Michulo Napisano 2 Grudnia 2017 Napisano 2 Grudnia 2017 Witam.Zamierzam w najbliższym czasie zakupić jakiś porządny zestaw kół na piastach DT Swiss straight pull.No i dalej mam problem.W rowerze mam standardowe 10 i 9 mm.Myślałem o modelu 370,ale jest on pod oś 12 czy może 15 mm.Z tego co się dowiedziałem to są jakieś adaptery które pomagają założyć cieńsze osie,nawet podobno zwykłe QR 5mm.Ale czy to ma sens? Są do dostania piasty 370 z otworem pod 10 i 9 mm do których nie potrzeba żadnych adapterów? Budżet na koła do 900 zł,waga poniżej 2kg i obciążenie czasami 110-115 kg.Rower gravel.
Alsew Napisano 2 Grudnia 2017 Napisano 2 Grudnia 2017 Są, napisz do Dawida to Ci jakieś złoży koła. Szanuję ludzi którzy wykonują solidnie swoją pracę i cieszą się dzięki temu dobrą opinią. Jak Dawid właśnie. Sam za jakiś czas złożę u niego zamówienie na 'zestawik'. Co nie zmienia faktu że ten dział na naszym forum umiera , bo o co by się człowiek nie zapytał to pada odpowiedz - nie myśl, nie pytaj tylko dzwoń/napisz do Dawida. Monopolista
chudeusz09 Napisano 2 Grudnia 2017 Napisano 2 Grudnia 2017 Monopolista to się źle kojarzy... Zwykle wykorzystywana jets taka pozycja do nieuzasadnionego podbijania cen... Dawid robi solidne i TANIE zestawy. Kupiłem i kupię następne [emoji6].
Alsew Napisano 2 Grudnia 2017 Napisano 2 Grudnia 2017 Monopolista to się źle kojarzy... Zwykle wykorzystywana jets taka pozycja do nieuzasadnionego podbijania cen... Dawid robi solidne i TANIE zestawy. Z tym monopolistą chodziło mi o to że w zasadzie nikt inny z tej branży, na tym forum, nie jest polecany i nie ma co dalej tego ćwiartować, z czym to się kojarzy, ani dorabiać temu ideologii... A to że ktoś robi dobre i tanie koła to nie znaczy że nie można o tym pogadać! Od tego jest forum! A mnie właśnie interesuje odpowiedź na pytanie odnośnie piast które zadał autor tematu, ale pewnie nie będzie dane mi się dowiedzieć...
schwinn0 Napisano 2 Grudnia 2017 Napisano 2 Grudnia 2017 Adaptery pozwalają na złożenie kół nazwijmy to rozwojowych. Korzystając z nich założysz je do "zwykłej ramy" na szpilki jak i do ramy na sztywne osie. Warto mieć takie piasty bo co jak pęknie rama? Odpowiedź jest chyba prosta bo kupisz ramę nowszą technologicznie A Dawid składa dobre koła
chudeusz09 Napisano 2 Grudnia 2017 Napisano 2 Grudnia 2017 Luzik chłopie .... Przecie nikt nikomu niczego nie broni...
Dokumosa Napisano 2 Grudnia 2017 Napisano 2 Grudnia 2017 DT 370 SP jest konwertowalne jak DT 350 SP. 370 są nieco lżejsze ale mają bębenek na 3 zapadki w przeciwieństwie do "kultowego" star ratchet z 350 i niższych (liczbowo) modeli.
phoe Napisano 2 Grudnia 2017 Napisano 2 Grudnia 2017 Szanuję ludzi którzy wykonują solidnie swoją pracę i cieszą się dzięki temu dobrą opinią. Jak Dawid właśnie. Sam za jakiś czas złożę u niego zamówienie na 'zestawik'. Co nie zmienia faktu że ten dział na naszym forum umiera , bo o co by się człowiek nie zapytał to pada odpowiedz - nie myśl, nie pytaj tylko dzwoń/napisz do Dawida. Monopolista Chodzi o złożenie kół i potwierdzenie że DT370 jest w wersji pod QR, a na forum składa koła "zawodowo" tylko 1 osoba, więc dostał odpowiedz jaką powinien wg mnie. Tutaj nie ma żadnej filozofii, do tych DT370 trzeba tylko dobrać obręcze - np R460 i złożyć - a to Dawid robi można że powiedzieć najlepiej. A DT350 fakt faktem to inna półka jak chodzi o "jakość" ale i cenę, za 900zł to złoży samo tylne koło, a ma być kpl.
