wilqpl Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Czesc. Kupiłem rower Fuji Cross 1.7 z 2017 roku. Zamontowano tam hamulce tarczowe TRP Spyre C. Po przejechaniu około 600 km hamulce maja słabą siłę hamowania. Myślałem na poczatku ze to kwestia dotarcia. Posiadam jeden z tańszych modeli hamulców hydraulicznych firmy Shimano w rowerze mtb. Różnica w sile hamowania jest bardzo duża na korzyść Shimano. Zastanawiam się nad zmianą tarcz hamulcowych z 160 na 180 mm. Poprawi to trochę siłę hamowania. Od TRP dostałem zalecenia wymiany linek na sztywniejsze/compressionless. Czy zmiana linek wpłynie znacząco na poprawę siły hamowania? Czy macie jeszcze jakieś pomysły, aby poprawić hamowanie? Zmiana okładzin? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 6 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Kłaniam, Po pierwsze do przełajki tarcza 180mm to jest piramidalna pomyłka. Po drugie TRP Spyre na oryginalnych kolckach mają bardzo dobrą modulację, ale siłę raczej przecietną. Napeno nie ma sensu porównywać ich do hydrauliki. Jeśli juz cos w tym guście to hybrydy TRP Hy-Rd. Te zbliżają się siłą do pełnych hydraulików. Sztywne linki i inne klocki poprawia sprawę, ale nie oczekuj fajerwerków. Zauważyłem, że siła jest lepsza na oryginalnych, nacinanych tarczach TRP niż na przykładowo Szymkach na pająku - SLX CL. Nie wiem jakie masz tam tarcze, czy oryginalne TRP czy jakieśtam... Tu przykład jak wygladają oryginalne TRP z nacięciami. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Skok klamki jaki masz? Jakie klocki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Sztywne mają być też pancerze... to najbardziej poprawiało działanie archaicznych hamulców szosowych typu prl czy ddr... Moje doświadczenia z mechanikami w mtb też pokazywało że konfiguracja klocek tarcza miała duże znaczenie. Dziś mam mechaniki Avid bb7 z tarczami ashima i daję radę w górach, w Szkocji w tym roku mialem mtb stareńkie shimano niska grupa, z tarczami xt i też trzymały koło. Może sam zacisk nie jest zły tylko klamka linka i pancerz, oraz klocek tarcza, może jeszcze jest szansa coś poprawić? ze swojej strony np mogę polecić ashimę z dużą wentylacją i metaliczne klocki chociaż sprawne działenie w Avidach mtb może być wynikiem prostej a mocnej dzwigni FR-5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zukikiziu Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Uszanowanie! Mam te zaciski w swoim Roninie. Myślę, że mam z nimi już duże doświadczenie - przejechały ze mną już przeszło 12kkm. Oryginalnie miałem w nich (zaciskach) klocki żywiczne TRP, tarczę standardową TRP bez nacięć P/T 160/160. Moje spostrzeżenia:-ori tarcze i ori klocki - hamowanie takie sobie - wciskasz klamkę, spowalnia, ściskasz na chama trochę lepiej spowalnia.-ori tarcze i klocki półmetaliczne - poprawa siły hamowania, modulacja bez zmian-ori tarcze i klocki metaliczne (Shimano E01S) - modulacja bez zmian, bardzo dobra siła hamowania prawdopodobnie nie do poprawienia-tarcza RT66 (wymieniona z przodu) i klocek szimano E01S daje trochę lepszy grip, niż pozycja wyżejNie wiem jak duża poprawa byłaby na tarczy TRP z nacięciami względem tej od Shimano (RT66).Co do kwestii zmiany linek i pancerzy to ja nie widzę sensu. Swoje zmieniłem po około 10,5kkm, zmiany na plus w sile hamowania nie odczułem. Odpuść sobie wymianę tarczy na 180, nie ma sensu a i będzie źle wyglądać. W razie dodatkowych pytań do mnie to pisz tutaj. Pozdr, zuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Nie wiem jak linka,ale pancerz może być założony fabrycznie beznadziejny, wieć akurat można zaryzykować Tarcza 180 w gorach była poprawa ale to w zjazdach mtb na pazury, lepsza modulacja i siła, ale w Fuji może to być aż nadto, jak masz pod ręką sprawdź, jak nie masz to kup np jedną lekką 160 od ashimy i metaliczne klocki... Skoro Zuki potwierdza ze metaliczne w trp najlepsze to pewnie ma rację, a ja tak dawno nie miałem żywicznych że niepamiętam, ale ich nie lubiłem, bardzo i znikały popierwszych górach w deszczu i błocie i shimano i avid.... za dużo hamowałem.... Metaliczne od Shimano czy chyba bb i avidy są ok Sam chcę kupić mechaniczne road bb7 i będą w pierszym secie pewnie na żywicy, pogonię z kmnt. 8s sora tarczami 180/160 jak w zimie złożę do kupy zobaczymy jak to hamuje.