Skocz do zawartości

[Tylna przerzutka] Nówka czy używka


mariano77

Rekomendowane odpowiedzi

 I następne pytanie  czy jako amator odczuję różnicę w szybkości przerzucania, czy w sztywności pomiędzy niższą grupą veloce a recordem?  Bo bez przesady te parę deko więcej mnie nie załamie.

A tutaj przerzutka http://allegro.pl/campagnolo-record-komplet-przerzutek-i7056388322.html#thumb/6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Witam jak w temacie tylna przerzutka campagnolo nówka veloce 10s czy używka record 10s ? Czy poza wagą różnią się czymś jeszcze? Przechodzę na campę i stąd moje pytanie -tym bardziej że ceny nowego recorda są zaporowe. 

 

Wybrał bym Veloce i wymienił kółka na TACXa/BBB 11z. To, że przerzutka z zewnątrz wygląda ładnie nie oznacza, iż nie wyrobiły się zawiasy. Ten Record może i fajny, ale to era sprzed 2009 roku, a więc nabite może mieć i 100tyś. km. Nie ma bata, by z takim przebiegiem było wszystko jak za nowości i zważywszy nawet na trwałość Campy, to jednak nie ma co przesadzać. 

 

Record sam nie jedzie, kręcą nogi i to od nich zależy jak długo, jak szybko itd. Nie wiem co masz na myśli pisząc o zaporowych cenach Recorda, czy rozważasz całkowity zakup nowej grupy 11s? Jak tak, to nie ma sensu pchanie się w full Recorda, najkorzystniej wychodzi miks. Klamki Chorus bo US!!!, korba Athena/Chorus 11s na UT!!!, kasety albo najtańsze Campy 11s albo od Shimano 11s (zmiana bębenka), przerzutki przednie nawet Atheny byle 11s, tylna też moim zdaniem wystarczy Atheny lub Potenza/Chorus 11s, a prawdopodobnie wszystkie 10s też zadziałają z manetkami 11s. 

Co zyskujesz? Przede wszystkim klamkomanetki. Mechanizm Power Shift w Veloce/Athena/Potenza/Chorus jest identyczny i ma plastikowe zębatki indeksu i pazur do zmiany biegów. Niestety wyciera się ten plastik już po kilku tyś. km i wymaga to albo dłubaniny we własnym zakresie (dla mnie to prosta zabawa) albo wymiany mechnizmu za ok. 300zł. Modele klamek od Chorusa w górę są pozbawione tej wady (mechanizm Ultra Shift). Wbrew opiniom, w przypadku Camy zmiana jakości pracy manetek nie idzie tak jak w Shimano. W Campie mamy tylko Ultra Shift i Power Shift, nic więcej i żadnej zmiany w środku wpływającej na kulturę pracy. Dla tego proponuję jak wyżej opisałem, przejść na 11s ale w podobnym miksie kierując się przede wszystkim manetkami na Ultra Shift, a oszczędzając dolary na pozostałych komponentach.

 

PS. Z katalogu Campagnolo niedawno wypadło Veloce, także u Camy era 10s umarła na dobre, a więc powoli zaczną się problemy z częściami :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniam na 10s nie chcę jedenastki -klamki mam recorda z mechanizmem alu tylko że nowe czy są karbonowe nie wiem mają fakturę jak karbon.  Kupiłem już przerzutkę veloce 10s a nóg najgorszych nie mam mimo że 40 na karku- niejednego młodziaka mógłbym zawstydzić.A po co zmieniać kółka w przerzutce? Coś to zmieni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dobrze zrobiłeś z tą nową Veloce jeśli masz już kompletny system 10s, nie wiedziałem tego. Spoko.

Jak masz Recorda 10s to pewnie i właśnie mechanizm Ultra Shift, super, trwaj przy tym jak najdłużej.

 

Kilka lat temu gdy była jeszcze seria Centaura 10s, to różnica w tylnych przerzutkach sprowadzała się w zasadzie tylko do innych kółek, w Veloce było 10z, a Centaur i Athena 11z. Ot tylko tyle. Badania donoszą, że niby 11z szybciej zmienia biegi, nie odczułem tego, ale gdy przyszła już potrzeba wymiany kółek, to przeszedłem właśnie na 11 zębowe i jest spoko. W przyszłości zrób to samo, nie ma sensu przepłacać za 10 zębne Campagnolo, które nawet ślizgów nie mają ceramicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I jeszcze jedno pytanie czy lepiej kupić korbę campy nową veloce PT czy używkę chorusa UT i wymienić największy blat bo tamten już zjechany czy może kupić jakąś korbę z shimano na 10s  bo chyba powinien pasować.I czym różni się PT od UT ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ta i nie, obie mają plusy i minusy :) choć użytkową nie odczujesz na 99,9% żadnej różnicy.

