michalr75 Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Witajcie, Szukam jakichś dobrych opon dętkowych które nie będą powodowały mega uslizgów na nawierzchniach wymienionych w temacie. Jechałem ostatnio kilka maratonów gdzie było dużo błota i miekkiego podłoża, plus kopny piach i niestety moje Maxxisy Ardent/Crossmark przestały się sprawdzać. Widze że popularne na takie warunki sa Schwalbe Rocket Ron, ale może macie jakieś inne typy które warto by rozważyć. Pozdrawiam.
Waza Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Na glinę nie ma dobrych opon. Do ścigania w zróżnicowanym terenie trudno o lepsze niż Rocket Ron. A do jeżdżenia w mokrym terenie, w warunkach topniejącego śniegu najlepiej użyć dedykowane na błoto Schwalbe Dirty Dan.
michalr75 Napisano 16 Października 2017 Autor Napisano 16 Października 2017 Na glinę nie ma dobrych opon. Do ścigania w zróżnicowanym terenie trudno o lepsze niż Rocket Ron. A do jeżdżenia w mokrym terenie, w warunkach topniejącego śniegu najlepiej użyć dedykowane na błoto Schwalbe Dirty Dan.Widzę że jest kilka odmian Rocket Ronów, zwykłe z mieszanki Addix i połowę droższe z mieszanki PaceStar, więc rozumiem że te drugie są warte uwagi a te zwykłe można sobie darować? Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Wooyek Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Pacestar to jedna ze starych mieszanek Schwalbe (Veststar / Trailstar / Pacestar, od najbardziej miękkiej do najtwardszej). Addix to ogólna nazwa nowej serii mieszanek od 2018 (Speed / Speed Grip / Soft / Ultra Soft, jak wyżej). Oczywiście im bardziej miękka mieszanka, tym lepiej opona sprawdzi się w śliskich warunkach (kosztem trwałości i oporów toczenia). Jest jeszcze seria Performance, którą prawdopodobnie masz na myśli jako "o połowę tańszą". Tymi faktycznie nie warto się interesować. Poza Rocket Ronami, chwalone bieżniki do błotnego XC to Maxxis Beaver i Specialized Storm Control. PS. Prośba do modów o otagowanie tematu zamiast wywalania go do kosza.
michalr75 Napisano 16 Października 2017 Autor Napisano 16 Października 2017 no wlasnie najwiecej jest tych z mieszanki PaceStar, one sa najdrozsze (160-180 PLN szt.), z mieszanki Addix widze tylko serie Performance, ktora kosztuje kolo 100 pln za sztuke.
Wooyek Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 No niestety, jak chcesz mieć przyczepność w trudnych warunkach, to musisz kupić porządną mieszankę. Pełnoprawne warianty Addixa też już się pojawiają. Addix Speed to poprawiona wersja Pacestar. W przypadku Schwalbe należy się wystrzegać wszystkiego z napisem "Performance".
michalr75 Napisano 16 Października 2017 Autor Napisano 16 Października 2017 Wygląda że nawet starsza mieszanka PaceStar będzie lepsza niż Performance na Addix. Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Waza Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Właśnie tak jak napisał @Wooyek, opony Schwalbe Evo PaceStar produkowane dotychczas i znajdujące się jeszcze w sklepach, oraz pojawiające się już opony z nowych mieszanek np. Addix Speed są o niebo lepsze od takich samych opon z linii Performance. Wspólny mają tylko kształt bieżnika.
Mod Team durnykot Napisano 16 Października 2017 Mod Team Napisano 16 Października 2017 Bym dał zestaw Nobby Nic na przód, RR na tył. Choć prywatnie to na błoto żadnych Szwalbe . PS. Prośba do modów o otagowanie tematu zamiast wywalania go do kosza. Wedle życzenia.
