andrzejken Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 Moje schwalbe są prawie całkiem łyse,więc muszę szybko rozglądać się za czymś jednak z musu tańszym i może bardziej uniwersalnym-conti jednak najbardziej mi odpowiadają.Tu mam parę pytań i mam nadzieję na odpowiedzi szczególnie od użytkowników w/w gum.Dużo w sieci jest o pękaniu boków ,czy to dotyczy wszystkich wersji czy najtańsza drutówka jest bardziej odporna?Sporo też jest w necie o tym żeby nie pompować zbyt mocno,to będą trwalsze,ale używając jednocześnie na ścieżkach miejskich i leśnych chcę jak dotąd dostosowując do swojej wagi pchać 3-3,5 bar-da radę?Podobno nowsza wersja (2017?) jest bardziej odporna,ale jak poznać że jest nowsza jak nie ma na nich dat produkcji-coś czytałem o innym wyglądzie boczków?
Waza Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 Nowe mają na bokach wzór plastra miodu, jak ta: http://www.cyklomania.pl/continental-opona-race-king-29x2-2-performance-zwijana,id5292.html
Gość Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 Miałem stare druty, gubiły nitki i na w kilku miejscach na bokach było widać oplot, jednak w niczym to nie przeszkadzało. Teraz mam zwijane 2017 i nie zauważyłem takiego problemu, chociaż może to wynikać że nie zrobiłem na nich za dużo kilometrów. Sprawiają jednak wrażenie dużo lepiej wykonanych. Osobiście uważam że RK trzeba pompować bardzo nisko, sporo poniżej 2 Bar, komfort jest wtedy niesamowity a jeżdżę na sztywnym widelcu. Na wyższym ciśnieniu opona ma tendencje do ślizgania się na ubitych ścieżkach.
TheJW Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 Nowe mają na bokach wzór plastra miodu, jak ta: Hm... Ja mam nowego X-Kinga 29x2,4 RaceSport i ma całkowicie gładkie ścianki boczne.
phoe Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 TrialKing 27,5x2.4 ma jakieś tam wzorki, gładki nie jest, ale RaceKing powinien mieć plaster miodu, bo sam takiego miałem.
andrzejken Napisano 19 Października 2017 Autor Napisano 19 Października 2017 Czyli boki całe w plastrach miodu to będzie nowa wersja. Poniżej 2 bar nie da rady,pomijam moje 90 kg to żeby dojechać w teren muszę zrobić 10km po asfalcie i kostce. Myślałem też o kendzie 50fifty i geax saguaro,ale conti jest chyba szybsza i bardziej uniwersalna.
porcelanowy Napisano 19 Października 2017 Napisano 19 Października 2017 Powitoł Jest szybsza i mniej uniwersalna przynajmniej od saguaro. Ta druga w terenie bardziej. Zraziłem się do RK (stara wersja): snuły mi się boki na potęgę Może w dużym kole dam nowej wersji szansę? Nową drutówką ktoś jeździł? Stare drutowane (chyba każdy rozmiar) nie miały kiepską opinię.
Waza Napisano 19 Października 2017 Napisano 19 Października 2017 Hm... Ja mam nowego X-Kinga 29x2,4 RaceSport i ma całkowicie gładkie ścianki boczne. Raczej nie możesz mieć nowego X-Kinga, bo Conti zrezygnował z tej nazwy w nowych modelach i wprowadził w to miejsce Cross Kingi: https://www.continental-tires.com/bicycle/tyres/mountainbike-tyres/cross-king-performance
TheJW Napisano 19 Października 2017 Napisano 19 Października 2017 aczej nie możesz mieć nowego X-Kinga, bo Conti zrezygnował z tej nazwy w nowych modelach i wprowadził w to miejsce Cross Kingi: Hm...a to ciekawe. Nie mogę w sieci znaleźć informacji na ten temat. Kłócił się nie będę oczywiście, na oponie nie ma wybitej daty produkcji. Ale z ciekawości bym sprawdził... Może na opakowaniu gdzieś jest? Chyba go nie wyrzuciłem jeszcze. Pewnie w sklepie wcisnęli mi kit...a miała być nowa, z lepszymi ściankami, sratytaty. Człowiekowi się spieszyło na maraton, to nawet nie weryfikował.
