teraw Napisano 25 Października 2017 Udostępnij Napisano 25 Października 2017 Witam Mam kolejne małe pytanko w związku z serwisem mojego Epixona Jest to Epixon XC RL-L 29 cali, skok 120 mm ustawiany pinem. W środku jest tłumik FUN071-10 Problem jest taki, że amor da się ugiąć o ok 10 cm z 12 cm skoku, nawet po spuszczeniu całkowitym powietrza. Po wykręceniu tłumik można go złożyć do końca bez problemu. W necie wyczytałem, że może być to spowodowane tym, że tłumik napił się oleju z goleni dolnej - no i faktycznie mój Epixon jeździ zalany olejem. Wie ktoś, co można z tym zrobić? Ten tłumik jest chyba całkowicie nierozbieralny niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Października 2017 Udostępnij Napisano 25 Października 2017 To cartridge pochodzący z raidonów 29", które miały skok max 100mm. Nie mniej jednak pakowano je do epxonów 2016+, które mogą być ustawiane na 120mm. Tak więc zapewne tłumik do wymiany - 200-350zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 26 Października 2017 Udostępnij Napisano 26 Października 2017 (edytowane) Zapytaj nalepiej Activie. I tak, tłumiki z Epixona XC są raczej nierozbieralne. btw: RL-R 29\'\' SR Suntour pr do SF12-Raidon X1 RL-R od roku 2012kod producenta: FUN071-10 Edytowane 26 Października 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 26 Października 2017 Udostępnij Napisano 26 Października 2017 W necie wyczytałem, że może być to spowodowane tym, że tłumik napił się oleju z goleni dolnej chm to jak jest szczelność tego tłumika..... i ile by tam musiało być oleju w tej płukance żeby to mogło być prawdopodobne ??? Zazwyczaj leje się tam śladowe ilości oleju, chyba że masz tam po 200 ml na goleń i tworzy się poduszka olejowa z którą ciągle zderza się tłumik...... No chyba że zachodzą tam jakieś inne niewytłumaczalne zjawiska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Października 2017 Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Problem wystąpi wcześniej czy później niezależnie ile tego oleju tam wlano. Słabo uszczelniony dół cartridge'a jest (być może uszczelka wargowa/jednostronna) i przy każdym cyklu pracy jakaś część oleju co zostanie na trzpieniu tłoka zostaje ściągnięta do wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 26 Października 2017 Udostępnij Napisano 26 Października 2017 cyklu pracy jakaś część oleju co zostanie na trzpieniu tłoka zostaje ściągnięta do wewnątrz. chm to by oznaczało że uszczelnienie tam nie występuje..... a co z tym się wiąże ten kartusz powinien się prędzej wyrzygać ;-) niż zaciągnąć olej z trzpienia- tak na chłopski rozum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teraw Napisano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Było tam nalane 10 ml oleju, czyli raczej nie za dużo. To, że ten tłumik to ten sam, co w Raidonach, to wiem. Spróbuję przestawić amor na 100mm i sprawdzę, czy będzie ok, czy też będzie ucinał, jeśli ma za dużo oleju, to powinien nadal ucinać tyle samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 26 Października 2017 Udostępnij Napisano 26 Października 2017 @@woojj, niestety chłopski rozum to tutaj za mało. . Uszczelnienie jest tak zrobione ze powstrzymuje przed wyciekiem oleju ze środka. Ale potrafi "zassać" olej do środka. Mokry trzpień chowając się do kartridża i uszczelnienie nie w pełni w tym kierunku zgarnia z niego olej. Ale przy wysuwaniu trzpień zostaje oczyszczone idealnie włącznie z olejem zabranym z dolnych goleni. I tak mikroskopijne ilości oleju wnikają do tłumika podczas całej jego pracy. Osobiście kiedyś ubiłem tak kartridż HLO w XCM`ie który po zalaniu olejem dostał jako takiej płynności ale po około połowie roku ze 100 mmm zostało jakieś 50 mm jego skoku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teraw Napisano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Po zmniejszeniu skoku do 100 mm nadal ten sam problem. Ok 80 mm działa, 20 jest ucięte. Pytanie brzmi - jak tłumik do tego amortyzatora założyć? Musi być oczywiście rozbieralny i pasować bez problemu, jakiś z wyższego modelu epixona, albo po prostu wyższego modelu suntoura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 26 Października 2017 Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Dobór tłumika to Activia. To że po skróceniu skoku masz tylko 80 mm to "uszkodzony" tłumik. Przy skoku 120 mm korzystałeś z całego ruchu tłoczyska tłumika i dochodził ci do 100 mm bo pozostałe 20 mm zabierało uszkodzenie. Teraz przy skoku 100 mm zaczynasz pracę tłumika jakby był o 20 mm wstępnie ugięty. Więc 120 - 20 wstępnego ugięcia - 20 stwierdzonego uszkodzenia masz 80 mm. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teraw Napisano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Zdaję sobie z tego właśnie sprawę. Palnięty poprzez zassanie oleju tłumik ucina 20 mm skoku niezależnie od ustawionej długoci skoku. I mam wrażenie, że z czasem będzie ucinał coraz więcej, bo będzie brał ten olej dalej. Ok, piszę pm do Activii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Października 2017 Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Być może będzie pasował z epixona 2015 (chyba jedyny rocznik kiedy były rozbieralne) ale nie jestem pewien czy nie będziesz potrzebował czegoś więcej do zamontowania/przykręcenia. Activia coś poradzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 1 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2017 Powiedzcie mi po co lejecie olej w dolne golenie? Co to poprawia? Fabrycznie wychodzi suchy jak pustynia, jedynie opitolony wazeliną czy innym podobnym smarem. Nasmarować porządnie filce olejem, musnąć olejem ślizgi w goleniach i poskładać. Na Uszczelki kurzowe jakiś butter srama czy wazelina kosmetyczna i to wszystko, co powinno być mu zrobione w tym miejscu. Lejecie te oleje, co jakiś czas pojawia się temat o problemach z tłumikiem, wpada Activia i informuje, że to z winy oleju, który się dostał do nierozbieralnego tłumika. A mimo tego wszyscy leją i potem się dziwią, że coś nie działa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 1 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2017 Wciąż to informuje zeby nie lali oleju do amortyzatorów z nierozbieralnym tłumikiem. Widocznie są osoby co wedlug własnych upodobań i tak zalewają dolne golenie. Jak olej sie dostanie do tłumika to gwarancji na to nie ma 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.