Skocz do zawartości

[Oś tył] Zmiana z 9mm na sztywną


skarpeta

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na piastach to dużo nie zaoszczędzisz, a ich wymiana wiąże się z przeplataniem kół. Najwięcej mógłbyś zyskać na amortyzatorze - Twój waży podobno 2.3 kg, a Reba 1.6 kg i jest sztywniejsza (golenie 32mm), ma lepszy tłumik, a poza tym możesz kupić wersję ze sztywną osią. Biorąc pod uwagę koszty to tak jak napisał cervandes wyżej (w tej kolejności).

Napisano

Jeśli masz fabryczne "opony" to na sztuce możesz zaoszczędzić ~200g + dodatkowo ze 100g na usunięciu każdej dętki. Na widelcu kolejne 600-700g. Na rurkach zrobisz jeszcze jakieś 100-150g.

Napisano

 

 

dodatkowo ze 100g na usunięciu każdej dętki.

 

Które dorzuci wlewając mleko  :thumbsup: 

 

Nie myślałeś nad przejściem na 1x10? Wtedy można zrzucić naprawdę sporo.

 

 

 

 

Napisano

 

 

Kup lżejszy rower a ten sprzedaj

 

 

 

Odchudzanie to zaczyna się od siebie, a nie od roweru

 

Po co pisać takie pierdoły? Autor ma karbonową ramę a to dobra baza. Amor + koła i będzie już w miarę lekko. 

Napisano

Kup lżejszy rower a ten sprzedaj ;)

Jest coś lżejszego niż karbon ? :woot:

 

Odchudzanie to zaczyna się od siebie, a nie od roweru ;)

Ok. 70kg przy 171cm czyli z kości na ości.

Które dorzuci wlewając mleko  :thumbsup:

 

Nie myślałeś nad przejściem na 1x10? Wtedy można zrzucić naprawdę sporo.

Jak 1x10 to już coś porządnego kupić i szykuje się spory wydatek. Myślałem nad całym sram gx eagle.

btw. Co macie na myśli mówiąc "rurki"?

Napisano

 

 

Jak 1x10 to już coś porządnego kupić i szykuje się spory wydatek. Myślałem nad całym sram gx eagle.

 

No ale równie dobrze możesz teraz wywalić jeden blat, kupić NW i tyle  :thumbsup:  Koszt tyle co zębatki. Ewentualnie kupujesz prowadnicę i zostawiasz standardową zębatkę.

 

 

 

Co macie na myśli mówiąc "rurki"?

 

Kierownica + sztyca + od biedy mostek

 

 

 

Zmiana amortyzatora, kół oraz osprzętu to koszt praktycznie nowego roweru.
 

 

Ktoś pisał o osprzęcie? Sprzeda rower za 3k, dorzuci 3k i kupi znowu Levela B9, gdzie tu logika?

 

Rebe jak się poszuka to można kupić za jakieś 1,5k z tego co mi się rzuciło w oczy. Za kolejne 1,5k można złożyć lekkie koła.

Napisano
Zmiana amortyzatora, kół oraz osprzętu to koszt praktycznie nowego roweru.

Ta tylko że ten nowy rower w tej cenie będzie tak samo ciężki jak ten B9 (albo nawet cięższy), do tego będzie miał nadal ciężkie i kiepskie koła, reszta też będzie ze średniej półki.

Napisano

Sporo można także zrzucić na tak niepozornych częściach jak chwyty, siodełko czy zaciski kół. Jak zostaniesz przy dętkach to można wsadzić "wylajtowane". U mnie przy kole 26' dętki Continental ważyły 200g/ szt, teraz mam chyba Schwalbe które ważą 125g a kosztują zaledwie 25 zł. 

Napisano

jeśli już byś zmieniał koła wtedy warto rozważyć tylną piastę z osią 10mm np dt350. Jeśli niedużym kosztem chcesz urwać gramy to popatrz jeszcze za kasetą. ale ja bym zaczął od kół

Napisano

Skoro teraz proponujecie wydatki rzędu dodatkowych 3tys to dorzucając je do ceny tego roweru otrzymujemy 8-9tys. A za to można już kupić lżejszy rower. A tak wrzuci kupę kasy a i tak ktoś napisze że rama nie ma przyszłości bo nie ma sztywnej osi z tyłu

Jest coś lżejszego niż karbon ? :woot:

 

zapewne sporo aluminiaków potrafi ważyć mniej niż karbon ;)
Napisano

 

 

Opony, rurki, koła, amorek.
Dokładnie w tej kolejności... tyle że dorzuciłbym do tej listy jeszcze siodło przed amorem, gdzie spokojnie urwiesz 100-150 gram niedużym kosztem.
Napisano

 

 

Skoro teraz proponujecie wydatki rzędu dodatkowych 3tys to dorzucając je do ceny tego roweru otrzymujemy 8-9tys. A za to można już kupić lżejszy rower.

 

A skąd weźmiesz 6k? Ten rower na rynku wtórnym pójdzie za jakieś 3-3,5k więc nie wiem o czym my tu dyskutujemy.... 

Napisano

Rama niby carbon ale waży z 1,5kg. Współczesne, dobre ramy do XC schodzą poniżej 1. Koła obecne ważą z 1700-1800g ja bym zostawił. Dętki conti 29" ważą 250g/szt (podobnie schwalbe a np. standardowe vittoria potrafią i 300g), schwalbe extra light po 160g (2X droższe są). Jeśli ten bieżnik opony Ci odpowiada to mógłbyś brać Rocket Ron evo lite skin (coś w okolicach 550g/szt przy 2,2"). Na wyprzedażach można trafić za mniej niż 120zł. Tym samym za 300zł można zejść z masy w dodatku kół o 600g a to będzie bardziej odczuwalne niż wszystkie ew. pozostałe modyfikacje.

Napisano

o czym my tu dyskutujemy....

Rozważamy czysto hipotetycznie czy ma to sens. Zmieniać dobre na dobre tylko że lżejsze. Może lepiej zacząć jeździć...

Poza tym tak samo moge założyć że sprzeda go z niewielką stratą co Ty że wyda 3tys na nowe koła i amor ;)

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Najbardziej tu ciąży nie najwyższej klasy widelec - ma stalowe lagi i wg. producenta waży 2,3kg ;) I w ogóle wydaje się odstawać od reszty komponentów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...