blaszka84 Napisano 12 Października 2017 Napisano 12 Października 2017 Cześć, Szukam roweru do AM/Enduro. Hardtaila 27,5 + do max 5000. Po długich poszukiwaniach i pomocy Wooyka do finału doszły dwa rowery jak w temacie. Co o nich sądzicie? Który lepszy? Z góry dzięki za pomoc.
blaszka84 Napisano 14 Października 2017 Autor Napisano 14 Października 2017 Ponad 100 wyświetleń wątku i naprawdę nikt nie moze pomoc mi w wyborze?? Napisałem tego posta ponieważ nie znam sie na rowerach i liczyłem na pomoc z Waszej strony....i nadal liczę. Kwota jaka przeznaczam na zakup jest dla mnie dość znaczna wiec chce dobrze wydać te pieniądze. Nie chce, żeby za chwile sie okazało, ze konieczne są duże (małych raczej nie uniknę) modyfikacje. Także ponawiam prośbę o pomoc i sugestie co do wyboru. Moze propozycja innego modelu? Z góry dziękuje i pozdrawiam.
dziksoltys Napisano 14 Października 2017 Napisano 14 Października 2017 Wstaw specyfikację tych rowerów
blaszka84 Napisano 15 Października 2017 Autor Napisano 15 Października 2017 Specyfikacja Djambo 2018 (4 700zl) w treści, a Dartmoor Evo 2018 (4 500) jako załącznik. NS DJAMBO 2018 Specyfikacja: Rama: NS Bikes 6061-T6 custom formed and butted tubes, 135x10 dropouts Damper: / Amortyzator: Rock Shox Recon 130mm skoku, 15x110mm Boost, alu taper steering tube Stery: GW integrated tapered IS42/IS52, łożyska maszynowe Mostek: NS Tone 31.8, 45mm Kierownica: NS Bar, 760mm 12mm rise Gripy: NS Hold Fast Sztyca: Kalloy 30.9 Siodełko: Octane One Rocker steel rails Hamulec przedni: Sram Level, 180mm Hamulec tylny: Sram Level, 180mm Klamki: Sram Level Obręcze: Octane One Solar 27.5” tubeless ready Szprychy: szprychy z nyplami 14mm Piasta przednia: NS 15x110 Boost disc sealed Piasta tylna: NS Cassette 135x10mm sealed Opony: Schwalbe Nobby Nic 27.5x2.8 folding Korba: SR Suntour Zeron 1X AX-S-BT-32t 175mm Suport: SR Suntour Euro BB BSA Pedały: / Łańcuch: KMC, 10spd Napinacz: / Przerzutka tylna: Shimano RD M610 Deore,10spd Manetka: Shimano Deore SLM-610 10spd Kaseta: Sunrace CSMS2 TAY 10spd 11-42t Waga: 13,2kg
Piter233 Napisano 15 Października 2017 Napisano 15 Października 2017 Jak tak patrzę na specyfikację to na żaden bym się nie zdecydował. Oba mają napędy 10, oba mają recony które są przeznaczone do xc. Jak już to primal - ma sztywną oś także z tyłu. Pytanie jak będziesz jeździł? Coś w stylu xc czy bardziej w stronę enduro? Jak jesteś w stanie trochę dopłacić to weź chociaż wersję pro primala - amor z goleniami 34 (35?), napęd 11 od srama i sztyca myk-myk w standardzie. Nie wiem ile będzie kosztował, ale mimo wszystko jak już kupować taki rower to tak żeby to miało sens - a przy takim skoku dawanie recona to trochę rozmijanie się z przeznaczeniem roweru takiego typu.
marcin_ostrów Napisano 15 Października 2017 Napisano 15 Października 2017 Primal Pro to będzie 5499 zdaje się. A tak przy okazji, dlaczego nie Hornet ?
