mondraker Napisano 11 Listopada 2017 Napisano 11 Listopada 2017 Co powiecie o kupnie takiego rowerku interesuje mnie razmiar l do zjazdów srebrna góra rychleby itp DLACZEGO MONDRAKERTECHNOLOGIASERWISMEDIAKONTAKT ENDURO / TRAIL FACTOR 27.5+ SPECYFIKACJA GEOMETRIA TECHNOLOGIA FACTOR W AKCJI geo_factor FRAME SIZE S M L XL A Seat Tube Length 385mm 420mm 470mm 510mm B Top Tube Length 605mm 635mm 658mm 686mm C Bottom Bracket Drop -30mm -30mm -30mm -30mm D Bottom Bracket Height 335mm 335mm 335mm 335mm E Chainstay Length 450mm 450mm 450mm 450mm F Seat Tube Angle, Actual 70.5º 70.5º 70.5º 70.5º G Seat Tube Angle, Effective 75º 76º 77º 78º H Head Tube Angle 67.5º 67.5º 67.5º 67.5º I Fork Offset 51mm 51mm 51mm 51mm J Wheelbase 1185mm 1215mm 1240mm 1270mm K Head Tube Length 100mm 100mm 115mm 130mm L Reach 446mm 476mm 496mm 520mm M Stack 593mm 593mm 607mm 621mm
mondraker Napisano 11 Listopada 2017 Autor Napisano 11 Listopada 2017 Interesuje mnie bardziej czy się nadaje? Czy można skok amorka i dampera na większy z czasem wymienic
mondraker Napisano 12 Listopada 2017 Autor Napisano 12 Listopada 2017 Tak Racon z tłumienie: Motion Control
Marcin86Poznan Napisano 12 Listopada 2017 Napisano 12 Listopada 2017 Teraz zauważyłem, że model roweru podałeś. Skok 120mm trochę mało ogólnie wymienił bym cały amortyzator jak masz kasę. Sprzedaj nowy Recon i dołóż do lepszego, nie wiem jaki max skok ma rama. Rower fajny i na początek starczy, jak nie jesteś zaawansowany to tylko jeździć a z czasem sam wymienisz co trzeba. W tej cenie znajdziesz lepszy osprzęt ale Mondraker ma w sobie to coś, że się musi podobać
mondraker Napisano 12 Listopada 2017 Autor Napisano 12 Listopada 2017 Z tyłu ma też 120. Tylko nie wiem jak to liczy czy wejdzie więcej?! Jest jakiś sposób prosty na obliczenie?
Marcin86Poznan Napisano 12 Listopada 2017 Napisano 12 Listopada 2017 Producent podaje w nazwie ramy jaki rama ma skok maksymalny i tyle można wsadzić. Zapytaj producenta albo poszukaj w google.
mondraker Napisano 12 Listopada 2017 Autor Napisano 12 Listopada 2017 Pisało 120 przód i tył 120 jest skoku a ile max nie pisało
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Listopada 2017 Mod Team Napisano 12 Listopada 2017 Kłaniam, Czasami, powtarzam czasami, da się zmodyfikować skok zawiasu ramy poprzez wstawienie nieco dłuższego tłumika z dłuższym skokiem tłoka. O ile rama posiada zapasy konstrukcyjne, które pozwolą na taką zmianę. Trzeba wszystko fizycznie posprawdzać, czy po wstawieniu innego niż sugerowany rozmiar tłumika nie nastapi kolizja elementów zawieszenia , co w rezultacie może uszkodzić ramę. Generalnie to nie jest rzecz która można taksobie przeprowadzić. Zawias jest tak zbudowany aby zapewniać określone ugięcie. To jest zamkniety system z naprawdę nikłym polem do popisu. Ingerencja w jego konstrukcję zazwyczaj zmienia kinematykę, podnosi lub obniża suport, powoduje zmiany charatkerystyki pracy zawieszenia. Przykład z życia. Stary Turner 5 Spot, klasyczny 4-ro zawias dostarczał 5 cali skoku. Firma PUSH oferowała przedłużone krzywki wahacza, które pozwalały na wyciagniecie z tej ramy 5.5 cala skoku. Zmiana skoku ramy to nie wsadzenie szersych opon lub węższej kierownicy. w 99 przypadkach na 100 takie rzeczy są niewykonalne. Szacunek... I.
mondraker Napisano 12 Listopada 2017 Autor Napisano 12 Listopada 2017 Kłaniam, Czasami, powtarzam czasami, da się zmodyfikować skok zawiasu ramy poprzez wstawienie nieco dłuższego tłumika z dłuższym skokiem tłoka. O ile rama posiada zapasy konstrukcyjne, które pozwolą na taką zmianę. Trzeba wszystko fizycznie posprawdzać, czy po wstawieniu innego niż sugerowany rozmiar tłumika nie nastapi kolizja elementów zawieszenia , co w rezultacie może uszkodzić ramę. Generalnie to nie jest rzecz która można taksobie przeprowadzić. Zawias jest tak zbudowany aby zapewniać określone ugięcie. To jest zamkniety system z naprawdę nikłym polem do popisu. Ingerencja w jego konstrukcję zazwyczaj zmienia kinematykę, podnosi lub obniża suport, powoduje zmiany charatkerystyki pracy zawieszenia. Przykład z życia. Stary Turner 5 Spot, klasyczny 4-ro zawias dostarczał 5 cali skoku. Firma PUSH oferowała przedłużone krzywki wahacza, które pozwalały na wyciagniecie z tej ramy 5.5 cala skoku. Zmiana skoku ramy to nie wsadzenie szersych opon lub węższej kierownicy. w 99 przypadkach na 100 takie rzeczy są niewykonalne. Szacunek... I. ok dzieki. A co powiesz na temat geometrii nadaje sie do zjazdów? I co się stanie jak skoczę z większej hopy i amorków zabraknie bo się ugną Na maksa?
