącu, hamulec przestał całkowicie działać, klamka bez żadnego oporu idzie do rączki, wygląda na to, jakby nie było oleju. Z tylnym hamulcem sprawa wygląda tak, że dłuższy czas działał OK, a jakiś miesiąc temu zaczął słabnąć(bez wycieków), klamka wciska się z oporem ale nie takim jaki powinien być. jestem w stanie ją docisnąć do rączki, jest miękka, ale hamowanie bardzo słabe. Wycieków z zacisków nie stwierdziłem, tarcze suche i czyste. Wygląda na to, że czeka mnie generalny serwis i tutaj moje pytanie: opłaca się to robić, czy od razu wymieniać hydraulikę na coś innego? Czytałem tutaj kilka tematów na temat serwisu hamulców i ogólnie na temat Promaxów i opinie są bardzo podzielone, na dodatek dostępność części do nich na allegro jest nikła(chyba, że ktoś poleci jakieś dobre zamienniki). Poradźcie coś, bo nie chcę wydać niepotrzebnie kasy na ponowne zalanie olejem i ewentualną wymianę klocków po to, żeby za miesiąc-dwa kupić inną hydraulikę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 zapewne puszcza tłoczek w klamce. Ubytek płynu plus łapanie powietrza i stad klamka daje sie wcisnąć przy okazji nie hamując. Klama do wymiany lub cały hamulec przedni- Twój wybór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Han1909 Napisano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 tak myślałem, że tłoczek puścił, lub łączenie przewodu z klamką. zastanawia mnie tylko, dlaczego płyn który brudził mi ręce ma kolor srebrno-szary(kolor typowego smaru grafitowego) i dlaczego przedni poszedł już po 2 miesiącach. myślałem że hydraulika to symbol wytrzymałości, tym bardziej, że nie katowałem klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Zakamarki przy tłoczku to dobre miejsce do zbierania sie kurzu i pyłu a to wymieszane z płynem hydraulicznym (też zapewne nie do końca czystym) może dać taki kolor. Kupowałem nowe hydrauliki od shimano i przedni padł po miesiącu zwykłej, luźnej jazdy (wycieki przy tłoczkach w zacisku). W ramach gwarancji wymieniony na nowy. Wszystko możliwe. Kupiłem teraz odporniejsze na niskie temperatury Avidy Juicy- zobaczymy ile wytrzymają. Ten Twój tylny jeśli nie ma wycieków to zapewne zapowietrzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Han1909 Napisano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 ja niestety przesiałem gdzieś paragon za rower, więc po gwarancji. Poza tym był wysyłany z drugiego końca Polski, więc wysyłka się nie opłaca.Jest jakakolwiek możliwość ewentualnej podmiany tłoczka, jeśli się okaże, że się rozciekł, czy wtedy wymienia się całą klamkę? Jeśli by do tego miało dojść, to muszę kupić cały komplet. a jak już jeden, to i drugi, a to jest najdroższa opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Wymień całe hamulce. Polecane na forum są magury mt2 i wzwyż: koszt 220 za komplet (zacisk + klamka) + koszt oleju magury. Zobacz sobie jeszcze na nowe hamulce srama - chodzą na dota i będą wymagać trochę troski, ale jest szansa że podziałają dość długo bez takich awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 ja niestety przesiałem gdzieś paragon za rower, więc po gwarancji. Poza tym był wysyłany z drugiego końca Polski, więc wysyłka się nie opłaca. Jest jakakolwiek możliwość ewentualnej podmiany tłoczka, jeśli się okaże, że się rozciekł, czy wtedy wymienia się całą klamkę? Jeśli by do tego miało dojść, to muszę kupić cały komplet. a jak już jeden, to i drugi, a to jest najdroższa opcja. Wypadałoby zmienic całą klamkę i odpowietrzyć. No chyba ze zalezy na komplecie hamulców z tej samej stajni to już musisz nastawić się na większe koszta. Ja bym powalczył o serwis jeśli są na gwarancji. Paragon nie jest jedynym potwierdzeniem zakupu. Prawnie to i potwierdzenie przelewu jest. Wysyłasz zapewne wtedy nie cały rower a same hamulce. Usterka raczej nie z Twojej winy więc prawdopodobnie w cenie przesyłek dostałbyś nowe hamulce. Spróbować warto skoro wyłożyłeś niemałe pieniądze za rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Jak chcesz mogę Ci opchnąć przedni Avid DB1 jeżdżone od kwietnia tego roku. Stan to praktycznie jak z fabryki. Olej nie był wymieniany więc można sobie wymienić ale po co. Całość działa idealnie, niezapowietrzone, długość przewodu 78cm. Jedyny minus to klocki pomału do wymiany. Cena 80zł+wysyłka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Han1909 Napisano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Jeśli przyjdzie mi wymieniać całość, to raczej przód i tył naraz. muszę ściągnąć przód, wyczyścić i obejrzeć dokładnie co mu dolega. Znalazłem fabryczne instrukcje serwisowania tego modelu, może nic nie spieprzę Jeszcze jedno pytanie. w jakim celu skraca się przewód hamulcowy prazy klamce? tutaj mam jeden z linków i jest tam o tym wspomniane: http://www.promaxcomponents.com/wp-content/uploads/2015/03/DSK-915-solve-maintenance-instruction-V3_150625.