firefoks Napisano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2018 Głos rozsądku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2018 11 godzin temu, Dokumosa napisał: Ja uważam, że nie po to kupuje się węgielną ramę, żeby ją obwiesić ciężkim amorem i kołami. Ja uważam, że odchudzanie roweru przy wadze własnej 110kg nie ma sensu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek190 Napisano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2018 No właśnie, nie chcę maksymalnie wychudzonych komponentów, a karbon chcę dlatego w sumie, że jest komfortowy i sztywny, nie mówiąc już o cenie tego konkretnego egzemplarza. Jeśli chodzi o wagę to waha się między 105-112 kg. Co myślicie o kupowaniu np amortyzatorów z aliexpress? Manitou Marvel Comp jest za 240$, a z tego co czytałem jest to przyjemny amor. I Co z tymi kołami? Brać coś lepszego jak wspomniał kolega wyżej czy skupić się na tym, żeby były 32/36 h i maksymalnie sztywne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2018 13 godzin temu, Dokumosa napisał: Ja uważam, że nie po to kupuje się węgielną ramę, żeby ją obwiesić ciężkim amorem i kołami. Weź pod uwagę ,że może chce kupić ramę za dobrą cenę puki jest promocja. A sama rama jest dobrą bazą do dalszej rozbudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2018 (edytowane) Uważam, że bardziej jeździ się na kołach i amorze niż ramie. A jak ktoś się uparł na węgiel i ma górny limit wydatków to lepiej kosztem napędu doinwestować w to co rzeczywiście stanowi odczuwalną wartość dodaną. Poza tym odnośnie komfortu przy gumach 2,2" i szerszych prędzej połamiesz carbonową wydmuszkę swoją masą niż poczujesz różnicę względem alu. Edytowane 19 Stycznia 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 W dniu 14.01.2018 o 15:45, siejak1 napisał: Panowie jakieś łożyska sterów sprawdzone do tej ramy poza fsa za 260zł ? Ja zastosowałem NECO H151S. Koszt niecałe 70 zł ale przesyłka z Tajwanu. Tylko górny stożek trzeba dobrać jakiś wklęsły bo łożysko jest równo z główką ramy i po dodaniu pierścienia rozprężnego będzie odstawać. http://www.ebay.pl/itm/NECO-1-1-8-to-1-5-Tapered-Fork-44mm-Headtube-Bike-Headset-ZS44-28-6-EC44-39-8-/171548470151 Powinno jeszcze pasować (wg opisu) CLOUD PERFORM F7 http://allegro.pl/cloud-perform-f7-44-44-rura-tapered-137g-enduro-i6956662364.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 Ja się właśnie przyczajam na te: http://www.rowerowyraj.pl/stery/1651-stery-octane-one-o1-zs44zs56-blekitne.html Łożyska mają opis identyczny z wymaganymi wymiarami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 (edytowane) Też powinny pasować. Generalnie nie jest trudno o zamienniki. Niepotrzebne straszenie Ja wziąłem te Neco, bo mam też inną ramę o prostej rurze sterowej a dzięki temu można tam wsadzić widelec tapered, gdyby kiedyś zaszła taka potrzeba. Edytowane 31 Stycznia 2018 przez firefoks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 4 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 (edytowane) Jak wam idzie składanie? Mój po miesiącu zobaczył w końcu światło dzienne i trochę lekkiego terenu. Podoba mi się ile trzymania w zakrętach dają duże koła z obręczami 22,5mm w porównaniu z małymi na 18mm. Rewelacja Edit: Sorry za jakość zdjęć. Są z telefonu, a po wrzuceniu na forum jakość jeszcze się pogarsza :/ Edytowane 4 Lutego 2018 przez marcinusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 5 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 Mój na razie w pudełkach. Zamontowałem tylko suport, korbę i FD. Czekam na wiosnę PS. po co taki przekos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 5 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 (edytowane) 21 godzin temu, marcinusz napisał: Rewelacja ...fajnie to wyjszło ;-) A jak jeszcze upuścisz luftu to