Skocz do zawartości

[stery] 1/1.8 vs karbonowy widelec


kurt_hectic

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Pozwoliłem sobie zacząć nowy wątek, ponieważ nie znalazłem odpowiedzi mimo prób...

 

Posiadam starą ramę mtb i stery 1/1.8, półzintegrowane, klasyk. Kupiłem nowy widelec (sid world cup xx) z karbonową rurą sterową oraz koroną. Widelec jest szerszy na dole także niestety, ale wydaje mi się, że nie mogę przełożyć dolnej części sterów, ponieważ ten krążek trzeba wbić na siłę, a na 99,99% to rozwali karbon na kawałki. W obu widelcach dolna część rury sterowej jest widocznie szersza, ok. 2mm. 

 

Czyżby do karbonowego widelca można było użyć tylko zintegrowanych sterów? A jako, że mam ramę przystosowaną do półzintegrowanych...nie mogę go zamontować?!

 

Znalazłem takie przecięte kółeczka, ale zdaje się, weszłyby bez problemu, ale zdaje się, że one są tylko do zintegrowanych.

 

Tak to wygląda, nowy widelec i stare kółko.

N6XldSoaTkqQn5HsxUT65g.png

 

 

 

PROSZĘ O SZYBKIE PORADY ABYM ZDĄŻYŁ COŚ KUPIĆ PRZED 18:00!  DZIĘKI!

 

 

 


To weszłoby bez problemu z uwagi na przecięcia, ale mam ramę przystosowaną do półzintegrowanych! :(  Próbowałem założyć przecięte kółeczko i  nic nie wyszło , jest 2-3mm przerwa po założeniu, także kulki ni cholery nie będą po tym dobrze szurać...

 

tAVeWNAHTCap6Z_2rO82dg.png

Napisano

Jedź do normalnego serwisu rowerowego, niech ci to ogarną. Nie kombinuj, bo coś popsujesz.

Widelec masz taper a ramę pod 1 1/8. Spokojnie da się to połączyć za pomocą zewnętrznej dolnej bieżni sterów. Twoje stery się nie nadadzą.

 

Poszukaj sterów: FSA ORBIT ITA

One załatwią sprawę.

Napisano

To nie jest widelec tapered tylko prosty, każda prosta rura na końcu jest szersza. 

Byłem w 3 sklepach/serwisach. W 2 nawet nie wiedzieli o czym mówię. 0 wiedzy, także niestety....

 

Tutaj dobrze widać- nie znam się, ale zgaduje, że na karbonowe się nie wbija........

niner-forks2.jpg

 

Napisano

Ale co dobrze widać ? To że ten po lewej jest taper a po prawej 1 1/8 ? 

Pokaż zdjęcie starego amora i nowego. Jak obydwa są 1 1/8 , to filozofii tam nie ma. Zdejmujemy bieżnię ze starego , wkładamy do nowego. Skręcamy , działa. 

No chyba że stary to 1 cal ze sterami pólzintegrowanymi , skoro piszesz że to klasyk :) W takim wypadku nowe stery , oczywiście pod warunkiem że rama to naprawdę 1 1/8

Napisano

Naprawdę nie widzicie, że prosta rura jest ~2m szersza na końcu? Przecież żeby wbić koronkę trzeba użyć mega siły, a karbon jest wrażliwy; co on nagle się skurczy? Podkreślam, że się nie znam, ale śmierdzi to na kilometr- kierownice trzeba montować ze śmiesznie niską siłą, a tu nagle walić młotkiem?. Ot cały problem.  

Macie zdjęcie nowej rury, stara wygląda tak samo tylko jest alu.

 

Dokumentacja srama na ten temat, wymiar się zgadza, ale poza tym to....tja...

 

JQXpW4_PQPizvgYGDydcAw.png

 

Napisano

 

 

OK, ale ustalmy coś :)
Jak nie zmierzysz suwmiarką jaka jest średnica rury w miejscu dolnej bieżni sterów i jaka jest średnica otworu bieżni to niczego się nie dowiesz... Ostatnio zmieniałem widelec sztywny w rowerze (akurat jeden cal) i okazało się ze że ten stary miał o 1mm węższe miejsce mocowania bieżni od tego nowego. Skończyło się na nowych sterach. Druga sprawa jest taka, że jak się wymiary zgadzają, to nie trzeba używać dużej siły do nabicia bieżni, bo ona wchodzi na wcisk. A jak się boisz użyć młotka, to zanieś to do serwisu niech oni go omłotkują :thumbsup:
Napisano

Najlepszym wynalazkiem są rozcinanie bieżnie. Zakładasz bez użycia siły, zdejmujesz bez niszczenia korony itd.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...