Skocz do zawartości

[avid bb5] czy coś lepszego ?


Bruno824

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem na kupnie hamulców do roweru mtb. Mam 190 cm wzrostu 79 kg. Mój budżet to 400-450 max, planowałem kupić coś hydraulicznego ale z tego co czytałem w necie za te pieniądze nic ciekawego nie znajdę, Wiec pomyślałem, ze może lepiej zainwestować w dobre hamulce tarczowe mechaniczne ? Myślałem nad avid bb5 ? Co myślicie ? Czy w tej cenie to będzie najrozsądniejsze rozwiązanie ? Wolałbym nie kupować hydraulików używanych, nie chce trafić bubla. Nowe to jednak pewne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BB5 miałem, nie narzekałem, później kupiłem BB7 i shimano 495. Oba są lepsze, dużo wygodniejsze w ustawianiu i późniejszej obsłudze.

W tym budżecie zmieścisz się też z trp spyke, które też będą lepszymi hamulcami od bb5. To tyle, jeśli chodzi o hamulce mechaniczne. Temat hydraulicznych jest mi raczej obcy, miałem styczność tylko z shimano 596, które ciekły przy zacisku i z tektro auriga, które mój bratanek męczy od 2013 roku i według niego są bezawaryjne, a według mnie - hamują całkiem przyzwoicie, w sumie lepiej od bb7 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowanie hamulców mechanicznych za 500zł zamiast hydraulicznych to absurd. Za 400-500zł kupisz już Deore, bardzo przyzwoite hydrauliki, nie ma co porównywać z mechanicznymi.

 

Mechaniki - tylko jeśli masz rower z barankiem, bo do takiej kierownicy koszt klamkomanetek hydraulicznych jest póki co porażający i tak naprawdę nie ma się wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam M615 i chwalę. Jak z jakością obecnie sprzedawanych - nie wiem. Ponoć warto dopłacić troszkę do SLX-ów. Ale na pewno warto wziąć hydrauliki, w terenie nie ma nic lepszego. 

 

Co do skracania to najlepiej znaleźć sklep który zrobi to w cenie hamulców, tj. skróci i odpowietrzy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czy to jest trudne ? Trzeba mieć pewnie sprzęt do odpowietrzania ? ;/
Do szybkiego odpowietrzenia w 90% przypadków wystarczy w Shimano strzykawka, albo ich zestawik za 10zł. Do skrócenia potrzebujesz ostrego noża i małego klucza nastawnego (albo płaskiego, ale nastawnym jakoś mi było zawsze wygodniej) i po samym skróceniu jak nie naciśniesz "otwartej" klamki to na 90% nie będziesz musiał odpowietrzać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrócić bez odpowietrzania da się przy zachowaniu podstawowej ostrożności - po prostu odcinać przewód trzeba w pozycji pionowej, otworem do góry żeby się nie ulało (a o to przy wąskim wylocie i gęstym płynie wcale nie tak łatwo o wychlapanie, spokojnie.)   i mieć pod ręką przygotowaną "oliwkę"do założenia na końcu przewodu.

 

Ale nawet gdybyś miał sam potem odpowietrzyć to koszt jest minimalny (oprócz płynu, ale płynu potrzeba mało, najwyżej będziesz miał na zapas na lata :) , wszystko kupisz w aptece: 2 strzykawki i wężyk z zestawu do wlewów dożylnych.

 

Potem youtube czy inne internety i działasz. Do serwisu zawsze możesz iść na końcu.

Edytowane przez gocu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://lmgtfy.com/?q=skracanie+przewodu+hamulcowego

 

Pierwszy link...

 

 

Ja nawet cierpliwości nie mam żeby to ogladać, filmik trwa dłużej niż cała robota  :P

 

Do skracania nie potrzeba tutorialu. Ustawiasz klamki tak żeby przewód był w pionie. Odkręcasz przewód klamki (jakiś płaski klucz - nie pamiętam, 10-ka?) trzymając go w pionie, obcinasz równo ile potrzebujesz, zakładasz nową oliwkę, w koniec przewodu wkładasz końcówkę (dodatkowa oliwka i końcówka powinna być w zestawie z hamulcem, jeśli nie ma - poproś w sklepie)  wkładasz przewód z oliwką na końcu w klamkę, dokręcasz. Koniec.

 

Ciesz się że masz Shimano, bo olej mineralny nie jest żrący tak jak DOT stosowany w Avidach.

Edytowane przez gocu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Odnośnie tarczówek to testuje coś takiego:

http://force-components.pl/index.php?p4805,kod-406201b-force-dual-mtb-hamulce-tarczowe-mechaniczne-czarne

Co ciekawe zaciskają klocki z dwóch stron jak w hydraulikach. I regulacja też jest z dwóch stron.

