Blizzard Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 Mam w planach modernizację mojej maszyny. Zdecydowałem że moją tylną przerzutkę (alivio 2006) zamienię na deore LX (2006/2007) Jakie właściwie są różnice pomiędzy tymi przerzutkami? Podkreślam ze nie chodzi tu o wage ani wygląd. Jest sens wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 troche wypowiedzi od ludzi którzy je uzywali,używają. www.rower.com=recenzje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 roznice to: - wymieniona przez ciebie waga - ilosc czesci aluminiowych w stosunku do stalowych - konstrukcja pantografu z szerszym ogniwem co wplywa na zywotnosc i sztywnosc przerzutki - obecnosc odwrotnej sprezyny (alivio takiej wersji chyba nie ma) - byc moze sposob lozyskowania kolek prowadzacych - jakosc wykonania i trwalosc powlok lakierniczych na przerzutce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 jako nowe roznica bedzie nieduza jednak zastosowanie lepszych materialow i dokaldniejszego wykonczenia spowoduje ze np alivio po roku bedzie chodzilo na 50% tego co teraz a LX na jakies 80%,pozatym jesli chcesz kupic z odwrotna sprezyna to moze jednak warto poszukac za 135zł XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maki Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 Tutaj masz przerzutki XT z normalną (135zł) i odwrotną (130zł) sprężyną i LX za 98zł Sklep rowerowy Ciclo Sport J&J Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekW Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 Lxa sie nie opłaca kupowac Przynajmniej takie jest moje zdanie . Nowy kosztuje w granicach 100 zł , w zimie ceny XT powinny dojsc do 100 -110 tak jak w tamtym roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 19 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2006 a co sądzicie o roczniku 2007? jest już na allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 brzydal straszny i wyglad taki na mega lans a pozatym ciezko cos wiecej powiedziec o trwalosci itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiubikpl Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 tak samo, jak XTR po liftingu - a fu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 mysle ze jakosc w stosunku do starszych egzeplarzy sie nie zmieni na plus. powazna zmiana byla w momencie gdy przekonstruowano pantograf przerzutki poszerzajac mocowanie - zwiekszylo to sztywnosc i zmniejszylo powstawanie luzow przerzutki. jesli pojdziesz do sklepu handlujacego shimano to powinni miec duzy katalog tej firmy. w specyfikacji technicznej na koncu sa podane wszystkie szczegoly co do konstrukcji uzytych materialow i technologii produkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 20 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2006 Co do wyglądu przerzutka LX 2007 bardzo mi się podoba wizualnie Po przestudiowaniu waszych wypowiedzi dochodze do wniosku, aby poczekać do posezonowych wyprzedaży i nabyć XT 2006. Tylko chciałbym aby wytrzymała z 5000 -7000km średniego katowania. Patrząc na zdjęcie tego XT'eka to mi nie wygląda zbyt wytrzymale . Odnosze wrażenie, że przy bardzo dużym obciążeniu poprostu pęknie gdzieś Przytoczę tu jeden epizod z życia mojego alivio '06: Jadąc po rzecznej plaży (żwir, kamienie itd.) zmieniałem przełożenie z 2 na 1. W pewnym momencie usłyszałem potworny odgłos z tyłu roweru - po oględzinach doszłem do wniosku, że skrzywił się hak i wózek , nie mogłem wrzucić 1, a z 5,2,3 spadał łańcuch. Do tej pory źle wygląda ale co się dało to naprawiłem Czy XT pomimo swojego wyglądu jest wytrzymalszy od alivio? Wytrzymałby taką sytuację? Czy w przypadku podobnej sytuacji jaką opisałem stało by się z nim to samo co z moją przerzutką alivio (albo gożej - pękł by)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_1990 Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 Tak jak autor tematu posiadam Evo '06. Miałem zamiar wymienić moje Alivio na LX'a. Pojechałem do sklepu i mogłem kupić LX'a za 110zł, albo XT'ka za 130zł. Kupiłem tego XT'ka z odwrotną sprężyną, a Alivio wpakuje do drugiego roweru;) Zaraz ide montoważ przerzutke, bo przed chwilą ja kupiłem P.S. >Blizzard, to, że się wkręciłeś wózek w szprychy, to nie wina samej przerzutki, tylko jej złej regulacji. Żadna tego nie wytrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jod Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 Co do kółeczek w alivio to badziewie w porównaniu z XT. Rozbierałem to i czyściłem chcąc wymienić tylko kółeczka, w XT są prawdziwe łożyska i porcelanowe bieżnie do tego uszczelniane? Poza tym materiał jest bardziej trwalszy. Moja przerzutka zrobiła 6,5 tysiąca teraz mam nowa dokładnie taką samą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 20 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2006 P.S. >Blizzard, to, że się wkręciłeś wózek w szprychy, to nie wina samej przerzutki, tylko jej złej regulacji. Żadna tego nie wytrzyma. O chyba nie :wink: z tym się nie zgodzę - w szprychy nic nie weszło bo jechałem potem jeszcze z 15km szprychy nawet rysek nie mają (a było by je widać bo są czarne ) Jeszcze jedno pytanko: Wiem co daje odwrotna sprężyna ale czy naprawdę warto? Chodzi mi o to że moje klamkomanetki Altusa nie będą poprawnie wskazywać przełożeń, tzn. cyfry będą odwrotnie oznaczały biegi czyli 1 bedzie 8 i odwrotnie? Jak tak to jak mozna to zrobić aby pokazywało prawidłowo: 1-1, 8-8? Ktoś napisze - wymiana manetek - otuż to chcę zrobić w przyszłym roku jak będę zmieniał napęd na 27 biegowy. Można to jakoś bardzo tanio zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