Alsew Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Trochę się pogubiłem... To autor szuka w końcu opony na warunki jak w temacie czy chce kupić kolejne wylajtowane kondomy do XC? Jak komuś Ardent za słabo 'trzyma', to jaki jest sens kupowania Rocket Rona Ja na zimę chcę kupić Hutchinson Toro.
michalr75 Napisano 16 Października 2017 Autor Napisano 16 Października 2017 Bym dał zestaw Nobby Nic na przód, RR na tył. Choć prywatnie to na błoto żadnych Szwalbe . Wedle życzenia. A co byś dał prywatnie? ;-) Właśnie po to ten wątek żeby zrobić rozeznanie co jest warte uwagi. Bo może tak zachwalane przez społeczność wyścigową Schwalbe RR to fajna opcja ale da się znaleźć coś równie fajnego albo lepszego w tych samych pieniądzach. Ardent z przodu jeszcze ujdzie ale Crossmark na tyle odjeżdża że hej. Nie chcę kondomów, potrzebuję coś co nie będzie się ślizgać i zapewni stabilność i pewność przy większych prędkościach na błocku oraz na podjazdach. Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Alsew Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Ardent z przodu jeszcze ujdzie ale Crossmark na tyle odjeżdża że hej. Crossmark na takie warunki to mega porażka! Musisz się tylko liczyć z tym że Rocket Ron na tyle nie żyje zbyt długo...
michalr75 Napisano 16 Października 2017 Autor Napisano 16 Października 2017 Crossmark na takie warunki to mega porażka! Musisz się tylko liczyć z tym że Rocket Ron na tyle nie żyje zbyt długo...Dlatego wciąż jest otwarte pytanie co oprócz RR jest godne uwagi na takie warunki. Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Waza Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Bardzo trudno odpowiedzieć na Twoje pytanie w sposób kategoryczny. Sądzę że tak naprawdę nie ma jednej słusznej odpowiedzi bo w grę wchodzi masę różnych czynników. Ale jeżeli potrzebujesz opon do ścigania to musisz się liczyć z tym że dobre mieszanki gum nie są na lata (vide F1). W zróżnicowanych i nawet mokrych warunkach Schwalbe RoRo w kompozycji PaceStar to naprawdę dobre opony na umiarkowany teren. Na trudny, mokry wyścig w górach bardziej agresywny zestaw zaproponowany przez @@durnykot, czyli NN na przód i RoRo na tył da większą kontrolę na zjazdach, przy poprawnych oporach toczenia na płaskim. Ale jak wspomniałem, moim zdaniem nie ma jednej odpowiedzi. Kilka lat temu pojechałem wyścig na przeznaczonych na błoto starych Panaracer Fire Mud Pro 1,8. Zająłem niezłe miejsce, bo cały wyścig lał deszcz i rozmyte podjazdy, które rywale podchodzili z szybkością 4 km/h ja podjeżdżałem z zawrotną prędkością 10 km/h
Mod Team durnykot Napisano 16 Października 2017 Mod Team Napisano 16 Października 2017 A co byś dał prywatnie? ;-) Jeśli priorytetem jest trakcja w trudnych warunkach ( konkretne błoto ,a nie przejazd przez kałuże )to coś na kształt Maxxisa Shorty na przód, High Roller II na tył ( super zestaw ) Do XC być może Maxxisa Meduse , a na tył Forekastera ( na tym zestawie nie jeżdziłem ). Jeśli warunki są w miarę ( czyli mokro ale bez dramatycznego błota ) to Micheliny WildGrip'R w wersji Advanced ( jeśli gdzieś jeszcze są ) ewentualnie Conti Trail Kinga 2.4. Szwalbe RR nie jest IMO oponą na trudne ,błotniste warunki. teoretycznie lepszy jest NN ,ale zbyt szybko i dosyć nieoczekiwanie traci przyczepność . Od Szwalbe conajmniej Fat Alberta.
RedTrek Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Z ciekawości zapytam kolegę michalr75 (z Warszawy) po jakich ostatnich doświadczeniach naszło na zakup takich opon... konkretnie jakie maratony ?
