kemot1974 Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 cześć Wszystkim, mam możliwość zakupu w promocyjniej cenie jednego z dwóch rowerów : TREK - https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-9-6/p/2076600-2018/?colorCode=black FOCUS - https://www.focus-bikes.com/int/43690-raven-lite.html Trek w zasadzie posiada wszystkie aktualnie obowiązujące trendy + dożywotnia gwarancja na ramę. Focus brak piast Boost + 6 lat gwarancji na ramę Najważniejsza dla mnie jest rama, pozostałe części można wymienić. Proszę o Wasze opinie na temat obu rowerów, może ktoś z Was użytkuje te rowery i może się wypowiedzieć ? Dodatkowo ciekawi mnie IsoSpeed w Trek-u, czy rzeczywiście lepiej niweluje drgania, czy to tylko marketing ? Dziekuję za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Trudno powiedzieć. Focus może i nie ma boosta, ale to wspaniała rama. Ma też niżej zawieszony suport, co ja osobiście uznaję za zaletę. Trek też fajny., Może ten ich patent przy podsiodłowce coś tam daje. Ogólnie ramy o bardzo zbliżonej geometrii. Ja bym wybrał Focusa jednak.Nie sugeruj się zbytnio moją opinią. Po prostu Focus jakoś bardziej mi leży w oku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 2 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Ze względu na ramę zdecydowanie Trek ( nowsze standardy i gwarancja - przezorny zawsze ubezpieczony ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Brałbym Focusa, lepsza rana w dodatku bez zbędnego bajeru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 2 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 @Erzurum, co masz na myśli pisząc ,, lepszą rama,, czy chodzi o brak opcji IsoSpeed ?,. czy coś innego ? @ Lumperator, wizualnie rama Focusa też mi się bardziej podoba, tak jak pisałem części mogę wymienić, szkoda, że Focus daje tylko 6 lat gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 3 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 Dodatkowo ciekawi mnie IsoSpeed w Trek-u, czy rzeczywiście lepiej niweluje drgania, czy to tylko marketing ? Kolega co ma Treka z systemem IsoSpeed potwierdza, że to działa. Najlepiej jest to odczuwalne podczas szybkiej jazdy po szutrze. Nie wypowiada się co do trwałości - eksploatuje go od tego roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 3 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 Trek w zasadzie posiada wszystkie aktualnie obowiązujące trendy + dożywotnia gwarancja na ramę. Focus brak piast Boost + 6 lat gwarancji na ramę Na moje oko Focus też jest na piastach Boost (czym akurat najmniej bym się kierował). Do tego Focus ma Rebę zamiast Recona Gold RL (uczciwie przyznaję, że nie orientuję się czym konkretnie obecnie różnią się te widelce, ale w ciemno można przyjąć, że Reba lżejsza). Zasadnicza różnica jest w napędzie - jeśli jesteś wyznania jednoblatowego, to Focus ma przewagę. Jeśli nie jesteś, to być może wciąż ma przewagę, bo 12 biegów i kaseta 11-50 nawet zatwardziałemu dwublatowcowi powinna wystarczyć i może warto byłoby to mieć (piszę to z perspektywy zatwardziałego dwublatowca ). Rama - weź pod uwagę przede wszystkim rozmiar. Rozmiarówka Treka i Focusa nie pokrywa się, więc może się okazać, że u jednego z producentów jesteś między rozmiarami a drugi ma rower szyty na miarę. Na mój gust geometria z minimalnym wskazaniem na Treka. Isospeedem bym się nie kierował. W praktyce ma najpewniej pomijalne znaczenie. W moich oczach oba rowery są świetne. Opłacalność daje lekkie wskazanie na Focusa. Wziąłbym ten, który lepiej by mi pasował rozmiarowo, a jeśli pasowałbym do obu, wziąłbym ten, który na żywo wygląda ładniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 Heh ... cięzki orzech do zgryzienia : ) Trochę zasadzam sie na Treka ale wybierajac między tymi dwoma rowerami patrzyłbym na geometrię przede wszystkim ! Porównując M Focusa z 18,5 Treka Trek ma 9mm dłuzszą poziomą rurę i 17 mm krótszą główkę. Stack/Reach odpowiednio 1,36 i 1,43 Trek i Focus. Na Treku