Kaczorak Napisano 19 Października 2017 Napisano 19 Października 2017 Witam Zakupiłem ostatnio ramę Zumbi F-11 i chciałbym do niej zakupić pasującą sztycę "myk-myk". Niestety coraz ciężej dostać sztycę z zewnętrznym prowadzeniem przewodu a producent nie przewidział opcji poprowadzenia tego przewodu wewnątrz ramy - po prostu nie ma dziurki tam gdzie powinna być Tutaj moje pytanie. Czy uważacie że wywiercenie dziurki w rurze podsiodłowej to dobry czy głupi pomysł. Słyszałem że są ludzie co robią takie "rzeczy" ale ja mam pewnie wątpliwości czy rama czasem nie straci w miejscu takiej dziurki wytrzymałości i nie zginę na jakimś zjeździe. Czekam na wasze zdania i opinie
woojj Napisano 19 Października 2017 Napisano 19 Października 2017 Wiercić ;-) i zabezpieczyć takim ostrojstwem.... ...chyba że rama na gwarancji
Piter233 Napisano 19 Października 2017 Napisano 19 Października 2017 Nie wiem jak szukasz, ale ja widzę ich dość dużo, pierwszy wynik: https://rowerowy.com/sklep/czesci/sztyce-obejmy/sztyce-regulowane/prod/ks-eten-rZ tego co kojarzę da się znaleźć taniej. Co do dziurek - miejsce na koszyk na bidon robią, więc się fabrycznie da, kwestia tego czy jest to bezpieczne do zrobienia na już obrobionej ramie a nie na etapie produkcji, ktoś bardziej obeznany musiałby się wypowiedzieć. Ja na twoim miejscu nie kombinowałbym tylko wziął z zewnętrznym prowadzeniem. Nawet reverba można takiego dostać.
Mod Team durnykot Napisano 19 Października 2017 Mod Team Napisano 19 Października 2017 Firma Liteville w modelu 301 MK10 sugerowała wiercenie w ramie przy montażu Reverba stealth http://syntace.my1.cc/liteville/pdf/RockShox_Reverb_Stealth_an_Liteville.pdf Więc można. Tu jest myk myk za rozsądne piniądzory z zewnętrznym prowadzeniem.Mam taką , tylko z wewnętrznym kablem i działa bardzo fajnie. http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/brand-x-ascend-ii-dropper-seatpost/rp-prod159176
Kaczorak Napisano 19 Października 2017 Autor Napisano 19 Października 2017 Szukam sztycy 150 więc E-Ten odpada. Jest jeszcze Lev DX ale cena też niekiepska dlatego rozglądam się na rynku wtórnym (z resztą 80% mojego roweru to takie części ). Reverba ciężko dorwać 150 z przewodem na zewnątrz o ile w ogóle taki był produkowany. Myślałem też wyszkrobać email do producenta co oni o takim czymś myślą. Ten Brand-X wygląda całkiem rozsądnie ale nie widzę opcji 150mm z linką na zewnątrz A co do miejsca gdzie Liteville radzi wiercić to całkiem niegłupie żeby to robić przy spawie ale u mnie w ramie zaraz nad mufą jest dospawana wstawka gdzie są otwory montażowe na śruby "wahacza" dolnego z zawieszenia i podejrzewam że jest to jakiś taki wzmocniony element. Zobaczymy co mi z Zumbi Cycles odpiszą. Jak odradzą to pozostaje albo czekanie i ustrzelenie okazji albo zaciśniecie pasa i zakup nowego Lev DX. Wiercić ;-) a masz jakieś doświadczenia z takim kombinatorstwem?
PawelGR Napisano 19 Października 2017 Napisano 19 Października 2017 Jaka średnica rury podsiodłowej? Bo np. sztyca regulowana Gianta ma fabrycznie możliwość wewnętrznego i zewnętrznego prowadzenia przewodu - w zależności od potrzeb ustawiasz kierunek działania tłoka. Niestety wadą jest ograniczenie do jednej opcji średnicy 30,9 mm.
Lezia Napisano 20 Października 2017 Napisano 20 Października 2017 to całkiem niegłupie żeby to robić przy spawie zaraz za spawem bałbym się wiercić. Większość ram jakie widziałem pękały "zaraz za spawem".
Kaczorak Napisano 20 Października 2017 Autor Napisano 20 Października 2017 Dostałem odpowiedź od producenta ramy i odradzają jakąkolwiek samodzielna interwencję tym bardziej jeżeli jest położona powłoka lakiernicza. Zaproponowali również żeby przysłać ramę do nich a oni to zrobią w sposób profesjonalny. Niestety taka opcja wiąże się ze ściąganiem nowego lakieru i położeniem nowego więc koszty idą w górę. Z jednej strony myślałem przemalować ramę na czarny mat ale z drugiej podoba mi się jej oczoje... tzn rzucający się w oczy żółty kolor. No nic podobno nadchodzi zima "stulecia" więc będę miał trochę czasu żeby temat dokładnie przemyśleć.
Gość Napisano 20 Października 2017 Napisano 20 Października 2017 Podobny temat był na endurotrophy i raczej wiercili różne ramy. Jak juz to masz robić to na pewno nie w okolicach spawu.
Przemcio Napisano 20 Października 2017 Napisano 20 Października 2017 Przerost formy nad treścią z wysyłaniem ramy do producenta i zrywaniem powłoki lakierniczej. Ostre wiertło i ogień. Ja u siebie tez wierciłem. Otwór wykonałem pod kątem tak ze linka wychodząca z otworu na zewnątrz biegnie dalej po rurze do mufy suportowej bez nawet minimalnego załamania. Średnica otworu jest idealnie dobrana pod średnice pancerza i wchodzi na ciasno. Nie potrzebne żadne uszczelnienie itd.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.