dopiero będzie ciekawie. A teraz zobacz co się dzieje na podjazdach ;-)) Edytowane 5 Lutego 2018 przez woojj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek190 Napisano 5 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 Ja zdecydowałem odlozenie kupna ramy z uwagi na to, że na las Kabacki chyba bardziej podejdzie mi gravel niż wypasione MTB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 5 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 firefoks, tak wyszło akurat do zdjęcia. wojj, ciśnienie jest już oczywiście znacznie obniżone. Na hopki, choćby jurajskie wybiorę się tym rowerem pewnie dopiero za kilka kolejnych tygodni. Wtedy będę mógł też powiedzieć coś więcej o amorku. Na razie nie zwraca na siebie mojej uwagi. Zdaje się dobrze robić robotę. Podoba mi się cicha praca tłumika. W porównaniu z Auronem, którego mam w fullu, Maniek jest cichuteńki. Ogólnie sprzęt cieszy. Kokpit mam trochę dziwny, bo przy 3cm podkładek mostek dałem na minus (90mm, 8 stopni) a do tego jest kierownica typu riser o szerokości 69cm. Zawsze miałem mostki na plus i risery. Tutaj chyba zostawię podkładki i mostek na minus i tylko dam szersze, płaskie wiosło. maciek190, ja od pewnego czasu pół żartem-pół serio twierdzę, że XC HT to najwyższa forma rozwoju graveli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 5 Lutego 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 maciek190 Wiesz, na Kabackim świat się nie kończy Sporo zależy od Twoich oczekiwań, stylu jazdy i umiejętności, bo jeśli np. nie masz tych ostatnich, to obstawiam, że np. łatwiej Ci będzie przeskoczyć powalone drzewo na MTB ( nawet niekoniecznie wypasionym ) niż na gravelu z barankiem, ale oczywiście mogę się mylić ( zaraz naskoczą na mnie wyskillowani gravelowcy, którzy objeżdżają 99% MTB ). Jeżeli masz zamiar jeździć głównie po szerokich drogach leśnych ze sporą prędkością, to może faktycznie gravel byłby dla Ciebie lepszy. Jeśli jednak lubisz te mniej uczęszczane ścieżki, czy single, to jednak MTB może być lepszą propozycją - przynajmniej Cię tak nie wytelepie na korzeniach jak na sztywnym gravelu, a i szerokość gum też ma znaczenie. Poza tym częściowo można by uzależnić wybór od rodzaju przeważającego "terenu" po którym będziesz się poruszał - jeżeli przewagą będą asfalty i DDRy, to może faktycznie gravel ( szkoda opon MTB ), ale jeśli będziesz się poruszał głównie po lesie i nie tylko po tych leśnych "rowerostradach", to wtedy MTB. Tak to widzę swoim zezem rozbieżnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 W lesie kabackim powalone drzewa na ścieżkach (i to takich dzikich a nie szlakach pieszo-rowerowych) można policzyć na palcach jednej ręki (drwala po wypadku z piłą łańcuchową). Jest trochę wystających korzeni na południowych mało uczęszczanych i wąskich ścieżkach. 99% lasu to utwardzona szosa. Żadnych przewyższeń. Od północy na skraju trochę piachu (ale to już poza lasem). To teren dla niedzielnych rowerzystów z małymi dziećmi. Wszystko idzie obskoczyć na ostrym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 6 Lutego 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 (edytowane) Już Cię widzę na tym ostrym na skarpie i Kazurce..., no będzie trochę pchania pod górę Ostre to już raczej dla masochistów, ale co kto lubi... Chyba całego lasu nie zwiedziłeś, może następnym razem wpadnij na ostrym i się przekonaj, czy wszędzie dasz radę. Przełaj tak, ale nie ostre - chyba że z jakimś mikro blatem i dobrą nogą, ale nawet wtedy nie wszędzie podjedziesz... Edytowane 6 Lutego 2018 przez KrissDeValnor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 Zgadza się, ostrym nie wszędzie tam wjadę. Na kazurkę nawet bym się nie wybierał. Mieszkam w sudetach więc dla mnie nazywanie całego lasu "terenem" ze względu na hałdę ziemii pod czy też skarpy, której