kiziorak Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Witam Od momentu zakupu (rok 2015), rower jeździł ~2000 km rocznie, głównie XC/szosa. Od nowości nie grzebałem nic przy hamulcach, bo nie było takiej potrzeby, wszystko działało bez zarzutu.Jeszcze wczoraj, po wyciągnięciu roweru na kolejną przejażdżkę ~78 km i powrocie do domu wszystko było cacy. Natomiast dziś rano po przejechaniu 6km i naciśnięciu klamki hamulca (normalne łagodne hamowanie) tłoczki nie odbiły, innymi słowy zablokowało koło.W miarę dalszej jazdy, po ok. 2km tłoczki puściły i do konca 51 km trasy nie używałem tylnego hamulca w obawie, że znowu złapie mi tarczę i będę musiał wrócić do domu innym środkiem transportu.Wróciwszy do domu, upewniłem się na google, że to raczej nie objawy zapowietrzenia, bo przecież jak hamulec zapowietrzony, to klamka miękka i siła hamowania takiego hamulca jest poniżej przeciętnej.Postanowiłem wyciągnąć klocki, przyjrzeć się co tam się mogło wydarzyć. Tłoczki czyste, klocki praktycznie jak nowe. Natomiast tłoczków za żadne skarby nie da się cofnąć do normalnej pozycji.Stoją w miejscu jak zamurowane.Odkręciłem śrubkę w klamce aby sprawdzić poziom oleju mineralnego - pusto. Sprawdziłem czy gdzieś nie ma przecieku, na klamce, na przewodzie, na zacisku - wszystko czyste.Czy ktoś wie co może być przyczyną?Nie wiem czy po prostu nie kupić olej mineralny, zalać cały układ, wyciągnąć stary olej i odpowietrzyć hamulec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 14 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Od nowości nie grzebałem nic przy hamulcach, bo nie było takiej potrzeby No i to może być przyczyną. Hamulce trzeba też przynajmniej raz sezon zakonserwować, umyć porządnie, kapnąć olejem pomiędzy tłoczki a uszczelki. W przeciwnym razie tłoczki mogą się zatrzeć i możliwe, a wręcz bardzo prawdopodobne że tak jest w Twoim przypadku. Bez rozbierania zacisku się nie obędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziorak Napisano 14 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Rozkręciłem zacisk, płynu było może z 4 kropelki. Dodatkowo w kolorze szarym, bo na pewno nie był czerwony. Gdzie się podział cały olej, nie mam pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 14 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Klocki nie były mokre od strony tłoczków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziorak Napisano 14 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2017 (edytowane) Suche jak pieprz. Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie, klamkę i przewód czy nie ma przecieków, peknięc, przetarć. Nic nie znalazłem. Decyzja chyba jest taka, że jutro na 112 km jade bez tylniego zacisku, a w poniedziałek dorwę swój zestaw do odpowietrzania, przepłukam, a następnie napełnię układ i odpowietrzę.Wciąż nie mam pojęcia co jest przyczyną. Generalnie zazwyczaj po każdej jeździe obczajam rower i nigdy mi się nie zdarzyło żeby coś przeciekało w układzie hamulcowym.Olej mineralny chyba sam z siebie tak sobie nie wyparowuje. Biorąc pod uwagę, że dotychczas nic się nie działo, raczej wątpię że od nowości było coś nie do końca zalane. Edytowane 14 Października 2017 przez kiziorak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 (edytowane) Wyjąć klocki, włożyć ~6mm dystans między tłoczki (może być kilka sklejonych monet). Pompować heblem aż tłoczki maksymalnie się wysuną (jak już oprą się o dystans, zablokować czymś klamkę aby była cały czas wciśnięta). Teraz bierzesz starą sznurówkę, moczysz w ekstrakcyjnej, przekładasz przez tłoczek i wykonujesz ruchy posuwisto-zwrotne :] Dosłownie tak jabyś mył zęby nicią dentystyczną tyle że tu myjesz powierzchnie tłoczków. Jak już powierzchnie tłoczków będą czyste to dajesz na nie po 2 krople mineralnego ,zwalniasz klamkę, wyciągasz dystans i wpychasz tłoczki w zacisk (tylko przez coś! nie bezpośrednio śrubakiem bo ukruszy się ceramika tłoku!) Jak nadal będą stawiać opór to sorry ale serwis (tak się kończą zaniedbania). Edytowane 14 Października 2017 przez ishi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziorak Napisano 14 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Dzięki wielkie za podpowiedzi, w poniedziałek wszystko ogarnę według waszych wytycznych. Mam nadzieję, że problem się rozwiąże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziorak Napisano 15 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2017 