Piter233 Napisano 12 Listopada 2017 Napisano 12 Listopada 2017 Masz ten rower czy chcesz go kupić? Jak go nie masz i chcesz sprzęt do skakania to szukaj czegoś innego. A jak go masz to sprzedaj i kup coś innego.
Galvatron Napisano 12 Listopada 2017 Napisano 12 Listopada 2017 Jaki w ogóle masz budżet? Do skakania z większych skoczni lepiej kupić coś o większym skoku zawieszenia, np. Giant Reign/Canyon Strive + z czasem dobre, pancerne koła.
mondraker Napisano 12 Listopada 2017 Autor Napisano 12 Listopada 2017 No właśnie mam ten rower!!! I nie chcem go sprzedawać dla tego pytam co będzie jak zrobię większą hope ?
PiotrKaaaaaaaaaaa Napisano 12 Listopada 2017 Napisano 12 Listopada 2017 Możesz pompować tak mocno, żeby nie dobijał
mondraker Napisano 12 Listopada 2017 Autor Napisano 12 Listopada 2017 Dobra to inaczej. Mam ustawiony sag na30% bo tak mi się najlepiej jeździ. Zjeżdżam i spotykam Hope która wybija do góry powiedzmy 3 m po lądowaniu z tej wysokości mogę w ten sposób uszkodzić coś
Piter233 Napisano 12 Listopada 2017 Napisano 12 Listopada 2017 Pisałem już na ten temat, ale napiszę jeszcze raz. Jak wylądujesz dobrze to nic się nie stanie. Jak źle wylądujesz to ileś razy też może być dobrze. Problemem jest jak wylądujesz źle i rozwalisz rower, siebie albo i jedno i drugie. To nie jest rower do skakania, amor w niedługim czasie dostanie masakrycznych luzów, nie wspominając o całej reszcie sprzętu.
mondraker Napisano 20 Listopada 2017 Autor Napisano 20 Listopada 2017 Jeszcze takie pytanie jak bym wymienił amorek z 120 na 140-160 tu dużo mi się geometria zmieni i komfort jazdy?
Marcin86Poznan Napisano 20 Listopada 2017 Napisano 20 Listopada 2017 Bardzo dużo i do tego może pęknąć rama, jak już to max 130mm. Jak już zmienisz to kup amor już przeznaczony do tego ale taka kosmetyczna zmiana nie warta jest pieniędzy za nowy amor, lepiej sprzedaj rower i kup odpowiedni bo taniej wyjdzie niż modyfikację.
mondraker Napisano 20 Listopada 2017 Autor Napisano 20 Listopada 2017 Tak tylko to jest nowy rower i jak go sprzedam to będę dużo stratny
Marcin86Poznan Napisano 20 Listopada 2017 Napisano 20 Listopada 2017 A nowy amortyzator to z 3tysiące. Skakałeś już z 3 metrów? czy dopiero zaczniesz bo oczekiwania a rzeczywistość się różnią. Jak dopiero zaczniesz to zanim ogarniesz to rower starczy. Jak masz się męczyć to lepiej sprzedać ze stratą 1-2tys. i kupić odpowiedni.
mondraker Napisano 20 Listopada 2017 Autor Napisano 20 Listopada 2017 Zaczynam dopiero To też nie rozchodzi się o same skoki tylko też o zwrotność roweru a mondraker trochę długi i ciężko nim się wchodzi zakręty
Marcin86Poznan Napisano 20 Listopada 2017 Napisano 20 Listopada 2017 Ale stabilny może po prostu brak Ci techniki na zakrętach? Ludzie kupują specjalnie dłuższe ramy czasem większe niż pod ich wzrost i skręcają Myślę, że zamiast pisać na forum zacznij jeździć a reszta sama się rozwiąże. Ja sam długi czas tylko pisałem a jak postanowiłem siedzieć godzinami na trasach to przestałem mieć problemy i obawy Pośmigaj trochę, zobacz co i jak a potem stwierdzisz czy rower ma za mały skok i faktycznie ciężko się skręca.
mondraker Napisano 20 Listopada 2017 Autor Napisano 20 Listopada 2017 Tez tak myślę ze to nie przyzwyczajenie do roweru. A może depresja bo się sezon skończył.ok dzieki
mondraker Napisano 21 Listopada 2017 Autor Napisano 21 Listopada 2017 a jeszcze zapytam bo odczówam podczas jazdy ze jestem za bardzo z przodu i mysle nad wymiana mostka z30 na 0 i trochę mnie cofnie do tyłu co o tym myślicie ????
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.