Skocz do zawartości

[Napęd] czy naped przyjmie nowy łańcuch


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

jak w temacie. Nowy łańcuch, stara kaseta i korba. Rower używany więc nie wiem jaki jest przebieg. na razie wrzucam zdjęcia kasety, a po wyczyszczeniu dodam zdjęcia korby. Największe objawy budzą dwie najmniejsze zębatki. Dodam że stary łańcuch wg przymiaru do wymiany wg suwmiarki średnio 127,3mm. Jeśli trzeba poprawić zdjęcia dajcie znać.

 

Pozdrawiam01c713e324a6e8814d7b7548616e347d.jpg96f4d8d3b2a31fb29979e1caeab5dc76.jpge192499135022c3c4944ec66589d6ee6.jpgaf8a0e09ff995016fc3ffd0ef7a9696d.jpg9fa80fe80f134e2b008e3202a56d7bd7.jpg

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Napisano

Generalnie jest to zawsze zagadka, choć w twoim przypadku 127,3mm (o ile dobrze to zmierzyłeś, proponuję pomiar 100 ogniw) wyciągnięcia łańcucha na 10 ogniwach podpowiada, iż nie powinno być problemu (ale to już najwyższy czas na zmianę). Generalnie kup nowy, załóż, a sam się dowiesz na 100%. Jak na jakiejś ci przeskoczy, to pojeździsz, łańcuch znowu się nieco wyciągnie i wszystko powinno chodzić dobrze tak długo, aż ponownie nie uzyskasz na nowym tych 127,3mm.

Napisano

Zdjęcia korby ae5323dc782c25364cbc63964b935909.jpg4b97aa31165fe4708fc906a4bee8f1b6.jpgf27b4d02324620109ee8ee82e662a25f.jpg9375a832fa87ffa27686725703d98b31.jpgdd859487a2eea7d6580b3c22ab430763.jpg798dcf43e0dacccf352cf149132305cd.jpg

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

 

Czyli spokojnie mogę śmigać na nowym łańcuchu a potem już na dwa jeździć. Szybkie pytanie. Górne kółko tylniej przerzutki ma napis sealed bearing. Jak dobrze rozumiem oznacza że jest na stałe zmontowane. Oznacza to że tych kółek się nie serwisujemy tylko kupuje nowe? Czy mimo wszystko rozkrecac czyścić i smarować?

Napisano

 

 

Czyli spokojnie mogę śmigać na nowym łańcuchu a potem już na dwa jeździć.

O tym czy spokojnie, to dowiesz się na 100% jak założysz. Na oko :D wygląda, że tak. Podobnie kwestia czy na dwa i do zarżnięcia, czy za jakiś czas dać trzeci, a może i czwarty łańcuch, to musisz sobie sam przekalkulować, bo nie zawsze jest to opłacalne ekonomicznie.

Napisano

Jutro się okaże chociaż kaseta tak wyczyszczona że szkoda jeździć:/ byłem miło zaskoczony ze każdy blat jest osobno.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Napisano

 

 

Jutro się okaże chociaż kaseta tak wyczyszczona że szkoda jeździć:/ byłem miło zaskoczony ze każdy blat jest osobno.

 

Fajne do czyszczenia, niefajne gdy masz aluminiowy bebenek

Napisano

Raczej z małą zębatką nie będzie problemu, ponieważ jestem typem, który mało jeździ siłowo. Raczej stawiam na wysoką kadencję. na razie i tak mam przerwę od roweru, gdyż się nabawiłem kontuzji po grze w noge... Dzięki za odpowiedzi. Temat do zamknięcia :D

Napisano

Chyba chodziło o kasete ^^ ale niech autor się wypowie. Od razu mam pytanie. Jeśli zmierzę obecny łańcuch to zużycie 1% mam mierzyć od tego co zakłada producent czy od obecnego stanu? Bo w sumie łańcuch od nowości może być zły co by od początku źle wpływało na pozostałe elementy.. 

Napisano

Przecież mała zębatka korby jest w bdb stanie. Tak wyprofilowane są nowe zęby napędu 2x10 Shimano.

 

Mała korby? Przecież ona jest niemal nowa.

 

Nowa to ona była jakieś 2tyś kilometrów temu, zęby są wyraźnie zdeformowane.

Napisano

Założy łańcuch to się okaże  :thumbsup:

 

Według mnie mała zębatka na korbie może zaciągać pod obciążeniem, ale tego dowiesz się jak zamontujesz nowy łańcuch.

 

Przecież napisałem  :whistling:

Napisano

Mała korby? Przecież ona jest niemal nowa.

 

Pierwsze zdjęcie korby, trzeci ząb od lewej - typowe zużycie aluminiowych zębatek Shimano, powodujące zaciąganie łańcucha w błocie. Poza tym na młynku zęby są dłuższe niż na pozostałych blatach, co oznacza nieco dłuższy czas zejścia łańcucha z zęba. Zawalony błotem łańcuch z nieco większym trudem się prostuje i nie zdąży zejść z zęba, zwłaszcza że mamy już na zębie "schodek", który uprzejmie łańcuch przytrzyma. Sprawę załatwić powinna przerzutka ze sprzęgłem (nie praktykowałem, wtedy nie było takich przerzutek), mocniejsza sprężyna wózka albo wymiana najmniejszego blatu na stalowy z korby SLX - to akurat zrobiłem i przestało zaciągać. A zaciągało na nowym rowerze już na chyba piątym wyścigu, czyli raptem po 200km. Radomir ma rację, choć niekoniecznie młynek ma 2000km. Wystarczy 300km, byle w ciężkich warunkach, jak kiedyś na wyścigach u GG. Chyba, że robią teraz młynki z innego stopu, tamten piłowałem co drugi wyścig (dwa razy w sumie), zanim mnie to zeźliło i wpadłem na pomysł z założeniem stalówki. W sumie młynek oryginalny wytrzymał może 500km, ale akurat rok był paskudny pod względem pogody.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...