bercov Napisano 30 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 Witam. Jak w temacie, szukam sztywnego widelca do swojego cross'a 28'. W tej chwili mam uginacz Suntour NVX, w którym odległość od osi piasty do dolnej miski sterów wynosi 50 cm (przy wstępnym ugięciu te 2 cm mniej). Dodatkowym wymaganiem jest to abym mógł zachować swoje V-braki, czyli potrzebne będą pivoty. O ile problemem nie jest zakup widelca carbonowego nawet 480 mm, to gorzej jest z tym, że są one często pod sztywną ośkę i taperowaną rurą. Nawet jak już znajdzie się jakiś 1 i 1/8' to pivotów brak. Ze stalowych przeglądałem ofertę Surly, ale trochę mają zbyt duży prześwit między widełkami i obawiam się, że może to niezbyt dobrze wyglądać przy oponach 1,6 cala. Druga sprawa trochę ważą. Mosso mi się podobają, ale chyba nic nie ma w ich ofercie pod moje wymagania. Może coś poradzicie? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 30 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 , w którym odległość od osi piasty do dolnej miski sterów wynosi 50 cm czy aby na pewno dobrze zmierzyłeś??? Ja mam w mojej 29 widelec 510 mmm i jest to chyba najdłuższy sztywniak na rynku. O piwotach przy takiej długości możesz zapomnieć.Można poszukać jakiegoś zamiennika alu z piwotami ale max 430 mm.... Masz taki....https://www.bike24.com/p230306.html tu już jest blisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 30 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 Ogra można kupić w Polsce poniżej 400 zł jakoś. Wysokość powinna być odpowiednia do crossa, a więcej miejsce na oponę może podkusi się kiedyś o wypróbowanie balona np na zimę. Szeroki kapeć z przodu to ciekawy potencjał, a opory jakoś wyraźnie nie rosną wbrew pozorom. Większość widelców do crossa ma 435 AtC np. takiego aluminiowego Force można za lekko ponad 200 zł mieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bercov Napisano 30 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 Poniżej zdjęcie, że ma 50 cm: https://drive.google.com/open?id=0B1U9KDogyioURW1zMUZ3N1ltek0 No niestety, chyba trzeba się pogodzić z faktem, że z v-brakami ciężko będzie cokolwiek dostać. Ten Surly rozważałem, ale raz, że ten rozstaw 3' to trochę śmiesznie by wyglądał w moim rowerze, a dwa trochę waży ten wideł (1,4 kg). Wiem, że to stal, no i przeznaczenie do 29era, ale w moim przypadku byłby to chyba przerost formy nad treścią. Ten od Force'a byłby idealny. Proporcje byłyby ok, masa w porządku (ponad 0,5 kg mniej od Surly) i cenowo super. W sam raz żeby spróbować tej przygody ze sztywniakiem. Tylko 44 cm to niestety za mało. Najlepiej byłoby zmienić hamulce na tarczówki, tyle, że potem zaraz koła i kwota rośnie do nieba. Chyba, że jest jakieś inne rozwiązanie? PS. Głupie pytanie, czy Axle -2-Crown to to samo co od osi piasty do dolnej miski sterów? Bo widziałem rysunki, gdzie była podana odległość do spodu korony (między koroną a dolną miską sterów był jeszcze kawałek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 30 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 Poniżej zdjęcie, że ma 50 cm: Na tym zdjęciu nie za bardzo widać czy faktycznie 0 miarki jest u Ciebie dokładnie w osi piasty, a nawet tak wygląda jakby niekoniecznie było. Przemierzyłem moje dwa rowery 28 cali i jest w jednym 460 (Trek 7200) a w drugim 465 (Merida Crossway) . W tym pierwszym wymieniłem niedawno widelec na sztywny force, ten model : https://sklep.szobakbike.pl/czesci-rowerowe/widelce-sztywne/widelec-trekkingowy-przelajowy-force-aluminiowy,produkt19998/ (435 mm) i wpasował sie idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bercov Napisano 30 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 @pp516 musisz mi zaufać ;-) poniżej jak było mierzone z dołu: https://drive.google.com/open?id=0B1U9KDogyioUcGl4NkdEQnNGVU0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 