Gizd Napisano 24 Listopada 2017 Napisano 24 Listopada 2017 Cześć, musiałem sie zarejestrować na forum poniewaz mam dylemat z doborem nowych opon do roweru dla syna, któremu chce w ramach prezentu świątecznego trochę rower wyremontować i powymieniać zużyte części. Właściwie wszystko już mam oprócz opon, bo to jest najtrudniejsze. Teraz są Maxxim High Roller II 26-2.40 DH. Przód i tył to samo i tu sie zastanawiam czy nie zmienić czegoś z przodu na bardziej agresywne żeby trzymało a na tył cos typowo napędowego, tylko co? Bede wdzięczny za propozycje. Albo kupić lepiej takie same Maxxim-y jak są? Moze jest już cos lepszego i przy okazji tańszego albo porównywalnego, bo te Maxximy maja już parę lat. Chętnie bym zaoszczędził ale nie kosztem jakości, walorów itp. Polećcie proszę jakieś rozwiązania. Syn jeździ 3 lata po trasach ale nie profi tylko rekreacyjnie. To jego Hobby jest. Trasy mieszane czyli czasami w pobliskim lesie zjazd a czasami wypady w góry na poważniejsze trasy.
lichak Napisano 24 Listopada 2017 Napisano 24 Listopada 2017 Aktualnie używam opon maxxis minion dhf 2,5" 2-ply st przód i dhr ii 2.4" exo dual(szersze o 2mm od dhf 2.5") i jestem zadowolony, ale nie mam porównania do high roller jeszcze.
Gizd Napisano 24 Listopada 2017 Autor Napisano 24 Listopada 2017 Highe Roller z tego co sie orientuje są bardzo uniwersalne. Możesz mnie oświecić dlaczego wlasnie taki układ? W jaki sposób myślałeś, ze wybrałeś taki komplet. Mimo, ze nie miałeś Rollerow wiesz możne jaka teoretycznie bedzie różnica w zachowaniu?
lichak Napisano 24 Listopada 2017 Napisano 24 Listopada 2017 @@Gizd, Nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć na różnice, oczekiwałem dobrych opon na teren mieszany ze względu na aktualną pogodę i nadchodzącą zimę, w kole 26" nie mogę sobie pozwolić na opony np. Schwalbe Nobby Nic 2,8/3", a wersja 2.35" bardzo słaba na aktualne warunki lecz na suche wyśmienita, a ciągłe zmienianie opon nie jest dla mnie fascynujące , lecz na przyszły rok myślę ze będę testować High Roller. Spodziewałem się że ktoś jeszcze powie co myśli w tym temacie.
Gizd Napisano 24 Listopada 2017 Autor Napisano 24 Listopada 2017 Zdaje sobie sprawę, ze nikt nie jest w stanie napisać, które będą najlepsze dla akurat syna, bo to jest subiektywne a i warunki w jakich sie jeździ itd. Interesuje mnie dlaczego wybieracie wlasnie te a nie inne? W jaki sposób dokonujecie wyboru? Chyba, ze to przypadek. Albo może przesadzam i kupić po prostu np. cos z Maxxis do DH i po sprawie, bo różnice i tak są male? Polecałbyś na przód cos 2.5 a na tył np. 2.3? Albo brać jednakowe? Tez liczę, ze sie jeszcze ktoś odkryje w temacie.
lichak Napisano 25 Listopada 2017 Napisano 25 Listopada 2017 Interesuje mnie dlaczego wybieracie wlasnie te a nie inne? Np. po przez popularność i duża liczbę pozytywnych opinii. Polecałbyś na przód cos 2.5 a na tył np. 2.3? Mogę jedynie doradzić, że jeśli syn nie waży dużo, a też jeździ sporo po szosie: np. 10km do trasy to na tył wersje exo. Ze względu na mniejsze opory tocznia, w innym przypadku tylko wersje 2-ply. Polecam mieszanie bieżnika dual/3c na tył i na przód st(42a). Porównując 70a to jest spora różnica.
Gizd Napisano 26 Listopada 2017 Autor Napisano 26 Listopada 2017 190 cm wzrostu i 80kg. Wcześniej jeździł asfaltem ale teraz ma prawo jazdy, wiec dojeżdża samochodem. Ten Twój post jest bardzo pomocny, poniewaz wlasnie takiego wyjaśnienia potrzebowałem. Chce spróbować jakichś kombinacji z oponami, bo tylko tak mozna z czasem cos odpowiedniego dla siebie wybrać i dopasować. Sprawy techniczne mnie bardziej interesują niż syna. On mógłby tylko jeździć i budować trasy cale życie od rana do wieczora, wiec serwis pozostaje tatusiowi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.