Roballinho Napisano 5 Listopada 2017 Napisano 5 Listopada 2017 Czy ktoś mógłby zmierzyć suwmiarką średnicę tego walca? Chcę dorobić coś podobnego, a nie mam wzorca.
chudzinki Napisano 5 Listopada 2017 Napisano 5 Listopada 2017 36 mm. Jak coś jeszcze potrzebujesz to pisz.
Roballinho Napisano 5 Listopada 2017 Autor Napisano 5 Listopada 2017 Wielkie dzięki. W sumie to mam jeszcze jedno pytanie - jak to się sprawuje? Nie do końca do mnie trafia to, że osią obrotu jest sztyca. Czy ta czarna tuleja dopasowująca odpowiednią średnicę do sztycy ślizga się na niej, czy raczej to mocowanie, którego zdjęcie wkleiłem ślizga się na tej tulei dopasowującej? Ja mam w planie wyspawać to tak, żeby jeden z elementów (obejma) był zaciśnięty na stałe do sztycy i nie obracał się wokół niej. Do niego będzie dospawany zawias z osią obrotu w pionie, a na końcu walec, na którym będzie przypięty dyszel doczepki. Może ktoś przerabiał podobny temat i podzieli się swoimi doświadczeniami? No chyba, że to rozwiązanie zaproponowane przez producenta dobrze się sprawdza i nie ma sensu kombinować.
chudzinki Napisano 5 Listopada 2017 Napisano 5 Listopada 2017 Sprawuje się bardzo bardzo dobrze. Wydaje mi się, że zamierzeniem producenta było żeby tuleja się nie obracała, ale tak nie jest. Myślę, że dużo zależy od terenu w którym się poruszamy (przełamania, naprężenia). Ja uważam to rozwiązanie za bardzo udane, zresztą jak całą resztę -.
Roballinho Napisano 5 Listopada 2017 Autor Napisano 5 Listopada 2017 No właśnie czytałem o tym, że może się obracać nie tam, gdzie jest to przewidziane. Widziałem w internetach, że ludzie robią te tuleje w druku 3d, z takim ząbkiem, który wchodzi w nacięcie podsiodłówki i zapobiega obracaniu. https://www.thingiverse.com/thing:804417 Ta rama co prawda ma zintegrowany zacisk, ale ze zwykłą obejmą może też to da się jakoś zmajstrować.
chudzinki Napisano 5 Listopada 2017 Napisano 5 Listopada 2017 Tak jak pisałem wcześniej - ja, po trzech sezonach, nie mam żadnych zastrzeżeń, a to, że obraca się w dwóch miejscach nie ma żadnego wpływu na jazdę.
Roballinho Napisano 6 Listopada 2017 Autor Napisano 6 Listopada 2017 Dobra, przekonałeś mnie. Kupiłem i na razie nie będę nic rzeźbił. Najwyżej na drugi rower zrobię coś swojego. Czy zabezpieczałeś sztycę jakąś folią samoprzylepną?
chudzinki Napisano 6 Listopada 2017 Napisano 6 Listopada 2017 Nie i raczej wątpię żeby folia zdała egzamin chociaż... Ja nie bawię się w takie rzeczy .
Roballinho Napisano 28 Marca 2018 Autor Napisano 28 Marca 2018 Powracam do mojego tematu. Ostatecznie kupiłem oryginalne mocowanie, które okazało się najlepszym rozwiązaniem. Ostatnio jednak chciałem wpiąć doczepkę do innego roweru i niestety okazało się, że przez duży sloping podsiodłówki, dyszel jest tak nisko, że ociera o koło, a to uniemożliwia jazdę. Jedynym rozwiązaniem wydaje się jakaś tulejka na sztycy, na górze której zaprze się mocowanie doczepki, przez co dyszel powędruje te kilka centymetrów do góry. Pytanie - jak wysoko mogę to dać, żeby nie przesadzić i nie narazić się na złamanie wspornika? W drugeij wersji I-go, z tego co widzę, poprawili ten problem i dyszel ma większą krzywiznę.
chudzinki Napisano 17 Kwietnia 2018 Napisano 17 Kwietnia 2018 U mnie dyszel "chodził" po jednej z niewykorzystanych tulejek.
Roballinho Napisano 30 Kwietnia 2018 Autor Napisano 30 Kwietnia 2018 Myślałem, myślałem i wymyśliłem, jak to w miarę estetycznie i z głową zrobić. Na sztycy jest aluminiowa redukcja 27,2mm na 31,6mm, a na niej zaciśnięta obejma 31,8mm. Na tym spoczywa mocowanie doczepki. Działa dobrze, wygląda nie najgorzej, a kosztowało u majfrenda zaledwie kilka złotych. A tak wygląda:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.