ale na ugiętym zmierz, co nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 30 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 @pp516 musisz mi zaufać ;-) poniżej jak było mierzone z dołu: https://drive.google.com/open?id=0B1U9KDogyioUcGl4NkdEQnNGVU0 No faktycznie, to chyba pozostaje jedyna opcja: szukać widelca do 29 cali, ale z piwotami, bo jakikolwiek do trekinga za bardzo obniży przód. Może coś Ci pomoże ten link, w którym jest opisany podobny przypadek : http://gearinches.com/blog/reviews/exotic-carbon-rigid-fork-review Na tej stronie można znaleźć ten widelec : https://www.carboncycles.cc/?p=199& , jest wersja która powinna pasować : MTB 29er / 700c Carbon (3K) IS Disc + V brake 1.1/8 in 7075 Al 46.5cm Albo jeszcze coś takiego : https://www.cyclosport.pl/widelec-alu-28-cross-treking-1-1-8-ahead-kol-czarny-matowy.101.p.html 450 mm to trochę mało, ale i tak 1,5 cm więcej niż Force. Obniżenie wysokości kierownicy można zrekompensować dodatkowymi podkładkami pod mostek, ale i tak suport będzie troszkę niżej, czyli większe ryzyko zaczepienia pedałem o podłoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Coś poszło nie tak z pomiarami. Wersja z 63 mm skoku ma od środka osi do podstawy bieżni 48 cm (z ciekawości przed chwilą zmierzyłem), nawet przy założeniu, że masz wersję 75 mm, to nie będzie ona wyższa, niż te 12 mm różnicy. Odejmij ugięcie wstępne i wyjdzie, że okolice 47 cm to będzie to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Większość rowerów crossowych ma podawaną geometrię dla widelca 470 mm , więc zmieniając długość widła na 450mm suport spadnie raptem o około 1 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bercov Napisano 1 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 @wojtasin: Mój obecny amortyzator ma skok 75 mm, więc wszystko się zgadza, tj. wychodziłoby dokładnie 495 mm (czyli 5 mm mniej niż podałem, co może wynikać z niedokładności pomiaru taśmą krawiecką ;-) ). Dodając do tego wstępne ugięcie, o którym pisałem w pierwszym poście (2 cm) wyjdzie 475 mm. Uznając, że te dodatkowe 25 mm nie zrobi aż takiej różnicy wyjdzie tak jak pisze kolega woojj 450 mm. Tutaj mamy np to co podał kolega pp516 https://www.cyclosport.pl/widelec-alu-28-cross-treking-1-1-8-ahead-kol-czarny-matowy.101.p.html Ten wideł wydaje się być idealny, z wyjątkiem właśnie tej wysokości - której mimo wszystko trochę się obawiam. Może jest jeszcze jakaś opcja, chociaż te 10 mm wyższa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miki74 Napisano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Katalog Rometa podaje że Orkan (niezależnie od wersji) ma długość widelca 465mm tylko nie podali skoku widelca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Sprzedawca który takie widelczyki sprzedaje : http://allegro.pl/amortyzator-as23-cross-28-nvx-p-hlo-v-b-75mm-ahead-i7051136264.html też pomierzył i nawet mu trochę więcej wyszło : "- WYSOKOŚĆ OD ŚREDNICY OSI KOŁA DO SZCZYTU KORONY WYNOSI 50,5 CM " Tak że niemożliwe być może jest jednak możliwe Najwidoczniej jakiś nietypowy model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Może coś poradzicie? zmierz wysokość suportu w swoim rowerze. Od ziemi do środka suportu. Dowiemy się jakie mamy możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kniaz Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Swego czasu przerabiałem ten sam temat. W miejsce NRX-a wstawiłem karbonowy widelec sztywny. Zmian w geometrii praktycznie nie odczułem, natomiast w samej już jeździe jak najbardziej. Z tym, że szybko wróciłem do NRX-a, gdyż stwierdziłem, że na dłuższą metę nie ma sensu jeździć na sztywnym widelcu w rowerze typu cross. Oczywiście to tylko moje zdanie było, tym bardziej, że NRX miał blokadę skoku manetką na kierownicy, a i rower szosowy też posiadam. Widelec sztywny