HubiiDubii Napisano 18 Października 2006 Napisano 18 Października 2006 Piasty: Deore XT model 760 czarne 32 otw Obręcze: Mavic XC717 czarne 32 otw Szprychy: DT swiss Competition Black 2.0-1.8 cieniowane koło przednia ok 770gr natomiast tylne to jakies 990gr prosze o opinie i sugestie bo zamierzam cos takiego prze zime zlożyć thx i pozdrawiam koszt jeśli znajomy nie nawali to jakieś 600 zł za komplet plus piwko dla mnie do zaplatania reszta czyli opony: Continental SuperSonic dętki: Maxxis Ultralight opaskami już mam
szakq Napisano 19 Października 2006 Napisano 19 Października 2006 to ma byc pod tarcze? piasta Xt mialem na tyle ponad poltora roku znakomicie sie sprawowala comeptitiony mam aktualnie na obu kolach rownierz bez zastrzezen obrecze-na przodzie mam poprzednika czyli x317. nie wiem ile wazysz jezli wiecej niz standart lub lubisz agresywniej jezdzic mozesz dac DT XR 4.1 na tyl(jesli pod tarcze bo pod V-ki bardzo szybko sie scieraja i wtedy lepiej mavica)-mam ja wlasnei tam i jest bardzo fajna zero problemow od zakupu-nieco ponad 2200km wiekszosc terenu. 600zł to dobra cena,jednak zmienilbym przednia piaste na jakas na maszynowkach np dt cerit jest pod tarcze za 109zł-bez sensu na prdzoie kulki dawac,na tyl trzeba je zniesc jesli chce sie miec dobre sprzeglo w cenie ponizej 200zł choc i tutja za 255zł mozna Dt cerita dac(aktualnie wlasnie to XT zmienilem na cerita)
mewes Napisano 21 Października 2006 Napisano 21 Października 2006 Skladam podobne kolko na tyl, tylko ze z maviciem XM 719 - 40gr ciezsza ale ponoc niezniszczalna!... no i tansza od xc717
Iron Napisano 21 Października 2006 Napisano 21 Października 2006 mam pytanie bo sam mam zamiar zakupic koła podobne w granicy wlasnie 700 zł. Mavic 717 , szprychy na pewno dt revo, piasty Xt, i tu moje pytanie przednia xt waży 150 gr, ( taka wage znalazlem, chyba z zaciskiem juz ) czy mozna znalesc cos rownie dobrego jakosciowo, ale lżej o te 50 gram np ? w porownywalnej cenie.
szakq Napisano 22 Października 2006 Napisano 22 Października 2006 sadze ze jest to bezsens pakowac sie w kulki na przodzie z tylu jest dobry bebenek to mozna zniesc kulki ale z przodu nie ma to zadnego uzasadnienia wg mnie.piasta pod tarcze czy zwykla?
Aril Napisano 4 Listopada 2006 Napisano 4 Listopada 2006 Witam Jeszcze ja sie wtrące tez mam zamiar złozyć sobie koło przez zimę, waze jakieś 75kg i chce zeby to było coś solidnego powiedzmy do hardcorowego XC. Piasta pod tarcze ( tak przyszłoścowo): http://www.allegro.pl/item137796737__piast...i_36_nowa_.html ( 4 maszyny:)) a obręcz SUN RIMS RHYNO LITE XL ( pod V-ki- kiedyś zainwestuje w tarcze) Jak ktoś by mógł coś powiedzieć o takiej konfiguracji to bardzo byłbym dzwięczny
Witcher Napisano 4 Listopada 2006 Napisano 4 Listopada 2006 A może Mavic CrossRide? Cenowo wychdzi 650 zeta i masz kółko i pod tarcze i na v-ki. Było parę tematów o nich i same pozytywy. Ja wszedłem w ich posiadanie dzisiaj, jechałem jakieś 3 km ze sklepu do domu, więc osobistego zdania jeszcze nie mam Jedyne co mogę powiedzieć to, to że tylna piasta fajnie pstryka
Schwefel Napisano 4 Listopada 2006 Napisano 4 Listopada 2006 przednia xt waży 150 gr, ( taka wage znalazlem, chyba z zaciskiem juz ) czy mozna znalesc cos rownie dobrego jakosciowo, ale lżej o te 50 gram np ? w porownywalnej cenie. Novatec szosowy, 83g i na maszynach http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3527
Aril Napisano 4 Listopada 2006 Napisano 4 Listopada 2006 650 zł to troche dużo jak dla mnie (jak na koło) Na początku w ogóle myślałem nad piastą XT i jakąś obręczą mavica, ale pomyślałem sobie że taki zestaw dam na przód w prszyłości a na tył mogło by być coś solidniejszego....