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Mam TRP Spyre w swoim Giant Defy Adv i niestety z nich nic się wiecej nie wydusi. Na pewno niema co ich porównywać z hydraulicznymi. Wymiana na klocki metaliczne clarks nic nie dały. Nawet było gorzej bo piszczały niemiłosiernie. Wróciłem do starych żywicznych. Wymiana tarczy na XT RT 86 tez nic nie dały oprócz aspektu wizualnego. Wymień linki i pancerze. Dobrze wyreguluj zaciski aby były idealnie na środku między tarczą, naciągnij linki aby szybko chwytały i tyle. Jak chesz coś wiecej to jedynie przejscie na hydrauliki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 TRP Spyre (...) mają bardzo dobrą modulację, ale siłę raczej przecietną Amen. Otóż zaposiadłem je na skutek wymiany za BB7 i po kilku kilometrach serdecznie pożałowałem. Faktycznie, modulacja lepsza niż w BB7 ale siła ścisku nijaka. Testowane na tych samych tarczach, oba zaciski na oryginalnych klockach metalikach. Remedium to fizolsko chwytać za klamy i tyle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AmAdeuz Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 wilqpl> W moim wypadku największą poprawe dała zmiana pancerzy i linek, tak jak trp o tym pisze. Różnica bez porównania większa niż zabawy w zmiane klocków/tarcz... inna sprawa że faktycznie nie wyciśniesz z nich zbyt dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilqpl Napisano 8 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 Hej. Dziekuje za odpowiedzi. Skok klamki mam bardzo krotki. Tarcze oryginalne TRP z nacięciami. Klocki hamulcowe oryginalne polmetaliczne. Linki i pancerze Jagwire CG X SL. Zwiekszenie tarcz da okolo 12 proc. Czemu w przelajowce to pomylka? Faktycznie trzeba się rozejrzeć za wymiana na hydrauliczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 Mam takie same pancerze do starych hamulców szosowych na jednej osi z klamkami shimano z górnym wypustem linki i hamulce działają jak brzytwa.... :-/ nawet lepiej niż dual pivoty z klamkomanetką sora czy Rival. Jakie pancerze konkretnie poleca producent? Te nie kompreśliwe? Jakaś konkretna marka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilqpl Napisano 8 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 Mail od TRP ponizej. We sell our own housing kits here is a link. https://www.trpcycling.com/product/trp-discconnect-cable-and-housing-kit/ Also Jagwire makes a kit too. http://jagwire.com/products/housing/pro-compressionless-brake-housing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 8 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 Zwiekszenie tarcz da okolo 12 proc. Czemu w przelajowce to pomylka? Bo widelce przełajowe nie są przystosowane do takich obciążeń... Chyba, że masz znajomego i niedrogiego chirurga szczękowego oraz zacięcie do przygód z dreszczykiem - walnie przy tym hamowaniu czy nie walnie otojestpytanie... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilqpl Napisano 10 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2017 Moim zdaniem jest to bardzo malo prawdopodobne. Zwiekszenie sily hamowania nie byloby razy 2 lub 3 tylko 12 15 procent. Od takih rzeczy nie lamie sie od razu widelec. Oczywiscie to tylko moje zdanie ???? Dziekuje za odpowiedzi. Prosze o polecenie hamulcow hydraulicznych do mojego roweru. Naped to Shimano 105. