Thomass13 Napisano 4 Listopada 2017 Napisano 4 Listopada 2017 Jak podałem w tytule. Jak to rozmontować żeby wymienic łozyska góra/dół na nowe. Ewentualnie czy jest mozliwośc tej częsci na której jest kieronica osadzona wymienic na nowsza? Jakich kluczy potrzebuję bo górna srubę odkręce francuzem a dolną? Musi byc jakis specjalny? Ewentualnie czy w rowerowym mi to zrobią? Mam nadzieję że dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi.
Tatanka Napisano 4 Listopada 2017 Napisano 4 Listopada 2017 Film instruktażowy Mostek można jak najbardziej wymienić.W rowerowym powinni to zrobić.
Ychu Napisano 4 Listopada 2017 Napisano 4 Listopada 2017 Mostek można zmienić , ale autor ma mostek wpuszczany , czyli trzeba jeszcze mieć na co mostek a-head założyć. Chyba że adapter. Rozebranie tego to chwila. Odkrecasz śrubę na mostku na tyle aby móc wyjac mostek z kierownicą , odkrecasz nakretke wspomniana przez Ciebie i wyciagasz resztę. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
Tatanka Napisano 4 Listopada 2017 Napisano 4 Listopada 2017 Ewentualnie czy jest mozliwośc tej częsci na której jest kieronica osadzona wymienic na nowsza? Wydaje mi się,że chodzi o nowy mostek wpuszczany.Ale autor niech napisze o jaki mu chodzi.
Thomass13 Napisano 4 Listopada 2017 Autor Napisano 4 Listopada 2017 Powiem tak było troche problemu ze zdjęciem ale sie udalo zdemontowac niestety klin zniszczony śruba tez w nienajlepszym stanie była i pytanie czy kupic to samo i załozyć? Ewentualnie część na której spoczywa kierownica będzie musiała byc juz inna ? Może lepiej nie kombinowac. Po prostu rama gdzie jest wpuszczany mostek do srodka żeby kierownica nie odpadła PRZESMAROWAC SMAREM MOZNA? Wyczyszścic koronki i załozyc czy lepiej tez wymienic na nowe jak te maja 20 lat? Mam pytanie czy takie polaczenie nowe sprawdziło by się do mojego roweru? http://allegro.pl/reduktor-wspornika-kierownicy-q-85a-z-28-6-na-25-4-i6831771125.html oraz prawdopodobnie to trzeba by było rownież dokupic pewnie : http://allegro.pl/mostek-ahead-zoom-tds-c55-80mm-czarny-25-4mm-i6999422752.html a moze lepiej pozostac przy tym co było cena duzo mniejsza a rower po renowacji więc moze troszke więcej grosza dołozyć i mnieć modnie. Taki mostek aktualnie posiadam http://allegro.pl/stalowy-wspornik-kierownicy-do-rowerow-mtb-22-2-mm-i6899023017.html ewentualnie cos takiego zakupic podobny i tez powinien pasowac ale ładniejszy jest : http://allegro.pl/mostek-kierownicy-zoom-c80-wpuszczany-alu-22-2-i6066114288.html Ewentualnie czy taki mostek podejdzie do mojego widelca http://allegro.pl/mostek-kierownicy-zoom-regulowany-wpuszczany-22-2-i6013647345.html
Thomass13 Napisano 5 Listopada 2017 Autor Napisano 5 Listopada 2017 Zadam w sumie inaczej pytanie. Czy kazdy z podanych mostków podejdzie do mojego roweru i to zalezec będzie ode mnie co wybiore?
Ychu Napisano 5 Listopada 2017 Napisano 5 Listopada 2017 Aktualnie masz mostek wpuszczany w rurę sterową widelca. Zakładam więc , że rury Ci nie wystaje z ramy , a co za tym idzie do założenia mostka ahead potrzebujesz wspomnianego reduktora. Tyle że ten reduktor jest z 1" na 1 i 1/8" , czyli mostek który podałeś do niego nie pasuje jeśli rzeczywiście jest na 1". Musisz też zwrócić uwagę na rozmiar mocowania kierownicy aby nie narobić sobie dodatkowych kosztów i problemów. Dobrze by też było dobrać takiej samej długości mostek do obecnego jeśli dobrze Ci się na nim jeździ.
Thomass13 Napisano 5 Listopada 2017 Autor Napisano 5 Listopada 2017 Więc zrobie tak zakupię nową śrubę wraz z klinem do mostka bo w starej śrubie gwint juz widac że gdzie niegdzie go nie ma. Pytanie czy wewnętrzą częśc widelca gdzie wchodzi mostek mozna smarem przesmarowac czy raczej sie tego robic nie powinno? Masz racje mie ma co pchac się w dodatkowe koszty. Ewentualnie mostek podobny a nowszego typu kupię: http://allegro.pl/mostek-kierownicy-zoom-c80-wpuszczany-alu-22-2-i6066114288.html
pp516 Napisano 5 Listopada 2017 Napisano 5 Listopada 2017 Odpowiedź na Twoje pytanie odnośnie przesmarowania mostka: Wg książki Leonarda Zina : "Sztuka serwisowania roweru górskiego" (serdecznie polecam przy okazji, nabyłem w Empiku): Autor w rozdziale XI.19 "Przegląd sterów skręcanych, w punkcie 20 pisze "Nasmaruj wspornik mostka kierownicy i włóż go w rurę sterową ..." (strona 275) Smaruje się w celu wytworzenia warstwy ochronnej i zabezpieczenia przed wodą, zapieczeniem itp. (wyjaśnienie autora ze strony : 262 : Odblokowanie zakleszczonego mostka) Zaznaczam jednak, że cytuję podręcznik. Osobiście tego nie robiłem w sterach skręcanych, mam inny typ sterów : ahead (serwisuję samodzielnie).
Thomass13 Napisano 6 Listopada 2017 Autor Napisano 6 Listopada 2017 Doczytałem że najlepiej przeczyścic rozpuszczalnikiem ewentualne oznaki rdzawego nalotu i regularnie tam zerkac żeby nie było problemu z odkreceniem ewentualnie śrube z klinem nasmaruje żeby ja zabezpieczyc przed korozją.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.