będziesz bardziej leżał - jak się ścigasz i tak chcesz to OK. Reba jest lżejsza od Golda. Nie wiem jak waga tego Focusa. Jednoblat 10-50 opędzi Ci właściwie wszystko choć będzie droższy w eksploatacji. O ile nie ważysz bardzo dużo boostem bym sie nie sugerował ale IsoSpeed podobno działa - podobno bo niestety nie miałem okazji sprawdzić. Gwarancja na rame 6 lat wystarczyłaby mi w zupełności, za powiedzmy 8 lat jak Ci rama walnie to i tak pewnie kupisz nowy rower. Nie wiem, jak Focus realizuje swoją gwarancje. No i jednak Trek to solidna firma pod względem gwarancji. Osobiscie nie brałbym tego Treka. Jest karbonowy a cięższy od aluminiowego Procalibra 8 na lepszej Rebie. Wybierałbym miedzy Procalibrem 8 a 9,7 - lżejszm i na Rebie - oczywiście jeżeli mógłbym wybierać : )) Stanęło by pewnie na Procalibrze 8 i wymianie kół na porządne. Bo umówmy się - w żadnym z tych rowerów koła nie są za dobre. Btw - w wielu rowerach rama jest tańsza od amortyzatora a prawie zawsze od dobrych kół : )) a jeśli pasowałbym do obu, wziąłbym ten, który na żywo wygląda ładniej Albo jest tańszy ; )) Bo jak nie wiadomo co wybrac to .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 3 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 Dziękuję Wszystkim za odpowiedzi, w przyszłym tygodniu mam jeszcze raz umówione jazdy na obu rowerach, dam znać, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeNiro Napisano 3 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 (edytowane) Jeżdżę na Procalibrze 9.6 z zeszłego roku. Owszem posiada Rebę i sztywne osie, ale poza tym nie można go raczej nazwać sprzętem gotowym do ścigania, wyposażenie jest bardzo średnie... Więc dlaczego go kupiłem? Ponieważ po objeżdżeniu kilku innych producentów jednoznaczne było, że ta wyciągająca jeźdźca geometria robi całą robotę i że dokładnie takiej ściganckiej pozycji oczekuję. Na innych rowerach mam wrażenie, że są po prostu za krótkie Nie, nie ścigam się, jeżdżę treningowo dla fanu Jedynie Orbea z modelem Alma całkiem podobnie wypada pod tym względem. Reasumując powinieneś przede wszystkim ocenić jak się nie tyle co siedzi, a jeździ na każdym z nich i jaką pozycję preferujesz. Osprzęt to w dużej mierze dodatki usprawniające jazdę W kwestii Iso Speeda: mądre głowy ustawiły mnie fachowo na rowerze podnosząc siodełko o 1,5 cm po czym zajęło mi kilkaset kilometrów, żeby pozbyć się uczucia uciekającego powietrza z tylnego koła podczas jazdy. Dopiero wtedy przy moich 81kg zaczął działać na rurę podsiodłową moment zginający, który faktycznie ją wyginał więc to naprawdę działa przy odpowiednim ustawieniu. Edytowane 3 Listopada 2017 przez DeNiro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 po czym zajęło mi kilkaset kilometrów, żeby pozbyć się uczucia uciekającego powietrza z tylnego koła podczas jazdy. Dopiero wtedy przy moich 81kg zaczął działać na rurę podsiodłową moment zginający, który faktycznie ją wyginał więc to naprawdę działa przy odpowiednim ustawieniu. No to istotna informacja ! A jak koła ? Bo tegoroczny to już Recon a nie Reba - pewnie da to ze 300g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeNiro Napisano 3 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 Te Mustangi to ciężkie kloce bez dwóch zdań Natomiast poczynając sobie po tzw rock gardenach czy zjeżdżając ze schodów nie patrzę bynajmniej na każdy stopień przez pryzmat złotówek A co najważniejsze to jak dla mnie nie mają problemu ze sztywnością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 3 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 Osobiście jestem zwolennikiem Treka i kupiłbym ProCal, ale ten GX Eagle w Focusie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Oczywiście jeśli ktoś szuka 1x12. Nie chce dyskutować o zaletach/wadach układów 1x/2x, ale ten SRAM pracuje genialnie. Warto przetestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Za Trekiem przemawia jeszcze jeden argument - olbrzymie doświadczenie w konstruowaniu ram. I