Skocz do zawartości

[TREK TOP FUEL] Który model wybrać?


mike24

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Jestem coraz bliższy wymiany sprzętu na nowy. Marka i ogólny model wybrany, ale pozostają wątpliwości który konkretnie z dwóch?

 

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/top-fuel/top-fuel-9-7/p/2138600-2018/?colorCode=grey

 

czy

 

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/top-fuel/top-fuel-9/p/2138600-2017/

 

Główna różnica jest w materiale ramy oraz w hamulcach, chociaż różnic pomiędzy TL i TLM nie mogę się doszukać.

 

Pytanie do Was który model byście wybrali i dlaczego? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytam o napęd i alternatywy. Pytam o te dwa konkretne modele zakładając, że napęd jest  git :)


w takim budżecie to powinien być już eagle jeśli mówimy o napędzie jednorzędowym.

 

a propos, finalnie będzie to eagle, ale w konfiguracji z eagle ten model bajka jest poza moim budżetem :)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Model 9 ma amorek z gorszym, czy też prostszym tłumikiem,ale ma lepszy napęd. (9.7 ma podstawowy napęd 1x12 oparty na mieszance grup GX i NX ). 

W sumie wybór jest między ramą z karbony czy ramą z aluminium.

Prywatnie wybrałbym rower z bardzo dobrym napędem, hamulcami i średnim amorkiem niż z ramą z karbonu ,która ma gorszy napęd i gorsze hamulce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model 9 ma amorek z gorszym, czy też prostszym tłumikiem,ale ma lepszy napęd. (9.7 ma podstawowy napęd 1x12 oparty na mieszance grup GX i NX ). 

W sumie wybór jest między ramą z karbony czy ramą z aluminium.

Prywatnie wybrałbym rower z bardzo dobrym napędem, hamulcami i średnim amorkiem niż z ramą z karbonu ,która ma gorszy napęd i gorsze hamulce. 

 

Poprzez prostszy tłumik masz na myśli ten inny rodzaj blokady czy coś są jeszcze inne różnice?

 

Twoim zdaniem naprawdę różnica pomiędzy alu i karbonem jest aż tak mało istotna żeby na to nie patrzeć?

 

 

 

Edit: Aha, i napęd oba mają 1x11, a nie 1x12 w przypadku 9.7 :) Ja akurat jestem zdania, że najważniejsze to kupić bardzo dobrą, docelową ramę, która nie będzie posiadała (lu posiadała niewiele) słabych punktów. Napęd to coś co się zużywa i wymienia, więc dla mnie sprawa drugoplanowa. Hamulce są ważniejsze, ale wymiana na lepsze to również nie jest temat nie do przejścia. Generalnie chciałbym mieć bardzo dobrą ramę i zawieszenie. To sprawy priorytetowe i tu pojawia się mój największy dylemat czy iść w karbon czy nie. Czytałem wiele tematów, ale wciąż nie potrafię sobie odpowiedzieć co zyskam a co stracę w poszczególnych rodzajach ramy...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...