marcel089 Napisano 6 Listopada 2017 Napisano 6 Listopada 2017 Witam, Rozważam zakup jednego z tych dwóch modeli: Cannondale Synapse Specialized Roubaix Comp 2017 Road Bike | ROAD BIKES | Evans Cycles czy Spec Roubaix Comp 2017 Rower SPECIALIZED ROUBAIX COMP 2017 - Sklep Rowerowy Rybczyński-Bikes Poznań Oba w granicach 12000. Ktoś zna wady/zalety, poleca albo odradza któryś? Ewentualnie może w ogóle coś innego? Będzie to moja pierwsza szosa. Ma być: 1. Karbonowa rama typu endurance - komfort jazdy przede wszystkim 2. Osprzęt 105, jeszcze lepiej Ultegra. 3. Hamulce tarczowe (hydrauliczne) 4. Napęd kompakt + 11-32. Z góry dzięki za pomoc.
marcel089 Napisano 6 Listopada 2017 Autor Napisano 6 Listopada 2017 Przez pomyłkę wkleiłem nie ten link. Chodzi o tego Cannondale'a: https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-wyprzedaz-rowerow-2017/szosowe/synapse-carbon-ultegra-disc Dzięki za czujność.
g286 Napisano 6 Listopada 2017 Napisano 6 Listopada 2017 Pomyśl nad tym: https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2018/endurace-cf-sl-disc-8-0.html lub model wyżej na lepszych kołach i z węglowym kokpitem: https://www.canyon.com/pl/road/endurace/endurace-cf-sl-disc-8-0-sl.html Spec świeci RD Ultegra a łapy ma z poziomu 105, w Synapsie masz podstawowe koła i zwykłe ośki. Canyon w obydwu wypadkach ma pełne nowe grupy osprzętu i lepsze koła.
marcel089 Napisano 6 Listopada 2017 Autor Napisano 6 Listopada 2017 Od początku rozważałem oba te modele. Wyższy niestety zbytnio przekracza mój budżet. Jest tylko jeden szkopuł, mianowicie korba półkompakt. Muszę mieć kompakt (bóle kolan w przeszłości i sporo podjazdów na moich trasach). Pytanie ile musiałbym dołożyć do interesu, zakładając, że sprzedam tą z kompletu i dokupię nową. No i konieczność zakupu online, jednak co w sklepie na miejscu to na miejscu. I jak jest z serwisem Canyon'a w Polsce?
g286 Napisano 6 Listopada 2017 Napisano 6 Listopada 2017 Co do serwisu to jest w szczecinie lecz nie ma wymogu serwisowania w konkretnym punkcie. Ból kolan mógł mieć wiele innych powodów takich jak ustawienie siodła choćby czy kadencja (powiązane). Sama zmiana na kompakt powinna się odbyć dość tanio lub bez kosztów. Z drugiej strony nowa uletgra obsłuży kasetę 11-34, nie lepiej zachować szerszy zakres na korbie 52 -36 a te dwa zęby dołożyć na kasecie ?
marcel089 Napisano 6 Listopada 2017 Autor Napisano 6 Listopada 2017 A w razie naprawy gwarancyjnej rozumiem, że wchodzi w grę tylko wysyłka do Szczecina lub Niemiec? Co do napędu to nie mam stalowych nóg i raczej skłaniam się w stronę kompaktu, bo boję się, że może mi czasem braknąć pary.
g286 Napisano 6 Listopada 2017 Napisano 6 Listopada 2017 Rower składa się z ramy i reszty komponentów. Te wyprodukowane przez producenta roweru (w tym wypadku rama, sztyca, kokpit) są rozpatrywane bezpośrednio przez producenta (w sklepach jest podobnie lecz ścieżka reklamacji jest dłuższa). Za komponenty odpowiadają lokalni dystrybutorzy danych producentów (Shimano, DT itp). Szybko w przypadku sklepu może przebiegać reklamacja lampki za 30 zł, gdy pęka rama odbywa się to tak samo. W przypadku Canyona różnicą jest to że kontaktujesz się bezpośrednio z producentem a nie pośrednikiem-sprzedawcą. Najczęściej do rozpatrzenia reklamacji wystarcza dokumentacja fotograficzna. Wróciwszy do kompaktu i semikompaktu, nie ma co się zdawać na odczucia 50x34 kontra 52x36, 2 zęby różnicy na lekkich przełożeniach. Porównaj: http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=34,50&RZ=11,12,13,14,16,18,20,22,25,28,32&UF=2150&TF=90&SL=2.6&UN=KMH przeciw http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=36,52&RZ=11,12,13,14,16,18,20,22,25,28,32&UF=2150&TF=90&SL=2.6&UN=KMH
PiotrKaaaaaaaaaaa Napisano 6 Listopada 2017 Napisano 6 Listopada 2017 Nie ma co trzymać korby z przełożeniami, których się nie będzie używać. A kaseta z mniejszym zakresem jest lepiej (ciaśniej) zestopniowana. Chyba, że zmiana korby nie wystarczy (mało daje w tym przypadku), wtedy można zmienić też kasetę.
marcel089 Napisano 6 Listopada 2017 Autor Napisano 6 Listopada 2017 Odwiedziłem dzisiaj Speca i generalnie Roubaix zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Kierownica rzeczywiście mocno pracuje, prawie jak mój Suntour w Romecie. Jestem w stanie uwierzyć, że może skutecznie wytłumić większość drgań. W ogóle to bardzo ciekawy patent z tym amortyzatorem, który odcina kierownicę zaraz pod mostkiem, zachowując w ten sposób sztywność układu rama - widelec. W zestawie są trzy sprężyny o różnych sztywnościach, akurat była założona średnia. Myślę, że najtwardsza będzie w sam raz. Na tą chwilę jestem najbliżej zakupu Speca.
Kforum1 Napisano 19 Listopada 2017 Napisano 19 Listopada 2017 Gratuluje wyboru i witaj w klubie Roubaix to jest to na nasze beznadziejne drogi!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.