4czaq Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Witam wszystkich Szukałem, grzebałem, coś tam się znalazło ale żadnych konkretnych informacji nie znalazłem. Potrzebuję informacji na temat fabrycznego zaworowania monachów - w starych oznaczenia A, B, C.... wsparte były tabelką na stronie RS i wyjaśnieniem gdzie stosować jakie zaworowanie. W nowszych damperach trochę to zagadka. Wiem, że oznaczone są literowo tłumienie kompresji i odbicia (czerwone i niebieskie kwadraciki), no ale mamy L, M i H dodatkowo Low i High mają jeszcze oznaczenia cyfrowe. Kiedy stosować jakie oznaczenia? jest jakaś ściąga? Czy możliwa jest samodzielna zmiana zaworowania czy tylko serwis? Na czym taka zmiana może polegać? Mam rower z zawieszeniem o skoku 100mm i przełożeniem 2:1 a damper z zaworowaniem M|M (190x50). Niewiele brakuje do dobrego ustawienia ale jest trochę "twardo". Coś da się z tym zrobić? Dodam że manualna regulacja tłumienia odbicia (czerwone pokrętło) ustawiona na minimum, a monarch rocznikowo 2012. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 12 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Tu masz ściągę: Przy przełożeniu 2:1 powinieneś mieć L/L. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4czaq Napisano 12 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2017 O to, to! tak myślałem że przynajmniej jedna L-ka A czy jest jakiś sposób na zmianę charakterystyki tłumienia? zmiana ciśnienia IFP? zmiana gęstości oleju? Jakieś zestawy tuningowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 13 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Trzeba by shimy w tłumiku zmienić. Popytaj w większych serwisach zajmujących się amortyzacją, ale nie wiem czy nie będzie taniej sprzedać obecny damper i kupić odpowiedni. Ed, poczytaj ten temat, może pomoże: http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/monarch-rc3-plus-shim-stack-826666.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4czaq Napisano 13 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Chyba masz rację, trzeba będzie zapolować na odpowiedni zestaw zaworowy w innym damperze. Na razie pojeżdżę na fabrycznym DT-ku, ten sprawuje się nieźle (tylko platformy brak). Wielkie dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Czy z tabelki powyżej można wyczytać ustawienie dla każdej ramy, czy sama budowa ma też znaczenie? W moim Romet Tool jest wirtualny punkt obrotu więc ciekawi mnie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4czaq Napisano 13 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2017 (edytowane) Raczej jest to tabelka dla wszystkich konstrukcji. Ja w swojej ramie mam 4-zawias i jak najbardziej odczułem, że zaworowanie mam złe. Kwestia tylko tego, że konstrukcje bardziej skomplikowane jak np w moim rowerze teoretycznie mniej potrzebują platformy. Edytowane 13 Października 2017 przez 4czaq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 13 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Tabelka dotyczy każdej ramy, masz tu przełożenie i charakterystykę. Jedynie w przypadku klasycznego jednozawiasa dobrze brać damper High Volume. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Czyli jeśli przekłada się damper z innego roweru, który miał to samo mocowanie dampera i ten sam skok, i w oryginalnej ramie producent dobrze dobrał zaworowanie, to w nowej ramie też będzie dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 13 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Najważniejsze jest przełożenie. Jeśli rama ma np. 150mm skoku, a damper 50mm ugięcia to jest przełożenie 3:1 (150/50). Jeśli, jak piszesz, nowa rama ma ten sam skok i ta sama długość dampera wchodzi, z tym samym skokiem, to przełożenie będzie takie samo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 13 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2017 Kontynuując proszę o wskazówki: - Romet Tool, zawias z tyłu wirtualny ze sztywnym tylnym trójkątem, oryginalny damper to Monarch RT zaworowanie M/L3 Do ramy zamieniłem na teoretycznie lepszy damper Monarch RT plus z dodatkową puszką, damper pochodzi z NS Bikes Snabb. Długość montażowa jest taka sama. Takie same dampery wkładają inne marki na tej samej ramie, na przykład CTM Scroll. Damper ze Snabba ma zaworowanie M M. Problemy: Na damperze z M M nie mogę ustawić tyłu tak jakbym chciał, przy ustawionym SAGu na 30% wykorzystuję 60-70% skoku nawet na największych dropach. Jak schodzę z ciśnieniem i SAG jest około 35-40% to skok jest wykorzystywany ale podparcia na początku prawie nie ma i ciągłe walenie pedałami o ziemię. Na oryginalnym damperze z M L3 jest zupełnie inna historia, szybkie pompowanie na SAG 30%, nic się nie zapada, jest miękko od samego początku skoku i pracuje to fajnie liniowo. No ale skoro kupiłem już lepszy damper to bym chciał na nim jeździć, ale wydaje mi się że zaworowanie całkowicie nie pasuje do tej ramy. Zmieniać zaworowanie na M L3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 21 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2017 Nikt nic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 21 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2017 Do rometa bardziej pasowałby damper od