RiderMTB Napisano 29 Października 2017 Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Witam. Nie za bardzo znam się na geometrii ram, jednak interesuje mnie jak to wygląda w porównaniu rowerów Accent Peak 2017 i Merida Big Nine 300 2017. Dokładnie chodzi mi o to na co będą się przekładać różnice w obu ramach, np. inny kąt rury podsiodłowej, kąt nachylenia główki ramy itp. Z góry dziękuję. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 29 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Accent ma bardziej sportową i agresywną geometrię, bo przy podobnej długości podsiodłówki jego rama jest dłuższa i posiada przy tym niższą główkę ramy, co bez podkładek pod mostkiem zapewni bardziej pochyloną i wyciągniętą pozycję ( na potrzeby porównania przyjmując dla obu rowerów taką samą długość kierownicy i mostka ). Większy kąt główki ramy powoduje lepszą zwrotność, ale rower może być bardziej nerwowy w prowadzeniu. Większy kąt podsiodłówki sprzyja bardziej kadencyjnemu pedałowaniu. W porównywalnych rozmiarach oba rowery mają podobną bazę kół i tej samej długości tylny trójkąt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RiderMTB Napisano 29 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Dziękuję za tak obszerną odpowiedź. O Accencie już słyszałem wiele dobrego i wiem, że z powodzeniem rowery na tej ramie są używane na zawodach. Jednak ciekawi mnie ta Merida. Czy ta rama będzie stanowiła dobrą bazę pod rozbudowę na przyszłość? Nie zależy mi jakoś bardzo na sztywnej osi z tyłu, więc o to się nie martwię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 29 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Merida posiada taperowaną główkę, więc nie będzie problemów z amorkami, czy widelcami za kilka lat, a prawdopodobnie mniejsze niż gdyby główka była pod prostą sterówkę. Problem będzie jak zdanie co do sztywnej osi z tyłu w międzyczasie się zmieni. Nowocześniejszą ramę posiada np. ten model : http://www.rowerymerida.pl/produkt1429/big-nine-500-lite-rower-merida.html - sztywna oś z tyłu w standardzie boost, a więc dodatkowo zwiększa się nieco sztywność koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RiderMTB Napisano 29 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Jeszcze to przemyślę dzięki w każdym razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.