marcin_ostrów Napisano 4 Listopada 2006 Napisano 4 Listopada 2006 650 to za parę Cross Ride chyba :-)
Schwefel Napisano 4 Listopada 2006 Napisano 4 Listopada 2006 Crossride to ciężkie klocki, za tą kwotę można samemu poskładać coś lżejszego.
Iron Napisano 4 Listopada 2006 Napisano 4 Listopada 2006 hmm, jak dla mnie to ten szosowy novatec niezbyt pewny czytalem o nim, i z tego co pamietam to dayus narzekal na brak uszczelnien. Jastem zwolennikiem jeżdzenia na rowerze, a nie pucowania go i rozkrecania w celu konserwacji, wiec mi osobiscie zalezy na jak najwiekszej bezobslugowosci. Dlatego wybralem koła na xt/xtr. Wiec ta rada troche spóźniona, choć i tak dzieki
szakq Napisano 13 Listopada 2006 Napisano 13 Listopada 2006 aril przy mojej wadze 90kg mialem ta obrecz na tyle i tez lekko nie miala i raz byla podcentrowana o jakie milimetr moze a byla na 32 szprychach wiec sadze ze mozesz spokojnie cos lzejszego zalozyc
Maki Napisano 16 Listopada 2006 Napisano 16 Listopada 2006 Novatec szosowy, 83g i na maszynach http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3527 Tak tylko on składa rower do XC a nie szosowy.
Żbik Napisano 16 Listopada 2006 Napisano 16 Listopada 2006 No to co? Tak się składa, że od sezonu z powodzeniem jeżdżę właśnie na tym modelu piasty w moim Visionie i spisuje się rewelacyjnie! Polecam!
Maki Napisano 17 Listopada 2006 Napisano 17 Listopada 2006 Mi jeszcze życie miłe i bym nie kupił piast szosowych do XC. A dlaczego. Te piasty są projektowane do roweru szosowego a tam nie ma takich obciążeń jak na XC. Piasta owszem może wytrzymać ale to chyba by były jakieś wyjątkowe egzemplarze.
Iron Napisano 17 Listopada 2006 Napisano 17 Listopada 2006 dobre , dobre ;] Maki, a skad ta Twoja opinia? z ogladania katalogu ?? przecierz w xc stosuje sie kasety, piasty siodła , przerzutki stworzone pierwotnie jako szosowe, ze wzglegu na mase. A wytrzymałosc to kwestia bardzo wzgledna. Ja tylko dlatego nie zdecydowalem sie ze na piaste szosową z przodu ze wzgledu na brak uszczelnień takich jak w xt, co niesie ze soba koniecznosc czestrzego serwisu, którego ja chcialem uniknać.
Aril Napisano 3 Grudnia 2006 Napisano 3 Grudnia 2006 szakq : No to uradowałes mnie i tak jest lzejsza od moich DM 18 ..... biore obręcz Sun Rims Rhyno Lite XL, piaste wOOdmana BILL LTC RSQ 36 otw. (http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=146072634) a szprychy Mach 1 (http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=145861973). Jak to poskładam to napisze, jakie odniosłem wrażenia:)
Adik Napisano 3 Grudnia 2006 Napisano 3 Grudnia 2006 Podam swoją propozycje tylnego kółka, Żbik napisał o piastach ROTAZ i odrazu sie na nie napaliłem a więc http://www.allegro.pl/item144739214_piasta..._sh_205_g_.html lub ta http://www.allegro.pl/item144528047_piasta...ht_210_gr_.html różnią sie wymiarami ośki - Oś: Alu 6061, 130x140mm | Oś: Alu 6061, 135x145mm {co to za różnica?} i nieznacznie wagą. kółko bedzie 26" użytkowane na szosie w rowerze MTB. Do tego obręcz X317 v brake http://www.allegro.pl/item142224487_obrecz...rowe.html#photo i szprychy/ nyple "jakieś niedrogie" co sądzicie o tym kółku? wychodzi 260 gr na piascie, 440 gr na obręczy i około 300gr na szprychach, nyplach i opasce. Czy to ma sens?