Jednak dzisiaj wziąłem sie za zacisk... chyba wychodzi na to, że nadaje sie na śmietnik. Przepłukałem zacisk olejem mineralnym i znalazłem białe opiłki prawdopodobnie ceramiczne. Dodatkowo przy cofaniu tłoczków słychać jakby skrobanie, dźwięk typu przesuwanie buta po piasku. Nie bardzo rozumiem jakim cudem to sie tak wysypało - tylny hamulec w porównaniu do przedniego jest o wiele mniej eksploatowany. Czy jest możliwość rozebrania całego zacisku tak aby wyciągnąć tłoczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 15 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2017 Proste. Wykręcasz dwie śruby, tą gdzie jest banjo na imbus i drugą na torxa. I juz masz zacisk w dwóch częściach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 16 Października 2017 Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Powitoł Udaje się później złożyć zacisk shimano na tych samych uszczelkach, czy mają tendencje do sikania? Mój M615 działa na razie OK (pukpukpuk), ale mam drugi taki zacisk, (ponoć niesikany ), który wypadałoby mi przejrzeć nim zacznę kompletować resztę do niego (klamka, przewód). Jednak dzisiaj wziąłem sie za zacisk... chyba wychodzi na to, że nadaje sie na śmietnik. Przepłukałem zacisk olejem mineralnym i znalazłem białe opiłki prawdopodobnie ceramiczne. Dodatkowo przy cofaniu tłoczków słychać jakby skrobanie, dźwięk typu przesuwanie buta po piasku.Może być pęknięty tłoczek, może być pozostałość z montażu fabrycznego... niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziorak Napisano 16 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2017 (edytowane) No panowie, szok. W życiu czegoś takiego nie widziałem.Tłoczek się rozsypał od środka. Drugiego nie jestem nawet w stanie wyciągnąć. Udało się wyciągnąć drugi tłoczek, pompka dała radę. Sytuacja ta sama. Poniżej zdjęcia.Czyli trzeba kupić zacisk, bo tłoczków nigdzie nie dostanę.Zacisk SLX BR-M7000 będzie kompatibylny? Edytowane 16 Października 2017 przez kiziorak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 16 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Zacisk SLX BR-M7000 będzie kompatibylny? Będzie. Ale w tej serii to loteria z uszczelkami (kiepska jakość) Pękająca ceramika w SLXach czy XT to żadna nowość. Możesz kupić ten zacisk: http://allegro.pl/shimano-br-rs785-szosa-zacisk-tloki-i6826343368.html i przeszczepić tłoczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 16 Października 2017 Udostępnij Napisano 16 Października 2017 (edytowane) Powitoł Rwał twoją nać, pierwsze zdjęcie z wnętrzem zacisku wygląda jak jakaś jątrząca się rana z ropą i połamaną kością W tańszych czarne tłoczki chyba nie pękają tak często? Sam zacisk M7000 to sto-parę złotych z klockami. Nie wiem czy jest sens bawić się w przeszczepy jeśli można kupić za tyle nowy z gwarancją, któóóóóra może się niestety przydać Edytowane 16 Października 2017 przez porcelanowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 16 Października 2017 Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Jedne 675 pękały inne nie. Loteria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziorak Napisano 16 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2017 To jest właśnie to, ceramiczne tłoczki. Jaki jest sens stosowania takiego materiału? Waga, koszt produkcji, lepszy feeling przy wciskaniu manetki?Gdyby to było metalowe to takich problemów by nie było.No nic, nie ma co narzekać, widocznie zdarzają się takie rzeczy.Myślę, że najrozsądniej będzie kupić nowy zacisk, a w starym w jakiś dzień zrobić przekładkę i będzie dodatkowy zapas.Dziękuję za pomoc i wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 16 Października 2017 Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Powitoł Ceramiczne klocki to izolacja układu od najbardziej grzejącej się jego części Co mnie wnerwia to to, że kiedyś rozpołowiliśmy z kumplem zacisk suzuki z jakiegoś motocykla. Tłoczek ceramiczny, niewiele więcej mięsa na nim było w porównaniu do rowerowego i nastyktóryś rok w używaniu bez szwanku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziorak Napisano 16 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2017 No nieźle, tutaj raptem 3 lata i dosłownie rozsadziło ten tłoczek.Jeszcze jedno szybkie pytanko - oprócz BR-RS785 z jakich jeszcze modeli mogę przełożyć tłoczek tak aby zgadzał się wymiarami z tym z M675? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.