Piter233 Napisano 15 Października 2017 Napisano 15 Października 2017 Jeśli katalogowo jest 5500 to myślę że jakiś rabat niewielki na pewno wytargasz, liczmy nawet 5400. 900 stów więcej od primala evo, powyżej budżetu 400 zł. Jak ta cena się utrzyma to o wiele bardziej opłaca się dopłacić do wersji pro. Sama sztyca regulowana to koszt ok. 600-700 zł, do tego dochodzi ci lepszy amor do ostrzejszej jazdy a do tego jeden bieg więcej, co w przypadku napędu 1x jest może nie na wagę złota, ale na pewno się przyda.
blaszka84 Napisano 16 Października 2017 Autor Napisano 16 Października 2017 Moja jazda to także XC z zacięciem Enduro. Ok 80% las i ścieżki góra dół i ok 20% (ale widzę tendencje wzrostowa) hopki, dropy i inne ze względu na dostęp do toru. Jak widać większość to XC ale E sprawia mi coraz większa frajdę i czuje, ze będzie go więcej. Planuje juz wyjazdy na singletracki. Z jednej strony nie chce przepłacać na przerost formy nad treścią, ale z drugiej nie chce odbierać sobie funu na ostrzejszych odcinkach przez zaoszczędzenie kilkuset złotych. Wole dozbierac i ze spokojna głowa skupić sie na jeździe. Wiec myśle, ze jednak dozbieram....a mam czas bo wg producenta nowe Primale będą dostępne ok marca kwietnia. Co do Horneta to brałem go pod uwagę bardzo mocno do momentu kiedy zobaczyłem jaki ma standard-over....805mm (bez względu czy S M L) a przy okazji Primal to 790mm w każdym rozmiarze. Mam GT Karakoram Comp 29er z 2017 z standard-overem 772 mm w rozm M i wydaje mimsie bardzo duży przy długości nogi 80 cm i wzroście 176cm. Dlatego NS Djambo był brany pod uwagę. Jego standard-over to dla ramy S to 731 mm a dla M 756 mm. Wooyek pisał na blogu, ze mając Djambo przy wzroście 170 cm ma ramę M. Mam wrazenie ze przez wielkość mój GT jest mało zwinny i mnie nieco przytłacza, ale z drugiej strony w tej kategori rowerach musi być wysoko.......racja? Wszystkie przewagi sprzętowe PRO nad EVO są nie do przecenienia i warte ceny wiec chyba odłożyć nieco kasy. Będę kupował i tak na raty wiec będzie mniej bolalo???? Tylko czy do PRO wejdą opony 27,5 +? W specyfikacji są 2,6".....ale czy to jest juz "+"? Nie wiem. Podpowiedzcie prosze co z tym standard-overem. Z jednej strony stojąc na ziemi jest to dużo, ale nie ostanie na ziemi chodzi. Znalazłem Horneta 2016 z ramą S i chętnie bym go kupił tylko ten przekrój mnie martwi. Tak czy inaczej najpierw chce sie przymierzyć do tych rowerów. Ktoś zna sklep, w którym maja NS i Dartmoor'a? Dużo tego napisałem, ale to dlatego, ze duży mam dylemat z tym jak nie patrzeć dużym wydatkiem.....prosze o pomoc.
Wooyek Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Podpowiedzcie prosze co z tym standard-overem. Z jednej strony stojąc na ziemi jest to dużo, ale nie ostanie na ziemi chodzi. Przede wszystkim standover (od "stać", "nad"), a nie żaden standard-over! Co do jego interpretacji, to zacytuję siebie: Wysokość górnej rury nad ziemią, mierzona zazwyczaj w środku jej długości. „Zazwyczaj”, więc nie jest to pomiar ani dokładny, ani łatwy do porównania między producentami. Mówi o tym, ile miejsca masz na jajka, stojąc na ziemi z rowerem między nogami. Co ciekawe, odległość górnej rury od genitaliów jest często polecanym kryterium doboru rozmiaru ramy, co jest okrutną bzdurą. Zwłaszcza w rowerach o dużym skoku zawieszenia (które siłą rzeczy są wyższe) musisz zaakceptować fakt, że nie zawsze będziesz mógł sobie pozwolić na zeskoczenie z siodełka na równe nogi (zresztą czemu miałbyś to robić?). Dlatego też przekrok jest zazwyczaj brany pod uwagę przez