wysokość wynosi 10-15m to lekka przesada. Musiałbym na głowę upaść, żeby budować MTB w dodatku na carbonie do jazdy po lesie kabackim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 6 Lutego 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 Dlatego było zaznaczone, że na Kabackim świat się nie kończy. Nikt nie porównuje tego terenu z górami, ale jest to nadal teren, a że przez małe t to już inna para kaloszy - jest jaki jest i góry niestety ( albo stety ) nagle nie wyrosną... Mimo, że to dla Ciebie śmieszna namiastka prawdziwego i jedynie słusznego terenu jakim są góry, to wielu osobom musi wystarczyć na codzień i jakoś ostrego w lesie nie widuję - może zostawmy to ostre na miasto, a te MTB z DDR przenieśmy do lasu, co Ty na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanPiotr Napisano 17 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2018 (edytowane) mówicie że te będą pasować ? http://www.rowerowyraj.pl/stery/1651-stery-octane-one-o1-zs44zs56-blekitne.html bo ostatnio zakupiłem tą ramę ale w wersji 27.5 i nie chce wydawać na stery 250zł. Edytowane 17 Lutego 2018 przez PanPiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simple Napisano 17 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2018 (edytowane) Jak na moje to nie będą. Inny wymiar górnego łożyska, inny kąt dolnego. Ta sama sytuacja w moim canyonie. Gotowe stery dostanę od trzech firm, każde 200zł+. Edytowane 17 Lutego 2018 przez Simple Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 4 Marca 2018 Udostępnij Napisano 4 Marca 2018 (edytowane) W dniu 17.02.2018 o 10:51, Simple napisał: Ta sama sytuacja w moim canyonie. Gotowe stery dostanę od trzech firm, każde 200zł+. Myślę, że słabo szukasz. Za moje stery do Cube płaciłem 70 zł i do Canyona też by się znalazły Zastanawiam się czy dobrze zrobiłem idąc w napęd 2x10. Może lepsze byłoby jednak 1x12 na GX Eagle? Przy korbie 34 miałbym praktycznie to samo co przy 24/38 i kasecie 11-36 a odpadła by niedoskonała przednia przerzutka i na wadze byłaby szansa na 9 z przodu (bez gejów). Chyba na jesieni zapoluję na orła Edytowane 4 Marca 2018 przez firefoks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simple Napisano 4 Marca 2018 Udostępnij Napisano 4 Marca 2018 Góra ZS44 (łożysko 30.15x41x6.5, 36/45) dół IS52 (łożysko 40x52x6.5, 36/45) Gdzie takie dostanę za 70zł? Szukałem, szukałem aż kupiłem same łożyska z Aliexpress. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Marca 2018 Udostępnij Napisano 4 Marca 2018 @Simple istotny jest tylko kąt styku z gniazdem w ramie, resztę dostajesz dopasowaną do sterów. Odnośnie sterów do canyona to do swojego kupowałem niedawno w cyklomanii same łożyska takie jak były frabrycznie (cane creek seria 40, taper) i wyszło mnie to niecałą stówkę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simple Napisano 4 Marca 2018 Udostępnij Napisano 4 Marca 2018 @Dokumosa Kąt i wysokość łożyska. Problem w tym, że 6,5mm robi tylko kilka firm, które się mocno cenią. Przy zastosowaniu łożyska 8mm, robi się szpara pomiędzy główką ramy a bieżnią. Za 20 parę złotych zamówiłem łożyska z ali, wydają się być ok, jeszcze nie montowałem. Jakość dolnego łożyska od cane creek jest raczej niska, skoro wytrzymało od nowości niecałe 4msc. Okolice główki ramy regularnie czyszczone, luzy jak się pojawiały kasowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Marca 2018 Udostępnij Napisano 4 Marca 2018 U mnie w canyonie np. fabrycznie dolna bieżnia byla bez uszczelnienia i faktycznie dolne łożysio do śmieci po sezonie. Teraz mam bieżnię z tą niebieskiską uszxzelka i jak na razie po drugin sezonie czysto. Ale faktem jest, że lożysko neco warte mniej niź czapka śliwek wytrzymalo u mnie w podobnych warunkach znacznie dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.