Skocz do zawartości

[Wybór szosy aero] Trek Madone czy Canyon Aeroad?


Cona78

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na placu boju pozostały te dwa. Madone w wersji 9.5, Aeroad w wersji CF SLX 8.0 Di2.

Pomijając koła, największa różnica to wysokość główki ramy i tym samym pozycja. Trek ma iso speed ale Canyon to podobno całkiem komfortowy rower jak na aero.

Jeździł ktoś na obydwu? Warto dopłacić do Madone?

Napisano

Model treka to 2017 czy 2018?

Jesli 2017, to dochodzi kolejna, dosc zasadnicza roznica, mechaniczna Ultegra vs Ultegra Di2.

Jest tu na forum rodzina, jezdzaca na Madonach 9, moze cos ci dopowiedza.

Zobacz na geometrie tych ram sa dosc rozne.

Niski Aeroad nie kazdemu musi pasowac, a wrzucanie stosu podkladek wyglada dosc kiepsko.

I odwrornie, jak bedziesz chcial bardzo nisko, to przy Madone moze zaistniec koniecznosc kombinowania z -17st mostkami.

Napisano

Madone to bardzo bardzo szybki rower. Zbiera się fenomenalnie. Natomiast grzebanie przy nim to ból dupy. Jeśli trafisz z kokpitem co do długości mostka to ok. Jeśli trzeba będzie zmienić to koszt w okolicach 2000 zł.

20 tysięcy za rower chyba żeś na mózg upadł. A kup se nawet i za milion tysięcy rower. Bo ten co teraz chcesz kupić to jakaś totalna chała.

Na podstawie czego ta chałowa ocena?

Napisano

Model treka to 2017 czy 2018?

Jesli 2017, to dochodzi kolejna, dosc zasadnicza roznica, mechaniczna Ultegra vs Ultegra Di2.

Jest tu na forum rodzina, jezdzaca na Madonach 9, moze cos ci dopowiedza.

Zobacz na geometrie tych ram sa dosc rozne.

Niski Aeroad nie kazdemu musi pasowac, a wrzucanie stosu podkladek wyglada dosc kiepsko.

I odwrornie, jak bedziesz chcial bardzo nisko, to przy Madone moze zaistniec koniecznosc kombinowania z -17st mostkami.

 

Madone 2018. Porównując geo roweru, który mam i pozycji na nim, to w Madone (54) jeździłbym w ogóle bez podkładek, a Aeroad (S) ze 2,5cm.

Geometria Aeroad jest oczywiście bardziej sportowa.

Napisano

Model treka to 2017 czy 2018?

Jesli 2017, to dochodzi kolejna, dosc zasadnicza roznica, mechaniczna Ultegra vs Ultegra Di2.

Jest tu na forum rodzina, jezdzaca na Madonach 9, moze cos ci dopowiedza.

Zobacz na geometrie tych ram sa dosc rozne.

Niski Aeroad nie kazdemu musi pasowac, a wrzucanie stosu podkladek wyglada dosc kiepsko.

I odwrornie, jak bedziesz chcial bardzo nisko, to przy Madone moze zaistniec koniecznosc kombinowania z -17st mostkami.

Jeśli dobrze pamiętam do Madone serii 9 nie ma kombo kiera - mostek z takim kątem. Zamiana na coś nietrekowego też nie wchodzi w rachube, wymuszone użycie zestawu Treka ze względu na prowadzenie pancerzy.

Rower przychodzi z widelcem pod dużą ilość podkładek.

9tki przygotowaliśmy dla reprezentacji norweskiej w tri - Madone były (chyba) ich rowerami treningowymi. Gdybam że geo nie było upośledzajace dla wyczynowego użycia.

Madone 2018. Porównując geo roweru, który mam i pozycji na nim, to w Madone (54) jeździłbym w ogóle bez podkładek, a Aeroad (S) ze 2,5cm.

Geometria Aeroad jest oczywiście bardziej sportowa.

Jesteś "ogarnięty" mechanicznie? Jeśli nie to serwisowanie tego bajka może być kosztowne - czas wykonania niektórych czynności jest sporo dłuższy niż w jakimkolwiek innym bajku.
Napisano

Serwis to nie jest problem, a przy Di2 to właściwie go nie ma. Nie wiem jak wygląda sprawa ze sterami ale tego nie robi się częściej niż raz w roku.

