luky Napisano 26 Października 2017 Napisano 26 Października 2017 Niedawno kupiłem rower i dopiero teraz zauważyłem nieprawidłowe działanie (prawdopodobnie) sterów. Mianowicie przy przekręcaniu kierownicy czuć lekki opór, jakby coś było za mocno dokręcone. Pytanie brzmi, czy da się to jakoś poluzowac, mając tylko klucze ampulowe, czy od razu udać się do serwisu, aby nie uszkodzić ramy? - a może już jest uszkodzona? Może wystarczy zaaplikowac smar do środka? Zauważyłem, że sama śruba od góry nie ma żadnego wpływu, wiec domniemywam, że regulować trzeba tymi dwiema śrubami przy mostku.
lewocz Napisano 27 Października 2017 Napisano 27 Października 2017 Regulacji dokonujesz właśnie górną śrubą. Boczne służą do tego aby kierownica się nie kręciła. Ramy raczej nie uszkodziłeś bo to niemożliwe. Sama regulacja jest raczej prosta i wystarczy klucz imbusowy. Musisz tak dokręcić kapsel aby by nie było luzów, a kierownica kręciła się lekko. Jeśli masz stery na łożyskach sprawa jest dosyć prosta bo można sobie pozwolić na mocniejsze skręcenie bez obawy o uszkodzenie bieżni i łożysk. Jeśli na kulkach jest trochę trudniej ale też powinienieś sobie poradzić.
Mod Team sznib Napisano 27 Października 2017 Mod Team Napisano 27 Października 2017 Regulacji dokonujesz właśnie górną śrubą. Dodać należy że na czas regulacji śruby mostka mają być poluzowane. Po odpowiednim skręceniu górnej śruby dokręcamy śruby mostka, na przemian oczywiście.
chudeusz09 Napisano 27 Października 2017 Napisano 27 Października 2017 Warto dodać, że aby dało się regulować siłę skręcenia sterów śrubą na kapslu, najpierw trzeba poluzować mostek .
Dokumosa Napisano 27 Października 2017 Napisano 27 Października 2017 Najpierw to sobie rozkręć całkiem, zdejmij mostek, wyjmij widelec, wyczyść łożyska i bieżnie, obejrzyj wszystko, nasmaruj, złóż i poskręcaj. Jeśli opór jest jednostajny przy kręceniu kierownicy to czyszczenie+smarowanie+regulacja luzu pomogą.
lewocz Napisano 27 Października 2017 Napisano 27 Października 2017 Oczywiście, śruby boczne muszą byc poluzowane..stanowi to dla mnie taką oczywistość, że aż nie pisałem
chudeusz09 Napisano 27 Października 2017 Napisano 27 Października 2017 Więc jakim cudem kręcenie śrubą pod kapslem nie ma wpływu na luzy? Może gwiazdka nie siedzi sztywno (mało prawdopodobne) albo zerwany jest gwint?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.