Quell Napisano 14 Października 2017 Napisano 14 Października 2017 Pierwszy raz zapiekła się tak śruba tarczy,że kontra obkręca się i nie wystarcza blokada śrubokrętem. Nie chcę tego zmasakrować,czy istnieje fabryczny kluczyk do tych kontr,czy zostaje rzeźbić jakieś home made ?
gtb Napisano 14 Października 2017 Napisano 14 Października 2017 https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/klucze-sciagacze/inne/prod/cnw-2
Gość Napisano 14 Października 2017 Napisano 14 Października 2017 https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/klucze-sciagacze/inne/prod/prox-chainring-bolt
Quell Napisano 14 Października 2017 Autor Napisano 14 Października 2017 Dzięki panowie. Szukałem i ten z linka Skom25 nawet przemknął mi przez oczy,ale przy takim ujęciu nie ma szans żeby się zorientować.
Mod Team IvanMTB Napisano 14 Października 2017 Mod Team Napisano 14 Października 2017 Kłaniam, Czasem się przydaje, ale nie jest to uniwersalny i zawsze pewny patent. Jak masz dobrze zapaparny komin to niestety taki kluczyk nie poradzi. Ma zbyt małą powierzchnię styku i poprostu niedaje rady Kilka razy się o tym przekonałem i niestety skończyło się na rozwiercaniu komina... Dlatego zawsze powtarzam, smarować, smarować i jeszcze raz samrować. Dobrym, wodoodpornym smarem... Szacunek... I.
Witboj Napisano 15 Października 2017 Napisano 15 Października 2017 @IvanMTB Smarować smarem? A to się sprawdza? Bo jeszcze nie widziałem nowej korby skręconej na smar - ale od razu przyznaję, że nie rozkręcałem korb innych niż Shimano. Tam jest zdecydowanie łatwozrywalny Loctite. On tez zabezpiecza przed zapiekaniem i korozją jak smar ale jednocześnie chroni przed odkręcaniem. Moim zdaniem tak samo jak śruby tarcz hamulcowych, mocowanie V-brake czy niektórych elementów zawieszenie - tylko na Loctite, nie ma smar. Ostatnio rozkręcałem korbę STX i LX 570 - czyli obie prawie 20-letnie, fabrycznie skręcone na Loctite i zero problemów z rozkręceniem. Loctite chroni jak smar wodoodporny (przynajmniej oryginalny).
Gość Napisano 15 Października 2017 Napisano 15 Października 2017 Ja smaruje smarem i dokręcam dość lekko bo 6Nm. Nigdy problemów nie miałem zarówno na oryginalnych śrubach Shimano jak i aluminiowych odpowiednikach.
Pidzej Napisano 15 Października 2017 Napisano 15 Października 2017 Niektóre korby mają kominy "samoblokujące się" o zębatkę i to jest genialne rozwiązanie http://bikecenter.pl/galerie/t/tarcza-30t-do-korby-shim_18569.jpg https://olxpl-ring09.akamaized.net/images_tablicapl/163191143_3_644x461_amortyzator-korba-zebatka-22-30-sruba-komin-alivio-hollowtech-blat-rowery.jpg Przy wymianie tarcz w korbie warto nad czymś takim pomyśleć.
Gość Napisano 15 Października 2017 Napisano 15 Października 2017 Albo od czasu do czasu po prostu rozłożyć wszystko, przesmarować i mieć święty spokój. Na ogół problemy gdzie nie można czegoś rozkręcić, coś się zapiekło itd mają ludzie którzy nie dotykają roweru "bo działa". Wczoraj powstał chyba temat o prawdopodobnie zatartych hamulcach 675. A wystarczyło raz na rok umyć i nałożyć odrobinę smaru na wysunięty tłoczek.
Pidzej Napisano 15 Października 2017 Napisano 15 Października 2017 Wiadomo, smar to podstawa. Ja smaruję każdą, najmniejszą śrubkę miedzianym. Brakiem Loctite się nie przejmuję bo co ~miesiąc sprawdzam i ew. dociągam wszystkie śruby. Raz nie dałem smaru na dwie głupie śrubki łączące elementy bagażnika. Efekt taki że po roku bagażnik rozkręcałem za pomocą imadła i wielkiego francuza
Quell Napisano 15 Października 2017 Autor Napisano 15 Października 2017 Niektóre korby mają kominy "samoblokujące się" o zębatkę i to jest genialne rozwiązanie Rozwiązanie bardzo dobre,ale takie tarcze ciężko dostępne,można jeszcze porzeźbić iglakiem Pierwszy raz taki problem,i to na korbie po 2 sezonach,ostatnio rozbierałem delore może dziesięcioletnie ,śmigane też zimą,i odkręciło się jak nowe. Też raczej zabezpieczę loctite,chyba najpewniejsze rozwiązanie.
Witboj Napisano 15 Października 2017 Napisano 15 Października 2017 Monet dokręcania dla kominów nowego typu (bo też takie mam w swoim rowerze w Deorce FC-M612) to od 12 do 16-17 Nm - zależy która tarcza (im mniejsza tym większy moment).
Gość Napisano 15 Października 2017 Napisano 15 Października 2017 Powiedz to moim aluminiowym kominom Chociaż fakt faktem że w mojej FC-M590 fabrycznie śruby były dokręcone na tyle mocno że jednak trzeba było trochę siły włożyć.
detonator Napisano 15 Października 2017 Napisano 15 Października 2017 Z doświadczenia wiem też, że prócz smarowania istotną sprawą jest to, żeby gwinty były czyściutkie. Zupełnie inaczej wykręca się komin czysty a brudny. Smar obojętnie jaki, choć pewnie zaraz pojawią się głosy że nie miedziany, nie grafitowy itp.
Gość Napisano 15 Października 2017 Napisano 15 Października 2017 Zwykły smar łożyskowy będzie OK, nie ma co wydziwiać. Tak jak pisałem ważniejsze jest rozkręcenie od czasu do czasu niż Bóg wie jakie zabezpieczanie. Jedyny smar typowo rowerowy który mogę polecić to Finish Line Teflonowy, jest rewelacyjny. Konsystencja pasty, ładnie rozprowadza się na gwincie, nie ciągnie się a dzięki białemu kolorowi widać ile jest go nałożonego itd. Cena 40 zł za tubkę jest spora ale nie żałuję ani grosza. Muszę poszukać odpowiednika przemysłowego, ale przy takiej cenie to zawsze ryzyko że się kupi nie to co się oczekuje.
dymcio111 Napisano 19 Listopada 2017 Napisano 19 Listopada 2017 Lepiej dobrze oczyścić gwinty i skręcać potem z użyciem kleju do gwintów np Loctite itp. Bo potem w trasie może spotkać nie miła niespodzianka jak tarcza zacznie pływać bo się rozkręci. Raz się na rower umówiłem dobrze że po 10km się zorientowałem bo coś biegi nie wchodziły jak miały. Uratowały mi dupe na miejscu ustawki moje dwa multitoole Leatherman Squirt i Topeak Allien 2, mogłem dalej jechać te kilkanaście km po nocy jak planowaliśmy. Na któryś dzień kupiłem klej rozebrałem wyczyściłem i dałem kleju skręciłem i trzyma dalej już z 2 lata. Kluczyk specjalny też kupiłem do skręcania bo nie lubię druciarstwa. Wysłane z mojego Samsung Note 4 SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Gość Napisano 25 Kwietnia 2018 Napisano 25 Kwietnia 2018 moze tu tez zapodam info o dosc przyjemnym kluczyku do kominów w sensownej jeszcze cenie -> SuperB TB TH20 b.ergo narządz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.