początkujących, osoby bardzo niskie lub dirtowców robiących can-cany i tailwhipy. Również przy prawnym dopuszczaniu rowerów do sprzedaży. Ale ogólnie jest nieciekawy i nieprzydatny. https://www.1enduro.pl/geometria-roweru-mtb-enduro/ Najważniejsze wnioski: producenci różnie to mierzą, a nawet jeśli mierzą tak samo, to jest to wymiar zależny m.in. od długości górnej rury i kąta podsiodłówki. Więc bezpośrednie porównanie z tabelki będzie miało słabe przełożenie na rzeczywiste odczucia. większy skok => wyższy przekrok. Nie może być inaczej i nawet mocno gięte/opuszczone górne rury zmieniają tu bardzo niewiele (punkt zaczepienia przy główce ramy pozostaje stały i zależny od skoku widelca i rozmiaru koła). jak chcesz rower, na którym będziesz mógł stać z filiżanką espresso, kup sobie szosówkę
blaszka84 Napisano 16 Października 2017 Autor Napisano 16 Października 2017 Dzięki za wyczerpująca odpowiedz. Co do "standard-over" to wina autokorekty???? W takim razie przyjrzę sie nowemu Hornetowi (4,5k) lub Primal Pro (5,5k) bo Hornet Pro to juz 6k. Wejdzie do Primala Pro koło 2,8-3"? Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
Dokumosa Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Primal pro ma już revela i napęd 1x11, poniżej 5k np. tutaj: https://www.centrumrowerowe.pl/rowery/gorskie-mtb/27-5-cala/p,dartmoor-rower-primal-pro-27-5-red-devil-r-l,660000.html
marcin_ostrów Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Piszemy o 2018 już a nie 2017
Wooyek Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Co do "standard-over" to wina autokorekty????W takim razie przyjrzę sie nowemu Hornetowi (4,5k) lub Primal Pro (5,5k) bo Hornet Pro to juz 6k. Wejdzie do Primala Pro koło 2,8-3"? 1. Autokorekta to wymówka dla słabych - świadczy o tym, że nawet Ci się nie chciało rzucić okiem na to, co wysłałeś w świat... 2. Temu Hornetowi za 4,5k się zbytnio nie przyglądaj - to ciężkie kowadło do katowania przez młodzież Primal Pro jest o niebo lepszym wyborem do tego, co piszesz. 3. Co do maksymalnego rozmiaru opony - nie wiem. Patrzyłeś w katalogu?
Dokumosa Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Piszemy o 2018 już a nie 2017 Dużo lepszym wyborem niż evo jest pro z 2017. Nie wiem jak wygląda cena pro na 2018 chociaż osobiście specyfikacyjnie pasuje mi bardziej 2017 (gumy 3" vs 2.6", revelation zamiast aiona).
Wooyek Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Dużo lepszym wyborem niż evo jest pro z 2017. Nie wiem jak wygląda cena pro na 2018 chociaż osobiście specyfikacyjnie pasuje mi bardziej 2017 (gumy 3" vs 2.6", revelation zamiast aiona). Aion vs Revelation - kwestia sporna, ja bym chyba wolał sztywniejszego Suntoura (dopiero Revelation 2018 ma golenie 35 mm). Tłumiki w obu są podobnie proste. 3.0" vs 2.6" - zależy od potrzeb. Kolega pisze o "XC z zacięciem enduro", więc niższa masa jest pożądana. Do skakania też opony 3.0" są takie sobie. Ale osprzęt to kwestia drugorzędna - 2018 ma przede wszystkim nową ramę z mocno poprawioną geometrią, dla której warto w niego celować. PS. Cena Primala Pro 2018: 5499 zł.
Dokumosa Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 Autor pisał początkowo o AM/Enduro. XC i Enduro to dla mnie światy wykluczające się i kupowanie klocka 14kg (pomijając już nawet wpływ geo na możliwości podjazdów) za 5,5k do XC to wyrzucenie pieniędzy. Rozumiem, że "XC z zacięciem Enduro" to tak trochę bez zastanowienia się było chlapnięte. Faktycznie wczytałem się w geo i 2018 przypasowałaby mi bardziej (chociaż ma ograniczenie do gum max. 2,8").