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Dry Napisano 10 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2017 Mój znajomy miał w swoim fulu 26" takie same M596 jak ja w swoim 29" i te same klocki i tarcze. Różnica ogromna, moje po prostu spowalniały a u niego żyleta, więc tu też jakaś loteria. Niedawno kupiłem metaliki meridy a tarcze potraktowałem kamieniem szlifierskim i teraz wiem co to znaczy hamować chociaż nie wiem co bardziej pomogło. Skoro i tak myślisz o zmianie tarcz to spróbuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilqpl Napisano 10 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2017 Tylko to sa do MTB hamulce. Ja potrzebuje klamkomanetki do przelajowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 10 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Listopada 2017 Zwiekszenie sily hamowania nie byloby razy 2 lub 3 tylko 12 15 procent. Od takih rzeczy nie lamie sie od razu widelec. Oczywiscie to tylko moje zdanie ???? Tak jak piszesz. Twoje zdanie, Twoje zęby... Surly na ten przykład a rekomendowany maksymalny rozmiar tarczy do widelca Straggler 160mm. Salsa dla swojego Cromoto, który jest widelcem emtebecznym nie zaleca wiecje niż 180mm. Przypadek? Jak chcesz wiekszej siły, bez pełnej zmiany na hydraulikę kup sobie hybrydowe hamulce w guście TRP Hy-RD lub Juin Tech R1 Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 10 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2017 Mail od TRP ponizej. We sell our own housing kits here is a link. https://www.trpcycling.com/product/trp-discconnect-cable-and-housing-kit/ Also Jagwire makes a kit too. http://jagwire.com/products/housing/pro-compressionless-brake-housing Ostatnio wymieniałem u kupiłem gotowy zestaw shimano https://cyklisci.com/zestaw_linek_i_pancerzy_hamulca_mtb_szosa_shimano,79,7627.html Tez działa. Jedyna wada to pancerza starczyło na styk. Jak ktoś chce bujnie i dłużej puścić pancerze to może zabraknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilqpl Napisano 11 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2017 Chcę zmienić na hydrauliczne. Jakie polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Listopada 2017 Jaki polecamy?Na każde dostępne na rynku. Czy tak ciężko poczytać testy ? jeśli masz napęd Shimano to jesteś skazany na klamkomanetki Shimano, gdzie masz wybór od 105 do DuraAce- jedyny problem to rodzaj mocowania ,jaki posiadasz- zwykły PM czy Flat . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilqpl Napisano 29 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2018 Po paru testach hamulców hydraulicznych i mechanicznych postanowiłem wymienić TRP Spyre C na hydrauliczne. Teraz hamują jak należy :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 29 Marca 2018 Udostępnij Napisano 29 Marca 2018 Na co wymienileś ?? Calość łącznie z klamkomanetkami ?? Chyba sporo kasy wyszło ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Kwietnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2018 Kłaniam, Mały odkop, ale myślę, że warty zapodania. Właśnie zmieniłem swój zestaw ST-5700/TRP Spyre/SLX/TRP ze standardowymi klockami TRP na Force/TRP Spyre/Avid H1/Uberbike Race Matrix. Linka do klocków ---> https://www.uberbikecomponents.com/view-product/Uberbike-TRP-HY-RD-Spyre-Hylex-Parabox-2012-Parabox-R-Race-Matrix-Disc-Brake-Pads Te same pancerze, tylko tylny kabel nowy. Różnica jest KOLOSALNA Nagle hamowanie z klamek nabrało sensu i nie trzeba uscisku małej prasy hydraulicznej aby spokojnie hamować. Z przyzwyczajenia pocisnąłem jak się patrzy na dojeździe do tyrki i niemal zawinąłem się dookoła mini-ronda Hamowanie jednym-dwoma palcami z klamek to poprostu aktualnie STANDARD Nie ma jednak róży bez kolców. Race Matrix Compound i tarcze H1 na mokro kwiczą jak zarzynane prosiaki. Ale tylko na początku. Jak dostana trochę temperaturki cichną niemal zupełnie. Moim zdaniem warto potrzykroć... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2018 Za dużo zmiennych jak na jeden razy aby jednoznacznie określić co zrobiło taką różnicę ... Ziarnko do ziarnka wyszła petarda ... Co do Spyre ... jak szukałem sposobu na rozbiórkę zacisków aby zrobić im serwis trafiłem na przepis "tjuning" zacisku ... Mod polega na "odchudzeniu" sprężyny aby zmniejszyć jej opór ... co za tym idzie mniej siły na sprężynę więcej na tarczę. Jedyna uwaga do filmu to uwaga na temperaturę aby jej nie rozhartować . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.