Waza Napisano 19 Października 2017 Napisano 19 Października 2017 Nie upierał bym się że w sklepie wciskali kit, ta zmiana nazwy to świeża sprawa, sam jestem tym zaskoczony, pewnie z hurtowni nadal spływają do sklepów X-Kingi z dotychczasowej produkcji. Właściwie nie wiem co Conti chce uzyskać zmieniając nazwę, bo bieżnik wydaje się być bliźniaczy, być może ujednolicenie stylistyczne nazw a'la Schwalbe.
andrzejken Napisano 19 Października 2017 Autor Napisano 19 Października 2017 Powitoł Jest szybsza i mniej uniwersalna przynajmniej od saguaro. Ta druga w terenie bardziej. Zraziłem się do RK (stara wersja): snuły mi się boki na potęgę Tylko żebym mógł dojechać w teren to mam po ponad 10km do przejechania asfaltem,żeby była saquaro tak samo szybka to bym brał,a tak... Tylko takie opinie mnie powstrzymują jeszcze przed zakupem,temu tekam na wypowiedzi innych.
TheJW Napisano 19 Października 2017 Napisano 19 Października 2017 Nie znalazłem informacji o zmianie nazwy, za to dorwałem katalogi. W katalogu na rok 2017 widnieje X-King, natomiast aktualna broszura (2018) zawiera już informacje o oponie CrossKing (oznaczone jako "NEW", rozmiary 2.2 i 2.3). Ale...żeby nie było tak łatwo, jest też X-King Performance (2.0, 2.2, 2.4). Hm...z gorączką ciężko mi to ogarnąć. Tylko żebym mógł dojechać w teren to mam po ponad 10km do przejechania asfaltem,żeby była saquaro tak samo szybka to bym brał,a tak... To kup sobie Pan nowego Smart Sama. Nie zedrzesz tego, a pojedzie i po asfalcie, i w terenie. Właściwie nie wiem co Conti chce uzyskać zmieniając nazwę, bo bieżnik wydaje się być bliźniaczy, być może ujednolicenie stylistyczne nazw a'la Schwalbe. Ja też się teraz zastanawiam. Swoją drogą, jak jakiś czas dzwoniłem po sklepach, to sprzedawcy mówili na tę oponę różnie - X (iks) King lub Cross King właśnie. Wiadomo, X = Cross, pozostałe mają "pełne" nazwy - MountainKing, RaceKing itd. więc może faktycznie chcą tego "odmieńca" dopasować do reszty rodziny.
andrzejken Napisano 19 Października 2017 Autor Napisano 19 Października 2017 Opony z tych aukcji są starego typu? http://allegro.pl/opona-continental-race-king-26x2-2-nowe-i7006983635.html#imglayer http://allegro.pl/continental-opona-drut-mtb-race-king-26x2-0-jrk-i6719583271.html
Track Napisano 19 Października 2017 Napisano 19 Października 2017 Tak to opony ze starszego rocznika. Na tej aukcji masz tegoroczny model -> http://allegro.pl/opona-26-x-2-20-continental-race-king-model-2017-i6844175716.html A tu zwijana 2017 w dobrej cenie -> http://biostern.abstore.pl/mtb-opona-conti-race-king-26x2-2-zwijana,c106,p1482,pl.html
PawelGR Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 Może ten model z plastrem miodu faktycznie jest mocniejszy/grubszy, bo jak na poprzednim eksperymentowałem z ghetto tubeless powietrze uciekało jak szalone całą wysokością ścianek : )) Efekt był taki jakby były perforowane. Ścianka grubości bibuły.
Jurcyk Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 Ja kupiłem 2 szt. RK 2017 29 x 2.0 wersja zwijana, mają na bokach plastry miodu i wytłoczoną datę produkcji, przed założeniem boki wyglądały solidnie, podobno są to opony długowieczne, jeśli chodzi o jazdę to na asfalcie odczuwam minimalny wzrost oporów toczenia w stosunku do poprzednich Schwalbe Big Apple 28 x 2.0.