Alsew Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Jakiś czas temu założyłem na forum podobny temat... może ci się przyda https://www.forumrowerowe.org/topic/222485-opona-jaka-opona-na-przod-do-jesienno-zimowego-xc/
michalr75 Napisano 16 Października 2017 Autor Napisano 16 Października 2017 @durnykot - dzięki, zerknę z pewnością na te opony które wymieniłeś. @Alsew - również dzięki i również zerknę. @RedTrek - naszło mnie po maratonie Golub-Dobrzyń. W mazowieckich jeszcze nie trafiłem na takie błota których zestaw Ardent-Crossmark by nie uciągnął. Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Wooyek Napisano 17 Października 2017 Napisano 17 Października 2017 Dlatego wciąż jest otwarte pytanie co oprócz RR jest godne uwagi na takie warunki. A moją wcześniejszą sugestię widziałeś? Poza Rocket Ronami, chwalone bieżniki do błotnego XC to Maxxis Beaver i Specialized Storm Control. Maxxis: http://www.mbr.co.uk/reviews/tyres/maxxis-beaver-exo-29-exc-tyre-review https://dirtmountainbike.com/bike-reviews/gear-news/top-five-trail-mud-tyres-maxxis-beaver.html Specialized: http://www.mbr.co.uk/reviews/tyres/specialized-storm-control-review https://dirtmountainbike.com/bike-reviews/gear-news/top-five-trail-mud-tyres-specialized-storm.html W przeciwieństwie do RoRo, to są opony na błoto (oczywiście w kategorii XC), a nie tylko nadające się na mokre warunki
michalr75 Napisano 17 Października 2017 Autor Napisano 17 Października 2017 @Wooyek - oczywiście, wszystkie te opony będę sprawdzał co tam o nich piszą :-) Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
michalr75 Napisano 17 Października 2017 Autor Napisano 17 Października 2017 Jeśli priorytetem jest trakcja w trudnych warunkach ( konkretne błoto ,a nie przejazd przez kałuże )to coś na kształt Maxxisa Shorty na przód, High Roller II na tył ( super zestaw ) Do XC być może Maxxisa Meduse , a na tył Forekastera ( na tym zestawie nie jeżdziłem ). Jeśli warunki są w miarę ( czyli mokro ale bez dramatycznego błota ) to Micheliny WildGrip'R w wersji Advanced ( jeśli gdzieś jeszcze są ) ewentualnie Conti Trail Kinga 2.4. Szwalbe RR nie jest IMO oponą na trudne ,błotniste warunki. teoretycznie lepszy jest NN ,ale zbyt szybko i dosyć nieoczekiwanie traci przyczepność . Od Szwalbe conajmniej Fat Alberta. Ten HiRoller to taki? Zastanawia mnie że jest kilka wersji, różniących się dość znacznie cenowo. http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6996662261 Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Mod Team durnykot Napisano 17 Października 2017 Mod Team Napisano 17 Października 2017 Jeździłem na takiej https://www.bike-discount.de/en/buy/maxxis-highroller-ii-27.5x2.30-tr-exo-dual-60-folding-88243
phoe Napisano 17 Października 2017 Napisano 17 Października 2017 High Roller czy Minion od Maxxisa to straszne opony jak chodzi o opory toczenia, a autor wspomina o maratonach. Szybciej Michelina Wild Grip'R, jakoś mega się nie czyszczą, ale będą dobrym kompromisem jak chodzi o typowo błotną oponę, a taką która ma w miarę niskie opory toczenia. No i jest jeszcze Vittoria Goma, sama Włoszczowska na błotnych maratonach na nich się ścigała.
michalr75 Napisano 17 Października 2017 Autor Napisano 17 Października 2017 Patrzyłem tu i tam to komplet Michelina można kupić tanio w Decathlonie, podobnie Toro. Pytanie czy ten Michelin też występuje w kilku wersjach czy Advanced to jedyna wersja? Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Alsew Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 A może wrzuć tego Ardenta co masz na tył, a na przód kup Toro albo Goma?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.