EzioAuditore Napisano 18 Listopada 2017 Napisano 18 Listopada 2017 Cześć, nie wiem, czy dobrze adresuję ten post, ale problem dotyczy rowerów, które są w dwóch rozmiarach kół - 27,5+ oraz 29 cali. Zamiast otwierać dwa posty w obu wątkach dla obu rozmiarów kół, wolę to wpakować w jedno. Do rzeczy... Planuję kupić jeden z rowerów: 1. Trek Fuel EX 8 27.5 Plus 2. Trek Fuel EX 8 29 3. Trek Fuel EX 8 29 XT Dodam, że to mój pierwszy "full" i chciałbym kupić go na kilka sezonów dlatego poza aspektami czysto "edukacyjnymi" jak dobieranie ciśnienia w oponach, zawieszeniu itd. chciałbym też w miarę poznawania roweru i specyfiki jeżdżenia na nim móc się nim cieszyć dłużej a nie zmieniać koła np. w przyszłym sezonie. Dodam też, że będę się nim wybierać głównie w polskie góry jak Jura, Beskid Śląski, Żywiecki, Bieszczady itd. w ramach szeroko pojętej "turystyki" tzn. ląduję np. w Częstochowie i w dwa dni przetarabaniam się do Krakowa szlakiem Orlich Gniazd lub też przyjeżdżam do Ochotnicy Górnej (piękna okolica, polecam) i jeżdżę sobie przez 3-4 dni po pieszych szlakach dookoła miejscowości mając w plecaku tylko dzienny prowiant i narzędzia na wypadek awarii ale bez namiotów, gaci na zmianę itd. Dodam też, że z natury jestem wariatem i hopki, manuale i wypadki - to wszystko w mojej naturze. Chciałbym aby rower nie odbierał mi tej frajdy i nie zmuszał tylko do spokojnego przemieszczania się. (Mam 185cm wzrostu i rower, który wybiorę będzie mieć ramę 19,5" zgodnie z tabelą rozmiarów Treka) Wracając do rowerów - każdy z nich ma dla mnie swoje zalety i wady, teraz czekam na Wasze opinie, głównie w aspekcie wyboru rozmiaru kół i napędu. Rower nr 1. + Dla mnie osobiście jego największa zaleta to koła 27,5" oraz napęd SRAM 1x12. + Jeździłem na 27,5 trochę ale w profilu 2,4 i było mi zarąbiście na takim zestawie; jeśli chciałbym powtórzyć ten sam manewr tutaj, musiałbym zmienić obręcze na cieńsze i dokupić odpowiednie opony - Problem jaki widzę, jest również w kołach - to są tzw. "plusy" przez co opony jakie będę mógł w nim montować to minimum 2,8". To oznacza dobieranie odpowiedniego ciśnienia (opony te znoszą wartości ok. 1 bara) ale poza świetną trakcją są niestety dość wrażliwe na uszkodzenia boczne co przy jeździe po kamulcach lub korzeniach może mieć spore znaczenie. Z drugiej strony nie mogę sobie wyobrazić czy faktycznie trzeba robic pit-stop co 10km i uszczelniać koła... Rower nr 2. + Ma koła 29" i napęd SRAM 1x12 + Przez większe koła, mówi się że są lepsze dla początkujących - więcej wybaczają, są pewniejsze i dają poczucie większej stabilności i przyczepności - Czy nie są jednak za duże i zbyt krowiaste? Rower nr 3. + W zasadzie poza rozmiarem kół czyli 29" to nie widzę tu innej zalety - Napęd 2x11 Shimano - powiem szczerze, że chyba wolałbym pójść w to 1x12... Niby XT mieszane z SLX ale jakoś... No własnie... Jak już zauważyliście każdy z prezentowanych modeli ma słabe opony i będzie to pierwsza modyfikacja, którą poczynię zaraz po zakupie. Schwalbe w wersji Performance to ja mogę sobie wsadzić na kołek. Bontragerów nie znam w ogóle, a w ich miejsce chętnie obsadzę upatrzone WTB lub Maxxis. Dajcie znać co o tym sądzicie i w którym kierunku warto pójść.
Marcin86Poznan Napisano 18 Listopada 2017 Napisano 18 Listopada 2017 Jeżeli opony są ze zdjęcia to po co zmieniać dobre opony. Mówię o Treku na 27,5. Cena trochę zwala z nóg koniecznie musisz mieć 1x12? Za tą cenę kupisz dużo lepszy rower z 2017 roku 1x11. Koniecznie Trek?
