Skocz do zawartości

[Rower mondraker] zakup


mondraker

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Co powiecie o kupnie takiego rowerku interesuje mnie razmiar l do zjazdów srebrna góra rychleby itp

DLACZEGO MONDRAKERTECHNOLOGIASERWISMEDIAKONTAKT

ENDURO / TRAIL FACTOR 27.5+

 

SPECYFIKACJA

GEOMETRIA

TECHNOLOGIA

FACTOR W AKCJI

geo_factor

FRAME SIZE S M L XL

A Seat Tube Length 385mm 420mm 470mm 510mm

B Top Tube Length 605mm 635mm 658mm 686mm

C Bottom Bracket Drop -30mm -30mm -30mm -30mm

D Bottom Bracket Height 335mm 335mm 335mm 335mm

E Chainstay Length 450mm 450mm 450mm 450mm

F Seat Tube Angle, Actual 70.5º 70.5º 70.5º 70.5º

G Seat Tube Angle, Effective 75º 76º 77º 78º

H Head Tube Angle 67.5º 67.5º 67.5º 67.5º

I Fork Offset 51mm 51mm 51mm 51mm

J Wheelbase 1185mm 1215mm 1240mm 1270mm

K Head Tube Length 100mm 100mm 115mm 130mm

L Reach 446mm 476mm 496mm 520mm

M Stack 593mm 593mm 607mm 621mm

post-206845-0-54021200-1510434232_thumb.jpg

post-206845-0-06986600-1510434245_thumb.jpg

Napisano

Teraz zauważyłem, że model roweru podałeś. Skok 120mm trochę mało ogólnie wymienił bym cały amortyzator jak masz kasę. Sprzedaj nowy Recon i dołóż do lepszego, nie wiem jaki max skok ma rama.

Rower fajny i na początek starczy, jak nie jesteś zaawansowany to tylko jeździć a z czasem sam wymienisz co trzeba.

W tej cenie znajdziesz lepszy osprzęt ale Mondraker ma w sobie to coś, że się musi podobać :whistling:

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

Czasami, powtarzam czasami, da się zmodyfikować skok zawiasu ramy poprzez wstawienie nieco dłuższego tłumika z dłuższym skokiem tłoka. O ile rama posiada zapasy konstrukcyjne, które pozwolą na taką zmianę. Trzeba wszystko fizycznie posprawdzać, czy po wstawieniu innego niż sugerowany rozmiar tłumika nie nastapi kolizja elementów zawieszenia , co w rezultacie może uszkodzić ramę.

 

Generalnie to nie jest rzecz która można taksobie przeprowadzić.

 

Zawias jest tak zbudowany aby zapewniać określone ugięcie. To jest zamkniety system z naprawdę nikłym polem do popisu. Ingerencja w jego konstrukcję zazwyczaj zmienia kinematykę, podnosi lub obniża suport, powoduje zmiany charatkerystyki pracy zawieszenia.

 

Przykład z życia. 

 

Stary Turner 5 Spot, klasyczny 4-ro zawias dostarczał 5 cali skoku. Firma PUSH oferowała przedłużone krzywki wahacza, które pozwalały na wyciagniecie z tej ramy 5.5 cala skoku.

 

Zmiana skoku ramy to nie wsadzenie szersych opon lub węższej kierownicy. w 99 przypadkach na 100 takie rzeczy są niewykonalne.

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Kłaniam,

 

Czasami, powtarzam czasami, da się zmodyfikować skok zawiasu ramy poprzez wstawienie nieco dłuższego tłumika z dłuższym skokiem tłoka. O ile rama posiada zapasy konstrukcyjne, które pozwolą na taką zmianę. Trzeba wszystko fizycznie posprawdzać, czy po wstawieniu innego niż sugerowany rozmiar tłumika nie nastapi kolizja elementów zawieszenia , co w rezultacie może uszkodzić ramę.

 

Generalnie to nie jest rzecz która można taksobie przeprowadzić.

 

Zawias jest tak zbudowany aby zapewniać określone ugięcie. To jest zamkniety system z naprawdę nikłym polem do popisu. Ingerencja w jego konstrukcję zazwyczaj zmienia kinematykę, podnosi lub obniża suport, powoduje zmiany charatkerystyki pracy zawieszenia.

 

Przykład z życia.

 

Stary Turner 5 Spot, klasyczny 4-ro zawias dostarczał 5 cali skoku. Firma PUSH oferowała przedłużone krzywki wahacza, które pozwalały na wyciagniecie z tej ramy 5.5 cala skoku.

 

Zmiana skoku ramy to nie wsadzenie szersych opon lub węższej kierownicy. w 99 przypadkach na 100 takie rzeczy są niewykonalne.

 

Szacunek...

I.

ok dzieki. A co powiesz na temat geometrii nadaje sie do zjazdów? I co się stanie jak skoczę z większej hopy i amorków zabraknie bo się ugną Na maksa?
Napisano

Jaki w ogóle masz budżet?

 

Do skakania z większych skoczni lepiej kupić coś o większym skoku zawieszenia, np. Giant Reign/Canyon Strive + z czasem dobre, pancerne koła.

Napisano

Dobra to inaczej. Mam ustawiony sag na30% bo tak mi się najlepiej jeździ. Zjeżdżam i spotykam Hope która wybija do góry powiedzmy 3 m po lądowaniu z tej wysokości mogę w ten sposób uszkodzić coś

Napisano

Pisałem już na ten temat, ale napiszę jeszcze raz. Jak wylądujesz dobrze to nic się nie stanie. Jak źle wylądujesz to ileś razy też może być dobrze. Problemem jest jak wylądujesz źle i rozwalisz rower, siebie albo i jedno i drugie. To nie jest rower do skakania, amor w niedługim czasie dostanie masakrycznych luzów, nie wspominając o całej reszcie sprzętu.

Napisano

Bardzo dużo i do tego może pęknąć rama, jak już to max 130mm. Jak już zmienisz to kup amor już przeznaczony do tego ale taka kosmetyczna zmiana nie warta jest pieniędzy za nowy amor, lepiej sprzedaj rower i kup odpowiedni bo taniej wyjdzie niż modyfikację.

Napisano

A nowy amortyzator to z 3tysiące. Skakałeś już z 3 metrów? czy dopiero zaczniesz bo oczekiwania a rzeczywistość się różnią. Jak dopiero zaczniesz to zanim ogarniesz to rower starczy. Jak masz się męczyć to lepiej sprzedać ze stratą 1-2tys. i kupić odpowiedni.

Napisano

Zaczynam dopiero

To też nie rozchodzi się o same skoki tylko też o zwrotność roweru a mondraker trochę długi i ciężko nim się wchodzi zakręty

Napisano

Ale stabilny może po prostu brak Ci techniki na zakrętach? Ludzie kupują specjalnie dłuższe ramy czasem większe niż pod ich wzrost i skręcają:) Myślę, że zamiast pisać na forum zacznij  jeździć a reszta sama się rozwiąże. Ja sam długi czas tylko pisałem a jak postanowiłem siedzieć godzinami na trasach to przestałem mieć problemy i obawy :thumbsup:

 

Pośmigaj trochę, zobacz co i jak a potem stwierdzisz czy rower ma za mały skok i faktycznie ciężko się skręca.

Napisano

a jeszcze zapytam bo odczówam podczas jazdy ze jestem za bardzo z przodu i mysle nad wymiana mostka z30 na 0 i trochę mnie cofnie do tyłu co o tym myślicie ????

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...