PawelGR Napisano 27 Listopada 2017 Napisano 27 Listopada 2017 Nie wiem, czy to temat do ram, czy bardziej do amortyzatorów, ale mam takie pytanie. Mam ramę Trance`a X4 z 5" czyli ok. 125 mm skokiem. Przełożyłem z innego roweru Mańka R7, bo jakimś cudem się zafiksowałem, że ma on 120 mm skoku. Jakaś pomroczność. Oczywiście to tylko 100 mm i teraz mam dylemat czy kupić do tej ramy widelec 130, czy też dałby radę 140 mm, co nie ukrywam też mocno kusi. Przeznaczenie to tak jak i sama rama, szeroko pojęty trail. Widziałem w sieci, że ludzie objeżdżali na tych ramach zarówno 120 jak i 140 jednak w materiałach Gianta nie znalazłem informacji na temat tego, jaki skok będzie przekraczał możliwości ramy. Będę ją katował w sposób umiarkowany, ale nie chciałbym dodatkowo narażać siebie i jej niezrównoważonym skokiem. To pierwszy full, więc nie mam w tym temacie doświadczeń. Naprowadźcie.
Kaczorak Napisano 27 Listopada 2017 Napisano 27 Listopada 2017 Spokojnie wrzucaj 140mm. Ja na ramie 120 śmigałem z amorkiem 150mm i było spoko
kipcior Napisano 27 Listopada 2017 Napisano 27 Listopada 2017 Zmiana skoku to zmiana geometrii, bo Ci zwyczajnie kierownica pójdzie do góry. Może będziesz musiał inaczej ustawić siodełko czy kierownicę ale 20mm skoku więcej jest do ogarnięcia.
PawelGR Napisano 29 Listopada 2017 Autor Napisano 29 Listopada 2017 To jeszcze na chwilę podbiję temat, bo jak przeglądam oferty, to sensowne amortyzatory 140 mm na 26" są starawe, intensywnie używane, a mimo tego dość kosztowne. W związku z tym kuszą nowe egzemplarze na gwarancji, w rodzaju choćby Aurona, czy Aiona. Tu jednak pojawia się problem, bo oba modele są na 27,5". Przy tej ramie 140 mm + a2c dla 27,5" da już sporą zmianę geometrii i konkretne podwyższenie główki ramy i suportu. I choć to, póki co tylko teoretyczne rozważania, zastanawiam się czy brać nówkę na 27,5", ale 120 mm, czy jednak szukać używki na 26" 140 mm, co geometrycznie da podobny efekt, ale skok będzie większy? Nie miałem wcześniej takich dylematów, więc nie wiem, na ile to w ogóle istotne.
phoe Napisano 30 Listopada 2017 Napisano 30 Listopada 2017 Jak jesteś lekki to zostaje jeszcze Epixon TR. + pewnie wymiana koła bo ma on sztywną oś.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.