Skocz do zawartości

[koła] składaki - jak oceniacie i co byście zmienili


HubiiDubii

Rekomendowane odpowiedzi

Piasty:

Deore XT

model 760 czarne

32 otw

 

Obręcze:

Mavic XC717 czarne 32 otw

 

Szprychy:

DT swiss Competition Black 2.0-1.8 cieniowane

 

koło przednia ok 770gr natomiast tylne to jakies 990gr

 

prosze o opinie i sugestie bo zamierzam cos takiego prze zime zlożyć thx i pozdrawiam

 

koszt jeśli znajomy nie nawali to jakieś 600 zł za komplet plus piwko dla mnie do zaplatania reszta czyli

 

opony:

Continental SuperSonic

 

dętki:

Maxxis Ultralight

 

opaskami już mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ma byc pod tarcze?

piasta Xt mialem na tyle ponad poltora roku znakomicie sie sprawowala

comeptitiony mam aktualnie na obu kolach rownierz bez zastrzezen

obrecze-na przodzie mam poprzednika czyli x317.

nie wiem ile wazysz jezli wiecej niz standart lub lubisz agresywniej jezdzic mozesz dac DT XR 4.1 na tyl(jesli pod tarcze bo pod V-ki bardzo szybko sie scieraja i wtedy lepiej mavica)-mam ja wlasnei tam i jest bardzo fajna zero problemow od zakupu-nieco ponad 2200km wiekszosc terenu.

600zł to dobra cena,jednak zmienilbym przednia piaste na jakas na maszynowkach np dt cerit jest pod tarcze za 109zł-bez sensu na prdzoie kulki dawac,na tyl trzeba je zniesc jesli chce sie miec dobre sprzeglo w cenie ponizej 200zł choc i tutja za 255zł mozna Dt cerita dac(aktualnie wlasnie to XT zmienilem na cerita)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie :) bo sam mam zamiar zakupic koła podobne :D w granicy wlasnie 700 zł. Mavic 717 , szprychy na pewno dt revo, piasty Xt, i tu moje pytanie :P

przednia xt waży 150 gr, ( taka wage znalazlem, chyba z zaciskiem juz ) czy mozna znalesc cos rownie dobrego jakosciowo, ale lżej o te 50 gram np ? w porownywalnej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Jeszcze ja sie wtrące :) tez mam zamiar złozyć sobie koło przez zimę, waze jakieś 75kg i chce zeby to było coś solidnego powiedzmy do hardcorowego XC. Piasta pod tarcze ( tak przyszłoścowo): http://www.allegro.pl/item137796737__piast...i_36_nowa_.html ( 4 maszyny:)) a obręcz SUN RIMS RHYNO LITE XL ( pod V-ki- kiedyś zainwestuje w tarcze) Jak ktoś by mógł coś powiedzieć o takiej konfiguracji to bardzo byłbym dzwięczny :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Mavic CrossRide? Cenowo wychdzi 650 zeta i masz kółko i pod tarcze i na v-ki. Było parę tematów o nich i same pozytywy. Ja wszedłem w ich posiadanie dzisiaj, jechałem jakieś 3 km ze sklepu do domu, więc osobistego zdania jeszcze nie mam :) Jedyne co mogę powiedzieć to, to że tylna piasta fajnie pstryka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

650 zł to troche dużo jak dla mnie (jak na koło) Na początku w ogóle myślałem nad piastą XT i jakąś obręczą mavica, ale pomyślałem sobie że taki zestaw dam na przód w prszyłości a na tył mogło by być coś solidniejszego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, jak dla mnie to ten szosowy novatec niezbyt pewny :033: czytalem o nim, i z tego co pamietam to dayus narzekal na brak uszczelnien. Jastem zwolennikiem jeżdzenia na rowerze, a nie pucowania go i rozkrecania w celu konserwacji, wiec mi osobiscie zalezy na jak najwiekszej bezobslugowosci.

Dlatego wybralem koła na xt/xtr. Wiec ta rada troche spóźniona, choć i tak dzieki :033:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mi jeszcze życie miłe i bym nie kupił piast szosowych do XC. A dlaczego. Te piasty są projektowane do roweru szosowego a tam nie ma takich obciążeń jak na XC. Piasta owszem może wytrzymać ale to chyba by były jakieś wyjątkowe egzemplarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre , dobre ;] Maki, a skad ta Twoja opinia? z ogladania katalogu ;)?? przecierz w xc stosuje sie kasety, piasty siodła , przerzutki stworzone pierwotnie jako szosowe, ze wzglegu na mase. A wytrzymałosc to kwestia bardzo wzgledna.