Żbik Napisano 3 Grudnia 2006 Napisano 3 Grudnia 2006 Powiem Ci, że jeśli chcesz używać tego koła na szosie w MTB to moim zdaniem lepiej dać cięższą (i tańszą) piastę, a lżejsze komponenty "rotacyjne", czyli obręcz, szprychy i gumy. Pomyśl nad lżejszą obręczą (AC, Mavic 717) i szprychami DT Revo. Do tego lekka opaska (taśma izolacyjna), lekkie dętki Fly Weight i lekkie cienkie slicki.
Iron Napisano 3 Grudnia 2006 Napisano 3 Grudnia 2006 nie wiem ile wazysz, ale jesli ma byc lekko to szprychy dt revo + alu nyple, obrecze mavic 517 ~400-410g , i do tego ta piasta jesli chcesz zaryzykowac.
Adik Napisano 3 Grudnia 2006 Napisano 3 Grudnia 2006 No to dałbym piaste boplighta http://www.allegro.pl/item143008836_piasta...na_jakosc_.html lub/albo novateca. Slicka mam Schwalbe 1.35 Kojak {400gr}, którego założe na tył. Detke też chyba Schwalbe kupie. Zaciekawiłes mnie tą wagą obręczy... 440 gr mogłobybyć zauważalnie cięższe od 400gr. ? róznica to 70zł czyli 80% ceny 317-nastki. Na przodzie mam Ace 18 {ok. 440g} na novatecu i jakoś się spisuje.. {moja waga to 80kg {w ubraniu:D} a roweru ok. 13,5kg {bedzie po zimowej modernizacji}
Adik Napisano 4 Grudnia 2006 Napisano 4 Grudnia 2006 Jestem już prawie zdecydowany na : piaste rotaz, mavica 317, alu nyple i szprychy dt champion/cn spokes jakies {revo za drogie}. Cena zamknie sie w 270+ 90+ 16+ około 40zł szprychy i z 30 zaplecenie = prawie 500zł wiecej nie bede w stanie na to przeznaczyc gdyż jeszcze napęd i hamulce do wymiany - w 1000 zł sie musze zamknąć a 500 za koło to nie jest mało na pewno. Dzięki za pomoc, jeżeli macie jakies jeszcze pomysły = 500 zł, to walcie smiało.
Żbik Napisano 4 Grudnia 2006 Napisano 4 Grudnia 2006 500zł i ma być koło MTB z przeznaczeniem na szosę? piasta - http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=680 - 120zł obręcz - http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=525 - tu Arnik ma dość wysoką cenę ale się dogadasz szprychy - http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=584 - (3zł/szt) 96zł nyple - http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=334 - (0,50zł/szt) 16zł Zdjęcia podałem z Bikestacji ale zakupy zrób u Arnika www.arnik.com.pl, bo jest taniej i da się potargować Całość wyjdzie ok 410zł + przesyłka ok 10zł + 25zł za zaplecenie u niego. Dostaniesz od razu całe koło za ok 450zł. Masowo wyjdzie ok 940g ale masz bardzo dobrą masę rotacyjną. Do tego zostaje Ci kasa na lekką dętkę i dobre piwo (bezalkoholowe )
Jareczek Napisano 4 Grudnia 2006 Napisano 4 Grudnia 2006 No to teraz ja proszę o ocenę lub ewentualne porady. Na razie będę składał tylne koło. Zastosowanie: xc, maratony, wycieczki terenowe i inne bajk czelendże. Obręcz pod v-brake. Waga jeźdźca 95 kg. Wymyśliłem sobie obręcz Mavic EX 721 (590g), piasta XT (438g), szprychy DT Swiss (no i tu nie wiem, Comp (212g) czy jakieś inne). Priorytetem jest przede wszystkim trwałość i odporność na rozcentrowanie, waga nie odgrywa aż tak dużej roli. Dobry pomysł, czy też w zbliżonej cenie można stworzyć coś lepszego/trwalszego/ ewentualnie lżejszego itepe??? Może jakaś lepsza piasta, coś z oferty DT??? Ewentualnie obręcz z ceramiczną powierzchnią np. Mavic X618??? W planach przednie koło pod tarczę, ale to raczej już w okolicach następnej jesieni...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.