Michulo Napisano 3 Grudnia 2017 Autor Napisano 3 Grudnia 2017 Adaptery pozwalają na złożenie kół nazwijmy to rozwojowych. Korzystając z nich założysz je do "zwykłej ramy" na szpilki jak i do ramy na sztywne osie. Rozumiem że te adaptery nie osłabiają w żaden sposób sztywności kół oraz żywotności piast?Bo w sumie to nawet ciekawa opcja na przyszłość.
gtb Napisano 3 Grudnia 2017 Napisano 3 Grudnia 2017 End cap w żaden negatywny sposób nie wpływa na sztywność koła czy żywotność piasty , tylko jeśli planujesz Thru Bolt będziesz musiał je dokupić osobno (koszt ponad 100zł za jeden komplet) bo z tego co się orientuje gotowych piast pod ten system nie ma w ofercie DT. Do tego - najlepsze moim zdaniem - zaciski DT RWS (koszt jednego to też coś około 100) i w założonym budżecie ciężko będzie się zmieścić
Michulo Napisano 3 Grudnia 2017 Autor Napisano 3 Grudnia 2017 Czyli z grubsza licząc 1000 zł za komplet kół ważących prawie 2 kg? Mogę prosić o jakiś link do kompletu zacisków za 100 zł?
gtb Napisano 3 Grudnia 2017 Napisano 3 Grudnia 2017 Do 100zł pod ten system masz Novatec'a http://www.rowerowyraj.pl/piasty-czesci-i-akcesoria/979-szybkozamykacz-tyl-novatec-215rq-10-mm.html , http://www.rowerowyraj.pl/piasty-czesci-i-akcesoria/978-szybkozamykacz-przod-novatec-215fq-9-mm.html
Michulo Napisano 3 Grudnia 2017 Autor Napisano 3 Grudnia 2017 Wielkie dzięki.Jak jest z ich jakością? Bo jeśli są za 1/4 ceny DT.....
gtb Napisano 3 Grudnia 2017 Napisano 3 Grudnia 2017 DT generalnie jest dość drogie a RWS jest ich patentem stąd windują cenę. Te Novatec'a działają na zasadzie standardowego zacisku , nie miałem co prawda do czynienia z tymi sztywnymi ale zwykłe 5mm nie sprawiały nigdy problemów.
phoe Napisano 3 Grudnia 2017 Napisano 3 Grudnia 2017 Zaciski DT są fajne ale drogie.. Tak samo piasty od modelu DT350...
gtb Napisano 3 Grudnia 2017 Napisano 3 Grudnia 2017 Jeżeli DT straight pull nie jest twoim "must have" rozważ piasty Novateca 771/772 (przewaga DT jest tak naprawdę dopiero od modelu 350 i to tylko tylnej piasty) pod standardowy zacisk a później jeżeli stwierdzisz że brak ci sztywności bądź będzie przypływ gotówki przerobisz je pod Thru Bolt (przy przedniej DT która jest pod standardowy zacisk już tak prosto nie jest).
Dokumosa Napisano 3 Grudnia 2017 Napisano 3 Grudnia 2017 Co do N vs. DT to fabryczne łożyska nadal jednak w DT są trwalsze. No i N SP zdaje się tylko węglowe szosowe. Odnośnie wyboru typu osi zawsze lepiej (w przypadku DT) brać pod 15 bo to daje większy potencjał (nawet DT jak sprzedaje kompletne koła mtb to w komplecie z end-capami pod QR). Dodatkowo 15x100 można skonwertować do QR nawet prymitywną tuleją dostępną za kilkanaście zł zamiast end-capów za 80.
phoe Napisano 3 Grudnia 2017 Napisano 3 Grudnia 2017 DT370 jest chyba tańszy niż 771/772. Łożyska u DT lepsze, ale ewentualne części zamiennie droższe, bo wiadomo DT to DT i musi kosztować. Znowu fabryczne łożyska w DT też są przypadki że padły po 1-szym błotku... DT350 tylnej nie ma co do Novateca porównywać, bo to inny połap cenowy, są inne piasty za 700zł co można zrobić porównanie, ale tutaj chodzi o trochę tańsze koła. Piasta fajna, ale nie że bezkonkurencyjna, SP fakt faktem mi się osobiście mega podoba.
dawid Napisano 3 Grudnia 2017 Napisano 3 Grudnia 2017 Czesci zamienne do dt 370 i novateca sa na podobnym poziomie cenowym W dt jest ta zaleta ze czesci zamienne sa praktycznie non stop dostepne. W novatecu to roznie bywa
Michulo Napisano 4 Grudnia 2017 Autor Napisano 4 Grudnia 2017 Jeżeli DT straight pull nie jest twoim "must have" Niestety chyba jest,Gdy pierwszy raz zobaczyłem koło na takich piastach,postanowiłem że moje pierwsze dobre koła też będą na takich.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.