Skocz do zawartości

[piasta] sztywna os 10mm


rawracer

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No dzieki za sugestie.

Widze ze wystepuja tez 135x12

Ciekawe moze lekko powieksze haki i wsadze 12mm os.

Chyba sie nie roznia niczym poza srednica...

No i duzo lzejsza 12mm

Napisano

DT SWISS 350 
mam już kilka sezonów i złego słowa nie powiem.

Powiększanie haków jest generalnie złym pomysłem. Osłabiasz je. Lepiej poszukać kogoś co zrobi odpowiednią oś z przejściem z fi12 na fi10

Napisano

Mam ns surge tam sa wymienne haki, mysle ze te 2mm chyba nie oslabi az tak hakow...

Przemysle jeszcze,poszukam, moze juz ktos przerabial taki temat.

W nowszym roczniku juz 12mm haki dali

Napisano

Rozginanie haków to zły pomysł. Piasta pod oś 12 ma w hakach specjalne wyżłobienia w których oś się opiera, tego nie będzie w hakach 135. Większość piast DT jest konwertowalna na 135x10 (180, 240, 350 i chyba współczesne 370 również). W tym kierunku bym poszedł, tym bardziej że przyszłości będzie można dokonać ew. innych konwersji.

Napisano

Czyli poza srednica osi inaczej sie opieraja na ala konusach?

Miedzy 10 a 12 jest wiecej roznic niz sama srednica?

No tam by trzeba rozpilowac haki a dokladnie jest 10,55mm czyli rozpilowac by trzeba o 1,45mm

Napisano

Rozginanie haków to zły pomysł. Piasta pod oś 12 ma w hakach specjalne wyżłobienia w których oś się opiera, tego nie będzie w hakach 135. Większość piast DT jest konwertowalna na 135x10 (180, 240, 350 i chyba współczesne 370 również). W tym kierunku bym poszedł, tym bardziej że przyszłości będzie można dokonać ew. innych konwersji.

Mam u siebie tak zrobione w dt350. Konwersja ze szpilki na oś 10mm. Wszystko ładnie działa bez żadnego rozpiłowywania czy rozginania. Jedyny koszt to oś oraz adaptery. Całość kosztowała ze 120zł
Napisano

Stoje przed wyborem piasty. Myslalem o novatecu ale ciezki.

Kolega woojj poddal sugestie z dartmoorem i fajna piasta lzejsza.

W ramie jest mocowanie 135x10

Hakow rozginac nie trzeba tylko powiekszyc delikatnie sam otwor.

Pytanie kluczowe czy obie osie roznia sie jedynie srednica osi czy cos wiecej jak inaczej sie oadza w hakach np?

Bo jezeli tylko te 2mm jest wieksza srednica a dlugosc i sposob osadzenia w hakach taki sam jak 10 to zaryzykuje i powieksze otwor o te niecale 2mm

Kolega Dakumosa napisal o wyzlobieniach i tu chyba bedzie kolejna roznica juz bardziej skomlikowana do domowej przerobki

Napisano

Wspominałem o osi 12x142 gdzie rozstaw haków jest w rzeczywistości 135mm a end-capy piasty włażą we wspomniane wyżłobienia w hakach po 3,5mm z każdej strony (stąd oś 142mm). W przypadku osi 12x135 tego nie ma (haki są płaskie). Swoją drogą jeśli chcesz coś rozwiercać to najpierw się upewnij, że nabędziesz odpowiednią oś 12mm (która będzie na tyle długa, że będziesz mógł ją nakrętką złapać po drugiej stronie). Standardy 12x142 przewidują gwint w jednym z haków. Poza tym oś 12x135 jest równie egzotyczna co 10x135 TB. Tak więc jeśli nie masz jeszcze piasty to kup konwertowalną i adapter pod 10mm TB.

Napisano

 

 

Bo jezeli tylko te 2mm jest wieksza srednica a dlugosc i sposob osadzenia w hakach taki sam jak 10 to zaryzykuje i powieksze otwor
ale po co tyle zachodu żeby zniszczyć ramę jak zyski są nie zauważalne ....sztywność połączenia ???? zysk w granicach błędu. Chcesz niszczyć ramę bo się naczytałeś że lepiej..... ???? Ja się pytam PO CO. Piasta skręcana w ten sposób co podałem w linku daje taką samą sztywność połączenia co qr 15 ... przetestowane przy kole 29 ....a tam sztywność jest najbardziej pożądana. Ale jeśli chcesz mieć pod górkę i ślusarstwo to twoje powołanie rób rzeźbę. 

  

Napisano

No czytam sporo o tym, pol dnia juz.

142 zostawiamy w spoooju. Tylko i wylacznie 135mm

Wersja 10 i 12mm czyli te same zakonczenia. Bralbym tego dartmoora skrecana os srubami w obu przypadkach osi.

Na plus 12mm lzejsza i niby sztywniejsza... Takie plusy.

Rozpilowac czy nie, ot takie pytanie pozostaje ;-)

Dzieki bardzo za udzial i pomoc w dylemacie ;-)

Ubrac wydaje sie jest z czego;-)

https://ibb.co/cbrVow

Napisano

W jednym z serwisow uslyszalem ze zacieraja sie piasty dartmoora w szczgolnosci nowe, ze bylo juz sporo reklamacji.

Novatec i dt pozostaje ale te drugie drogie a pierwsze ciezkawe.

Ciekawe czy wiekszosc jest konwertowalnych osiowo piast.

Moze 812 by byla z novateca.

Kto jest dystrybutorem na polske novateca?

Napisano

Kupilem d362, klocek, troche kowadlo z zaciskiem 595gram...

Sama os crmo 100gram zacisk 110gr

Piasta jest jednak elementem, na ktory oddzialywuja duze sily i nie wiem czy zbyt chude sa tez i trwale.

Mysle czy nie dac by osi aluminiowej chyba 40gram i zacisku rws 70gr co nawet bedzie chyba sztywniej, mocniej. Zysk 100gram

Bebenka na aluminiowy chyba nie warto zmiemiac... Trzeba by kasete na pajaku wtedy... Choc wagowo zysk kolejny by byl...

Napisano
Kupilem d362, klocek, troche kowadlo z zaciskiem 595gram...

to możesz zamiast młotka używać.....wymień oś, zacisk i bębenek na alu... jak zsumujesz koszty to będzie DT 350 ;-)))  

d362sb.gif

 

...ciekawe czy tam wielowypust jest nadal na gwint (sam ten patent ukręciłem.... nie tylko ja )  Podobno nowsze wypusty są już osadzane na wielowypust na ciasno a nie na gwint. 

Napisano

Polak zasze po szkodzie tak? ;-)

To moze kiedys sie powymienia z czasem powoli, wazne ze podstawa jest.

Moxe u tokarza sie os tanio zrobi...

Wielopust?! Co masz na mysli?

Raczke w rws?

Dt nie ma z osia poszukiwana, tez trzeba by rzezbic

Napisano

Dotoczy sie os i zrobi jak dartmoora na skretki i i bedzie minus 150 gr takze 450 gr to juz przyzwoita waga.

Tak po sklepach zerknalem szybko i nie bylo piasty dt z ta osia.

Cenowo tak nie wyjdzie jak dt, poza tym ze uzywke trafilem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...