Jurek

Jak ci się sprawuje ten hamulec?

Ile przejeździłeś i w jakich mniej więcej warunkach?

Polecisz jakiegoś konkretnego sprzedawcę?

Senks :)

 

Zastanawiałem się, czy nie zamienić bb5 które mam z tyłu na coś lepszego, ale: bb7 ma większe klocki ale nadal tylko jedna strona dociska klocek, trp spyke ciekawe i ładne ;) ale nie do dostania u nas a z wysyłką wychodziło drogo. Wahałem się nad forcami ale kupiłem na razie kilka zestawów klocków do bb5 na aliexpress i odłożyłem sprawę aż je zetrę :) Nigdzie tylko nie mogę znaleźć pojedynczych zacisków. Wszędzie komplety na dwa koła. Klocki do nich (FORCE 42350) mocno przypominają shimanowskie B01S, co by mi pasowało, bo są tańsze niż te produkcji forcea :)

Edytowane przez porcelanowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Force kupiłem 3 tygodnie temu do trekkinga przerobionego z MTB.

Pojeździłem trochę i powiem całkiem całkiem.

W stosunku do BR-465 chodzą lżej. Łatwiej wyregulować - montaż klocków bez zdejmowania koła. Lżejsze od 465 i mocniejsze też na standardowych klockach i dodatkowo śrubka do mocowania klocka ale bez tego dzyndzla zabezpieczającego.

Pasują klocki z 465 czyli to Deore.

Myślałem o hamulcach z Aliexpress na klockach BB7 ale koniec końców te wygrały bo zaciskają klocki z dwóch stron co jest ewenementem jak na hamulce mechaniczne.

Edytowane przez mp3playerfan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na Twoim miejscu kupiłbym BB7. Sam wiele lat jeździłem na Juicy 7. Były niezłe w działaniu, choć bardzo upierdliwe w regulacji, o odpowietrzaniu i skracaniu przewodów już nie wspomnę. Po kilku latach wymagały serwisu (wymiany uszczelek), który kosztował mnie 300 zł. Jak zaczęły dokonywać żywota zacząłem się rozglądać za czymś rozsądnym. W międzyczasie miałem w swoim otoczeniu kontakt z dwoma kompletami Deore 596. Są mocne, chociaż brakowało mi regulacji momentu, w którym mają zacząć hamować, trzeba cisnąć klamkę prawie do samej kierownicy. Do tego w jednym i drugim komplecie po mniej więcej 2,5 roku użytkowania zaczęły się pocić. Jak poczytać opinie to kompletnie nie ma co wybrać. Nawet XT czy XTR często mają różne problemy. Brałem pod uwagę Tektro jako niedrogie rozwiązanie. Jednak tutaj opinie też są skrajnie różne, a nie bardzo chciałem ryzykować. Zdecydowałem się na BB7 i uważam, że był to dobry wybór. Hamulce kupiłem na Aliexpress za 210 zł, klamki u nas za 70 czy 80 zł. Z linkami i pancerzami nieznacznie przekroczyłem 3 stówki. I mam święty spokój. Żadnych problemów ze skracaniem przewodów, odpowietrzaniem, kupowaniem strzykawek, wężyków, brudzeniem się w płynie hamulcowym, oglądaniem youtube, żeby to ogarnąć. Ogólnie całe to kombinatorstwo mam z głowy. Do tego regulacja jest tak banalnie prosta, że w chwilę można hamulce ustawić idealnie, żeby nie ocierały. Skuteczność też oceniam pozytywnie, siły absolutnie nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półtora roku temu przesiadłem się ze szczających SLXów na zestaw bb7 + bb5 i już wiem że definitywnie zakończyłem swoją przygodę z hydrauliką :woot:  Nic nie cieknie, nie oglądam nerwowo plecków klocków czy nie wilgotne, a jak zacznie to nie wymieniam zacisku za stówę. Nic się nie psuje bo nie ma co się zepsuć. Linka 3zł, metr pancerza 5zł, klocki półmetaliki Ashimy 30zł. Od półtora roku hamuję sobie za półdarmo :thumbsup:

Edytowane przez Pidzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z punktu widzenia serwisanta powie jest to bułka z masłem, ale jak robi się to pierwszy /drugi raz i trwa to 4x dłużej to szlag człowieka trafia. Jak brakuje czasu na jazdę rowerem to tym bardziej szkoda go na użeranie się że sprzętem. Stwierdziłem, że chcę kupić hamulce, o których po zamontowaniu zapomnę na wieki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...