karbonowy (z pivotami ) leży sobie od tamtego czasu w pudełku i mógłby jeszcze komuś posłużyć... Pozdrowienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bercov Napisano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 @woojj: dopiero dzisiaj miałem możliwość zmierzyć i wychodzi 30,5 cm (bez dociążenia roweru). @kniaz: też o tym myślałem, aby nabyć jakiegoś NRX'a, ale najlepiej to bym chciał tego z końcówką S i to w wersji Lite, a to już spory wydatek. Szkoda mi trochę kasy, tym bardziej mając na uwadze, że w tej cenie można nabyć znacznie bardziej zaawansowany technologicznie (czytaj lepszy) amortyzator do 29'era. Przy moim wyborze, kusi mnie odchudzenie całego roweru o 2 kg i spróbowanie czegoś innego, bez wydawania kupy pieniędzy. Ten Twój wideł karbonowy jakie ma wymiary/wagę? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Przy moim wyborze, kusi mnie odchudzenie całego roweru o 2 kg i spróbowanie czegoś innego, bez wydawania kupy pieniędzy Miałem dokładnie tą samą motywację przy zmianie. Zmieniłem na aluminiowy (ponoć znacznie gorzej tłumi drgania niż karbon), między innymi ze względu na niską (stosunkowo) cenę. Cała operację przeprowadziłem też samodzielnie (pierwszy raz w życiu), dlatego też wolałem nie eksperymentować na drogich agzemplarzach. I w przeciwieństwie do kniazia, jestem zadowolony ze zmiany. Faktem jednak jest, że nie mam po drodze do roboty za dużo wertepów i ten brak amortyzacji nie daje się tak bardzo we znaki. W teren to bym się jednak nie wybrał na tym rowerze, ale mam do tego mtb, z konkretnym amortyzatorerm powietrznym. Swoją drogą suport na wysokości 30, 5 cm to dość dużo, ja mam w Treku 7200 (sztywny widelec) 29 i jest ok, z tym, że tak jak pisałem nie jeżdżę nim w terenie, gdzie dużo łatwiej o coś jest zahaczyć. Tak że na moje oko, taka wymiana na sztywniaka ma właśnie sens jak chcesz z tego crossa zrobić coś w rodzaju roweru fitness, czyli raczej do miasta, na asfalt, niż w teren. W tym przypadku użycie tego widelca 450 mm i tym samym obniżenie suportu z jakiś centymetr do półtora, nie powinno być problemem, a nawet lekkie obniżenie przodu może być pożądane w tym przypadku (bardziej pochylona do przodu pozycja = mniejsze opory powietrza). Oczywiście można i wyższy dać, szczególnie jak Ci odpowiada obecna geometria i nie chcesz jej zmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kniaz Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 Ten Twój wideł karbonowy jakie ma wymiary/wagę? Widelec ma pivoty na V-brake oraz mocowanie na hamulec tarczowy. Rura sterowa też jest karbonowa. Aluminiowe są końcówki do mocowania koła oraz 37mm. odcinek rury sterowej na samym dole, gdzie zakłada się dolną miskę sterów. Rury sterowej nawet nie obcinałem i ma długość 300mm. Waży ten widelec 740g. wysokość od osi piasty do dolnej miski to 450mm. Rura sterowa oczywiście na stery 1,1/8" - góra i dół. Są jeszcze oryginalne zaślepki na pivotach, bo użyłem go z zaciskiem do tarczy. Przejechałem na nim może z 50km., toteż nawet ślady od zacisków koła są mało widoczne. Jak się bardzo dokładnie przyjrzeć widelcowi, to można znaleźć jakieś drobne ślady na lakierze, ale myślę, że to raczej ślady od przechowywania niż użytkowania, bo leżał sobie luzem w pomieszczeniu gospodarczym. Aha, można założyć błotnik, bo są odpowiednie gwintowane otwory. Opona powinna wejść max. 700x47C czyli do 1,8-1,9" szeroka. Szersza już nie wejdzie, więc widelec jest typowo do crossa czy trekkinga i wygląda bardzo zgrabnie. Jak chcesz zdjęcia to napisz na priv. NRX-a sugerowałem ze względu na blokadę no i przede wszystkim na zdecydowanie większy komfort jazdy w terenie. Oczywiście jeśli ktoś jeździ w większości po asfalcie to sztywny widelec jest jak najbardziej o.k. i rzeczywiście odczujesz dużą zmianę na plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.