blaszka84 Napisano 16 Października 2017 Autor Napisano 16 Października 2017 Co do opon to katalogowo Primal Pro ma 2,6". Nie wiem czy więcej wejdzie, ale jak pisze Dokumosa to nawet 2,8" wejdzie, a to juz dużo biorąc pod uwagę, ze "Do skakania też opony 3.0" są takie sobie.", a skakanie bankowo będzie. Jesli chodzi o styl jazdy to faktycznie "było chlapnięte bez zastanowienia" za co przepraszam, ale to tylko i wyłącznie pośpiech. Po dzisiejszej sesji na torze bez regulowanej sztycy wiem, ze nowy nabytek po prostu musi ja miec????. A do tego brak przyczepności na liściach i kilka klinów do kolekcji. Znalazłem Primala Pro 27,5+ 2017 za 5199 zł w moim rozmiarze dostępnego od zaraz i mnie strasznie kusi bo juz pier*******ca dostaje kiedy fun z jazdy odbiera odbiera mi źle dobrany sprzęt. Z drugiej strony dołożyć 300zl i mieć 2018'wydaje sie być rozsądne tylko, ze dopiero ok kwietnia bym miał nowy rower, a z chęcią bym pojeździł tez zimą.
Piter233 Napisano 16 Października 2017 Napisano 16 Października 2017 a z chęcią bym pojeździł tez zimą. Zimą sprzęt tak dostaje w du** że aż sie odechciewa jeździć. O ile po wioskach idzie jeszcze pojeździć, to jak mieszkasz w mieście nawet na obrzeżach to sól robi straszne spustoszenie. Na zimę albo trenażer, albo zimówka, ale na pewno nie główny rower, w dodatku nowy.
blaszka84 Napisano 17 Października 2017 Autor Napisano 17 Października 2017 Dzięki za rade. Dobrze jest posłuchać doświadczonej osoby. Sadzilem, ze w moim przypadku (do lasu mam ok 1km, a po drodze chodnik/ścieżka rowerowa i przecinam jedynie ulice) nie będzie to, aż tak odczuwalne dla sprzętu, ale masz racje....szkoda roweru. Wiec jak zima to deska.....przynajmniej w moim przypadku.???? Pozdrawiam
Alsew Napisano 17 Października 2017 Napisano 17 Października 2017 Sadzilem, ze w moim przypadku (do lasu mam ok 1km, a po drodze chodnik/ścieżka rowerowa i przecinam jedynie ulice) nie będzie to, aż tak odczuwalne dla sprzętu, ale masz racje....szkoda roweru. Jeśli będziesz jeździł tylko po lesie to rowerowi nic się nie stanie... Też mam kilometr do lasu i po dwóch zimach jazdy maszynie nic nie dolega.
Wooyek Napisano 17 Października 2017 Napisano 17 Października 2017 Co do opon to katalogowo Primal Pro ma 2,6". Nie wiem czy więcej wejdzie Sprawdziłem i jest w katalogu wyraźnie napisane, jakie opony wchodzą do tej ramy...
blaszka84 Napisano 17 Października 2017 Autor Napisano 17 Października 2017 Jeśli będziesz jeździł tylko po lesie to rowerowi nic się nie stanie... Też mam kilometr do lasu i po dwóch zimach jazdy maszynie nic nie dolega. Bardzo mnie cieszy to co napisałeś. Oby śnieg dopisał w tym roku????????⛄️❄️???? Sprawdziłem i jest w katalogu wyraźnie napisane, jakie opony wchodzą do tej ramy... [/quote Faktycznie. Skupiłem sie jedynie na specyfikacji. Dzięki i pozdrawiam.
dziksoltys Napisano 17 Października 2017 Napisano 17 Października 2017 A ktoś wie po co dartmoor wypościł dwie różne ramy primal pod 29? "primal intro 29" gdzie minimalnie się różni geometrią od primala 27,5+ oraz Primal 29 gdzie już geometria jest inna może ktoś podać linka pod geometrię Djambo 2018?
Wooyek Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 może ktoś podać linka pod geometrię Djambo 2018? Oj, słabo Ci to szukanie idzie... http://bfy.tw/EXFt
dziksoltys Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 link jest poprawny? bo wyskakuje mi błąd jakoś znajduje same specyfikacje w katalogu by mogli podać było by prościej
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.