Sianek Napisano 19 Października 2006 Napisano 19 Października 2006 Jakie sa różnice miedzy kołami 24 i 26 cali co się robi lepiej a co gorzej ??? W czym powinno się używać 24 a wczym 26 ??? Jakie triki jest wykonac łatwiej na kołach 24 a jakie na 26 ???
szakq Napisano 19 Października 2006 Napisano 19 Października 2006 latwiej postawic rower na tylnym kole i trudniej przeleciec przez kiere(zestaw tyl 24 przod 26)ogolnie latwiej robic triki na mniejszych kolach(24/24)i latwiej wejsc w ciasny zakret(24/26)trudniej male kolo wjezda na przeszkody-korzenie kamienie, jesli sobie skakac lubisz do tego triki itp daj na tyl 24 cale na przod 26 bedzie dobrze jesli jezdzisz xc enduro maratony zostaw 26/26,oba kola 24 tylko do trikow flat land dirt street
unknown44 Napisano 25 Października 2006 Napisano 25 Października 2006 Czyli łatwiej się wklejać jak już skaczesz, łatwiej wrzucić na manuala, łatiwej jechac na wheelim. Mniejsza waga opony, dętki i obręczy. Same plusy
Ogór Napisano 27 Października 2006 Napisano 27 Października 2006 Mniejsza waga opony, dętki i obręczy. Same plusy no nie wiem
adrys17 Napisano 27 Października 2006 Napisano 27 Października 2006 Tak jak pisali koledzy powyzej .... na 24 lepiej sie tricki wykonuje, kola sa mocniejsze . Ja np . mam kola 24 i jezdzi sie super,,, a raczej jezdzilo bo sprzedaje rowerek . :/
darex Napisano 27 Października 2006 Napisano 27 Października 2006 Na 24" robi sie łatwiej tricki a jeszcze łatwiej na 20". Nie dawaj z przodu 26" a z tylu" bo sobie s######isz geometrie (nie mowie o ramach sygnowanych do takich kół)
MarcinN Napisano 1 Listopada 2006 Napisano 1 Listopada 2006 Nie dawaj z przodu 26" a z tylu" bo sobie s######isz geometrie (nie mowie o ramach sygnowanych do takich kół) Co Ty mówisz? Mam taki set i się jeździ świetnie, ramkę mam pod 26" standardowo. Psucie geometrii zależy od amora, ramy i kół, a nie tylko od kół :glare: . Jeśli nie jeździsz xc, to 24" w niczym nie przeszkadza i wtedy ma rzeczywiście praktycznie same plusy, ja po przesiadce z 26" nie odczułem żadnej różnicy jeśli chodzi o łątwość napędzania roweru. Pozdro.
Blitzer Napisano 1 Listopada 2006 Napisano 1 Listopada 2006 Niby same plusy ale z tego co wiem to ciezko na 24" dostac jakies w miare lekkie oponki do xc...
szakq Napisano 1 Listopada 2006 Napisano 1 Listopada 2006 ale wszyscy mowia ze POZA xc w grawitacji dj i street sie sprawdzaja a opon do xc pod 24 cale nie ma po prostu-mozna cos probowac zaadaptowac ale bez rewelacji raczej przewiduje-bedzie szeroko i ciezko i z duzymi oporami
Sianek Napisano 3 Listopada 2006 Autor Napisano 3 Listopada 2006 Czyli w street i dirt jest łatwiej jezdzic na 24 cale ?? A jak jest z wiekrzymi skokami dropy wysokie schody ?? Czy w streecie i drcie karzdy jezdzi na 24 na filmikach widziałem na 26 i terz niezle wymiataja ??
Paviarotti Napisano 3 Listopada 2006 Napisano 3 Listopada 2006 Dropy na mniejszym kole jak najbardziej. Mniejsze koło = mocniejsze koło. Jeśli miałbym teraz składać to na pewno zrobiłbym kombinację 26/24.
