Skocz do zawartości

[ Koła ] 24 i 26 cali jakie są różnice w jezdzie ?


Sianek

Rekomendowane odpowiedzi

latwiej postawic rower na tylnym kole i trudniej przeleciec przez kiere(zestaw tyl 24 przod 26)ogolnie latwiej robic triki na mniejszych kolach(24/24)i latwiej wejsc w ciasny zakret(24/26)trudniej male kolo wjezda na przeszkody-korzenie kamienie,

jesli sobie skakac lubisz do tego triki itp daj na tyl 24 cale na przod 26 bedzie dobrze jesli jezdzisz xc enduro maratony zostaw 26/26,oba kola 24 tylko do trikow flat land dirt street

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dawaj z przodu 26" a z tylu" bo sobie s######isz geometrie (nie mowie o ramach sygnowanych do takich kół)

Co Ty mówisz?

Mam taki set i się jeździ świetnie, ramkę mam pod 26" standardowo.

Psucie geometrii zależy od amora, ramy i kół, a nie tylko od kół :glare: .

Jeśli nie jeździsz xc, to 24" w niczym nie przeszkadza i wtedy ma rzeczywiście praktycznie same plusy, ja po przesiadce z 26" nie odczułem żadnej różnicy jeśli chodzi o łątwość napędzania roweru.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w street i dirt jest łatwiej jezdzic na 24 cale ?? A jak jest z wiekrzymi skokami dropy wysokie schody ??

Czy w streecie i drcie karzdy jezdzi na 24 na filmikach widziałem na 26 i terz niezle wymiataja ??

 

Rower jest zwrtoniejszy i nieco łatwiej robi się obroty z kołami 24", w fr/dh widziałem rowery na 2x24", ogólnie jeśli nie ścigasz się w zawodach to można brać swobodnie 2x24 i tak naprawdę zależy to od preferencji jeźdźca. Co do kolesi na filmach z kołami 26" to jest po prostu oldschool i zapewne takie gwiazdy jak lenosky i leech się już po prostu przyzwyczaili, że im się nie chce zmieniać :)

Pozdro. To mój 666 post :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do niektorych rowerow bardziej pasuje 26/26 ado innych 26/24 ale zmienia sie przez to geometria ;P u mnie w cane corso ja 26" smigalo sie lepiej a na moim 24" tylnym w sumie tez fajnie tylko ze jak mialem jeszcze dragstara to lanuch lubial wpadac miedzy opone i rame i wydawal przy tym nieciekawy glosny dzwiek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jezdzi ktos w NWD 7 na kołach 24 jak tak to podajcie imię ? W wiekrzosci filmów kolesie jeżdza na 26 dirt street

a dlaczego nie jeżdza na 24 przecież łatwiej jest na 24 .

 

 

to sie nazya OLD SCHOOL :) a dla nich juz nie ma roznicy 26 czy 24 :) bo na 26 robia wszystko co trzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, jak już było napisane, 26 jest po prostu ogólnie przyjętym standardem, czyli jest do nich nie tylko większy wybór opon, ale i felg - nie wszystkie przecież są robione w wielkości 24!

PS Składam bika do typowo technicznego streetu/fr (triki, bez dropowań ani nadiernego ubijania bika) ui dla lekkiego i niedużego jeźdźca (60 kg, wzrost ~165 cm) i zastanawiam się właśnie nad zestawem 2x24: konkretnie obręcze Single Track oba koła, piasty Dartmoor na tarcze (mam na jedno i drugie zniżkę), amor będzie Magura Phaon (już jest raczej :P ) a ramka A-gang a.m. (ta najtańsza z serii, bo jest najbardziej zwarta i najlżejsza).

Powinno wszystko dobrze śmigać, mam nadzieję :) - i tu jedno zapytanie trochę OT - czy do kół 24 też należy montować tarczę 203mm na przód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kołach 24 calowych szybciej się rozpędzisz, nie będziesz miał kłopotóew z najazdami na chopy, łatwiej jest skakań na chopach. Gorzej jest z dojazdami na nie. Jeżdząc na mniejszych kołach szybciej się męczysz, masz kłopoty z rozwijaniem większych prędkośći, trudniej ci je utrzymać.

Prywatnie nie lubię skakać na hamulcu z przodu. Polecałbym Ci inwestycję w mocniejszy hamulec na tył (203 mm) i mniejszy na przód (180 mm). Co do hamulców, to w sam raz są Avidy BB-5 albo BB-7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego mniejsza tarcza z przodu?i po co 200mm z tylu?tutaj naprawde nie jest to potrzebne nawet niektore zazdowki maja mniejsze tarcze z tylu a najnowszy GT ma 160mm nawet na wahaczu...

O montowaniu 160 na tyle i dziwieniu się, że na ostrych zjazdach njie wyrabia, już gdzieś (i kiedyś) było.

Poza tym rozważamy sprzęt do streetu/fr, czyli tam gdzie siła hamulców musi być porownywalna, a nawet czasem tył ma przeważać nad przodem. A pytam o 180, bo koła 24 jest (przynajmniej teoretycznie) łatwiej zatrzymać.

W każdym razie, najpewniej skończy się na BB5, ale czy to będzie zestaw 203/180 czy 2x180 to (jak mawiał imć Zagłoba :036: ) obaczym jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...