Dokumosa Napisano 21 Października 2017 Napisano 21 Października 2017 Wielkie jabłko to slick przy race kingu. Odnośnie plastra miodu to wszystkie opony poprawione (końcówka 2016 i 2017) w wersji Performance i Sport mają taką fakturę na boku. Pozostałe bez zmian t.j.: RaceSport są gładkie a ProTection mają fakturę szachownicy.
Jurcyk Napisano 22 Października 2017 Napisano 22 Października 2017 Wielkie jabłko to slick przy race kingu. Tak to prawda, RK ma jednak podobny balon i równie dobrą amortyzację.
Gość Napisano 29 Października 2017 Napisano 29 Października 2017 Jeżdżę na X-king 2,2 29 cali , od września tego roku. Generalnie jest dobrze,za drugim razem przebiłem przednia oponę ale to sie zdarza... Pompuje w granicach 2 barów , zadowolony jestem z przyczepności w terenie, błoto ,kamienie itp. Troche mniej ufnie na zjazdach i zakrętach na asfalcie, jak sie trafi. Mozna polecić jesli kto zintegrowany.
andrzejken Napisano 15 Grudnia 2017 Autor Napisano 15 Grudnia 2017 A czy takie same różnice w wyglądzie (z boku kratka albo plaster miodu) i informacji na stopce o roku produkcji są w przypadku r.k. zwijanych ?Napisałem do trzech sprzedawców z allegro to dwóch odpisało że producent na opakowaniu nie umieszcza takiej informacji (pewnie nie chciało się wypakowywać),a jeden odpisał że na oponach nie ma w ogóle informacji -wyprowadziłem go z błędu. Z tych dwu to do jednego kolega Track dał link do sklepu,ale ten sam z allegro odpisał- Zamawiamy na bierzącą więc zapewne 2017. Producent jednak nie podaje takich info na opakowaniu Biostern www.biostern-rowery.pl Tel: 796028197
Dokumosa Napisano 15 Grudnia 2017 Napisano 15 Grudnia 2017 Odnośnie ścianki w zwijanych to gładkie są tylko race-sporty. Datę produkcji znajdziesz na samej opinie. Na boku poszukaj takiego kółka podzielonego na 4 części odpowiadające kwartałom, kropki w kółku oznaczają który miesiąc a liczba za kółkiem rok. Jest jeszcze litera przed kółkiem która oznacza fabrykę (ale nie pamiętam czy dotyczy to pozaniemieckiej produkcji).
andrzejken Napisano 15 Grudnia 2017 Autor Napisano 15 Grudnia 2017 Ale tak jak wspomniałem sprzedawcom raczej nie chce się sprawdzać,a bawić się w odsyłanie nie bardzo mi się chce-wiadomo część ma starsze i też chętnie ich się pozbędzie.Chyba że problem pękających boczków dotyczy tylko zwykłej nie zwijanej wersji.
Dokumosa Napisano 15 Grudnia 2017 Napisano 15 Grudnia 2017 Mało który sprzedawca wie jak sprawdzić datę. Poza tym CONTI już nie pakuje opon tylko są zwinięte i złapane zgrzewaną opaska i doczepiony kartonik z opisem. Bez rozcięcia tej opaski się nie sprawdzi daty.
cervandes Napisano 16 Grudnia 2017 Napisano 16 Grudnia 2017 Ja mam na kole 26 druciaki 2.2 z plastrem miodu, ta opona nie ma nic wspólnego ze starą wersją z widocznymi nitkami na ściance. Jeżdżę na 2.0/2.2bar i nakulałem tak pół sezonu, ze 2500km, może więcej. Zero hamowania z blokowaniem koła, wyglądają po umyciu jak nowe poza brakiem cycków. Przebijalność na dętce bardzo satysfakcjonująca, jeden kapeć na rozbitym kawałku ostrego szkła. Opona tania jak barszcz, szybka i bardzo baloniasto mięciutka. Zdecydowanie polecam.
cervandes Napisano 18 Grudnia 2017 Napisano 18 Grudnia 2017 Zalewaliście ktoś te nowe Race Kingi zwijane ale zwykłe zwijki a nie race sporty i nie protection?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.