MarcinN Napisano 3 Listopada 2006 Napisano 3 Listopada 2006 Czyli w street i dirt jest łatwiej jezdzic na 24 cale ?? A jak jest z wiekrzymi skokami dropy wysokie schody ?? Czy w streecie i drcie karzdy jezdzi na 24 na filmikach widziałem na 26 i terz niezle wymiataja ?? Rower jest zwrtoniejszy i nieco łatwiej robi się obroty z kołami 24", w fr/dh widziałem rowery na 2x24", ogólnie jeśli nie ścigasz się w zawodach to można brać swobodnie 2x24 i tak naprawdę zależy to od preferencji jeźdźca. Co do kolesi na filmach z kołami 26" to jest po prostu oldschool i zapewne takie gwiazdy jak lenosky i leech się już po prostu przyzwyczaili, że im się nie chce zmieniać Pozdro. To mój 666 post
Ogór Napisano 4 Listopada 2006 Napisano 4 Listopada 2006 do niektorych rowerow bardziej pasuje 26/26 ado innych 26/24 ale zmienia sie przez to geometria ;P u mnie w cane corso ja 26" smigalo sie lepiej a na moim 24" tylnym w sumie tez fajnie tylko ze jak mialem jeszcze dragstara to lanuch lubial wpadac miedzy opone i rame i wydawal przy tym nieciekawy glosny dzwiek
Sianek Napisano 13 Listopada 2006 Autor Napisano 13 Listopada 2006 Czemu w NWD każdy jezdzi na 26 nawet w street
Sianek Napisano 13 Listopada 2006 Autor Napisano 13 Listopada 2006 Bym był wdzięczny jakbyście podali imiona tych co jeżdzą na 24 i w jakim NWD ( w czesci od 1 do 6 )
szakq Napisano 14 Listopada 2006 Napisano 14 Listopada 2006 pierwszy z brzegu NWD fat tire fury(II)-joshua bender
Sianek Napisano 20 Listopada 2006 Autor Napisano 20 Listopada 2006 Jezdzi ktos w NWD 7 na kołach 24 jak tak to podajcie imię ? W wiekrzosci filmów kolesie jeżdza na 26 dirt street a dlaczego nie jeżdza na 24 przecież łatwiej jest na 24 .
Ogór Napisano 20 Listopada 2006 Napisano 20 Listopada 2006 Jezdzi ktos w NWD 7 na kołach 24 jak tak to podajcie imię ? W wiekrzosci filmów kolesie jeżdza na 26 dirt street a dlaczego nie jeżdza na 24 przecież łatwiej jest na 24 . to sie nazya OLD SCHOOL a dla nich juz nie ma roznicy 26 czy 24 bo na 26 robia wszystko co trzeba
MrJ Napisano 28 Listopada 2006 Napisano 28 Listopada 2006 Poza tym, jak już było napisane, 26 jest po prostu ogólnie przyjętym standardem, czyli jest do nich nie tylko większy wybór opon, ale i felg - nie wszystkie przecież są robione w wielkości 24! PS Składam bika do typowo technicznego streetu/fr (triki, bez dropowań ani nadiernego ubijania bika) ui dla lekkiego i niedużego jeźdźca (60 kg, wzrost ~165 cm) i zastanawiam się właśnie nad zestawem 2x24: konkretnie obręcze Single Track oba koła, piasty Dartmoor na tarcze (mam na jedno i drugie zniżkę), amor będzie Magura Phaon (już jest raczej ) a ramka A-gang a.m. (ta najtańsza z serii, bo jest najbardziej zwarta i najlżejsza). Powinno wszystko dobrze śmigać, mam nadzieję - i tu jedno zapytanie trochę OT - czy do kół 24 też należy montować tarczę 203mm na przód?
brateczek Napisano 29 Listopada 2006 Napisano 29 Listopada 2006 Na kołach 24 calowych szybciej się rozpędzisz, nie będziesz miał kłopotóew z najazdami na chopy, łatwiej jest skakań na chopach. Gorzej jest z dojazdami na nie. Jeżdząc na mniejszych kołach szybciej się męczysz, masz kłopoty z rozwijaniem większych prędkośći, trudniej ci je utrzymać. Prywatnie nie lubię skakać na hamulcu z przodu. Polecałbym Ci inwestycję w mocniejszy hamulec na tył (203 mm) i mniejszy na przód (180 mm). Co do hamulców, to w sam raz są Avidy BB-5 albo BB-7.
szakq Napisano 29 Listopada 2006 Napisano 29 Listopada 2006 a dlaczego mniejsza tarcza z przodu?i po co 200mm z tylu?tutaj naprawde nie jest to potrzebne nawet niektore zazdowki maja mniejsze tarcze z tylu a najnowszy GT ma 160mm nawet na wahaczu...
MrJ Napisano 29 Listopada 2006 Napisano 29 Listopada 2006 a dlaczego mniejsza tarcza z przodu?i po co 200mm z tylu?tutaj naprawde nie jest to potrzebne nawet niektore zazdowki maja mniejsze tarcze z tylu a najnowszy GT ma 160mm nawet na wahaczu... O montowaniu 160 na tyle i dziwieniu się, że na ostrych zjazdach njie wyrabia, już gdzieś (i kiedyś) było. Poza tym rozważamy sprzęt do streetu/fr, czyli tam gdzie siła hamulców musi być porownywalna, a nawet czasem tył ma przeważać nad przodem. A pytam o 180, bo koła 24 jest (przynajmniej teoretycznie) łatwiej zatrzymać. W każdym razie, najpewniej skończy się na BB5, ale czy to będzie zestaw 203/180 czy 2x180 to (jak mawiał imć Zagłoba ) obaczym jeszcze.
Ogór Napisano 29 Listopada 2006 Napisano 29 Listopada 2006 ja tam bede skladal sprzet 203/203i mysle ze jak do fr to idealne rozwiazanie
szakq Napisano 29 Listopada 2006 Napisano 29 Listopada 2006 przypomne tylko ze temat jest o kolach 24/26cali
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.