mondrakera. Jakbyś się poddał z przezaworowaniem to daj znać, może masz już kupca na tego snabowego dampera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 21 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2017 A jakie zaworowanie ma Mondraker? Albo CTM - ma taką samą ramę. Serwis Wichu twierdzi że zaworowaniem wiele się nie zdziała i on proponuje żeby zmniejszyć puszkę (pewnie jakimiś wkładkami jego projektu), mimo że włożyłem 7 gumek (z 9 max) i różnicy nie było. Chcesz kupić ten damper to prv. Nie daje mi to spokoju :-) Dedukuję, że żeby móc dopasować zaworowanie wg tabelki powyżej, musiałbym zmierzyć najpierw jaka jest zależność w Romecie Tool skoku koła od skoku dampera i wtedy bym mógł dopasować dopiero zaworowanie. Skoro na oryginalnym damperze jest M L3 to rozumiem że każdy inny Rockshox M L3 też powinien być OK.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 21 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2017 Tool ma skoku 160, damper pewnie 63, wychodzi ratio 2,4. Zero (bo chyba nikt nie ma wątpliwości że romet ma zawias z mondka) to zawieszenie progresywne, czyli rasing rate., suma sumarum wg tabeli M L3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jastu Napisano 23 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2017 (edytowane) Panowie, jak ustalić czy zawieszenie jest raising/faling/flat? wykresu dla swojego Cube Stereo 120 29 2016 znaleźć nie mogę, na wykresie na niebiesko oznaczono taki sam ale elektryk (link) na papierze mi wychodzi 2.67, co mogłoby się zgadzać z wykresem - czyli rising (lr się zmniejsza) dostałem ofertę na monarcha z nalepką : M na czerwono, M na niebiesko, S na niebiesko i kłódka z 380 z tego co rozumiem nalepka opisuje flat? z drugiej strony różnica max/min = 0,12 czyli niedużo Dobrze rozumuję? Edytowane 23 Listopada 2017 przez jastu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 23 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2017 Jeszcze wtrącę: BFG życzy sobie 400zł za zmianę zaworowania - 200zł za serwis i 200zł za blaszki do zaworowania. Cena powala jeśli można taki damper za 600zł kupić... Jakiej różnicy można oczekiwać po zmianie z M M na M L3? Diametralnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 23 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2017 Serwis tak z 50zl za dużo, a te zaworowanie to powinni za 50zł dodatkowe zrobić wg mnie, pytanie ile Wichu by chciał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 24 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Pytanie ile te blaszki w rzeczywistości kosztują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 24 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 5-10zł za 1szt, tylko trzeba szukać, a bądźmy szczerzy, takie BFG ma do tego dobry dostęp i lepsze ceny, inna sprawa, że mając doświadczenie zaworowanie można zmienić zmieniając kolejność tych blaszek, a nie je wymieniając. Za 2h pracy kasować 400zł, jest grubą przesadą jak na Polskie zarobki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Nie kasują za robotę czy blaszki ,ale za wiedzę. Oni wiedzą jak , Wy/My- nie . Cena powala jeśli można taki damper za 600zł kupić. Teoretycznie tak,ale za owe 600 pln możesz kupić tłumik, który kompletnie nie będzie pasował charakterystyką tłumienia do charakterystyki ramy. Zawieszenia Rometa i Moondrakera może wyglądać tak samo,ale charakterystykę może mieć inną choćby ze względu na kształt krzywek i miejsce punktu obrotu. Wojtas, masz możliwość przełożenia puszki z oryginalnego tłumika do tego z NSa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 24 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Myślisz ze astro tak daleko się posuneło i zmodyfikowało zawieszenie mondrakera wsadzając je do ram dla rometa W sumie nie głupi trop aby przełożyć bebechy z rt do plusa, jeśli da radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 25 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2017 Damper powędrował do Wicha celem zmiany z M M na M L3. Znalazłem informacje, że CTM Scroll - kopia rometa - ma seryjnie taki sam damper z dużą puszką jak ten od Snabba i również ma M L3. Więc Romet dając małą puszkę zrobił dobrze bo naprawdę czuję że jest dużo lepiej na M L3 na małej niż na M M na dużej. Bebechy będą pasowały z małej puszki do dużej z dodatkową komora? Zapytam Wicha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 25 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Listopada 2017 Myślisz ze astro tak daleko się posuneło i zmodyfikowało zawieszenie mondrakera wsadzając je do ram dla rometa Jestem o tym mocno przekonany. Zresztą poszukaj ,kiedy Moondraker wprowadził zawieszenie Zero Suspension, a kiedy Romet się pojawił. Podobna sytuacja jest w rowerach z horstem- niby to samo, a są rowery pracujące kompletnie inaczej- wystarczy zmienić położenie jednego z punktów obrotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 25 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2017 Jaki tam jest układ między astro a mondrakerem to już nie dojdziemy, szkoda że nie pomierzyłem czy są różnice między keyem a crafty jak miałem oba pod ręką, odpuszcze offtop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.