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Jak kupujesz nowe hamulce to masz przewód przeważnie ok 2m i wtedy trzeba sobie skrócić pod swój rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Han1909 Napisano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Rozumiem. A istnieje szansa, że przy montażu ktoś się rypnął, źle przyciął ten przewód i to on przepuszcza przy klamce? Czy jednak przy hurtowym montażu rowerów przychodzą "gotowce" z przewodem na miarę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Jak piszesz, że widzisz wyciek na klamce to małe szanse ze ktos spartolił to przy skracaniu przewodu. Tak jest i już, promaxy to budżetowce i moze wpasc egzemplarz chodzacy niezle albo Twoj zdychający na uszczelkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Producent zamawia przycięte na wymiar żeby zaoszczędzić. Możesz zdjąć gumową osłonę przy klamce i sprawdzić czy nie cieknie tam. Jak cieknie to dokręć delikatnie albo wykręć całkiem i zobacz czy wszystko dobrze jest. Na YT masz filmy różne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Han1909 Napisano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Zdjąłem osłonkę, susza. Idę wykręcić cały hamulec przedni, bo i tak nie działa, no i będę musiał go zbadać. Z waszych sugestii wynika, że w klamce i tak już więcej się nie może spieprzyć niż tłoczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Han1909 Napisano 4 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 No i zdjąłem cały komplet z przodu, umyłem i odtłuściłem. Ewidentnie wyciek na tłoczku bo widać tłuste. Nawet po wyciśnięciu zacisków na max, olej nie pojawia się w zbiorniczku, do wymiany co najmniej klamka. Klocki z tego hamulca przełożyłem na tył, jako prawie nie używane(skoro hebel padł po 2 miesiącach). Przed wymianą tył także hamował coraz gorzej, praktycznie z dnia na dzień. Po odtłuszczeniu tarczy, zacisku, tłoczków, oraz odtłuszczeniu klocków, wypaleniu i przeszlifowaniu papierem, efekt jest trochę lepszy. przy wyciskaniu tłoczków odkręciłem lekko zbiorniczek na klamce, żeby chociaż trochę odpowietrzyć. Na tą chwilę klamki nie jestem w stanie docisnąć do uchwytu, ale nadal zachowuje się jak gąbka, nie ma tego "progu" hamowania jak na początku. No i wygląda na to że również zaczyna cieknąć z tłoczka.co w takim razie zakupić? interesuje mnie w tym momencie komplet przód i tył. moja jazda w lato to 70% miasto 30% las, zima 90% miasto, 10% las, nie trenuję zjazdów, więc nie katuję hamulców szczególnie, hydraulika za 1000 złotych i wyżej absolutnie się u mnie nie sprawdzi również ze względów finansowych. chodzi o to żeby dobrać jakość do rozsądnej ceny, biorąc pod uwagę moje użytkowanie. No i czy należało by również wymieniać tarcze? mam 160 mm, według specyfikacji- no name, na nich również brak jakiejkowiek firmy(ale są chociaż proste).Dzięki z góry za dobre rady!PS. trochę zawiodłem się na tym Kellys'ie. Wszystkie elementy koloru srebrnego typu śruby, części osi, lub końcówki szprych rdzewieją na potęgę, a rower stoi w suchej, ogrzewanej piwnicy. Problem z hydrauliką jak widać, zaczął się niemal od początku. W roczniku 2017 montowali już Shimano zamiast Promaxa. Za ponad 2K oczekiwałem jednak lepszej jakości, to nie jest komunijny Kross za kilka stówek. postaram się powalczyć u sprzedawcy o naprawę gwarancyjną, ale nie wiem, czy bez paragonu cokolwiek wskóram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 (edytowane) Już pisałem, że paragon to nie wyrocznia. Wg prawa inne rzeczy mogą świadczyc o zawarciu umowy kupna sprzedaży. Walcz o swoje. Nowe hamulce przyzwoitej klasy to koszt +/- 400/450 bez tarcz. Lepiej przeznaczyc to na Swięta Jeśli nie interesuje Cie zabawa z odpowietrzaniem to zastanów się nad mechanicznymi. Są na allegro Hayesy/ avidy i do jazdy amatorskiej będą idealne. Prostota obsługi/ brak bablania się z olejami i brak możliwych niespodzianek (bo tylko w hydraulikach hebel może zapowietrzyć się od samego stania w pokoju ). Tarcze jesli proste i czyste to nie ruszać. Edytowane 5 Grudnia 2017 przez kamikadze2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Teraz zima to oddaj rower na gwarancji i tyle. Pieniądze zaoszczędzone na naprawie za swoje przeznacz na cichy czy akcesoria. Masz gwarancję i niech naprawiają, Często wystarczy zdjąć i zanieść same hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Han1909 Napisano 21 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Wypadałoby dać znać, jak sprawa się miała. Odesłalem hamulce na gwarancję do sprzedawcy w połowie grudnia, trwało to dwa miesiące(sprzedawca cos chyba kombinował, bo do kellysa doszły dopiero tydzień temu). Dzisiaj dostałem informację od producenta że hamulce wymienione na nowe i odesłane do sprzedawcy, jeszcze nie wiem czy shimano, czy nadal promaxy, jednak teraz czekam na paczkę od sprzedawcy po kilku trudach udało się to załatwić(trudy z winy sprzedawcy, przesłał hamulce Kellysowi dopiero po dwóch miesiącach, na dodatek bez zadnej notatki ani wiadomości o co z nimi chodzi), więc nie pozostało mi nic innego jak podziękować za dobre rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 22 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2018 I wystawić opinie o sprzedawcy firmie Kellys aby wiedziała jak dba o klientów ich rowerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.