Power Torque to system długiej osi jak np. u Shimano. Ten system posiada tradycyjne łozyska 6805 o znormalizowanej grubości 7mm. Super sprawa, bo takowe są ogólnodostępne i można zainstalować jakikolwiek zamiennik. Problem w tym, że ta korba potrzebuje specjalnego ściągacza do wymiany tych łożysk i nie chodzi tu wcale o zdjęcie ich z osi, a zdjęcia lewego ramienia z osi, by wszystko rozmontować. Wiem, że były z tym problemy. No ale tak jak mówię, jak sobie z tym jakoś poradzisz (ściągacz jest piekielnie drogi), to wymiana łożysk będzie bezproblemowa. Dopiero PT w Potenzie został zmieniony i tam jakoś się wkręca nakrętkę w lewe ramie i ta korba złazi.

I teraz Ultra Torque - Tu demontaż jest banalnie prosty, rozkręcamu imbusem dwie półosie i mamy zdjętą korbę. Zdjęcie łożysk wymaga tradycyjnego ściągacza dwuramiennego do łożysk (taki sam jest potrzebny do PT), prosta sprawa. Problem jednak stanowia same łożyska. Oryginały (moim zdaniem chińskie oryginały) 8605N/RD 6mm kosztują 107zł. za 2szt z uszczelką. Ale... pasują do tego łozyska z wkładów HT Shimano lub łożyska z Aliexpress. Moim zdaniem te z Ali to są te same łożyska:

https://pl.aliexpress.com/item/10pcs-6805N-RS-6805-61805-6805N-6805-RD-25376-ball-bearing-25x37x6mm-bike-bottom-bracket-repair/32754800213.html

Uszczelki będziesz miał, a więc tylko montować :)

Także który system wybierasz zależy do ciebie, PT jest trudniejszy w serwisie, poza kilkoma gramami wagi pewnie wiele nie wniesie, a w dodatku i tak będziesz musiał wymienić nie tani blat, choć ten można założyć np. Stronglighta i będzie pasował, a zaoszczędzisz tym samym z 200zł.

Zauważ, że obecnie Campa wycofała się całkowicie z PT, a były one nawet w SR i nie ma już tych wersji ofercie, daje to do myślenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok kupiłem nową korbę veloce 52/39 ut z łożyskami  w komplecie czy będę potrzebował jeszcze czegoś żeby je zamontować? Jakieś miski czy coś takiego? A jeśli tak to co byście polecili. Obecnie suport mam BB RS 500 rozumiem że jest do wymiany? I jeszcze jedno zastanawiam się nad kupnem kompletu linek i pancerzy campy za około 180zł 

http://allegro.pl/campagnolo-zestaw-linek-i-pancerzy-biale-cg-er600-i7084922202.html coś takiego czy lepiej samemu coś sobie dobrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie było misek w komplecie?

Campa ma tak, że w zależności od systemu ramy oferuje odpowiednie miski. Mając BB RS500 (do wyrzucenia) musisz dokupić odpowiednie miseczki, to są chyba te:

https://wertykal.com/pl/p/Miski-do-Korbowodu-RECORD-ULTRA-TORQUE-BSC/2896

Upewnij się, że dostaniesz z miskami taka podkładko sprężynę do lewej miski, jak nie, to musisz też ją dokupić.

No i imbus do śruby, chyba 10mm. Taki dłuższy jest potrzebny, by tam się dostać.

Linki możesz dobrać samemu, bez przesady, te Campy nie sa wcale takie super, teflon z linek przerzutkowych zlazł mi bardzo szybko. Zwróć jednak uwagę na odpowiednią końcówkę linek, musi ci pasować. Najlepiej pisz/dzwoń co Wertkala lub Cyklomania.pl, oni będą wiedzieli co dobrać.

Linki%20hamulca%20zakonczenia.jpg

0

Ja wkładam tę czwartą, najniżej 4x4mm. Pamiętam, ze raz musiałem delikatnie iglakiem zmniejszyć średnicę tego łebka bo nie wchodził, ale to dosłownie o mikrony. Powinieneś takie dostać w każdym sklepie rowerowym.

PS. Jak wszedłeś w Campę, to proponuję postudiować ich stronę internetową i schematy podzespołów które kupiłeś. Dodatkowo na YT są fajne filmy instruktażowe o montażu i regulacji:

 

 

 

itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Wertykala tych misek z linku nie mają ,mają miski do PT takie same jak do UT tylko zastanawia mnie jedno -na zdjęciach misek jest napisane Power Torque only. Czy jakieś znaczenie będzie to miało jeżeli do korby UT wsadzę miski PT skoro wymiarami są identyczne? Sprzedawca z Wertykala powiedział że nie ma znaczenia ale wolę to skonsultować. I jeszcze jedno chciałem kupić w swoim sklepie pastę do sztycy karbonowej sprzedawca powiedział że zamiast niej mogę użyć zwykłego smaru - jak dla mnie smar ma powodować zmniejszenie tarcia a nie zwiększenie jak w przypadku pasty. Mam rację czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...