MikeSkywalker Napisano 18 Listopada 2017 Napisano 18 Listopada 2017 Te rowery mają po jednej zalecie i wadzie. W jednym zaletą i wadą jest koło 27,5 w drugim zaletą i wadą jest koło 29 Tak, koła 29 są nieco duże i krowiaste. Rowerem jeździ się świetnie ale jednak jest nieco mniej zwrotny. Skoków na 29 jeszcze się nie odważyłem robić ale to podejrzewam kwestia obycia z rowerem. Koła 27,5 są dużo zwrotniejsze, trudniej je napędzić i utrzymać prędkość, nie dają takich możliwości jak 29 ale do wszelkich wariactw będą znacznie lepsze. Według mnie jak nastawiasz się na "turystykę" to wybrałbym 29er. Wszelkie wariactwa podejrzewam będą w mniejszości a pełne zawieszenie i tak pozwoli się z nich cieszyć.
EzioAuditore Napisano 19 Listopada 2017 Autor Napisano 19 Listopada 2017 Jeżeli opony są ze zdjęcia to po co zmieniać dobre opony. Mówię o Treku na 27,5. Cena trochę zwala z nóg koniecznie musisz mieć 1x12? Za tą cenę kupisz dużo lepszy rower z 2017 roku 1x11. Koniecznie Trek? Opony w wersji "Performance" są po prostu beznadziejne - każdy tester Ci to powie. Poza tym jeździłem na paru Schwalbe - to nie jest mój producent i już... Trek, ponieważ jak (chyba) wspomniałem - mam na niego super ofertę
bimmer Napisano 19 Listopada 2017 Napisano 19 Listopada 2017 ja mam fuela 8 XT. Czy 29 będzie mniej zwrotny niż 27.5 plus? Nie wiem, plusowe koła to też krowy - balon i średnica jak w 29. Przechodzenie na zwykłe 27.5 trochę bez sensu. Jak do turystyki to 29 będzie chyba najlepszym wyborem. Tyle, że wersja na plusach ma 10mm skoku więcej z przodu. Napęd to już kto co lubi. Mi XT odpowiada
Marcin86Poznan Napisano 19 Listopada 2017 Napisano 19 Listopada 2017 Ja wiem, że performance jest słabe ale na zdjęciu masz dużo lepsze opony z innej mieszanki wiec warto zapytać jakie tam są. Ja osobiście bym brał 27,5 bo można i tak wsadzić tam 29.
EzioAuditore Napisano 19 Listopada 2017 Autor Napisano 19 Listopada 2017 @Maniak ziomeczku... W opisie roweru, przy pozycji "opony" jak wół stoi: Schwalbe Nobby Nic Performance ze związkiem Addix. Nie chcę ich i tyle. Co do rozmiaru kół to rama jest identyczna dla obu rozmiarów - 27,5 czy 29". Problem polega jedynie na tym, że trzeba sobie skołować dwa komplety kół jak chce się je tak zmieniać. Poza tym te mniejsze są przystosowane do "plusów" czyli opony o profilu 2,8 i więcej. Do tej pory jeździłem na kołach 27,5 z oponami 2,4 i to był ideał. "Plusów" się obawiam, ponieważ mogą nie wytrzymać trudów mojego stylu jazdy ^^ Obejrzałem jeszcze parę innych testów i chyba padnie na 29" w końcu.
MikeSkywalker Napisano 19 Listopada 2017 Napisano 19 Listopada 2017 Serio przy wyborze roweru za taką kasę ktokolwiek zwraca uwagę na opony? Przecież to jest rzecz którą można sprzedać i kupić inną zaraz po sprzedaży. @, na 29x2.4 jeszcze nie jeździłem ale się przymierzam, według mnie będzie to optymalny balon żeby było wygodnie, choć i na 2.2 jeździ mi się bardzo dobrze, w dodatku na sztywniaku. Tego że plusy nie wytrzymają Twojej jazdy raczej bym się nie obawiał, ale plusy lubią niskie ciśnienia, a do turystyki czy jakiś wygłupów lepiej nabić troszkę więcej, zwłaszcza przy pełnym zawieszeniu.
Root Admin Mieciu Napisano 19 Listopada 2017 Root Admin Napisano 19 Listopada 2017 Temat usunięty. Powód: - pkt. 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu. Zobacz tutaj, jak założyć poprawnie temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/ .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.