Ja tylko dlatego nie zdecydowalem sie ze na piaste szosową z przodu ze wzgledu na brak uszczelnień takich jak w xt, co niesie ze soba koniecznosc czestrzego serwisu, którego ja chcialem uniknać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

szakq : No to uradowałes mnie ;) i tak jest lzejsza od moich DM 18 ..... biore obręcz Sun Rims Rhyno Lite XL, piaste wOOdmana BILL LTC RSQ 36 otw. (http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=146072634) a szprychy Mach 1 (http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=145861973). Jak to poskładam to napisze, jakie odniosłem wrażenia:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam swoją propozycje tylnego kółka, Żbik napisał o piastach ROTAZ i odrazu sie na nie napaliłem a więc

http://www.allegro.pl/item144739214_piasta..._sh_205_g_.html lub ta

http://www.allegro.pl/item144528047_piasta...ht_210_gr_.html różnią sie wymiarami ośki - Oś: Alu 6061, 130x140mm | Oś: Alu 6061, 135x145mm {co to za różnica?}

i nieznacznie wagą. kółko bedzie 26" użytkowane na szosie w rowerze MTB. Do tego obręcz X317 v brake http://www.allegro.pl/item142224487_obrecz...rowe.html#photo

i szprychy/ nyple "jakieś niedrogie" co sądzicie o tym kółku? wychodzi 260 gr na piascie, 440 gr na obręczy i około 300gr na szprychach, nyplach i opasce. Czy to ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że jeśli chcesz używać tego koła na szosie w MTB to moim zdaniem lepiej dać cięższą (i tańszą) piastę, a lżejsze komponenty "rotacyjne", czyli obręcz, szprychy i gumy.

Pomyśl nad lżejszą obręczą (AC, Mavic 717) i szprychami DT Revo. Do tego lekka opaska (taśma izolacyjna), lekkie dętki Fly Weight i lekkie cienkie slicki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dałbym piaste boplighta http://www.allegro.pl/item143008836_piasta...na_jakosc_.html lub/albo novateca. Slicka mam Schwalbe 1.35 Kojak {400gr}, którego założe na tył. Detke też chyba Schwalbe kupie. Zaciekawiłes mnie tą wagą obręczy... 440 gr mogłobybyć zauważalnie cięższe od 400gr. ? róznica to 70zł czyli 80% ceny 317-nastki. Na przodzie mam Ace 18 {ok. 440g} na novatecu i jakoś się spisuje.. {moja waga to 80kg {w ubraniu:D} a roweru ok. 13,5kg {bedzie po zimowej modernizacji}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już prawie zdecydowany na : piaste rotaz, mavica 317, alu nyple i szprychy dt champion/cn spokes jakies {revo za drogie}. Cena zamknie sie w 270+ 90+ 16+ około 40zł szprychy i z 30 zaplecenie = prawie 500zł wiecej nie bede w stanie na to przeznaczyc gdyż jeszcze napęd i hamulce do wymiany - w 1000 zł sie musze zamknąć a 500 za koło to nie jest mało na pewno. Dzięki za pomoc, jeżeli macie jakies jeszcze pomysły = 500 zł, to walcie smiało. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500zł i ma być koło MTB z przeznaczeniem na szosę?

piasta - http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=680 - 120zł

obręcz - http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=525 - tu Arnik ma dość wysoką cenę ale się dogadasz :)

szprychy - http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=584 - (3zł/szt) 96zł

nyple - http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=334 - (0,50zł/szt) 16zł

 

Zdjęcia podałem z Bikestacji ale zakupy zrób u Arnika www.arnik.com.pl, bo jest taniej i da się potargować ;)

Całość wyjdzie ok 410zł + przesyłka ok 10zł + 25zł za zaplecenie u niego. Dostaniesz od razu całe koło za ok 450zł. Masowo wyjdzie ok 940g ale masz bardzo dobrą masę rotacyjną. Do tego zostaje Ci kasa na lekką dętkę i dobre piwo (bezalkoholowe :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz ja proszę o ocenę lub ewentualne porady. Na razie będę składał tylne koło. Zastosowanie: xc, maratony, wycieczki terenowe i inne bajk czelendże. Obręcz pod v-brake. Waga jeźdźca 95 kg. Wymyśliłem sobie obręcz Mavic EX 721 (590g), piasta XT (438g), szprychy DT Swiss (no i tu nie wiem, Comp (212g) czy jakieś inne). Priorytetem jest przede wszystkim trwałość i odporność na rozcentrowanie, waga nie odgrywa aż tak dużej roli. Dobry pomysł, czy też w zbliżonej cenie można stworzyć coś lepszego/trwalszego/ ewentualnie lżejszego itepe??? Może jakaś lepsza piasta, coś z oferty DT??? Ewentualnie obręcz z ceramiczną powierzchnią np. Mavic X618??? W planach przednie koło pod tarczę, ale to raczej już w okolicach następnej jesieni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...