pawextelinfo Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Witam! Jestem nowy na forum i witam wszystkich tu obecnych Mam problem z amortyzatorem przednim w Bionicon Golden Willow Amor bardzo powoli wraca po ugięciu do swojego pierwotnego kształtu Golden Willow to bardzo specyficzna konstrukcja. Amor przedni zespolony jest z tylnym dzięki temu możliwa jest zmiana geometrii ramy i skoku zawieszenia. Tyl działa ok i można regulować odbicie, a z przodu nie ma żadnych nastaw. Amor był w serwisie został wyczyszczony wymieniony w nim olej Czy ktoś miał do czynienia z tym rowerkiem? Wiem ze są dodatkowe tłumik do tego modelu tylko gdzie je znaleźć. Może są jakieś zamienniki tych tłumików. Pomocy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Kto go serwisował? Serwis które się zajmuje widelcami, czy taki zwykły rowerowy? Bo zwykły rowerowy często twierdzi że się zna, a najprostszego powietrznego RS'a nie ogarniają! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawextelinfo Napisano 4 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Prawda jest taka ze nie znam serwisu co by serwisował bionicona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Ale zwykły sklep/serwis rowerowy, a np taki Wichu(Fonika na forum), BFG czy Spider Suspensions sporą robi różnicę nawet jak chodzi o ogarnianie oklepanego FOX/RS, a co dopiero coś, gdzie trzeba już pomyśleć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawextelinfo Napisano 4 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Problem jest taki że rower został przerobiony na elektryka a samego amora nie odkręcę bo jest zespolony z damperem. Mieszkam w okolicach Żywca i uważam ze lokalni znają się na rzeczy jednak bionicon to dla nich nowość. Potrzebuje kogoś kto to serwisował tuningował itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 4 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Kto go serwisował? Serwis które się zajmuje widelcami, czy taki zwykły rowerowy? Bo zwykły rowerowy często twierdzi że się zna, a najprostszego powietrznego RS'a nie ogarniają! Wiesz Phoe, już kilka razy poprawiałem zawieszenie po wielkim i niezwykłym serwisie rowerowym gdzie nazwa zaczyna się na "B" a ostatnio nawet na "S". Przy czym ten ostatni to nawet niezły wałek zrobił bo klientowi wymienił uszczelniacze olejowe i kurzowe na takie co to można za małe pieniądze na alledrogo kupić a klienta skasował jak za oryginalne uszczelki pewnej włoskiej firmy na "M". Ja zaś, o zgrozo, pracuję w takim zwykłym serwisie rowerowym i nie wiedzieć czemu ci ludzie wciąż wracają...Więc albo skończysz pisać bzdury albo ja Ci w tym pomogę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 Rzuć okiem na stronę Bionicona, tam jest kilka PDFów o tym wynalazku, m.in ustawienie systemu i tepe. Może gdzieś coś nie jest ustawione jak należy. http://evo.bionicon.com/downloads/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawextelinfo Napisano 5 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 Rzuć okiem na stronę Bionicona, tam jest kilka PDFów o tym wynalazku, m.in ustawienie systemu i tepe. Może gdzieś coś nie jest ustawione jak należy. http://evo.bionicon.com/downloads/ Na stronce Bionicona byłem już dawno. bo w polskim necie nic na jego temat nie znalazłem. Niestety nie jestem ekspertem w dziedzinie amortyzatorów i nie potrafiłem znalesć rozwiązania do mojego problemy. Może ktoś ma pomysł,trik (oleje, sprężyna, tłumiki) aby powrót następował szybciej. w tej chwili amor zachowuje się jakby miał ustawione maksymalne tłumienie odbicia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 Masz prawidłowo ustawione ciśnienie w układzie? Gdzieś czytałem,że amorek w wersji 150 miał tłumienie zależne od ciśnienia w układzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawextelinfo Napisano 5 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 Układ ma dwa zawory umieszczone na tylnym damperze. Zmieniałem ciśnienie w każdej z nich. Oczywiście zmieniała sie twardość zawieszenia i jego charakterystyka. Niestety praca przedniego zawieszenia w porównaniu do tylnego to jak niebo i ziemia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 5 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 Ja mam taką luźną myśl - spróbuj spuścić powietrze z układu całkowicie i napompować od nowa. Druga myśl to zapowietrzony przedni amor albo zbyt gęsty olej. Zasada przy serwisie amortyzatora jest też taka, że zaczynamy od ustawienia wszystkich regulacji na najmniejszą wartość i dopiero go otwieramy. Może przy serwisie przestawiono Ci wewnątrz widelca wartość tłumika? Tak czy inaczej nie masz wyjścia i musisz oddać zawieszenie w ręce kogoś kto ma o tym pojęcie. Podzwoń po serwisach w Polsce może ktoś zna pracę układu. Możesz się też rozejrzeć za serwisem u Czechów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawextelinfo Napisano 5 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 1 Powietrze juz spuszczałem i pompowałem 2 Jak odpowietrzyć amortyzator 3. Czy 4ml oleju które wlewa się do goleni może mieć taki wpływ na prace? Jeżeli tak, to rozumiem,że powinienem wlać rzadszy olej. Jakiś polecasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 6 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Masz wentyle na górze w prawej goleni amorka? Czy ustawiałeś system zgodnie z procedurą Bionicona? Zakładam,że masz pierwszą generację systemu,więc w grę wchodzi pompowanie systemu przy otwartym układzie ( otwieranie na gorze prawej goleni ). Jak odpowietrzyć amortyzator Nie amorek, ale tłumik tłumienia kompresji i odbicia - w Twoim będzie cieżko , bo (chyba) masz zamknięty kartusz. Czy 4ml oleju które wlewa się do goleni może mieć taki wpływ na prace? Jeżeli tak, to rozumiem,że powinienem wlać rzadszy olej. Jakiś polecasz? Nie. Układy tłumiące starszego typu jeździły na większych ilościach oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawextelinfo Napisano 6 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Wczoraj spuściłem powietrze całkowicie i napompowałem na otwartym układzie Kierując się instrukcja ze strony, chciełem wymienić olej, ale nie znalazłem otworów na imbus na goleniach Musze mieć bardzo stary model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.