Napisano

Czy nie ma? Pozostają heble. Stery? Zależy od warunkow (sucho/mokro). Suport serwisowałbym przed pierwszym użyciem (sensowny smar).

Nie wiem czy będziesz robił bikefitting ale warto przed ostatecznym montażem, korekta długości pancerzy i linek konieczna jeśli rower będzie złożony na komplecie dystansow pod mostkiem a okaże się ze wszystkie są zbędne.

Napisano

Zakładam że korekta jest możliwa bez ich skracania. Jeśli nie, to sklep będzie się tym zajmował. Serwis suportu nie różni się niczym w porównaniu do innych rowerów.

Napisano

To jak wyżej. Rewelacyjne przyspieszenie, łatwe utrzymanie prędkości.

Dedykowane uchwyty do liczników i oświetlenia.

Zrypane mocowanie zintegrowanego czujnika duotrap.

Upiwrdliwosc serwisowa. Wątpliwa jakość hamulców, rozrzut w jakości wykonania i regulacji.

Napisano

A coś na temat Aeroad? Wziąłbym model z tarczówkami, tego w Madone nie ma. Jedyne co mnie powstrzymuje to geometria roweru, chcę uniknąć sytuacji w ktorej okaże się że nie wytrzymam dłużej niż 2 godziny jazdy. Chyba odłożę zakup do marca i zamówię Canyona mając możliwość zwrotu w ciągu 30 dni.

Napisano

Rewelacyjne przyspieszenie, łatwe utrzymanie prędkości.

Przepraszam, że się wetnę w dyskusję, ale miałbym szybkie pytanie. Tobo - jak duża jest Twoim zdaniem różnica jeśli chodzi o utrzymanie prędkości pomiędzy takim Madone, a Emondą z podobnej półki cenowej(zakładając te same koła)? Wyraźnie odczuwalna, czy raczej minimalna?

 

Pozdrawiam!

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zamówiony Madone 9.5 2018.

 

Teraz się zastanawiam co z kołami. Te fabryczne są na stożku 35mm, a mój ulubiony zestaw to 50mm na płaskie oraz 20mm alu na góry.

Czy na 35mm da się jeździć w górach przy wadze 68kg? Najlepiej byłoby sprawdzić ale wtedy zabieram sobie możliwość sprzedaży ich jako nowe.

Napisano

Jaki kolor będzie?

Jakie masz yeraz kola i ile waza?

Te Aeolusy to tak przecietnie z waga, jak na 35mm profil. 1600g tragedii nie ma ale mogłoby byc lzej.

Dużo nie wazysz wiec nie powinienes miec zadnych problemow na karbonwych kolach nawet w gorach. Ale to tez zalezy jak te kola hamuja.

Ja bym tu widzial min 60mm stozki i do tego alu zestaw na szerokich obreczach. Mozna poskladac cos z glowa w granicach 1300-1400g.

Napisano

Według Treka Aeolus Pro 3 TLR ważą 1506g. Teraz mam Aura 5 (1720g) oraz Paradigm Elite TLR (1464g).

 

Kolor roweru Radioactive yellow. Na filmie na kołach Aeolus 5 (50mm).

Napisano

Ciekawy kolor [emoji16]

Sorry pomylilem wage z wersja pod tarcze.

Aura jak na 50mm to klocki, poza tym alu obrecze z doklejana karbonowa owijka... patent sprzed nastu lat.

Szkoda, ze te kolka maja tylko 35mm. Z dugiej strony wagowo bardzo podobnie do twoich obecnych alu kolek.

Mozesz zostwaic je jako zamiennik Paradigm i dokupic cos o wyzszym stozku. Za Paradigmy i tak majatku nie dostaniesz, przy ewentualnej odsprzedazy, wiec mozesz je trzymac na kiepskie warunki i zbierac na wysoki profil :)

Napisano

Jak czesto bedziesz to robil?

Na alu obreczach jezdze w sezonie jesien zima. Potem karbony. A nawet jak zachodzi potrzeba podmiany, to zajmuje to 10-15min z ustawieniem szufladek.

50mm i 1700g to kloc. Do tego z nowymi technologiami obreczy i klockow mozesz sie zdziwic, jak dobrze karbony moga hamowac.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...