Skocz do zawartości

[smar/olej] Olej zamiast smaru na uszczelki kurzowe.


Ilia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

               Wpadł mi taki pomysł by zamiast smaru do uszczelek kurzowych wstrzyknąć olej. Chodzi dokładnie o Foxa. Ich uszczelki mają dwie wargi, które ściskają sprężynki i pomiędzy tymi wargami daje się smar. W większości innych widelców zresztą też, jednak nie u wszystkich ta dolna warga tak dobrze trzyma. Rozbierałem już dwa nowe Foxy i smaru na uszczelkach w ogóle nie było. Pomyślałem, że jeśli wstrzyknę tam olej taki jaki jest w komorze powietrznej to amortyzator będzie i uszczelki będą jeszcze lepiej nasmarowane. Smar chcę wstrzyknąć po złożeniu widelca strzykawką z taką mini rurką, odginając wargę uszczelki.

              Chciałbym poczytać co o tym sądzicie. Może ktoś już tak próbował, a może są jakieś szczególne przeciw skazania?

Napisano

A ja znow zawsze bede twierdzil, ze lepiej mokro jak sucho. Czesto tak w RS robie i nic mu nie dolega.

Napisano

No idzie pod, a zeby tam byl, to musialbym serwis co 2-3 miesiace robic, bo tyle warte sa te wszystkie miodki i inne super specyfiki - juup, mam testowalem i mozna sobie je wsadzic. Jedni wala Brunoxy i ich nie przegadasz, jedni silikony, ja sobie odchyle trytytka lekko warge uszczelki ciut kapne przed jazda i tyle.

Czy takie jest moje zalecenie- nie, czy kaze tak robic - nie, ja tak robie, jak mi sie chce, przypomni i tyle.

 

Napisano

W Foxie gąbki też są pod uszczelkami. Sprężyna powietrzna w moim Foxie jest tak zbudowana, że jedna uszczelka czarna trzyma powietrze, a ciut pod nią jest podobna niebieska, która nie wywiera takiego nacisku jak ta czarna i trzyma olej, który smaruje od spodu goleń dla tej czarnej. Stąd ten pomysł. W moim poprzednim Foxie pod uszczelką która trzyma powietrze była gąbka taka jak te co są pod uszczelkami kurzowymi. Uszczelki kurzowe w moim widelcu dosyć mocno dociskają do goleni i nie sądzę, żeby ten olej ściekł niżej. Po za tym fabryczne Foxy są bez smaru na uszczelkach, więc dwa/trzy dni jazdy na sucho nie zrobi mu krzywdy. Potem i tak rozbiorę go i zobaczę jak to wygląda.

 

 

Gdzie dajesz olej w RS? Między uszczelkę? Bo smar idzie pod.

 

Uszczelka kurzowa ma dwie wargi i pomiędzy nie daje się smar. Tak jest przynajmniej w Fox, RS i Suntour z tym, że mój Suntour NRX nie ma sprężynki na dolnej wardze uszczelki. Tam olej mógłby ścieknąć.

Napisano

 

 

W którym modelu Foxa daje się smar pod uszczelki?

To pytanie do mnie? Chyba w żadnym, nie wiem gdzie Ty to przeczytałeś. Smar daje się tam gdzie zawsze.

 

oryginalny olej Fox'a to Fox 20WT Gold.

Tak, a oprócz niego jest jeszcze 10 wt green, 10 wt red i kilka innych, które również są oryginalnymi olejami Foxa. Akurat 20 Wt Gold u mnie się nie daje.

  • Mod Team
Napisano

 

 

To pytanie do mnie? Chyba w żadnym, nie wiem gdzie Ty to przeczytałeś. Smar daje się tam gdzie zawsze.

 

 

Wpadł mi taki pomysł by zamiast smaru do uszczelek kurzowych wstrzyknąć olej. Chodzi dokładnie o Foxa. Ich uszczelki mają dwie wargi, które ściskają sprężynki i pomiędzy tymi wargami daje się smar.
 

To jak w końcu?

Napisano

Na uszczelki lepiej dać smar, który zabezpiecza dodatkowo lagę gdy coś wpadnie pod uszczelkę (ziarenko piasku wbije się w smar zamiast być dociskane uszczelką do lagi), olej po jednej jeździe zniknie z uszczelki więc nie ma to większego sensu ;). Pamiętaj, że uszczelka się odkształca więc częste jej odchylanie może powodować, że będzie potem gorzej chronić lagi.

 

Fox co prawda przez jakieś 3 lata nie dawał smaru na uszczelki twierdząc że skfy są na tyle dobre, że go nie potrzebują, ale od tego roku jednak zmienił zdanie i smar znowu się pojawił, więc jak najbardziej - smarować!

  • 3 miesiące temu...
Napisano

jaki tam smar się daje w uszczelkę przeciwkurzową?

i czy uszczelki przeciwkurzowe przed wciśnięciem posmarowac lekko smarem lub olejem aby łatwiej w goleń weszły czy na sucho je wciskać?

Napisano

Możesz dać np. PM 600 Military, Slick Honey. Wiem, że można też używać inne, na forum podawali. Na jednym filmiku od Foxa widziałem, że dają Slick Honey, a w rowerowym powiedzieli, że dają PM 600.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...