annonymous Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 Mam w planach modernizację mojej maszyny. Zdecydowałem że moją tylną przerzutkę (alivio 2006) zamienię na deore LX (2006/2007) Jakie właściwie są różnice pomiędzy tymi przerzutkami? Podkreślam ze nie chodzi tu o wage ani wygląd. Jest sens wymiany? Jeśli nie zamierzasz startować w maratonach to radziłbym pozostać przy Alivio. Szkoda kasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romek91 Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 moim skromnym zdaniem przrzutka lx jest lepsza niż alivio. bo to przeciesz wyzsza klasa sprzetowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_1990 Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 >Blizzard, fajna sprawa ta odwrotna sprężyna. Bardzo łatwo i szybko zmienia sie biegi pod obciązeniem, bo wystarczy poluzowac linkę, a nie ją ciagnąc tak jak w normalnej spręzynie. na pewno przydaje sie nad podjazdach i maratonach. W druga stronę tez jest łatwiej, poniewaz nie wciagasz lancucha na większa zębatke, tylko ściagasz na mniejsza. Co do klamek. Tez mam te klamkomanetki Altusa, no i jest trochę pokręcone z tymi biegami 1-8 8-7 Ale mi to np. nie przeszkadza. Fajnie by było gdyby mozna było to odwrócić, ale chyba nie ma takiej mozliwości Za jakis czas moze wymienie na jakies osobne klamki i manetki I małe zdjęcie na koniec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 Co do kółeczek w alivio to badziewie w porównaniu z XT. Rozbierałem to i czyściłem chcąc wymienić tylko kółeczka, w XT są prawdziwe łożyska i porcelanowe bieżnie do tego uszczelniane? Poza tym materiał jest bardziej trwalszy. A wg mnie to w XT są badziewne kółeczka - te porcelanowe bieżnie u mnie i u kumpla popękały już po ok. 5000 km. A materiał kółczek jest identyczny w XT i ALIVIO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 20 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2006 To ja już nie wiem co wybrać Przerzutkę koniecznie trzeba wymienić bo stara krzywa (o tyle dobrze że nie skrzypi ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_1990 Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 Najlepiej powiedz, ile masz kasy na nową P.S. Na upartego można przerobic w domowy sposób te klamkomanetki altusa, zeby dobrze wskazywaly przelozenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 20 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2006 powiedzmy ze na przerzutke mam 140zł jaki masz sposób na przeróbkę tych manetek altusa? P.S. Było by więcej kasy ale chce jeszcze kupić SPD i nowy strój. Do tego w połowie sezonu (albo pod koniec) chcę zmienić naped na 27 biegowy - kupić kasete i łańcuch srama i manetki LX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_1990 Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 Jak sie rozkreci manetke to jest taki "dysk" z numerami od 1-8. Mozna by np. drukną kawalek naklejki w odpowiedznim ksztalcie i z podobna czcianka i ładnie nakleic w to miejsce i bedzie dobrze. Ale chyba nie ma co kombinowac. Mi np. to w ogole nie przeszkadza. Aw manetkach LXa o ile dobrze się orientuje i tak nie ma indeksacji tylko skala. P.S. Czy ten naped 9sp jest Ci aż tak potrzebny? Też sie kiedys zastanawialem nad taka wymiana, ale doszedłem do wniosku, ze jest mi to niepotrzebne i szkoda pakować w to kase. P.S.2 Jezeli masz te 140zł na przerzutke to Xt z odwrotna spręzyna bedzie chyba najlepszem wyborem. Ja za swojego dałem 130zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
znetxwork Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 Co do przerzutek to dobrze by bylo jeszcze jak bys powiedzial jakim stylem jezdzisz cos ciezszego czy jak mozna kupic droga przerzutke ale nie ma pewnosci ze jej Ci nie wciagnie polecam przerzutki z krotkim wózkiem wciagnelo mi niedawno acere padaka wygladala jak by wyszla z tornado teraz mam Shimano Sora nie dalem za nia duzo a chodzi bardzo dobrze krotki wozek ulatwia dzialanie w ostrej jezdzie do tego skrocilem lancuch teraz juz nie mam wiekszych problemow z lataniem przerzutki przy skokach itp sorry ze w next poscie ale cos mi nawala forum co do samych przelozen przerzutki bo nie doczytalem posta ze kupujesz spd i stroj to zapewne nie jest to niewiadomo jakie katowanie pod wzgledem wytrzymalosci do skokow itp. Sram prezentuje ciekawe pozycje przerzutek zwlaszcza ze nie ma z nimi tyle zabawy co z Shimano pod wzgledem rozregulowania podczas jazdy na dlugie dystanse bo przelozenia sa 1:1 a nie jak to w wypadku shimano 1:2 czy jak to lecialo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 20 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2006 mój styl jazdy to bedzie XC. Lubie jeździć po lesie (górki, rzeczki, ścieźki czasami bez ścieżek ) pozatym najwięcej czasu spędzam chyb na szosie - zazwyczaj 2/3 drogi pojedynczego treningu. Dodam jeszcze że lubie sobie czasami pojeździć po piasku a tego w pobliskim lesie nie brakuje - bedzie z 15km czystego piasku :twisted: Lubie sobie poszaleć z większymi prędkościami 40-50km/h w nocy i w dzień po lesie i szosie :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 21 Października 2006 Udostępnij Napisano 21 Października 2006 Wiecj żeby był wilk syty i owca cała,zakup xt z odwrotna spr. na kr.wózku. Najlepsza alternatywa na twoje bolączki i niesprzyjające czasem poosty. Baaaaaaaaaardzo doooooobra przerzutka, jak za te pieniadze/dziś 130zł/Wiec bez zbednego gadania xt to najlepszy wybór,bo jest zaraz za xtr. Cyba ze cos ze srama.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.