choć z przodu za amortyzację odpowiada widelec to jednak praca całej ramy - w tym IsoSpeed powinna być widocznie lepsza od konkurencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 4 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Panowie, to jeszcze jedno pytanie odnośnie Treka, mam 178 cm więc zgodnie z rozmiarem powinien mieć 18,5. Rozmiar 18,5 kończy się właśnie na 178 cm i zaczyna się 19,5. Ewentualnie który rozmiar byłby dla mnie lepszy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 (edytowane) Mam w garażu zarówno 18,5 i 19,5. Przy moich 181 cm skłaniam się bardziej ku 19,5 (oczywiście do użytku zgodnego z przeznaczeniem). Niemniej jednak 18,5 tez jest OK. W twoim przypadku chyba raczej 18,5. Edytowane 4 Listopada 2017 przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Za Trekiem przemawia jeszcze jeden argument - olbrzymie doświadczenie w konstruowaniu ram. I choć z przodu za amortyzację odpowiada widelec to jednak praca całej ramy - w tym IsoSpeed powinna być widocznie lepsza od konkurencji. ....które to doswiadczenie nijak się nie przekłada na sensowność konstrukcji i jakość wykonania wielu modeli. Jak stwierdził mój były szef: "W dziale projektowym szos i mtb pracują umysłowe betonu o przekonaniu że absolutnie wszystko wiedzą najlepiej." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Panowie, to jeszcze jedno pytanie odnośnie Treka, mam 178 cm więc zgodnie z rozmiarem powinien mieć 18,5. Rozmiar 18,5 kończy się właśnie na 178 cm i zaczyna się 19,5. jaką masz długość wew nogi? W Twoim przypadku kierowałbym się właśnie tym parametrem, przy dłuższych nogach ,,lepszy" będzie mniejszy rozmiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 ....które to doswiadczenie nijak się nie przekłada na sensowność konstrukcji i jakość wykonania wielu modeli. Jak stwierdził mój były szef: "W dziale projektowym szos i mtb pracują umysłowe betonu o przekonaniu że absolutnie wszystko wiedzą najlepiej." : )))))) A co sądzisz o ramach ProCalibra ? W szczególności alu. Wiem, że najlepiej wyrobić sobie własne zdanie ale to jest możliwe po dłuższej jeździe niż testy pod sklepem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Nie miałem styczności. Aluminiaki wychodzą Trekowi lepiej niż karbon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 4 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 @ vpablov Przy dłuższych nogach lepszy będzie mniejszy rozmiar A to niby dlaczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 (edytowane) Bo przy tym samym wzroście a dłuższych nogach jest krótszy tułów ? Tyle, że wtedy to raczej coś o krótszej poziomej rurze niż Trek Szkoda, że nie podają długości mostka ale pozioma rura długości 638mm przy 19.5 to jakis kosmos. Ja przy 176cm pasuję się w 18.5 Edytowane 4 Listopada 2017 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 4 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 (edytowane) I co jeszcze, może krótsze ręce, ale to chyba tylko u kobiet... Wydaje mi się, że jak ktoś ma dłuższe nogi, to i dłuższe ręce. Zweryfikował ktoś te wymiary w realu Dziwne są te dane, bo np. przy bardzo długiej górnej rurze mamy jednocześnie podejrzanie niski przekrok - zwłaszcza w największym rozmiarze rzuca się to w oczy ( chociaż w innym modelu dysproporcje były większe ). Dla autora lepsza będzie rama 18,5 " moim zdaniem, ale niech sam to zweryfikuje, żeby nie było na nas. Jeżeli dane z tabelki są zgodne z rzeczywistością, to 19,5 " będzie za duża - przede wszystkim za długa, bo nie wiem jak krótki musiałby być mostek, żeby to zagrało, no chyba że pozycja ma być prawie szosowa Edytowane 4 Listopada 2017 przez KrissDeValnor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 No trzeba się przymierzyć ale 19,5 cala to już duży rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 z reguły dłuższe nogi powodują mniejszy zasięg, pomijając kogoś o krótkim tułowiu i rękach orangutana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.