Skocz do zawartości

[Pierwsza retro szosa] Czy warto?


NVi5

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie pomysł zakupu roweru szosowego. Mam już rower enduro, ale chciałbym też coś lekkiego i taniego do poruszania się po drodze, stąd pomysł by kupić coś starszego. Wstępnie wytypowałem na olx kilka ofert:

1. Giant Peloton 8200

https://www.olx.pl/i2/oferta/rower-szosowy-kolarka-giant-CID767-IDnzuL2.html

 

2. BUGATTI PRO X-60

https://www.olx.pl/i2/oferta/oryginalny-rower-szosowy-kolarka-bugatti-CID767-IDomTRa.html

 

3. Diamond Back

https://www.olx.pl/i2/oferta/rower-szosowy-diamond-back-grupa-shimano-105-siodlo-fizik-CID767-IDmtagG.html

 

4. Pinarello

https://www.olx.pl/i2/oferta/szosowy-pinarello-kolarzowka-zamiana-CID767-IDpE0Ef.html

 

5. Concorde

https://www.olx.pl/i2/oferta/unikatowy-rower-szosowy-concorde-okazja-CID767-IDoOoU0.html

 

Dodam, że mam 191cm wzrostu, noga ok 94cm.

Liczę na wasze porady.

Napisano

Na początek nie wymagam wiele, będę raczej rekreacyjnie jeździł. Rowery z klamkomanetkami droższe są, ten triban w sumie też ich nie miał.

Napisano

Retro szosa to fajne rozwiązanie dla kogoś,kto ma świadomość minusów takiego sprzętu i zamiłowanie do grzebania.

W większości przypadków takie rowery wymagają nakładów,obręcze,piasty,linki mają swoje lata.

Największym minusem są motylki,bo na klamkomanetki,w tym budżecie nie ma szans,sam z bólem serca zmieniłem manetkę na a050.

 

Napisano

Na brak narzędzi nie narzekam, także nie powinno być źle z naprawą, gorzej gdyby się okazało że trzeba dużo doinwestować.

A za ile można by dorwać coś nowszego z klamkomanetkami?

Triban 500 to 1700 zł

Napisano

Jak się przyczaisz to kupisz dobrą używkę na Tiagrze lub 105 za 1200zł, ale musisz mieć jeszcze trochę pieniędzy na wymianę paru rzeczy.

Napisano

Czyli ogólnie szukać czegoś o nowszej geometrii? Klamkomametki z tego co wiem są wygodniejsze, a tiagra lub 105 robi dużą różnicę?

Napisano

Co powiecie o tym specialized? Karbonowy widelec + sora 2x8 wydaje się dobrą opcją dla amatora. Jedynie korba z hollowtech by się przydała. 58cm to będzie chyba taki sam rozmiar jak tej Indiany.

Napisano

Po takich zdjęciach to nie można nic powiedzieć  :thumbsup:  Na nich wygląda ok, ale jakbyś miał może więcej zdjęć napędu, korby, ogólnie całego roweru podzielonego na sektory, gdzie dokładniej mógłbyś go pokazać to byłoby łatwiej.

 

 

Dla estetyki można by porządnie wyczyścić łańcuch benzyną (ewentualnie wymiana na nowy, koszt 30 zł)

 

Ciekawe, gdzie ten łańcuch za 30zł. 60zł to chyba minimum. Jak łańcuch do wymiany to od razu napęd. Blaty powinny w sumie przyjąć. Trzeba sprawdzić na pewno opony, czy nie są kwadratowe. 

 

Rower prawdopodobnie z okolic 2007-2010 roku, czyli trochę na karku ma.

 

 

http://allegro.pl/rower-szosowy-kross-vento-2-0-xl-58-carbon-tiagra-i6966192341.html

 

tu coś jeszcze masz. Może 58 będzie pasował.

Napisano

http://www.aparat.net/22

Korba wydaje się trochę podjechana, ale kaseta raczej w dobrym stanie.


 

Ten Kross spoko opcja, na plus hollowtech i kaseta 9, choć z przodu raczej wolałbym 2. Szkoda tylko, że tak daleko, musiałbym brać przesyłkę w ciemno :P

Napisano

1. Giant Peloton 8200 - ma klamkomanetki Shimano rx100, prawdopodobnie reszta osprzętu też ta sama grupa. Mam Kogę Miyatę rocznik 1994 na tej grupie, jest to bardzo dobry sprzęt jak na swoje lata. Rozmiarówka też dobra na twoje wymiary. I cena przyzwoita. Korba pewnie 53/39, trza mieć dobrą nogę, ale przecież kiedyś na tych rowerach jakoś jeźdzono... Korbę można wymienić na kompaktową na HT2.

Napisano

Poprosiłem o więcej zdjęć tego Krossa i dostałem jeszcze kilka. Po przemyśleniu sprawy myślę że jednak lepiej wziąć coś nowszego, bo pewnie taką retro szosę bym chciał za jakiś czas zmienić.

 


Plus kilka starych znalezionych na jego profilu:

Napisano

Miałem kiedyś taką retro szosę, na 105, ale już z klamkomanetkami - to chyba grupa 1050.

 

Do podziwiania zdecydowanie warto. Piękna była.

 

Do jazdy kompletnie nie warto :P Miękkie, ciężkie, przedpotopowe, mułowate i wymagające częstej opieki. Wtedy było fajnie bo to pierwsza szosa, kosztowała 800zł i było to dość dawno, ale ładny egzemplarz kosztuje dzisiaj tyle, że można kupić po prostu dużo lepszy rower.

 

Ostatnio sprzedałem swój. 8,3kg z kilkoma kowadłami, pełna Ultegra 6500, bardzo lekki frameset, prawie nowe koła Fulcruma, trochę poobijany ale wszystko działało jak w zegarku. Poszedł za żenujące 1100zł. Szukałbym czegoś takiego a nie całkiem retro.

 

 

Napisano

Właśnie dlatego zastanawiałem się teraz nad tym kross'em co wysłałem zdjęcia, jedynie lipa trochę że musiałbym zamawiać w ciemno.

Napisano

 

Poprosiłem o więcej zdjęć tego Krossa i dostałem jeszcze kilka. Po przemyśleniu sprawy myślę że jednak lepiej wziąć coś nowszego, bo pewnie taką retro szosę bym chciał za jakiś czas zmienić.

 

Plus kilka starych znalezionych na jego profilu:

 

zdjęcia są fatalnej jakości i ciężko coś z nich wywnioskować. jakby coś to możesz zawsze zwrócić i będziesz parę dyszek na minus, ale:

 

-jeśli w opisie masz, że coś jest w super stanie, a okaże się, że tak nie jest to ścigasz gościa i jesteś chroniony

-napisał, że wymieniany napęd i łańcuch, czyli odchodzi ci koszt wymiany tychże elementów, możesz jeszcze poprosić o zdjęcie z miernikiem łańcucha

 

Ja bym poprosił o zdjęcia lepszej jakości i wtedy decydował czy brać czy nie. 

Napisano

 

 

jeśli w opisie masz, że coś jest w super stanie, a okaże się, że tak nie jest to ścigasz gościa i jesteś chroniony

Sprzedający bez opinii. Naprawdę uważasz, że gra jest warta świeczki? Sąd...

Napisano

Po rozmowie i kilku dodatkowych zdjęciach kupiłem go za 1300 razem z pedałami spd, co z tego wyniknie, zobaczymy. Jak na razie to temat chyba do zamknięcia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...